X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לפיד וליברמן. הסכימו לסגירת מרכולים בשבת [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
חשיפה: ממשלת לפיד מנעה פתיחת מרכולים בשבת
הממשלה היוצאת הודיעה לבג"ץ כי יש לדחות עתירות של עיריות שביקשו לא להחיל עליהן את חוק המרכולים חברי הקואליציה לא מחו על השימוש שעשתה שרת הפנים כדי למנוע אישור חוק עזר לפתיחת עסקים בשבת, ונמנעו מדיון בהצעות חוק לביטול חוק המרכולים
שקד מנצלת את חוק המרכולים לעיכוב חוק השבת של חריש
עידן יוסף
שרת הפנים חתמה על עשרות חוקי עזר עירוניים, אך בניגוד לעמדת חבריה לקואליציה מעכבת במשך חודשים את אשרור החוק שהתקינה עיריית חריש להסדרת פתיחת עסקים וסגירתם בשבת בעילה של "בירור מקצועי"
לרשימה המלאה

עד יום חמישי הקרוב (5.1.22) אמורות עיריות ראשון לציון, גבעתיים, חולון ומודיעין מכבים רעות להגיש את התייחסותן לבג"ץ בעניין חוק המרכולים. בתחילת דצמבר הגישה המדינה את תשובתה לבג"ץ, במסגרת העתירה שביקשה לא להחיל עליהן את חוק המרכולים שיזם שר הפנים אריה דרעי להקשות על רשויות מקומיות לאשר חוקי עזר שיאפשרו פתיחת עסקים בשבת.
בעוד שברמה ההצהרתית הביעו בגוש השינוי התנגדות לחוק המרכולים, ממשלת יאיר לפיד, כך מתברר, דווקא הגנה עליו בבג"ץ והתנגדה בפועל לפתיחתם של מרכולים בשבת. בתשובה שנשלחה בתחילת דצמבר 2022, טענה הממשלה כי דין העתירות להידחות. זאת משום שלמרות בקשות חוזרות ונשנות מצד משרד הפנים מהעיריות להשלים את טענותיהן, הן לא עשו זאת.
ארבע העתירות לא נדונו בתקופת ממשלת בנט-לפיד, ורק לאחרונה ביקשה הנשיאה אסתר חיות את תגובת המדינה עד 1 בדצמבר, חודש אחרי הבחירות לכנסת. חיות הסבירה את העיכוב הארוך "בשל תקלה שנפלה בטיפול בעתירות". העיריות למעשה זנחו את תיקוני חוקי העזר לאחר שככל הנראה הגיעו למסקנה של חוסר סיכוי משפטי.

חוק המרכולים שימש את הממשלה
שקד עם ר"ע חריש יצחק קשת [צילום: מור שקיפי לאטי]

ממשלת לפיד, לא זו בלבד שלא פעלה לביטול חוק המרכולים ולא הביאה לדיון בוועדת השרים לחקיקה הצעות לביטולו, אף פעלה בפועל ליישום החוק, וזאת תוך הסכמה בשתיקה מצד כל השותפים בקואליציה - יאיר לפיד, בני גנץ, אביגדור ליברמן, מרב מיכאלי, גדעון סער, ניצן הורוביץ ויתר החברים בקואליציה.
לפני כשנתיים חוקקה מועצת עיריית חריש חוק-עזר המבקש להסדיר פתיחה וסגירה של עסקים בשבת, אך שרת הפנים איילת שקד עשתה שימוש בסמכות שניתנה לה לפי חוק המרכולים, ולא אישררה את החוק. זאת, למרות עמדת חבריה למפלגה כי מדובר בחוק-עזר מאוזן. איש מבין חברי הקואליציה לא השמיע, כאמור, מחאה בעניין.
כעת יתגלגל החוק לפתחו של שר הפנים הנכנס אריה דרעי, שיחליט האם לפסול את חוק העזר או לנהוג כמו שקד ולא לקבל החלטה בעניין.
איילת שקד בחרה שלא להגיב.

תאריך:  30/12/2022   |   עודכן:  30/12/2022
+הרצוג על הממשלה: אין לאיש פריבילגיה לומר ש'הלכה המדינה'
14:10 30/12/22  |  עידן יוסף

נשיא המדינה יצחק הרצוג נאם (ו') בטקס האזכרה לרמטכ״ל אמנון ליפקין-שחק, והתייחס לממשלה ה-37: "אתמול בערב קיימנו בבית הנשיא את צילום התמונה המסורתי של הממשלה הנכנסת. אני יודע שעבור רבים כאן כמו עבור רבים במדינה התקופה הזאת לא פשוטה ובהחלט מאתגרת. אבל אני חייב להגיד לכם שכשאני שם את דמותו של אמנון לנגד עיניי אני מבין קודם כל שאין לאף אחד את הפריבלגיה להתנהג או לדבר על כך ש'הלכה המדינה' או לחפש את הדרכון.
"הדמוקרטיה הישראלית היא ארוכת שנים ויציבה. עולם הערכים של החברה הישראלית לא קל לערעור, וקווי המתאר היהודיים והדמוקרטיים של מדינתנו הם כנשמה באפינו, היו ויהיו. שוחחתי אתמול עם ממשלת ישראל ה-37, איחלתי להם הצלחה במשימתם החשובה והדגשתי שחובתם לפעול למען כל עם ישראל וברוח מגילת העצמאות. ביקשתי ודרשתי לגלות אחריות שבעת הזאת נדרשת מכולם״.

+מקצת השרים לא יקיימו טקסי חילופים
13:31 30/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בנימין נתניהו, יריב לוין ומירי רגב מהליכוד מוותרים על הטקס החגיגי ולא מעוניינים לקבל את המפתחות ישירות מהשרים שקדמו להם במשרדי ראש הממשלה, המשפטים והתחבורה

שרי הממשלה ה-37 [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+"הגן עליה מראשיה, שריה ויועציה"
10:25 30/12/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

שרים מיותרים, משרדים מלאכותיים, קדנציות קטועות, העדר כישורים וצביעות במינויים  ▪  כך יוצאת לדרך ממשלת הבלהות, המסוכנת ביותר בתולדות המדינה

חצתה את הרף הפלילי [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+בן-גביר: גנץ מטיף לממלכתיות כשביד השנייה הוא מבצע מחטף אנטי דמוקרטי
09:47 30/12/22  |  עידן יוסף

השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר תוקף את הוראתו של שר הביטחון היוצא על צו שטח צבאי סגור על רמת מגרון: "בני גנץ יושב במליאה ומטיף לממלכתיות, כשביד השנייה הוא מבצע מחטף אנטי דמוקרטי של מי שאיבד את השלטון, והמשך ישיר למלחמה שהכריז גנץ על התתיישבות היהודית ביו"ש והמדיניות הקשה שניהל ממשרד הביטחון נגד ההתיישבות ביו"ש".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אופיר סופר / Ofir  Sofer  אורי מקלב / Uri Maklev  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  איילת שקד / Ayelet Shaked  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אסתר חיות / Esther Hayut  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בני גנץ / Benny  Gantz  בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  דוד אמסלם / David Amsalem  חיים כץ / Haim Katz  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler  יעקב מרגי / yaakov Margi  יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop  יצחק שמעון סרלאוף  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  ניר ברקת / Nir  Barkat  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  רון דרמר / Ron Dramer  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשיפה: ממשלת לפיד מנעה פתיחת מרכולים בשבת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
איציק וולף
הנשיא האמריקני כתב שהוא מצפה לעבוד עם נתניהו, ידידו מזה עשרות שנים, אך הבהיר שהוא שואף להמשיך בעידוד המגעים בין ישראל לפלשתינים
איציק וולף
פעולתו הראשונה של השר מיכאל מלכיאלי הייתה חתימה על דחייה לחצי שנה של הכניסה לתוקף של רפורמת הכשרות של השר הקודם    כהנא: התחרות בין רבני הערים עדיין בתוקף
איציק וולף
קריאת כיוון לבאות? בפעם הראשונה לא זומנה היועצת המשפטית לממשלה, גלי מיארה, לישיבה הראשונה של הממשלה ה-37    גורם בסביבת נתניהו: היא לא רצויה פה
מירב ארד
בנאומו התייחס ליוקר המחיה ולמדיניות הכלכלית: "נשאף למדיניות אחראית ולפעמים לא פשוטה של אחריות פיסקלית וריסון תקציבי"    התייחס למעמד הביניים ואמר: נדאף למדיניות שתראה את מעמד הביניים ותדע להיות עם חמלה כלפי מי שבאמת צריך"
מירב ארד
בנאומו סקר לפיד את עבודתה של הממשלה בראשותו ובראשות נפתלי בנט וסיכם: "אנחנו משאירים לכם מדינה במצב מצוין, תשתדלו לא להרוס, אנחנו תכף חוזרים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il