X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קיש. "פועלים לבזות את הכנסת ואת ביהמ"ש" [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
ההצבעה על יו"ר הכנסת נדחתה למחר
יו"ר הוועדה המסדרת ח"כ יואב קיש תקף את חברי האופוזיציה: "פועלים לבזות את הכנסת ואת בית המשפט" הדיון היה סוער מאוד ובמהלכו הוצאו ח"כים מיש עתיד יש עתיד: "זהו ניצחון ראשון"

ההצבעה על החלפת יו"ר הכנסת תיערך מחר (יום ג', 13.12.22) בבוקר ולא היום כפי שתוכנן. הסיכום הושג בנשיאות הכנסת. על-פי ההסכמה, ייערך דיון לתוך הלילה. מחר בשעה 09:00 יהיו סיכומים, חצי שעת סיכום לקואליציה, וחצי שעת סיכום לאופוזיציה. בשעה 10:00 בבוקר תיערך הצבעה על יו"ר הכנסת הזמני.
ביש עתיד כינו את הדחייה "ניצחון ראשון": "הפחד והלחץ שיתקו את יואב קיש שהבין שהוא לא מסוגל לגייס את אנשיו להצבעות והלו"ז הצפוף שלהם ידחה שוב ושוב. מי שחשב שיהיה קל לנתניהו הסחיט ושותפיו הקיצוניים להקים ממשלה, מבין כל יום עד כמה נתניהו חלש ועייף. וזו רק ההתחלה".
לפני כן התקיים דיון סוער בוועדה המסדרת. יו"ר הוועדה ח"כ יואב קיש תקף ואמר בפתיחת הדיון: "לא ניתן למנוע בחירת יו"ר דרך קומבינות מסריחות. למסמס את דבר הבוחר. מה שקורה פה מהבוקר, זה חרפה! ח"כ לוי הבטיח להעביר את השרביט בצורה ממלכתית לאחר שהוגש לו מכתב חתום ע"י 64 ח"כים. כעת נודע לי שהכניסו לסדר היום של מליאת הכנסת שני נאומי בכורה ודיווחים של שני שרים לסדר יום. זה חרפה של יו"ר שמנסה לגנוב הצבעה. פיליבסטר זה לגיטימי אולם לקבוע הצבעה ללא הודעה זה לגנוב את הכנסת. מדובר ביו"ר בפועל שמכהן מתוקף חוק הרציפות, והנושא נוגע אליו ישירות, וסמכותו מאוד מוגבלת."
יו"ר הוועדה ח"כ קיש הוציא מהדיון את חברי הכנסת יוראי להב הרצנו, נאור שירי, ולדימיר ביליאק ומירב בן ארי. בן-ארי היא מועמדת האופוזציה לתפקיד יו"ר הכנסת.
ח"כ משה ארבל אמר, ביום שישי צוין היום הבין לאומי למאבק בשחיתות. שחיתות זה שימוש לרעה בכח המשרה. מה שנעשה פה, זה שימוש לרעה ושחיתות ציבורית. זה הכי קרוב למה שראינו בארה"ב. אנחנו לאחר פסיקת בג"ץ שקבע כיצד להעביר שלטון בצורה מכובדת.
ח"כ יסמין פרידמן הפטירה לעבר ח"כ ארבל ואמרה, שחיתות ציבורית זה למנות שר שהורשע פעמיים.
ח"כ יבגני סובה אמר, אני מבין את התסכול שלכם. נעשה הכל למנוע מכם להקים ממשלה ולמנות שר שהורשע בשחיתות.
ח"כ ולדימיר ביליאק אמר, אתם מבקשים לקדם חוקים מושחתים, זה ביזוי של הכנסת ושל מדינת ישראל. אני מקווה שהציבור ישפוט אתכם. אנחנו נשתמש בכל הכלים שעומדים לרשותנו. לא תטיפו לנו מוסר.
ח"כ ארבל שאל, למה התחננתם אלינו שנצרף לממשלה שלכם?
ח"כ שמחה רוטמן אמר, החטא הקדמון הוא העובדה שבית המשפט התערב במועד הצבעת על בחירת יו"ר זה היה תקדים מסוכן. ביהמ"ש החליט לכנסת את בית המשפט ואת הכנסת באמצע הלילה. איך אין לכם בושה? לפחות שתכסה את פניכם בושה.
ח"כ סימון דוידסון אמר, שנה וחצי התעללת בנו יום ולילה. אתה חושב שנהיה פראיירים שלכם, אתה טועה. לא נתקפל, נלחם. אין לנו בושה אנחנו נהיה כמוכם ויותר.
ח"כ יסמין פרידמן טענה שמעולם לא חוקקו חוקים לפני הקמת ממשלה.
ח"כ אופיר כץ אמר, אין הבדל בין אי-קביעת הצבעה, לקביעת הצבעה בסוף סדר יום ללא מועד. לא פלא לאחר שרה"מ ירד לבור לתדרך נגד הממשלה החדשה.
ח"כ נעמה לזימי אמרה, ח"כ אדלשטיין לא הסכים לכנס את המליאה, אל תלמדו אותנו מה זאת דמוקרטיה. לחוקק חוק שיכשיר שר מורשע, זו פגיעה אנושה בדמוקרטיה.
ח"כ אופיר כץ השיב לח"כ לזימי, הציבור שלח אתכם הביתה ואנחנו נשלוט.
הח"כים טור פז ואייכלר - המוממלצים לתפקיד סגן יו"ר הכנסת הזמני
בדיון החליטה הוועדה המסדרת להמליץ למליאת הכנסת לבחור בח"כ משה טור פז מסיעת יש עתיד לכהן כסגן זמני ליו"ר הכנסת. בנוסף, הוועדה החליטה להמליץ למליאה לבחור בח"כ ישראל אייכלר מסיעת יהדות התורה לכהן כסגן זמני ליו"ר הכנסת, במקום ח"כ יעקב טסלר שהתפטר מתפקידו כסגן זמני ליו"ר הכנסת, כהונתו תיכנס לתוקף רק לאחר שהתפטרותו של ח"כ טסלר תיכנס לתוקף, ביום רביעי בשעה 10:30.

תאריך:  12/12/2022   |   עודכן:  12/12/2022
+ירוק בעד, אדום נגד ומי נמנע?
00:24 13/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הכנסת השלימה שלב נוסף בהליך שדרוג טכנולוגי במליאת הכנסת וכעת הצבעות חברי הכנסת על החוקים השונים יוצגו באופן בולט על גבי הצגים בחזית מושבם במליאה  ▪  מזכיר הכנסת: "אחרי כ-20 שנה בהן לא עברה מערכת ההצבעה במליאה שינוי כלשהו, השלמנו את חלקו השני של תהליך שדרוג המערכת, שיאפשר עבודה יעילה ומהירה יותר"

מערכת ההצבעה החדשה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+דרישות חרדיות מרחיקות לכת; הליכוד: הסטטוס-קוו יישמר
20:34 12/12/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

יהדות התורה דורשת הימנעות מייצור חשמל בשבת, עדיפות לחרדים בדירקטוריונים, מימון ממשלתי לתשובות בהלכה ועוד  ▪  עמית סגל: מדובר בטיוטת ההסכם; גורמים בליכוד: דרישות שלא ייענו

נתניהו וגולדקנופף בכנסת [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+נאמן מחלבת רמת הגולן: אין משאבים לתמוך ברפתנים
19:34 12/12/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

עו"ד אהוד גינדס אמר לחברי ועדת הכספים הזמנית של הכנסת שיש להשקיע עוד עשרות מיליוני שקלים במחלבה על מנת שתוכל להתמקד במוצרים בעלי ערך מוסף, ולא רק במוצרים בעלות נמוכה

"כל הלקוחות שיפרו את המחיר, חלק הקדימו תשלומים" [צילום: מחלבות רמת הגולן]
+בן-גביר נגד לוין: בלי וטו בחקיקה לא תקום ממשלה
15:58 12/12/22  |  עידן יוסף

ח"כ איתמר בן-גביר בישיבת סיעת עוצמה יהודית: ״הציעו לנו עוד שר או סגן שר אבל אנחנו דורשים מ״מ בוועדת שרים לחקיקה כי זה כלי עבודה, לא נקים ממשלה בלי זה״. יריב לוין האמור לכהן כיו"ר הוועדה מתנגד לדרישה.

+גוש הימין הגיש בקשה רשמית למינוי לוין ליו"ר הכנסת
15:56 12/12/22  |  עידן יוסף

כל סיעות הקואליציה העתידית הגישו את הבקשה להחלפת יו״ר הכנסת ולמינויו של יריב לוין לתפקיד.

+גנץ נגד לפיד: מודל המחאה אינו לעמוד על גשר
15:55 12/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יאיר לפיד הודיע כי יש עתיד תפנה ליועמ"ש הכנסת כדי למנוע מארבעה ח"כים להצביע על "חוק דרעי"  ▪  יו"ר המחנה הממלכתי: "זכות ההצבעה זו זכות בסיסית של חברי כנסת"

יאיר לפיד בישיבת הסיעה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הליכוד: אם ליברמן היה מוריד מיסים ומחירים כמו שהוא משקר, היה לאזרחי ישראל יותר כסף בכיס
14:51 12/12/22  |  עידן יוסף

הליכוד בתגובה לליברמן: "המסית הלאומי אביגדור ליברמן ממשיך להסית בשקרים. כל אזרחי ישראל, כולל מבקריו של נתניהו, יודעים שהוא מנווט את המדינה באחריות מבלי להיכנס להרפתקאות מיותרות. ההוכחה לכך שלפי נתוני צה״ל, תחת ראש הממשלה נתניהו ישראל זכתה לעשור הביטחוני השקט ביותר בתולדותיה. אם ליברמן היה מוריד מיסים ומחירים כמו שהוא משקר, היה לאזרחי ישראל יותר כסף בכיס".
‏ליברמן אמר כי "נתניהו יירשם בספרי ההיסטוריה כמי שהוביל את עם ישראל לחורבן בית שלישי. וזו לא מטאפורה". הוא העריך כי נתניהו ייצור הסלמה ביטחונית, כדי לבקש מישראל ביתנו ומגנץ להצטרף לממשלתו. "אני בטוח לא אצטרף", הצהיר.

+אופיר כץ ביקש מנתניהו את תפקיד יו״ר הקואליציה
14:42 12/12/22  |  עידן יוסף

ח"כ אופיר כץ ביקש מנתניהו את תפקיד יו״ר הקואליציה. ח"כ מירב בן ארי מיש עתיד תתמודד על תפקיד יו״ר הכנסת. לבקשתו של ח"כ יעקב טסלר, ח"כ אייכלר יחליפו בתפקיד סגן זמני ליו"ר הכנסת, כדי שיוכל להיערך לחתונת בנו שתיערך בקרוב.
חשש בקואליציה המתגבשת שהיו"ר הנוכחי מיקי לוי יבצע מחטף בהצבעה על מינוי יו״ר הכנסת ויקיים את ההצבעה בשעה בה יהיה רוב לאופוזיציה במליאה. ח"כ יואב קיש, יו״ר הוועדה המסדרת, דורש להגדיר שעה להצבעה כך שכל חברי הכנסת ידעו להיות במליאה. האופוזיציה מתכננת פילבסטר בדיון לפני ההצבעה.

+יש עתיד: "לא תהייה היום הצבעה על יו״ר הכנסת"
13:30 12/12/22  |  מירב ארד

מפלגת יש עתיד מעדכנת בטוויטר: "נצחון ראשון. לא תהייה היום הצבעה על יו״ר הכנסת. הפחד והלחץ שיתקו את יואב קיש שהבין שהוא לא מסוגל לגייס את אנשיו להצבעות והלו״ז הצפוף שלהם ידחה שוב ושוב. מי שחשב שיהיה קל לנתניהו הסחיט ושותפיו הקיצוניים להקים ממשלה, מבין כל יום עד כמה נתניהו חלש ועייף. וזו רק ההתחלה."

+גפני הגיש הצע"ח להקפאת הריבית על המשכנתא
12:20 12/12/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

על-פי ההצעה, הריבית לא תעלה עבור "הלוואה לדיור" עקב עליית שיעור ריבית בנק ישראל  ▪  עוד נקבע בהצע"ח: אם ריבית בנק ישראל תעלה ביותר מ-1% בשנה - הבנקים יוכלו להעלות את הריבית בשיעור של מחצית מהעלייה

ח"כ גפני. מתערב בתמחור המשכנתאות של הבנקים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+קיש נגד לוי: "מתכננים לבזות את הכנסת"
11:20 12/12/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

יו"ר הוועדה המסדרת הזהיר כי מיקי לוי וראשי האופוזיציה מתכננים לעכב את ההצבעה באמצעות פילבסטר בדיון לפני ההצבעה  ▪  קיש: "מקווה שלא יהיה פה בזיון בית המשפט אני מקווה שלא יהיה אוקורד סיום שירשם על שמו"  ▪  קיש הזהיר כי לא יעלה להצבעה במליאת הכנסת את בחירות של ח"כ משה טור פז לסגן זמני, עד אשר יו"ר הכנסת לא יוחלף  ▪  הליכוד: "לוי נאחז בקרנות המזבח בגלל שהוא לא מכיר בהכרעה הדמוקרטית"

קיש. מזהיר מביזיון בית המשפט [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בועז טופורובסקי  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טור פז משה  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יבגני סובה / Yavgeni Sova  יהדות התורה והשבת  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  ממשלת ישראל / Israel Government  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההצבעה על יו"ר הכנסת נדחתה למחר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
מירב ארד
על-פי ההצעה, הריבית לא תעלה עבור "הלוואה לדיור" עקב עליית שיעור ריבית בנק ישראל    עוד נקבע בהצע"ח: אם ריבית בנק ישראל תעלה ביותר מ-1% בשנה - הבנקים יוכלו להעלות את הריבית בשיעור של מחצית מהעלייה
מירב ארד
יו"ר הוועדה המסדרת הזהיר כי מיקי לוי וראשי האופוזיציה מתכננים לעכב את ההצבעה באמצעות פילבסטר בדיון לפני ההצבעה    קיש: "מקווה שלא יהיה פה בזיון בית המשפט אני מקווה שלא יהיה אוקורד סיום שירשם על שמו"    קיש הזהיר כי לא יעלה להצבעה במליאת הכנסת את בחירות של ח"כ משה טור פז לסגן זמני, עד אשר יו"ר הכנסת לא יוחלף    הליכוד: "לוי נאחז בקרנות המזבח בגלל שהוא לא מכיר בהכרעה הדמוקרטית"
עידן יוסף
שיחה קשה בין יריב לוין לנתניהו, שבחר למנותו ליו"ר הכנסת הזמני    לוין רצה הבטחה שנתניהו והשותפות לא יסנדלו את התוכניות המשמעותיות שלו בנוגע למערכת המשפט, אך נתניהו מבקש שההתקדמות עם השינויים תהיה איטית    לוין על השותפות לקואליציה: "הדרישות פשוט גדולות מדי. בסוף שום דבר מזה לא יתממש"
איציק וולף
ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, טרם הכריע בשאלת איוש הקבע של תפקיד יו"ר הכנסת    מחר אחרי הצהריים יוחלף מיקי לוי ובאופן זמני יחליף אותו יריב לוין, שהיה בעבר יו"ר הכנסת
עידן יוסף
הרצוג למעשה נענה חלקית לקריאות משמאל שביקשו לא לתת שום ארכה, וסירב לבקשת יו״ר הליכוד שביקש להאריך את התתקופה להרכבת הממשלה ב-14 ימים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il