X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הזיהום בנחל אשלים [צילום: בעז פריפלד, רשות הטבע והגנים]
הסכם לפיצוי של 115 מ"ש על זיהום נחל אשלים
כי"ל וחברת-הבת כי"ל רותם הסכימו לפצות את המדינה והציבור על הזיהום הנרחב ביוני 2017 ההסכם טעון את אישורו של בית המשפט המחוזי בבאר שבע

קונצרן כימיקלים לישראל וחברת-הבת כיל רותם (לשעבר רותם אמפרט נגב) ישלמו 115 מיליון שקל בעקבות זיהום נחל אשלים (בגבול מדבר יהודה וצפון-מזרח הנגב) ביוני 2017. כך מסרו (15.12.22) משרד המשפטים והמשרד להגנת הסביבה. הסכם הפשרה בין המדינה והתובעים הפרטיים לבין החברות טרם הוגש לאישור בית המשפט המחוזי בבאר שבע.
ביוני 2017 קרסה דופן של בריכה במתקני רותם אמפרט ובעקבות זאת זרמו 250,000-100,000 מ"ק נוזלים חומציים מהבריכה לנחל אשלים וסביבתו. הזרימה נמשכה יומיים והשתרעה לאורך 20 ק"מ. המדינה טענה בתביעה בסך 397 מיליון שקל, שהגישה נגד החברות, כי האירוע גרם פגיעה אקולוגית קיצונית, הרג רב בחי ובצומח, פגע בזמינות המזון לבעלי החיים לאורך הזמן ולפגיעה חמורה בתפקוד האקולוגי של הנחל.
לדברי המדינה, מלבד הנזק המיידי והחמור לטבע והפגיעה בצומח ובחי, נגרם נזק לטווח הארוך באופן שיכולת השרידה והרבייה של מיני צמחים ואוכלוסיית בעלי חיים בנחל נפגעה קשות. הקרקע לאורך מקטעי הנחל זוהמה באופן נרחב ואף מעבר לגדותיו, באורח אשר חייב את סגירת האזור לכניסת מטיילים, והוא נותר סגור עד יוני 2020. המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע בקשה לתביעה ייצוגית נגד החברות והצדדים פנו לגישור בפני עוה"ד ורד אלקבץ ועמוס גבריאלי, במסגרתו הושג ההסכם.
הסכום שעליו הוסכם מהווה שיפוי על ההוצאות בשיקום הנחל וסביבתו, פיצוי לטובת הציבור על הנזק האקולוגי שנגרם לו והוצאות משפטיות. 65 מיליון שקל יועברו לרשות הטבע והגנים לצורך המשך שיקום הנחל וסביבתו ועוד 10 מיליון שקל יהיו השיפוי על ההוצאות הקודמות. הפיצוי לציבור יהיה 25 מיליון שקל: חלק ממנו יועבר לקרן לחלוקת כספים לפי חוק תובענות ייצוגיות וייועד למטרות סביבתיות עליהן תחליט, כגון מחקר וניטור, חינוך סביבתי, קידום תיירות סביבתית ותמיכה בפרויקטים במדבר יהודה והערבה התיכונה ובאזורים מרוחקים יותר.
1.5 מיליון שקל יועברו כפיצוי ישיר לתושבי האזור באמצעות חשבון נאמנות, עבור פרויקטים סביבתיים לרווחת תושבי עין תמר, נאות הכיכר, נווה זוהר ותושבי אזור מדבר יהודה. החברות ישלמו 15 מיליון שקל לבאי-כוחם של התובעים - 8 מיליון שקל לעורכי הדין של התובעים הפרטיים (בחלוקה ביניהם) ו-7 מיליון שקל לבאי-כוחה של המדינה; חלקה של המדינה בשכר הטרחה יועבר גם הוא לקרן. ההסכם אינו מגביל את האפשרות של הליכים פליליים בעקבות חקירת המשטרה הירוקה, אם כי ספק האם יוגש כתב אישום 7.5 שנים לאחר האירוע.
שלוש בקשות נוספות לתביעות ייצוגיות הוגשו בידי תובעים פרטיים. גיא הוס ביקש לתבוע 250 מיליון שקל, באמצעות עוה"ד מיטל רחים-בכר ואלדר אדטו; עודד קינן ואחרים ביקשו לתבוע לפחות 203 מיליון שקל באמצעות עוה"ד אסף פינק, חיה ארז, חגי קלעי ואוהד רוזן; ואוהד אנטמן הגיש בקשה ללא סכום באמצעות עוה"ד רם דקל ומיכאל פטרמן. שני המבקשים הראשונים יקבלו 157,500 שקל כל אחד, וקבוצת המבקשים השלישית - 315,000 שקל. הדיון בכל הבקשות אוחד בפני השופטת גאולה לוין, אשר תתבקש לאשר את ההסכם.
המדינה וקינן ביקשו לתבוע גם את מנכ"ל כי"ל לשעבר, אשר גרינבאום; סמנכ"ל הכספים לשעבר, יעקב אלטמן; יחזקאל ישראל, שהיה הטכנולוג הראשי של קבוצת הברום; אבי דויטשמן, המשנה למנכ"ל ומנהל הכספים הראשי; והמשנה למנכ"ל לשעבר, אלי עמית. ההסכם קובע שהתביעות נגדם יידחו. את המדינה ייצגו עוה"ד אסנת דפנה, אנטוניוס מרשי וסימה אזולאי.

תאריך:  15/12/2022   |   עודכן:  15/12/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסכם לפיצוי של 115 מ"ש על זיהום נחל אשלים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
השר המיועד בן-גביר יוצא בשיחות סגורות נגד הבזבוזים במשטרה: "הכסף צריך ללכת לשוטרים"    "בלאק הוק עולה סביב 12 מיליון דולר, יש גם מסוקים זעירים בעלות שני מיליון שקלים, אם המפכ"ל רוצה לטוס, הוא יכול לקנות אותם, אבל למה לבזבז?"
איתמר לוין
אחמד בשיר ביקש למנוע את פרסום שמו ב-News1 בתביעת מכבי נגדו    ביה"ד: אין עילה לחרוג מכלל פומביות הדיון; טענותיו של בשיר נטענו בעלמא
איציק וולף
משרד הבריאות סגר בצו מינהלי את המטבח שבישל ארוחות לילדי הגנים והמעונות בקיבוץ אלרום    המקום פועל ללא רישיון ייצור וללא רישיון עסק ונמצאו בו ליקויים תברואתיים חמורים
איציק וולף
הבנק המרכזי האמריקני העלה את הריבית לרמתה הגבוהה מזה 15 שנים    העלאות הריבית צפויות להימשך גם לתוך 2023 והיעד המוניטרי עומד על 5.25% עד 5.75%
עידן יוסף
ברקע הדיון עם בר לב ושבתאי - יו"ר עוצמה יהודית במסר חריף ליועצת המשפטית לממשלה    לשכת היועמ"ש: לא הייתה הכרעה של מנדלבליט, אלא הסכמה בין בר לב לשבתאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il