X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הריבונות תחכה לנשיא רפובליקני [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
נתניהו הבטיח לסמוטריץ' החלת ריבונות ביו"ש
הציונות הדתית תקבל גם הטבות מס למתנחלים והוזלת קרקעות ליהודים בגליל לעוצמה יהודית הובטח חוק עונש מוות למחבלים, שתילת עצי זית בשטחי C וחיזוק של תנועת חב"ד בארץ ובעולם

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הצליח להשיג מנתניהו הבטחה לכך שתקודם החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון - כך פורסם (יום ה', 22.12.22) בחדשות 12. "לעם ישראל יש זכות טבעית על ארץ ישראל", נכתב בהסכם בין הציונות הדתית לליכוד. "לאור האמונה בזכות האמורה ראש הממשלה יוביל לגיבוש וקידום מדיניות במסגרת תוחל הריבונות ביו"ש, תוך בחירת העיתוי ובשקלול כל האינטרסים הלאומיים והבינלאומיים של מדינת ישראל".
ההערכה היא כי אין מדובר בהחלת ריבונות מיידית, אלא כזו שאולי תצא אל הפועל בעוד שנתיים, אם יתחלף נשיא מממשל רפובליקני שיהיה יותר ידידותי לישראל.
כמו-כן סיכם סמוטריץ' על הטבות המס למתנחלים, נכתב: "משנת 2023, יתוקן העיוות שנעשה ביחס לתושבים המתגוררים באזורים ברמת סיכון ביטחוני גבוה ביו"ש (אזורים המוגדים 5-3 בסיווג האיומים של פיקוד מרכז), כך שיהיו זכאים להטבות מס, בדומה לתושבי יישובים מאוימים אחרים".
אפליה מתקנת תהיה גם כלפי תושבי הגליל שיוכלו לקנות קרקעות בזול לנוכח היותם מיעוט באזור.
בתוך כך, חושפת עוצמה יהודית פרטים נוספים מההסכם הקואליציוני עם הליכוד. בהסכם נכתב, כי בשל התעצמות מעשי טרור המכוונים לפגוע במדינת ישראל כמדינת העם היהודי, ועל-מנת להכריע תודעתית את המחבלים, סיעות הקאולציה יחוקקו טרם העברת התקציב לשנת 2023 חוק עונש מוות למחבלים. למעשה, מדובר בתיקון לחוק העונשין שלפיו יהיה לגזור עונש מוות על רצח במעשה טרור. עם זאת, לא נדרשת החלטה פה אחד של השופטים, אלא רוב. כמו-כן, נקבע כי אישור החוק יהיה עד לאישור התקציב.
הוסכם בין הליכוד לעוצמה יהודית, כי תוך 60 יום מהקמת הממשלה תתקבל החלטת ממשלה על אשרור ארבעה יישובים שנדרשת בעניינן החלטת ממשלה שניה לצורך ההסדרה, שניים בבקעת הירדן ושניים בדרום הר חברון.
על-פי ההסכם, הדומה לזה של הציונות הדתית, בתוך 60 ימים מיום הקמת הממשלה תתקבל החלטת ממשלה על הקמת צוות שרים לענייני התיישבות צעירה ועל הסדרת כל יישובי ההתיישבות הצעירה. עוד הוסכם, כי יישובי ההתיישבות הצעירה יחוברו למים וחשמל מיד, והממשלה תקצה 300 מיליון ש"ח בשנה לצורך תכנון, הסדרה וביצוע תשתיות בהתיישבות הצעירה, וכלל ההסדרה תסתיים תוך 18 חודשים.
סעיפים נוספים מההסכם:
  • יבוטל סעיף 7א שעל בסיסו פסלו עד היום מועמדים מהימין החשודים בהסתה לגזענות.
  • תוכנית חירום לאומית למניעת שוד והרס אתרי מורשת והעצמת תשתיות מורשת - במדבר יהודה, ביו״ש ובבקעת הירדן על סך 150 מיליון שקל.
  • המדינה תשתול עצי זית בשטחי C במטרה למנוע השתלטות פלשתינית.
  • יחוברו כלל הישובים ביו"ש לתשתיות מים וחשמל מיד, והממשלה תקצה 300 מיליון ש"ח בשנה לצורך תכנון, הסדרה וביצוע התשתיות.
  • יחוקק חוק הנצחת זכרם של קורבנות הטבח הקשה בתרפ"ט.
  • החלטת ממשלה לחיזוק תנועת חב"ד. הרחבת כפר חב"ד, השלמת בינוי מרכז מורשת הרבי מליובאוויטש ועוד.
  • תיבחן סוגיית תמיכה בבתי חב"ד בתחום אבטחת ישראלים בחו"ל וחיזוק התמיכה בלמידה מרחוק לילדי השלוחים מישראל באמצעות אגף בכיר לחוסן לאומי במשרד לפיתוח הנגב והגליל והחוסן הלאומי.

תאריך:  22/12/2022   |   עודכן:  22/12/2022
+ליברמן: הממשלה הצפויה מנוגדת לחזון הרצל
09:34 23/12/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שר האוצר היוצא העריך שבנימין נתניהו שואף להגיע עם הפרקליטות לעסקת טיעון ללא קלון  ▪  "למעשה, מה שנראה בפועל זה לא משא-ומתן אלא מסע סחיטה מצד רה״מ שמקריב את כולנו ואת עתידנו כדי להציל את עצמו"

עלה בידו. בנימין נתניהו [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+לפיד: הממשלה מסוכנת, אבל אל תפרו את החוק
20:53 22/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראש ממשלת המעבר אומר כי לא עלה בידיו של נתניהו להקים ממשלה, אלא ביד דרעי, סמוטריץ' ובן-גביר שכופפו אותו  ▪  "הממשלה המוקמת כאן מסוכנת, קיצונית, חסרת אחריות. זה ייגמר רע"

לפיד. נאום אופוזיציוני [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+תיקון פקודת המשטרה יחוקק בשתי פעימות
20:11 22/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

השר המיועד לביטחון לאומי ח״כ איתמר בן-גביר כי הדיון בהצבעה לתיקון פקודת המשטרה יפוצל מחשש שייפסל בבג"ץ  ▪  כפיפות המפכ"ל לשר תהיה בשלב השני  ▪  יועמ"ש הוועדה: "חלק מהסעיפים יישארו על שולחנה של הוועדה לדיון מעמיק יותר"  ▪  חברי הכנסת המתנגדים לחוק נמנעו בהצעה על פיצול הסעיפים

ההצבעה בוועדה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+נתניהו התקשר לעדכן את לפיד על הטלפון מפוטין
17:09 22/12/22  |  עידן יוסף

ראש הממשלה המיועד נתניהו התקשר לראש הממשלה לפיד ועדכן אותו על שיחתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. לפיד מעולם לא שוחח עם פוטין שהחרים אותו בשל הביקורת שהשמיע על רוסיה.

+אגרת הגודש תבוטל ורפורמת "דרך שווה" תתוקן
16:23 22/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ההסכם הקואליציוני עם יהדות התורה עוסק בצורה פרטנית בנושא תחבורה ציבורית  ▪  בערים שבהן רמת המינוע נמוכה תהיה יותר השקעה בתחבורה הציבורית ויופחתו תעריפי נסיעה  ▪  הנחות היישומון יחולו גם ברב-קו  ▪  וגם: תוכנית להכשרה מואצת של נהגי תחבורה הציבורית

שיפור של התחבורה הציבורית [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+חוקי מערכת המשפט יקבלו קדימות על פני כל חקיקה אחרת
15:47 22/12/22  |  עידן יוסף

ההסכם הקואליציוני עם יהדות התורה כולל קדימות על פני כל חקיקה אחרת לחוק יסוד החקיקה, פסקת התגברות ושינוי השיטה לבחירת שופטים.
בהסכם נכתב: "כל סיעות הקואליציה יתמכו בכל הצעות החוק, לרבות בחוקי יסוד ובתיקונים לחוקי יסוד, כפי שיוצעו על-ידי שר המשפטים, ושיעסקו, בין היתר, בהסדרת מערכת היחסים שבין הרשויות ובסמכויותיהן, ובפרט במערכת היחסים שבין הכנסת והממשלה לבין מערכת המשפט ובית המשפט העליון ובשיטת בחירת השופטים. כל זאת לשם השבת האיזון הראוי בין הרשויות. החקיקה כאמור תכלול גם חקיקת חוק יסוד: החקיקה ופסקת התגברות. כל הצעות החוק שעניינן הנושאים הנזכרים בסעיף זה תקבלנה עדיפות מוחלטת ומלאה, בכל מקרה ונסיבות, על פני כל חקיקה אחרת, לרבות בכל הקשור לקדימות ראשונה בהעלאת הצעות למליאה מיד עם הנחתן בכנסת ובהשלמת הטיפול בהן בוועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת לפני כל דיון בכל הצעת חוק אחרת המונחת על שולחן הוועדה. האמור יחול בכל הקריאות.
"הממשלה וסיעות הקואליציה יתמכו בהצעת החוק מטעם הליכוד שתקבע כי מינוי היועץ המשפטי למשרדים הממשלתיים יבוצע על-ידי מנכ"ל אותו המשרד הממשלתי".

+הסכם יהדות התורה: דאגה לזכויות חרדים, אך הזניחה את נושא השבת
15:33 22/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לצד הסדרת זכויות שונות לחרדים ולדתיים, שנוסחו בפרטנות, בכל הקשור לשמירת השבת במרחב הציבורי והמלחמה במסיון העדיפה הסיעה החרדית להסתפק באמירות כלליות

גולדקנופ. סעיפים כלליים בנושא השבת [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אברהם שפירא / Avraham Shapira  אופיר סופר / Ofir  Sofer  אורי מקלב / Uri Maklev  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  דוד אמסלם / David Amsalem  חיים כץ / Haim Katz  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler  יעקב מרגי / yaakov Margi  יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop  יצחק שמעון סרלאוף  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  ממשלת ישראל / Israel Government  מרדכי אליהו  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  מתנחלים  ניר ברקת / Nir  Barkat  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  רון דרמר / Ron Dramer  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו הבטיח לסמוטריץ' החלת ריבונות ביו"ש
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יותר מידי חדשות טובות
חשדנית  |  24/12/22 10:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
עידן יוסף
ראש ממשלת המעבר אומר כי לא עלה בידיו של נתניהו להקים ממשלה, אלא ביד דרעי, סמוטריץ' ובן-גביר שכופפו אותו    "הממשלה המוקמת כאן מסוכנת, קיצונית, חסרת אחריות. זה ייגמר רע"
עידן יוסף
השר המיועד לביטחון לאומי ח״כ איתמר בן-גביר כי הדיון בהצבעה לתיקון פקודת המשטרה יפוצל מחשש שייפסל בבג"ץ    כפיפות המפכ"ל לשר תהיה בשלב השני    יועמ"ש הוועדה: "חלק מהסעיפים יישארו על שולחנה של הוועדה לדיון מעמיק יותר"    חברי הכנסת המתנגדים לחוק נמנעו בהצעה על פיצול הסעיפים
עידן יוסף
ההסכם הקואליציוני עם יהדות התורה עוסק בצורה פרטנית בנושא תחבורה ציבורית    בערים שבהן רמת המינוע נמוכה תהיה יותר השקעה בתחבורה הציבורית ויופחתו תעריפי נסיעה    הנחות היישומון יחולו גם ברב-קו    וגם: תוכנית להכשרה מואצת של נהגי תחבורה הציבורית
עידן יוסף
לצד הסדרת זכויות שונות לחרדים ולדתיים, שנוסחו בפרטנות, בכל הקשור לשמירת השבת במרחב הציבורי והמלחמה במסיון העדיפה הסיעה החרדית להסתפק באמירות כלליות
דן מרגלית
כץ ובן-גביר ובצלאל סמוטריץ' וטלי גוטליב ודוד אמסלם - ובראשם נתניהו - אינם עוצרים באדום    הם חומסים לעצמם את כל נכסי האומה תוך שחיקת הדמוקרטיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il