X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מליאת הכנסת, הבוקר [צילום: ערוץ כנסת]
חוק דרעי-סמוטריץ' אושר סופית בכנסת
אושר בקריאה שנייה ושלישית: הגבלת הכשירות להתמנות לשר תחול רק במקרה של מאסר בפועל כמו-כן הממשלה תוכל למנות שר נוסף במשרד

מליאת הכנסת אישרה (יום ב', 27.12.22) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק-יסוד: הממשלה, תיקון מס' 11, של חברי הכנסת שמחה רוטמן, משה ארבל וניסים ואטורי. מכייון שמדובר בתיקון לחוק יסוד, נדרש לו רוב מיוחד של 61 חברי כנסת, ואכן בקריאה השלישית תמכו בהצעה 63 חברי כנסת לעומת 55 שהתנגדו.
ההצעה ביקשה לקבוע כי הגבלת הכשירות למינוי אדם לשר בשל הרשעתו בעבירה, תתקיים רק אם אותו אדם נידון לעונש מאסר בפועל. עוד לפי ההצעה, ייקבע כי בנוסף לשר הממונה על משרד, הממשלה באישור הכנסת רשאית למנות שר נוסף במשרד, כך שבאותו משרד יכהנו בו-זמנית שני שרים. השר "הנוסף" אמור להיות השר האחראי על תחומי הפעילות שנמסרו לו, אך לצד זאת הוא אמור לפעול כפוף לשר הממונה. תחולת החוק תהיה החל מהיום, יום אישור החוק בכנסת, במקום ביום פרסומו ברשומות כפי שנהוג באופן רגיל בחקיקה. זאת, על-מנת שניתן יהיה להשביע את הממשלה החדשה כבר השבוע.
בדברי ההסבר להצעתו של ח"כ ארבל לפני המיזוג נכתב כי הזכות לבחור ולהיבחר היא זכות יסוד במשטרנו החוקתי. זכות זו באה לידי ביטוי אף במינוי חבר הממשלה ואישור מינויו בהצבעת רוב במליאת הכנסת, ובכדי להביא לידי ביטוי את רצון העם ובחירת הציבור באופן מיטבי אשר הביע את אמונו במינוי זה, ואשר הועמד לבחירת הציבור חרף עונש המאסר על תנאי שהושת עליו, אין זה מן הראוי למנוע את התכלית הרצויה בשל עמימות בנוסח החוק.
שר המשפטים, ח"כ גדעון סער (המחנה הממלכתי), השיב מטעם הממשלה ואמר כי הטיעון של מצדדי החוק היה שזהו מהלך דמוקרטי שמשקף את עמדת הציבור הרחב שהצביע שדרעי יהיה בממשלה. "ש"ס זכתה לתמיכה אלקטורלית בציבור אבל מצביעה אינם רוב בכנסת. הציבור, גם ציבור מצביעי הליכוד, הרבה מאוד מהם מתנגדים לחקיקה הזו. תראו על מה אתם מאבדים את האשראי שאין מחלוקת שקיבלתם מהציבור, כבר בימים הראשונים עוד טרם הוקמה הממשלה. במקום התלהבות מהניצחון הגדול, כל שעה עגולה ראש הממשלה מפרסם או התנצלות או הבהרה או פליקפלק או צוקהראה, כל פעם כלפי שותף אחר מהשותפים הקואליציוניים. אם אתם לא יודעים שאתם באוף סייד תשאלו את חבריכם דוד ביטן. הוא הסביר איך בכל תיק של הליכוד נבנתה אחוזה לשותפים הקואליציוניים. החוק הוא חוק לא טוב, חוק רע שנסחט מהמיועד לראש הממשלה ופוגע בערך טוהר השירות הציבורי מטעמים פרסונליים. אציע למליאת הכנסת להצביע נגדו", אמר.

תאריך:  27/12/2022   |   עודכן:  27/12/2022
+כך תיראה חלוקת התיקים בשס
20:14 27/12/22  |  עידן יוסף

מועצת חכמי התורה אישרה את חלוקת המינויים בשס, זו החלוקה (ייתכן שינוי של הרגע האחרון): אריה דרעי - שר הפנים והבריאות; יעקב מרגי - שר הרווחה; יואב בן-צור - שר במשרד הרווחה; מיכאל מלכיאלי - השר לשירותי דת; חיים ביטון - שר במשרד החינוך; משה ארבל - סגן שר הפנים; משה אבוטבול - סגן שר החקלאות; אוריאל בוסו - יו"ר ועדה; ינון אזולאי/ יוסי טייב - יו"ר ועדה (כיכר השבת).

+גפני בוועדת הכספים: "החרדים משלמים כמו כל אחד"
14:45 27/12/22  |  מירב ארד

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, התייחס בפתח דיון ועדת הכלכלה לפרסומים בתקשורת בנוגע לאוכלוסייה החרדית: "פנו אלי כמה חרדים, ואמרו שהם מבקשים החזר ברשות המיסים, כי הייתה היום כתבה ב'כלכליסט' שחילוני משלם פי 6 מיסים מחרדי. כי הם משלמים מיסים ומס הכנסה כחוק ואין דבר כזה שחרדי משלם פחות, הכל שקר. החרדים משלמים כמו כל אחד, והקריקטורה בעיתון 'הארץ' אחרי הכתבה שילד חרדי מקבל יותר, הכל פשוט שקרים".

+עיריית הרצליה: לא ניתן רישיון עסק למי שינהג באפליה
13:01 27/12/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש עיריית הרצליה הוא ראש הרשות המקומית הראשון שמצטרף לגל המחאה של החברות העסקיות נגד יוזמות החקיקה של הימין  ▪  "הרצליה היא עיר ליברלית, פלורליסטית, שוויונית ודמוקרטית אשר מכבדת כל אדם באשר הוא אדם. לא ניתן לאף אחד לפגוע בצביון זה של העיר"

פדלון. "הקו האדום של העיר" [צילום: יח"צ]
+אינטל ישראל מגנה את יוזמת החקיקה המפלה
11:37 27/12/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ענקית השבבים הודיעה כי היא מתנגדת ומוקיעה כל פעולה או שיח מסית, פוגע, גזעני ואלים ותמיד תמשיך לעשות זאת  ▪  "לשיח המעודד אפליה או גזענות אין מקום בקרבנו, עכשיו ובעתיד"

הודעה שפורסמה על בניין אינטל בפתח תקווה [צילום: מורן רייטר]
+מפלגת נעם סימנה 'שמאלנים' במשרד המשפטים
10:28 27/12/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

על השרתים הפנימיים של מפלגת נעם נמצאת רשימה שבה מסומנים עשרות עובדי מדינה שעברו השתלמויות בארגוני חברה אזרחית שסומנו על-ידי מפלגת הימין הקיצונית כשמאלנים וכתומכי רפורמים  ▪  נעם: המסמך מסייע לקידום השקיפות בנוגע להנדסת התודעה המדאיגה

מקארתיזם ישראלי. יו"ר עוצמה יהודית, אבי מעוז [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+יו"ר הכנסת, יריב לוין, התפטר מתפקידו
07:36 27/12/22  |  איציק וולף

מזכיר הכנסת, עו"ד דן מרזוק, הודיע במליאת הכנסת כי יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, הניח על שולחן הכנסת מכתב התפטרות. ההתפטרות תיכנס לתוקף ביום חמישי בשעות הבוקר.
ההתפטרות נועדה לאפשר מינוי לוין לשר בממשלה שתושבע על פי המתוכנן ביום חמישי הקרוב.

[צילום: מתוך ערוץ כנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אופיר סופר / Ofir  Sofer  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלכס שטיין  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler  יעקב מרגי / yaakov Margi  יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop  יצחק עמית / Issac Amit  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניסים ואטורי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון דרמר / Ron Dramer  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  ש"ס  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוק דרעי-סמוטריץ' אושר סופית בכנסת
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
חוק דרעי סמוטריץ
שלמה שכטר  |  27/12/22 09:07
2
תחילת סופה של הדמוקרטיה
סתם אחד  |  27/12/22 10:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
איציק וולף
מליאת הכנסת אישרה פיצול הצעת החוק לתיקון פקודת המשטרה באופן שבו סעיף 1 וסעיף 8ה של סעיף 2 להצעת החוק יועלו כהצעת חוק נפרדת במועד מאוחר יותר
עידן יוסף
יו"ר המחנה הממלכתי: "האם גבה ליבכם? מה שאתם עושים ונותנים לו יד בימים אלו מבקש להפוך את ישראל ממדינה יהודית למדינה דתית"    בהתייחס לאמירה כי היה נותן לחרדים "דף לבן" בכדי להיכנס לממשלה אמר: "לעולם לא הייתי מרים דגל לבן בנושאי ביטחון, לעולם לא אאפשר את פירוק צבא העם"
עידן יוסף
ישיבת המליאה תיפתח בשעה 11 ואחר-הצהריים תקום ממשלת נתניהו השישית    המשבר ביהדות התורה מסתיים בוויתור של גולדקנופ, לאחר שבדגל התורה איימו שגפני יהיה שר השיכון ובכך תישלל חברות גולדקנופ בקבינט
יאיר לפיד
לשלטון קיצוני דתי ולאומני אין רגע שבו הוא אומר "הגיע הזמן להתחשב באנשים שחושבים אחרת". הם לא יעצרו. אם אנחנו לא נעצור אותם, זה יהיה יותר ויותר גרוע
מירב ארד
עו"ד מירי פרנקל-שור: אתם לא תמכתם בהצעות שלנו שהיו טובות ואני מצרה על כך. היינו יכולים להיות במקום אחר    יו"ר הוועדה, ח"כ כץ: נראה שאת הייעוץ שלכם נתתם לפי שם המציע ולא לפי המוצע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il