X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אנגלמן. ליישם את ההמלצות
אנגלמן לנתניהו: תקן את הליקויים שפרסמנו לסיוע בהורדת יוקר המחיה
מבקר המדינה ציין כי משרדו מכין בעבודת ביקורת מקיפה על יוקר המחיה במדינת ישראל "בין היתר אנחנו בודקים את היערכות המדינה להתפרצות האינפלציה, את הסדרת ענף החלב ואת תוכניות הדיור של ממשלות ישראל"

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן פתח (יום ה', 12.1.23) את הכנס המקצועי השנתי של לשכת המבקרים הפנימיים בישראל ודיבר על יוקר המחיה, ברקע התוכנית שהציגו אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'.
אגלמן ציין כי בחודשים האחרונים עסוק משרד מבקר המדינה בעבודת ביקורת מקיפה על יוקר המחיה במדינת ישראל. "בין היתר אנחנו בודקים את היערכות המדינה להתפרצות האינפלציה, את הסדרת ענף החלב ואת תוכניות הדיור של ממשלות ישראל. אלה מתווספים לדוחות שכבר פרסמנו בחודשים האחרונים על הבנקאות הדיגיטלית, התחרותיות בענף הרכב והמונופולים בשוק המזון".
אנגלמן קרא לרה"מ נתניהו ולשר האוצר סמוטריץ' - "לתקן את הליקויים ולאמץ את ההמלצות שפרסמנו בדוחות הביקורת כדי לסייע בהורדת יוקר המחיה".
המבקר הוסיף כי "בנושא האינפלציה אנחנו בודקים כיצד המדינה ניהלה את ההיערכות לאינפלציה הדוהרת, כיצד התמודדה עם הסוגיה מרגע התפרצותה, נבדוק את השפעת האינפלציה בתכנון התקציב השנתי, ונכלול גם השוואות להתמודדות מדינות אחרות בעולם עם האינפלציה.
האינפלציה והעלאות הריבית משפיעות באופן ישיר גם על החזרי המשכנתאות ועל התקשרויות הממשלה וגם נושא זה ייבדק."
בעניין יוקר הדיור - במהלך שנת 2022 בדקנו את פעולותיה של רשות מקרקעי ישראל בנוגע לתכנון ושיווק של קרקע למגורים. הנושאים שנבדקו היו, בין היתר, יישום התוכנית האסטרטגית לדיור, ההתחדשות העירונית, העברת מחנות צה"ל מהמרכז לדרום, כמה זמן נמשך הטיפול בתוכניות בוועדות התכנון, שיווק וביצוע של עסקות בקרקע למגורים, ועוד.
עיקר הביקורת נעשתה ברמ"י. בדיקות השלמה נעשו במינהל התכנון שבמשרד הפנים, במשרד הבינוי והשיכון, במרכז למיפוי ישראל, במשרד האוצר, במשרד ראש הממשלה ובלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
עם כניסתי לתפקיד מבקר המדינה שמתי לעצמי מטרה לבצע ביקורות בראי האזרח ולבדוק את הבעיות לעומק. יוקר הדירות משפיע באופן ישיר גם על מחירי השכירויות. ובכך יעסוק הדוח".

תאריך:  12/01/2023   |   עודכן:  12/01/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אנגלמן לנתניהו: תקן את הליקויים שפרסמנו לסיוע בהורדת יוקר המחיה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יוקר המחיה
עידן יוסף
מחודש מרס אשתקד ועד לתחילת חודש ינואר 2023 עלו לארץ 57,223 עולים מרוסיה, מאוקראינה ומבלרוס    פי חמישה עולים ממדינות אלה בהשוואה לחודשים המקבילים בשנת 2021    יו"ר ועדת העלייה והקליטה: מדינת ישראל עמדה בשנה האחרונה בפני אתגר לא סטנדרטי
אייל בהרי
אנו עשויים להיות צפויים להפתעות לא מעטות שבהם אזורים ומתחמים שנחשבים כיום ל"לא יוקרתיים", יהפכו תודות לתחבורה הציבורית המשודרגת למבוקשים הרבה יותר.
מירב ארד
מבדיקה שנערכה עלה כי העלייה הממוצעת במחיר הייתה 22 שקלים לקילוגרם - גבוה ב-70% מזו הנגזרת מהטלת המס    בנק ישראל -העלייה במחיר תומכת באפשרות שהשוק אינו פועל בתחרות משוכללת
גילעד ושדי
מחירי הנדל"ן לא יעצרו את עלייתם כל עוד לא תיושם מדיניות של שחרור קרקעות סיטונאי ושינוי ברגולציה לטובת הוצאת היתרים ושינוי תב"עות מהיר    העלייה יכולה להיות מהירה או איטית אך היא מזדחלת כלפי מעלה
איציק וולף
היועץ הכלכלי של בנק הפועלים מעריך: צפויה האטה מסוימת בצמיחת הפעילות בענף הנדל"ן, שתורגש גם בצד הביקוש וגם בצד ההיצע של השוק    "המפתח לפתרון משבר הדיור בישראל הוא ביצירת תנאים שיובילו לגידול משמעותי בהיצע הדירות ובתנופת התחלות הבנייה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il