X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מקטע חדש של הרכבת הקלה בירושלים נפתח לנסיעות הרצה
בשורה לתושבי ירושלים: מקטע חדש של הקו האדום, מתחנת הר הרצל, דרך רח' הנטקה ועד לצומת טהון (המפלצת), נפתח לנסיעות הרצה החודש ייפתח גם מקטע נוסף בקצה הצפוני של הקו, בשכונות פסגת זאב ונווה יעקב

שרת התחבורה מירי רגב וראש עיריית ירושלים משה ליאון הצטרפו (יום ב', 16.1.23) לנסיעת מבחן ראשונה במקטע החדש של הקו האדום של הרכבת הקלה בירושלים. בחודשים הקרובים יופעלו מקטעים נוספים בהארכה הדרומית של הקו האדום, עם השלמת העבודות בצומת אורה והגעת הקו ליעדו הסופי, מגדל האשפוז בבית החולים הדסה עין כרם.
ירושלים היא העיר הראשונה והיחידה עד כה בישראל עם קו רכבת קלה פעיל, שאורכו כ-14 קילומטרים, הוא כולל 23 תחנות ומסיע כ-170 אלף נוסעים ביום. בחודשים הקרובים הקו יוארך דרומה עד למרכז הרפואי הדסה עין כרם בדרום, וצפונה עד לקצה שכונת נווה יעקב. הקו יוארך ב-7.7 קילומטרים ויתווספו לו 12 תחנות חדשות. פתיחת המקטעים החדשים צפויה להגדיל את מספר הנוסעים בכ-15,000 ליום.
במקבילי לסיום עבודות הארכת הקו האדום של הרכבת הקלה, מקודמים קווים נוספים אשר ירשתו את העיר ברשת של רכבות קלות ואמצעי תחבורה משלימים, כראוי ל-"בירת התחבורה הציבורית של ישראל".
נסיעות ההרצה החלו מתחנת הר הרצל, לאורך רח' הנטקה ועד לצומת טהון (המפלצת). אורך המקטע החדש 1.2 קילומטרים והוא כולל שתי תחנות: שמריהו לוין וקריית היובל מערב.
בשבועות הקרובים, יבוצעו נסיעות הרצה גם במקטע הצפוני של הקו, מתחנת חיל-האוויר, לאורך שדרות משה דיין ונווה יעקב ועד לרחוב לאה גולדברג. אורך המקטע כשני קילומטרים והוא כולל 4 תחנות: מזל שור, מזל קשת, יצחק טבנקין ונווה יעקב צפון.
לכל אורך התוואי משודרגות התשתיות התת-קרקעיות, לצד פיתוח נופי ועירוני המשדרג את פני הרחוב ושם דגש על רווחתם ובטיחותם של הולכי הרגל.
במסגרת תהליך ההרצה, הפעילה חברת "כפיר", הבונה ומפעילה את הקו האדום, קרונות רכבת חדשים ומשודרגים, שיאפשרו להגביר את תדירות הנסיעות, יפחיתו את העומס והצפיפות בקרונות, וישדרגו את חווית הנסיעה ברכבת.
עם סיום העבודות, יושלם תהליך הארכת הקו הראשון של הרכבת הקלה בירושלים ובישראל כולה, הפועל בהצלחה רבה כבר למעלה מעשור ומסיע כ-170,000 נוסעים מדי יום. במקביל להארכת הקו האדום, מתקדמות ברחבי העיר העבודות על שני קווים נוספים, הקו הירוק והקו הכחול, שיתחילו לפעול עד סוף העשור.
הקו הירוק של הרכבת הקלה יחבר את שכונת גילה בדרום העיר, דרך מלחה, גבעת רם והכניסה לעיר, אל בר-אילן והר הצופים. הציר יצטרף למערכת הסעת המונים במהלך שנת 2025, ועם השלמתו יפעלו בעיר 5 קווי רכבת קלה שיסיעו כ-360 אלף נוסעים לביום.
הקו הכחול יחבר בין שכונת רמות שבצפון העיר, דרך הר חוצבים, מרכז העיר ושכונת תלפיות, לבין שכונת גילה שבדרומה. הקו מצוי בשלבים האחרונים של המכרז. חלקו הדרומי צפוי להתחיל לפעול במהלך שנת 2028, והקו המלא בשנת 2030. בתום התהליך יפעלו בעיר 8 קווי רכבת קלה שיספקו כיסוי מיטבי של כל שכונות העיר ויסיעו כ-780 אלף נוסעים ליום.
רשת הרכבות הקלות תספק כיסוי רחב וחיבור מהיר ויעיל בין שכונות העיר ובין מרכזי הפעילות, ותביא להקלה משמעותית של עומסי התנועה בירושלים, באמצעות תחבורה ציבורית נוחה, בטוחה, מתקדמת וידידותית לסביבה.
השרה מירי רגב: "כבר היום, ירושלים מקדימה את כל ערי ישראל מבחינת התחבורה הציבורית, ואני מתחייבת לעשות הכל כדי להמשיך ולשפר את שירותי התחבורה הניתנים לתושבי עיר הבירה שלנו. פתיחת מקטע נוסף של הקו האדום היא הזדמנות משמחת עבורי לשוב ולהדגיש עד כמה כולנו כאן במשרד התחבורה מחויבים לפיתוח הרכבת הקלה והתחבורה הציבורית בירושלים. הגעת הקו האדום לבית החולים הדסה עין כרם היא בשורה אדירה לתושבי ירושלים וישראל כולה. ירושלים היא פורצת דרך בתחבורה הציבורית הקלה, ומהווה מודל לחיקוי ומקור השראה לשאר המטרופולינים של ישראל. אני מבטיחה שכך זה יימשך גם בעתיד!"
ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "פתיחת המקטע החדש של הקו האדום היא רגע מרגש עבור ירושלים ותושביה. כבר בזמן הקרוב, עוד ועוד חלקים מירושלים יהיו מחוברים לתחבורה ציבורית נוחה, זמינה וידידותית לסביבה, שתקל על ההתניידות ברחבי העיר. מדובר בבשורה של ממש. ירושלים ממשיכה להוביל את מהפכת התחבורה הציבורית בישראל, ותחילת נסיעות הרצה של הקו האדום המשודרג היא צעד נוסף למימוש החזון של ירושלים, העיר הראשונה שתצא מן הפקקים!"
זהר זולר, מנכ"ל צוות תוכנית אב לתחבורה: "אנחנו שמחים עם תושבי ירושלים על ההתקדמות המשמעותית בדרך לפתיחת הארכות הקו האדום של הרכבת הקלה לצפונה ולדרומה של העיר. אנו צופים כי המהלך יביא לשיפור משמעותי במצב התחבורתי בירושלים, צמצום הפקקים והקלה על התושבים. זהו שלב נוסף בהתפתחות התחבורתית של ירושלים, בנוסף לקווי האוטובוס החדשים שכבר פועלים, ולתכנון וביצוע קווי רכבת קלה נוספים ברחבי העיר, לרווחת כלל התושבים".
מנכ"ל חברת כפיר, יפתח נאור: "אנו שמחים לעמוד בעוד ציון דרך חשוב של הפרויקט, וגאים למלא תפקיד משמעותי בפיתוח ירושלים. התחלנו את העבודות לפני כשנתיים, בתקופה של מגיפה עולמית ומשבר בשרשראות האספקה. למרות האתגרים, עמדנו בלוחות הזמנים והתחלנו היום את נסיעות ההרצה. נמשיך להשקיע את כל מאמצינו בשיפור השירות לנוסע, הזמינות והאמינות, בשדרוג הרכבות ובהטמעת טכנולוגיות מתקדמות".

תאריך:  17/01/2023   |   עודכן:  17/01/2023
+אנגלמן: המדינה מחבלת בהפחתת השימוש ברכב הפרטי
16:40 17/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מבקר המדינה התייחס לעובדה שהמדינה מעודדת שימוש ברכב פרטי של עובדי המגזר הציבורי בזמן שהיא משקיעה בסלילת נת"צים  ▪  התריע: "פיצול הטיפול הממשלתי באקלים בין עשרות משרדי ממשלה מוביל לחסמים ולריבוי קונפליקטים"  ▪  הודיע: "לקראת ועידת האקלים באבו דאבי אפרסם דוח אקלים נוסף"  ▪  קרא לממשלה: "למנוע שימוש בכספי קרן הניקיון למטרות אחרות"

אנגלמן. יד ימין לא יודעת מה שמאל עושה [צילום: ליאת מנדל, כנס סביבה 2050]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מקטע חדש של הרכבת הקלה בירושלים נפתח לנסיעות הרצה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
פעם אחר פעם מושבתים קווי תחבורה ציבורית בעיר הבדואית, לאחר שבני נוער הרואים בהם סמל שלטון תוקפים אותם באבנים    המתפרעים פוגעים בנוסעים, בנהגים ובצי האוטובוסים של חברת גלים, שבתגובה משביתה את השירות
עידן יוסף
מחלקת האבידות של רכבת ישראל מסכמת את שנת 2022: מעל ל-9,200 אבידות שהוחזרו    התחנות בהן מצטברות הכי הרבה אבידות הן תחנות נהריה, הרצליה, ירושלים יצחק נבון ובאר שבע
עידן יוסף
עכשיו זה מדעי: הניסיון מצד משרד התחבורה לקצר את משך הנסיעה באוטובוסי המטרונית פגע בהכנסות בצורה משמעותית לאחר שנוסעים רבים לא שילמו עבור נסיעתם
עידן יוסף
חלק מעבודות הרכבת בשבת יצומצם ויבוצע בלילות "תוך שמירה על הסטטוס-קוו"    שרת התחבורה רגב הנחתה כי השירות לציבור הנוסעים לא ייפגע    רגב ביטלה את הגעת היועץ של גולדקנופ לפגישת העידכון
עידן יוסף
מכונות הרכישה החדשות כוללות מסכי מגע קלים לתפעול, אפשרות רכישת כרטיס רב קו אנונימי, בירור יתרות ודוח פעולות אחרונות בכרטיס הרב-קו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il