X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הדיון בוועדה בהשתתפות שר המשפטים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
דיון סוער על הרפורמה המשפטית
רוטמן: ״מחזירים את הצדק למערכת המשפט״
שר המשפטים יריב לוין ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' משתתפים בדיון בוועדת חוקה היו"ר רוטמן סגר מיקרופונים לחברי אופוזיציה והוציא ח"כים מהדיון בוועדה בכוונת רוטמן להתחיל כבר בשבוע הבא לקיים דיונים בנושא הליבה "סמכות הממשלה והשרים לקבוע את עמדתם המשפטית בפעולתם השוטפת"

שר המשפטים יריב לוין ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' משתתפים (יום ד', 11.1.23) בדיון בוועדת החוקה בנושא "הסדרת מערכת היחסים בין הכנסת והממשלה לבין מערכת המשפט".
יו״ר הוודעה ח"כ רוטמן אמר בפתח הדיון: "לכל אורך ההיסטוריה, הוצבה מערכת המשפט והוצב עקרון העל של משפט צדק, בליבה של התרבות, ההנהגה והשלטון של העם היהודי. זו חובתנו אותה הטיל עלינו העם לדאוג שגם למדינת ישראל ולעם ישראל בימינו תהיה מערכת משפט עצמאית וחזקה שצדק ביסודה. אנחנו מחזירים את הצדק למערכת המשפט״.
נאומו של יו"ר הוועדה נקטע פעמים רבות על-ידי קריאות של חברי אופוזיציה שהגיעו לוועדה, ובתגובה הוא הוציא אותם מהדיון. "לא תסתמו לנו את הפה", צעק ח"כ ולדימיר בליאק מיש עתיד.
חברי האופוזיציה זעמו על כך על כך שרוטמן סגר להם את המיקרופונים. רוטמן טען כי הם לא הושתקו, אך הבהיר: "לא אתן לכם להשתיק אותי ואת שר המשפטים ואם אתם לא יודעים לחכות לתורכם לדבר אתם תושתקו". ח"כ יוראי להב-הרצנו מיש עתיד השיב לו כי "זו סתימת פיות", והוצא מהדיון.
המפתח הוא הפרדת הרשויות
רוטמן הוסיף: "המפתח הוא הפרדת הרשויות. כשנקפיד עליה, השבר שבעם והשבר שבמערכת המשפט, יתרפא ויתאחה. כשהכנסת תחוקק, הממשלה תמשול, ובתי המשפט ישפטו צדק - אמון הציבור בכל רשויות השלטון יעלה ויגבר. אנו מתחילים היום בוועדת החוקה דיון ציבורי, שקוף ופתוח שיעסוק במשימה זו שהטיל הבוחר על שכמנו ולא נעצור עד להשלמת המשימה".
לגבי תהליך העבודה פירט רוטמן: "התהליך כמובן יתנהל בשיח מתמיד ובשיתוף פעולה מלא עם שר המשפטים יריב לוין, ועם התוכנית שהוצגה על ידו. בשלבי הניסוח והסיום, היא תתגבש לדברי חקיקה הנוגעים בתיקונים הנדרשים שיורכבו וישולבו גם מהצעות חוק פרטיות, גם מהצעות חוק מטעם הוועדה וגם מהצעות חוק ממשלתיות, אולם כפי שידוע לנו, חובה שסוף המעשה יהיה במחשבה תחילה.
דרך הדיון תהיה כך: וועדת החוקה בראשותי תקיים דיוני עומק בנושאי הליבה של מערכת המשפט. תזמין את כל המומחים. את ראשי מערכת המשפט, מהעבר ומהווה. את שרי המשפטים לשעבר. את היועצים המשפטיים בעבר, וגם את היועצת המשפטית לממשלה, ואת כל מי שיש לו מידע או רעיונות לתרום לתהליך העבודה ולסוגיות העקרוניות העומדות על הפרק.
כולם יישמעו, בנחת ולעומק ויתבקשו לחוות את דעתם לשאלות ולסוגיות שיוצגו להם על-ידי ועל-ידי חברי הוועדה. כשנחוש שבשלה העת להתקדם לכיוון נוסחים ופתרונות נעשה זאת, אולם רק אחרי שהדיון ימוצה.
אני מזמין כמובן את כל חברי הכנסת, מכל המפלגות, המעוניינים להיות שותפים בתהליך של הידברות ושל שיח על התוכנית להשבת הצדק למערכת המשפט, להגיע לחדר הוועדה, להיות נוכחים בדיונים. להשאיר, לפחות בנושא זה את הציניות בחוץ, ולקיים דיון פתוח ומעמיק.
אני מבקש מכל אחד מחברי הכנסת שסבור שיש מומחה או בעל דעה שחשוב שדעתו תישמע, לפנות למנהל הוועדה, מר איל קופמן, ולבקש שהמומחה יוזמן ושדעתו תישמע. אנו נקיים פה סדרה ארוכה של דיונים, חמישה ימים בשבוע, כדי שנקיף את הסוגיות ונוודא שמלאכת החקיקה שתתבצע בסופו של דבר תיעשה אחרי דיון ציבורי ומקצועי מעמיק ויסודי."
בכוונת רוטמן להתחיל כבר בשבוע הבא לקיים את הדיונים בנושא הליבה "סמכות הממשלה והשרים לקבוע את עמדתם המשפטית בפעולתם השוטפת ובפני ערכאות שיפוטיות". לטענת רוטמן יש לעשות זאת משתי סיבות עיקריות: "האחת, כי מדובר בנושא שקווי השבר בו, באופן מסורתי, אינם עוברים בין ימין לשמאל. כשהכנתי את הפרק בספרי "מפלגת בג"ץ" העוסק בשאלות אלה, גיליתי קונצנזוס כמעט חוצה מפלגות ועמדות בתיאור הבעיות שממשק העבודה בין היועץ המשפטי לממשלה כיועץ וכמייצג, לבין הממשלה ושריה, מייצר עבור מדינת ישראל. גם בקרב שופטי בית המשפט העליון לאורך השנים, הובעו בנושא עמדות קוטביות. ולכן חשבתי שטוב שנתחיל לדון בנושא הזה, כדי שנצא מהשבלונה המחשבתית המסווגת הכל לימין ושמאל ולקואליציה ולאופוזיציה.
בסיכום דבריו אמר רוטמן: "המשימה הזו קיבלה עדיפות גבוהה ועליונה לא מאיתנו. היא קיבלה עדיפות גבוהה ועליונה מהציבור שבחר בנו."

לוין: "שום איום לא ירתיע אותי"
לוין בוועדה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

שר המשפטים יריב לוין שמשתתף בדיון בוועדה אמר: "הצגתי את השלב הראשון של הרפורמה שחיונית לדמוקרטיה, לתיקון מערכת המשפט ולהשבת אמון הציבור. אני רואה בצער גדול את הדברים המתלהמים שנאמרים על-ידי מספר מנהיגי ציבור וראשי מערכת המשפט בנושא הרפורמה, בין מצד זה ובין מצד אחר. אין מקום לאמירות מתלהמות, לנשיאת סמלים נאציים ולאלימות כלשהי לרבות מילולית. אני משוכנע שיתקיימו בוועדה דיונים מקיפים בהם תשמענה כל הדעות".
לוין הוסיף: "אני קורא לכל חברי הכנסת לקחת חלק בדיונים ולהשמיע את דעתם אך לא פחות – גם לשמוע. אני נחוש לקדם את הרפורמה שהצעתי, שום איום לא ירתיע אותי. אני בטוח שתהיינה גם הערות חשובות שתתקבלנה ותשפרנה את הדברים. אני נרגש לראות את התמיכה הציבורית האדירה ברפורמה, כמו גם את הקולות ההולכים ומתעצמים של משפטנים שמגבים את המהלך. הגיע הזמן להשיב את הדמוקרטיה ולתת משמעות להצבעת הבוחר בבחירות. אין אנשים נעלים ואין נחותים, כולנו אזרחים שווים ולכולנו זכות שווה לקחת חלק בהחלטות הקובעות את חיינו".

תאריך:  11/01/2023   |   עודכן:  11/01/2023
+התזכירים של לוין: מפת דרכים לרודנות
20:19 11/01/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הממשלה תוכל לעשות כל דבר, דרך חוקי יסוד או בחקיקה רגילה - ובית המשפט לא יוכל להתערב. איש לא יגן על זכויות היסוד שלנו מפני עריצות הרוב

נתניהו וחיות. קרב חזיתי? [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+לוין מפרסם את הצעות החוק לרפורמה
19:15 11/01/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

במרכזן: פסקת התגברות ברוב של 61 ח"כים; איסור מוחלט על התערבות של בג"ת בחוקי יסוד; רוב מיוחס של שופטים לביטול חוק; רוב לקואליציה ונציגיה בוועדה לבחירת שופטים

לוין. "להבטיח את ריבונות העם" [צילום: פלאש 90]
+הרפורמה המשפטית: משך כהונת נשיא העליון יוגבל
17:52 11/01/23  |  עידן יוסף

עוד פרטים מהרפורמה המשפטית: נשיא בית המשפט העליון וסגנו יתמנו לתקופת כהונה חד-פעמית שתימשך עד שש שנים בלבד. היום נמשכת הכבונה עד גיל הפרישה (ישראל היום).

+אליעד שרגא: יכול להיות שמישהו יתן פקודה לירות במפגינים
17:46 11/01/23  |  עידן יוסף

יו"ר התנועה לאיכות השלטון עו"ד אליעד שרגא ברדיו 103 לקראת ההפגנה במוצ"ש: "בוגי לא קרא להפר פקודה, הוא דיבר על פקודות בלתי חוקיות בעליל". אריה אלדד: איזו פקודה היא בלתי חוקית בעליל לשוטרים? רק לירות בקהל". שרגא: "יכול להיות שיגיעו לכך שמישהו ייתן פקודה לירות במפגינים".

+עשרה ימים של מופעי דיקטטורה
07:37 11/01/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

תראו מה הספיקה הממשלה הזאת לומר ולעשות תוך עשרה ימים בלבד: ריצת אמוק חסרת מעצורים לעבר היעד - ריסוק הדמוקרטיה הישראלית והכשרת הקרקע למשטר סמכותני

לא לעריצות הרוב [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוטמן: ״מחזירים את הצדק למערכת המשפט״
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תקדם שינויים אבל רק בליווי
רון  |  11/01/23 12:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
איתמר לוין
תראו מה הספיקה הממשלה הזאת לומר ולעשות תוך עשרה ימים בלבד: ריצת אמוק חסרת מעצורים לעבר היעד - ריסוק הדמוקרטיה הישראלית והכשרת הקרקע למשטר סמכותני
איציק וולף
נשיא המדינה הודיע כי הוא ער לרגישות הפוליטית הנפיצה בישראל    "מקיים שיחות עם גורמים רבים בתקווה להגיע להבנות רחבות ככל שניתן"    הרצוג נפגש עם לוין יממה אחרי פרסום הרפורמה במערכת המשפט בנסיון לרכך אותה
מירב ארד
סגן השר לשעבר קרא לאזרחי ישראל לחדול מ"הפגנות מנומסות" ולעלות שלב כי "אנחנו נקבע את גורלה של המדינה"
עידן יוסף
השר לביטחון לאומי אומר כי דינן של הפגנות שמאל יהיה כדין הפגנות הימין    מגדיר את קבלת הפנים למחבל כרים יונס בכפר עארה כתקלה של המשטרה
עידן יוסף
יו"ר המחנה הממלכתי התייחס בפתח ישיבת הסיעה ל"רפורמת המשילות" של שר המשפטים לוין, ותקף את ראש הממשלה: "בוחר בחרפה, אנחנו נבחר במאבק צודק"    מהליכוד נמסר בתגובה: "גנץ שלא מגנה השוואה של שר המשפטים לנאצי ואת ממשלת ישראל לרייך השלישי הוא זה שזורע את זרעי הפורענות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il