X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שרן היום בבית המשפט [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
שרן: נתניהו לא ייחס חשיבות מיוחדת למיזוג בזק-yes
אומר שנתניהו העלה את הנושא בדרך אגב ולא ביקש לקבל עדכונים לאחר מכן טוען שבתיק הצוללות אמר לו החוקר: "רק תביא לי משהו על נתניהו, אנחנו נסתדר איתך"

דוד שרן, שהיה ראש לשכתו ומנהל לשכתו של בנימין נתניהו, אומר, כי נתניהו לא ייחס חשיבות למיזוג בזק-yes. לדבריו, נתניהו העלה את הנושא פעם אחת ובדרך אגב, ולא ביקש כל עדכון לאחר מכן. שרן דיבר (20.12.22) בהמשך החקירה הראשית בתיק 4000.
שרן העיד: "עמיקם שורר [סמנכ"ל בזק דאז] אמר לי שמשהו שקשור לבזק תקוע בדרג הפקידותי במשרד התקשורת. זה הרתיח אותי, כי תפקידנו הוא לשרת את הציבור וזה כולל גם חברות. שאלתי אותו מי עוד יכול לספר לי על זה. הוא אמר לי: נוגה רובינשטיין [היועצת המשפטית לשעבר של משרד התקשורת].
"דיברתי איתה, היא סיפרה שיש אישור של בזק שתקוע במשרד התקשורת ושעושים בעיות לחברה. יכול להיות שהיא אמרה לי שעושים גם איזה trade off עם השוק הסיטונאי. שאלתי אותה אם היא הייתה נותנת לזה לעבור, והיא אמרה שכן. הלכתי לאיתן צפריר [ראש מטהו של נתניהו במשרד התקשורת], שאלתי אותו אם ידוע לו על משהו. הוא אמר שהוא הולך להיפגש עם רון איילון [מנכ"ל yes] ומאז עבדנו על זה ביחד".
בחקירתו אמר שרן, כי הבין שהנושא חשוב לנתניהו. הוא השיב בעדותו, כי כל מילה של ראש הממשלה חשובה, ויש צורך לתעדף משימות במשרד שאיננו תפקידו העיקרי של נתניהו. התובע, עו"ד אמיר טבנקין: "מה מצופה ממך לעשות?". שרן: "התפקיד החשוב ביותר של ראש סגל הוא לנקות את השטח של ראש הממשלה. אני מטפל בבעיות. מבחינתו זה שגר ושכח, אלא אם כן זה הופך לבעיה או שזה מעניין אותו, כמו רשות השידור או ערוץ 10. בתעדוף בתוך משרד התקשורת מבחינתי כראש לשכת ראש הממשלה - זה לא היה חשוב".
טבנקין: "איזה שיח היה לך עם נתניהו בנושא הזה?". שרן: "פעם אחר פעם, 20 פעם זו לא תהיה הגזמה, אמרו לי החוקרים שהייתה שיחה ביני לבין ראש הממשלה בנושא בזק. אמרתי שהדבר היחיד שזכור לי הוא שבפגישה אתי ועם צפריר, הוא אמר שיש איזו בעיה עם בזק. אמרתי לו שצפריר ואני מטפלים בזה.
"מאז הוא לא דיבר אתי על זה, הוא לא שאל אם טיפלנו. איתן ואני הלכנו וטיפלנו בבעיה. איתן נפגש עם מנכ"ל yes ועשה מה שצריך במשרד התקשורת. זה לא שלמחרת הלכנו ואמרנו לו מה עשינו. כאשר שר התקשורת זורק מילה על החברה הכי גדולה בתחום - לא הייתי קורא לזה 'שיח'. ברגע שראש הממשלה יודע שהבעיה מטופלת והיא לא בעיה בטחונית או מדינית או משהו קיצוני, הוא נותן לצוות שלו לפתור את הבעיה. היה אפילו משבר קואליציוני שפתרתי לו והוא לא ידע עליו. זו הייתה אמירת אגב".
"הוא לא הגיב בצהלות שמחה"
טבנקין: "עד כמה אתה מבין שמבחינתו זה נושא חשוב?". שרן: "אני לא מבין, כי הוא לא עשה איתי שום בדיקה בנושא. כאשר נתניהו רוצה משהו, הוא לא מחכה שלושה ימים, אלא שואל אותך אחרי כמה שעות מה קורה עם העניין הזה; לא קיבלתי ממנו פנייה כזאת [בנושא בזק]". לדברי שרן, החוקרים טענו שנתניהו הנחה אותו לטפל בבעיית בזק, ובאחת החקירות אמר שאולי כך נאמר - אחרי שעשרות פעמים העיד שנתניהו אמר רק שקיימת בעיה.
טבנקין הציג אמירות של שרן בחקירתו לפיהן נתניהו הורה לו לטפל בבעיה. הוא השיב בעדותו: "בחקירה אחרת [תיק הצוללות] אמר לי החוקר: רק תביא לי משהו על נתניהו, אנחנו נסתדר איתך - ולא הייתי מוכן לזוז מאף מילה שלי. גם כאן אני לא אזוז. אין לי דרך להתחייב האם הוא [נתניהו] אמר 'טפל בזה' ואז עשיתי פגישה, או שהוא אמר שיש בעיה. אני לא יכול לזכור; זה היה ב-2015".
בהמשך עדותו אמר שרן, כי נפגש בנושא עם יו"ר מועצת הכבלים והלוויין דאז, יפעת בן-חי שגב, לאחר ששוחח עם צפריר. הוא פנה אליה מיוזמתו, ללא הנחיה של נתניהו - הדגיש. לדבריו, מאוחר יותר עדכן את נתניהו שאם ברצונו לקדם את נושא בזק - עליו לפנות למועצה. בעקבות זאת הוציא נתניהו את מכתב ההתנעה (מרץ 2015); "הוא לא הגיב בצהלות שמחה", העיר.

תאריך:  20/12/2022   |   עודכן:  20/12/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שרן: נתניהו לא ייחס חשיבות מיוחדת למיזוג בזק-yes
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
פעיל הליכוד חזר על עלילות שווא נגד בנה של המשנה לפרקליט המדינה    בית המשפט אסר עליו להפיץ את הדברים והורה להסירם מכל הפלטפורמות
איתמר לוין
המנכ"ל לשעבר של מועצת הכבלים בעדותה במשפט נתניהו: היה לי ברור מהרגע הראשון שהחוקרים מנסים לחבר את נתניהו ופילבר למיזוג בזק-yes
איתמר לוין
עדת המפתח בתיק 1000 טוענת שאיש התקשורת הכפיש אותה 187 פעמים בשורה של פלטפורמות, תוך ידיעה שדבריו שקריים    ציפורי: ניסיון לסתימת פיות
איתמר לוין
אמרה ברשות ניירות ערך שמיזוג בזק-yes היה חשוב לנתניהו והנושא היה ברור בפגישת ההיכרות שלה עם דוד שרן    אומרת בבית המשפט: תוצאה של החקירה הפסולה
איתמר לוין
היו"ר לשעבר של מועצת הכבלים העידה במשפט נתניהו בסתירה למשטרה ומתחה ביקורת קשה ביותר על חקירתה    ביהמ"ש אפשר חקירה נגדית במקום הכרזה כעדה עוינת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il