X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המחבל אסלאם פרוח [צילום: תקשורת שב"כ]
פוענח הפיגוע בירושלים: המחבל הזדהה עם דאעש ולמד הנדסה בישראל
המחבל - איסלאם פרוח, בן 26, תושב ישראל למד להכין מטענים באינטרנט וביצע ניסויים בבור אותו חפר בשטח פתוח באזור בנימין, שם גם ייצר את מטעני הנפץ במהלך המרדף אחריו, נתפס מטען נוסף מוכן להפעלה

משטרת ירושלים והשב"כ פענחו את פיגוע המטענים הכפול בירושלים. איסלאם פרוח, בן 26 מירושלים, הוא המחבל שביצע את פיגוע המטענים הכפול שבו נרצחו אריה שצ'ופק וטדסה טשומה ז"ל - כך הותר (יום ג', 27.12.22) לפרסום.
פרוח, תושב ישראל, ללא רקע ביטחוני קודם, מתגורר לסירוגין בכפר עקב וברמאללה, מהנדס מכונות במקצועו, הועבר עם מעצרו לחקירת שב"כ ומשטרה.
בסופ"ש שלאחר הפיגוע אותרו בשטח פתוח בשטחי יו"ש סמוך לתצפית אוג, פריטים חשודים מוסתרים בשטח, בהם: קטנוע שעל-פי החשד שימש את המחבל לביצוע הפיגוע והנחת המטענים, 5 מטעני צינור, בגדים שונים ששימשו את המחבל לפני במהלך ולאחר הפיגוע, קסדה ועוד.
מחקירת השב"כ וימ״ר ירושלים עלה כי החשוד, שפעל תחת אידיאולגיה סלפית-ג'יהאדיסטית המזדהה עם ארגון הטרור של המדינה האיסלאמית (דאעש) ביצע פיגועים אלה לבדו, לאחר שתכנן את הוצאתם לפועל במשך זמן, לשם פגיעה באזרחים ישראלים בירושלים.
במסגרת החקירה עלה שהעצור צרך תכני טרור ובין היתר מצפייה בהם למד אודות יצור חומרי נפץ וביצע ניסויים בבור אותו חפר בשטח פתוח באזור בנימין, שם גם ייצר את מטעני הנפץ. בבור שאותר ופוצץ, הוסתרו חומרי גלם ליצור מטענים נוספים וכן נתפס ברשות המפגע, נשק מסוג קרלו. במהלך המרדף אחריו, נתפס מטען נוסף מוכן להפעלה. מהחקירה עולה שפרוח התכוון לבצע באמצעותם פיגועים נוספים.
מעצרו של המחבל הוארך מעת לעת בבית המשפט. היום הוגשה נגדו הצהרת תובע ע״י המשטרה ובימים הקרובים צפוי נגדו כתב אישום בגין מעשי טרור ורצח ע״י הפרקליטות.
במסגרת החקירה נעצרו חשודים נוספים אולם התברר בחקירה כי אינם מעורבים בפיגוע זה. אחד מהחשודים הללו, נעצר ע״י בלשי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים ובחקירתו התברר כי תכנן לבדו וללא קשר לפיגוע המטענים, לבצע פיגוע נוסף באזור התחנה המרכזית בירושלים. החשוד היה בשלבי תכנון ראשוניים ומעצרו סיכל את כוונותיו. מעצרו הוארך ובימים הקרובים צפוי גם נגדו כתב אישום.
ראש הממשלה יאיר לפיד מסר בעקבות לכידת המחבל: "לאחר מאמץ מודיעני וחקירה נרחבת כוחות הביטחון שמו ידם על המחבל הנפשע שביצע את פיגועי המטענים בירושלים. עקבתי מקרוב אחרי החקירה המורכבת ועודכנתי בפרטיה. אני מברך את השב"כ, המשטרה, צה"ל וכלל כוחות הביטחון על החקירה שהביאה ללכידת המחבל. כפי שהבטחנו - הגענו אליו. ישראל תשים את ידה על כל מחבל שיפגע באזרחיה ותמצא איתו את מלוא חומרת הדין.
המאבק בטרור ממשיך כל העת. בזמן חקירת הפיגוע נעצר חשוד נוסף, שאינו מעורב בפיגוע הזה אך תכנן לבצע פיגוע אחר בבירה, וכך הצלנו חיים של אזרחי ישראל. אנחנו נמשיך להילחם בטרור ולמצות את הדין עם המחבלים ועם שולחיהם. מדינת ישראל תעשה כל שביכולתה להביא ביטחון לאזרחיה."

[צילום: תקשורת שב"כ]
תאריך:  27/12/2022   |   עודכן:  27/12/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יאיר לפיד / Yair  Lapid
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פוענח הפיגוע בירושלים: המחבל הזדהה עם דאעש ולמד הנדסה בישראל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תגובה
אחד העם  |  27/12/22 18:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ענקית השבבים הודיעה כי היא מתנגדת ומוקיעה כל פעולה או שיח מסית, פוגע, גזעני ואלים ותמיד תמשיך לעשות זאת    "לשיח המעודד אפליה או גזענות אין מקום בקרבנו, עכשיו ובעתיד"
איתמר לוין
המשקיע האמריקני ניל אורבך טוען להשתלטות פסולה של המנכ"ל לשעבר רן פוליאקין וקרן ליברה בראשות עו"ד עופר פירט, על החברה העוסקת במטענים חשמליים
מירב ארד
בשלב ראשון יוכלו המבקרים לתצפת על החפירות הארכיאולוגיות, ובמהלך החודשים הקרובים תיפתח בריכת השילוח לתנועת מבקרים מהארץ ומהעולם
איציק וולף
דקאני הפקולטות לרפואה בתל אביב, בטכניון, באריאל, בעברית, בבר-אילן ובבן גוריון מביעים זעזוע מהיוזמה הפוליטית לאפשר אפליית מטופלים על-רקע דת
איציק וולף
על השרתים הפנימיים של מפלגת נעם נמצאת רשימה שבה מסומנים עשרות עובדי מדינה שעברו השתלמויות בארגוני חברה אזרחית שסומנו על-ידי מפלגת הימין הקיצונית כשמאלנים וכתומכי רפורמים    נעם: המסמך מסייע לקידום השקיפות בנוגע להנדסת התודעה המדאיגה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il