X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פילבר. פגישה ביולי 2016 [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
חוקריו של פילבר לא עימתו אותו עם היומנים לגבי פגישת ההנחיה
יומניהם של פילבר ונתניהו אינם כוללים כל אזכור לפגישה הנטענת לגבי הטבות לבזק - אך הם לא הוצגו לפילבר החוקרת הבכירה: ייתכן שהיומן הפיזי לא היה זמין

חוקריו של שלמה פילבר לא עימתו אותו עם היומנים שלו ושל בנימין נתניהו, בהם אין כל תיעוד לפגישת ההנחיה עליה סיפר. כך עולה (9.1.23) בהמשך חקירתה הנגדית של עו"ד פולינה גובזמן-קריב, שהייתה החוקרת הבכירה של רשות ניירות ערך בתיק 4000.
טענה מרכזית בכתב האישום היא, כי בשבוע הראשון של יוני 2015 נפגשו נתניהו ופילבר, ונתניהו הנחה את פילבר לסייע לבזק ולשאול אלוביץ, בתמורה לשוחד שקיבל בדמות הסיקור האוהד באתר וואלה. בחקירתו הנגדית של פילבר התברר, כי הפגישה לא יכלה להתקיים במועד שמסר; התביעה טענה שייתכן שהתקיימה מאוחר יותר, אך פילבר עמד על גרסתו המקורית (הנסתרת בין היתר מן היומנים והאיכונים שלו ושל נתניהו).
בן-צור ציין, כי יומנו של פילבר היה בידי הרשות, הוא ביקש לעיין בו אך הדבר לא ניתן לו. קריב השיבה, כי לא הייתה בחקירה, היא יודעת שהפלאפון של פילבר הוצג לו והיא משערת שהדבר סיפק אותו. היא אישרה, כי לא השוותה את הנתונים בפלאפון לאלו שביומן, משום שלא טיפלה בבקשתו של פילבר לראות את היומן.
בן-צור: "חיפשת פגישה של פילבר עם נתניהו בשבוע הראשון של יוני 2015?". קריב: "חיפשתי ולא הייתה". בן-צור: "מחזיקים יומן, אתם רואים שאין פגישה והוא מבקש לראות את היומן - למה זה לא מוצג לו?". קריב: "את הבדיקות ביומן עשיתי לאחר מכן, לא בחקירה". השופט משה בר-עם: "למה לא הוצג לו היומן?". קריב: "לא אני עסקתי בחקירה של פילבר באותו זמן. אני חושבת שהיה פה גם עניין של זמינות של חומרים. החומרים היו ברשות, אנחנו היינו בלהב".
בן-צור טען: "אתם מונעים ממנו את היומן, כי אתם יודעים שזה לא שם ואתם מוליכים אותו לגרסה". קריב: "זו הייתה גרסה שהוא מסר בזמן הזה, הוא בדק בטלפונים. אנחנו מנסים לעשות בדיקות כדי לאמת את הגרסה. איש לא ניסה להסתיר דבר, אני לא ניסיתי להסתיר. זו גרסה שנמסרת, יש זמן לעשות פעולות חקירה נוספות. למה התקבלה החלטה ספציפית - מי שקיבל אותה יוכל להסביר". השופטת רבקה פרידמן-פלדמן: "למה לא מראים לו את היומן?". קריב: "לא אני החלטתי. כנראה אם היה יומן פיזי, זה היה פשוט. פלאפון הוא זמין".

"לא היה מקום לברר?"
קריב. "זה לא אומר שאין" [אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

בר-עם הקשה שוב ושוב: "לא צריך להביא את זה לידיעתו של הנחקר, שאין פגישה ביומן? גבירתי הייתה מציגה את השאלה הזאת?". קריב: "לא יודעת להגיד מה היה באותו זמן". בר-עם: "איך גבירתי הייתה נוהגת? הוא מבקש לראות את היומן וזה לא רשום". קריב: "אני לא יודעת מה ידעו החוקרים, לא השתתפתי בחקירה". בר-עם: "בהנחה שיודעים, היה מקום להביא לידיעת הנחקר?". קריב: "יכול להיות שכן, אבל קשה לי לומר אם זה נכון לאותו רגע".
בן-צור המשיך: "למה בחומרי החקירה לא מופיע היומן של נתניהו לשבועיים הראשונים של יולי?". קריב: "לא עסקתי בנושא". בן-צור: "זו הפעולה הכי אלמנטרית, לבדוק ביומן של ראש הממשלה". קריב: "לא עסקתי בכל הקשר עם משרד ראש הממשלה". בן-צור: "בדיקת יומנו של ראש הממשלה עלתה בישיבות הצוות?". קריב: "לא זוכרת". בן-צור: "זה עלה על דעתך?". קריב: "לא עסקתי בזה. זו פעולה שצריכה להתבצע". בן-צור: "והיא לא התבצעה, או שהתבצעה והעדפתם לשתוק". קריב: "לא יודעת".
בן-צור שאל מדוע החוקרים ישבו עם פילבר ושרטטו יומן אפשרי לתחילת יולי 2016, במקום לבדוק את היומנים שלו ושל נתניהו. קריב: "אפשר לעשות גם וגם". בן-צור: "לא היה גם, זה רק". קריב: "זה מה שבוצע איתו במהלך החקירה. בוצע איתו מעבר על הטלפונים". בן-צור: "לא בנוגע לפגישה [עם נתניהו]". קריב: "בוצעו פעולות חקירה. עברנו על היומן. לא מצאנו, נכון. זה שהיא לא רשומה ביומן, זה לא אומר שאין".
בר-עם: "העובדה שזה לא מופיע בשני היומנים, זה לא נתון שצריך לעמת אותו עם העד? יש פה סתירה חזיתית בנתון מאוד משמעותי. ביומן האמיתי אין רישום כזה. לא היה מקום לברר את הסוגיה הזאת?". קריב: "אנחנו [חוקרי הרשות] לא חקרנו את פילבר באותם ימים. אני לא יודעת אם היו לנו מספיק ממצאים לגבי קיומו או אי-קיומו של הרישום. אם היה רישום ביומן, זה היה מסייע". בר-עם: "לא צריך להציג לעד את הסתירה?". קריב: "יכול להיות. קשה לי, כי לא הייתי בחדר. אני מניחה שהייתי שואלת אותו האם הפגישות חייבות רישום, האם יש פגישות שלא נרשמו, האם זה שלא נמצא ביומן מלמד שלא התקיים". בן-צור: "לא היו שאלות כאלה".

"החוקרים הגיעו עם תזה"

לפני כן הראה בן-צור, כי בחקירותיו ברשות ניירות ערך ב-2017 טען פילבר בעקביות, כי נתניהו הורה לו לקדם את התחרות בשוק הסיטונאי ולמנוע עליית מחירים – ותו לא. הוא טען, כי בפברואר 2018 חוקרי המשטרה "הגיעו עם תזה לפיה נתניהו הנחה את פילבר". קריב: "לא מכירה תזה כזו. המטרה הייתה לחקור חשדות לשוחד". בן-צור: "התזה הייתה שצריך למצוא מישהו שיחבר את נתניהו לבזק, וזה פילבר שצריך להיות מונחה על-ידי נתניהו". קריב: "אני לא עסקתי בזה. החשד היה שפילבר פעל בהנחייתו של נתניהו, אבל היו לנתניהו מופעים משל עצמו בעניין הזה".
בן-צור שאל האם החוקרים לא דנו בסתירה בין גרסאותיו של פילבר כעד מדינה לבין אלו שמסר ברשות. קריב: "לא חקרתי את פילבר בימים האלה ולא ראיתי את החקירות. הגרסה החדשה שלו נבחנה; אני לא יודעת מה שאלו אותו בחקירה". בן-צור: "ההסברים שלו לשינוי הגרסה היו אינפנטיליים ובדקו אותם מאוחר מדי". קריב: "אני לא יודעת מה הוא נשאל. חד-משמעית, הגרסה שלו חייבת להיבדק. הוא שינה את גרסתו כמה וכמה פעמים, כולל בחקירה שלי. לא מפתיע שהוא שינה שוב כשחתם על הסכם עד מדינה".

תאריך:  09/01/2023   |   עודכן:  09/01/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוקריו של פילבר לא עימתו אותו עם היומנים לגבי פגישת ההנחיה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רמה אפס של חוקרים ל"ת
מזועזע לקרוא  |  9/01/23 14:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
פרקליטו אומר בבג"ץ: נתניהו ימשיך לפעול לפי ההסדר מלפני שנתיים, האוסר עליו להתערב בעניינים משפטיים, כל עוד לא נקבע הסדר חדש
מרדכי ליפמן
מתכנני המשימה (סילוקו של נתניהו), לא הבינו את גודל המהלך שנטלו על עצמם לביצוע, לא הבינו את משמעותו העמוקה מבחינה פוליטית    לא הבינו, או לא רצו להבין, כי לתוצאות המשימה שנטלו על עצמם, יש משום השלכת ענק על המרחב הציבורי כולו    הייתה בכך משום התנשאות אטומה, בה שולבו גם זלזול בחלקים מהציבור ואף במהלך המשפטי עצמו, אלה ליוו אותם/ן לאורך כל הדרך
איתמר לוין
טוענת שמנדלבליט אישר רק בינואר 2018 לחקור את אלוביץ בחשד למתן שוחד לנתניהו - בעוד אלוביץ נחקר כבר באוקטובר 2017    התביעה: החקירה המוקדמת לא הייתה בחשד לשוחד
איתמר לוין
פולינה גובזמן-קריב לא ראתה את תשובת משרד התקשורת לרשות ניירות ערך בנוגע לאישור מיזוג בזק-yes    טוענת: במסמך אין חידוש, הכרנו את העובדות שהועלו בו
עידן יוסף
סיעת הציונות הדתית מציעה לקבוע כי לצורך הגשת כתב אישום נגד חבר כנסת יהיה צורך בנטילת החסינות על-ידי הכנסת, על-פי הצעת ועדת הכנסת    ההצעה מבקשת לבטל תיקון לחוק החסינות שבוצע ב-2005
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il