X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לא עמדו ביעד בשנת 2016 [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]
סופית: קנס של 48 מיליון שקל על אי-עמידה במחזור בקבוקים
שמונה יצרנים ומשווקים של משקאות, בראשות החברה המרכזית וטמפו, חזרו בהם מן הבקשה לערער לביהמ"ש על פסק דינו של בית המשפט המחוזי
יצרנים ומשווקים של משקאות ישלמו 48 מ"ש
איתמר לוין
בית המשפט המחוזי בירושלים ביטל את פסק דינו של בית משפט השלום, אשר העמיד את העיצום הכספי על 16 מיליון שקל * השופט ארנון דראל: היצרניות - ובראשן החברה המרכזית, יפאורה-תבורי, טמפו, מי עדן ושופרסל - ניסו לעמוד בצורה מלאכותית ביעד באמצעות רכישת חברה וייחוס בדיעבד לעצמן של הבקבוקים שאספה
לרשימה המלאה

שמונה יצרנים ומשווקים של משקאות ישלמו 48 מיליון שקל בשל אי-עמידתם בכמויות המינימום של מחזור בקבוקיהם. כך נקבע סופית (7.12.22), לאחר שהשמונה חזרו בהם מהבקשה לערער על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בירושלים, וזאת בהמלצת שופטי בית המשפט העליון נעם סולברג, דוד מינץ ויעל וילנר.
החברות בהן מדובר: החברה המרכזית למשקאות (זכיינית קוקה-קולה), יפאורה-תבורי, טמפו, מי עדן, שופרסל (משקאות המותג הפרטי), גדעון גוטגולד (משקאות קלים), אקו אלפא (תרכיזים) ו-IBBL ספיריט (חברת-הבת של החברה המרכזית למשקאות אלכוהוליים). הסכומים שהוטלו על כל חברה הוגשו לבית המשפט כמסמכים חסויים. טמפו הודיעה לבורסה, כי תשלם 6.7 מיליון שקל. הסכום הגבוה ביותר היה 23 מיליון שקל, ובהתחשב בנתחי השוק של החברות השונות - קרוב לוודאי שהוא הוטל על החברה המרכזית.
המחלוקת נגעה לאיסוף המיכלים הגדולים (1.5 ליטר ומעלה), עליהם אין חובת פיקדון ואותם על היצרנים והמשווקים לאסוף. החוק קובע שעליהם לאסוף מדי שנה לפחות 55% מהמיכלים ששיווקו ולמחזר לפחות 90% מאלה שאספו. בשנת 2018 החליט המשרד להטיל על החברות עיצומים בעשרות מיליוני שקלים בשל אי-עמידתן ביעדי האיסוף והמחזור בשנת 2016.
החברות העלו שתי טענות עיקריות נגד קביעה זו. האחת: המשרד לא התחשב במיכלים שאספו באמצעות חברת "רז - הנקודה הירוקה". השנייה: המשרד התעלם מכך שהחברות רכשו באותה שנה את חברת "דניאלי בסביבה", שעסקה באיסוף מיכלים, ולא הביא בחשבון את המיכלים שזו אספה. המשרד דחה טענות אלו, אם כי הקטין את סכומי העיצומים. בית משפט השלום בירושלים (השופט אוהד גורדון) העמיד את הסכום על 16 מיליון שקל.
הן החברות והן המשרד ערערו לבית המשפט המחוזי, והשופט ארנון דראל קיבל אשתקד את ערעור המשרד ודחה את ערעורן של החברות. לדבריו, המשרד היה רשאי לדרוש תעודות שקילה של הבקבוקים שאספה "הנקודה הירוקה" ולא היה חייב להסתפק באישור של רואה חשבון על בדיקה מדגמית של מספר הבקבוקים. בנוגע לחברת דניאלי אמר דראל, כי "אין להכיר ברכישה מלאכותית של פעילות איסוף הנעשית בדיעבד, שכל מהותה לעקוף את דרישות החוק ולנכס יש מאין פעילות איסוף ומחזור שנעשתה על-ידי גורם אחר למערערות, בחלוף שנה ואף יותר".
החברות ביקשו מבית המשפט העליון לדון בנושא בגלגול שלישי - בקשות המתקבלות בצורה נדירה מאוד. כאמור, בסיום הדיון שהתקיים היום קיבלו החברות את המלצת השופטים וחזרו בהן מן הבקשה. בדיון סוכם, כי דרישות תשלום מעודכנות יישלחו לחברות בתוך שבועיים והן ישלמו בתוך חודש לאחר מכן. את החברות ייצגו עוה"ד יגאל קוה וזוהר בן-דוד, ואת המדינה - עו"ד יואב שחם.

תאריך:  07/12/2022   |   עודכן:  07/12/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סופית: קנס של 48 מיליון שקל על אי-עמידה במחזור בקבוקים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
השר היוצא לביטחון פנים טוען כי אם מחליפו יעלה להר-הבית כשר לביטחון לאומי - יוביל הדבר ל"התפוצצות במזרח התיכון"    "המפכ"ל והדרג הבכיר יתפקדו כמו הילד עם האצבע על הסכר, אבל בסוף הסכר ייפרץ"
איציק וולף
בעקבות הלחץ הציבורי הודיע בית החולים הדסה כי בהסכמת כל הצדדים הנוגעים בדבר יתקיים הליך גישור    "המרכז הרפואי אוניברסיטאי הדסה נחוש שלא לאפשר לגורמים פוליטיים מכל צד שהוא להתערב ולהפעיל לחצים"
איציק וולף
תשקיע 21 מיליון שקלים בעסקה שתעניק לה שליטה בתאגיד המשותף לה ולקיבוץ ואשר יחזיק בקרקע בשטח של 34 דונם    התאגיד המשותף ישקיע עוד 300 מיליון שקלים בבניית מתחם דיור מוגן בקיבוץ
איציק וולף
אנגלמן התייחס לסוגיית האלימות והעבריינות ולהיעדר תחושת הביטחון האישי    "משילות לפני הכל היא תחושת ביטחון ברחובות. כשאין משילות - אין הרתעה כלפי עבריינים ואנשים אלימים"
עידן יוסף
העלייה בתחלואת הקורונה: מקדם ההדבקה - 1    אתמול נרשמו 1,615 מאומתים    132 חולים במצב קשה, מהם 40 מונשמים    שיעור הנבדקים החיוביים - 15%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il