X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אנגלמן. יד ימין לא יודעת מה שמאל עושה [צילום: ליאת מנדל, כנס סביבה 2050]
אנגלמן: המדינה מחבלת בהפחתת השימוש ברכב הפרטי
מבקר המדינה התייחס לעובדה שהמדינה מעודדת שימוש ברכב פרטי של עובדי המגזר הציבורי בזמן שהיא משקיעה בסלילת נת"צים התריע: "פיצול הטיפול הממשלתי באקלים בין עשרות משרדי ממשלה מוביל לחסמים ולריבוי קונפליקטים" הודיע: "לקראת ועידת האקלים באבו דאבי אפרסם דוח אקלים נוסף" קרא לממשלה: "למנוע שימוש בכספי קרן הניקיון למטרות אחרות"

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן מותח ביקורת חריפה בחריפות על התנהלות ממשלות ישראל בעידוד השימוש של עובדי המגזר הציבורי ברכב פרטי, בעוד שמצד שני משקיעה המדינה בסלילת נתיב תחבורה ציבורית.
בכינוס הסביבה 2050 שהתקיים (יום ג', 17.1.23) בתל אביב, אמר אנגלמן: "פיתוח תחבורה ציבורית חשוב גם בהיבט של הפחתת הזיהום והגנה על האקלים. בדוח שפרסמנו לפני כחודשיים נמצא כי באופן אבסורדי בזמן שמממשלת ישראל סוללת נתיבי תחבורה ציבורית, בידה השנייה היא מעודדת שימוש ברכב פרטי. זו דוגמה קלאסית להתנהלות שיד ימין אינה יודעת מה יד שמאל עושה".
"המדינה היא המעסיקה הגדולה ביותר במשק", המשיך אנגלמן. "בכל בוקר עשרות אלפי עובדי מדינה נמצאים בדרך לעבודה והיה מצופה שהמדינה תעודד נסיעה בתחבורה הציבורית. על-פי נתוני משרד האוצר 80 אחוזים מעובדי משרדי הממשלה ו-40 אחוזים מעובדי הרשויות המקומיות זכאים להחזרי הוצאות רכב. האבסורד הוא שהסכמי העבודה מתמרצים רכישת רכבים פרטיים. הסיבה פשוטה: רק מי שיש בבעלותו רכב זכאי להחזר הוצאות הרכב ולכן לא כדאי לו לנסוע בתחבורה ציבורית. בכך המדינה מחבלת בניסיונותיה שלה להפחית את השימוש ברכב פרטי".

[צילום: ליאת מנדל, כנס סביבה 2050]

המבקר קרא לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' להמיר את החזר ההוצאות על החזקת רכב בתשלום שכר, במסגרת הסכמי השכר הקרובים. כך, על-פי האומדנים שחישב בנק ישראל, יצומצם מספר כלי הרכב בענפים שעובדיהם זכאים להחזר ההוצאות בכ-20,000 רכבים, בעיקר בערים הגדולות ובמיוחד בירושלים.
בעניין כספי הקרן לשמירת הניקיון אמר המבקר כי "בדוח שפרסמנו נמצא כי נכון לדצמבר 2020 הצטברו בקרן עודפים בסך כ-3.2 מיליארד ש"ח, מתוכם 1.66 מיליארד ש"ח הועברו לאוצר המדינה ולפי חישובנו הקרן איבדה קרוב ל-1 מיליארד ש"ח בשנים 2020-2011 כתוצאה מאי השקעה של כספי הקרן. כלומר - יש מקורות והם לא מנוצלים. אני קורא לממשלה מכאן לנצל את כספי הקרן לטיפול בתחומי הגנת הסביבה ובכך למלא את ייעודה ולמנוע שימוש בכספים למטרות אחרות".
אנגלמן הודיע כי לקראת ועידת האקלים באבו דאבי יפרסם דוח מעקב בנושא האקלים. בנוסף, אמר, מתוקף תפקידי כסגן נשיא ארגון המבקרים האירופי אזום מושב מיוחד למבקרי מדינה, במסגרת הוועידה באבו דאבי, בחסות מוסד הביקורת של האיחוד האירופי. המבקר ציין כי, "בדוח שפרסמנו נמצא כי היעד החדש לאנרגיה מתחדשת לשנת 2030 שישראל הציגה עומד על 30% בלבד - היעד הנמוך ביותר ממדינות ה-OECD אשר עומד על בין 45% ל-100%"; וכי משרד האנרגיה לא קבע יעד לאנרגיות מתחדשות לשנת 2050. לפיכך, ישראל אינה מדינה "מובילה" (taking the lead) בקביעת יעדי הפחתת גזי חממה כנדרש בהסכם פריז.
בסיום דבריו אמר כי "פיצול הטיפול הממשלתי באקלים בין עשרות משרדי ממשלה מוביל לחסמים ולריבוי קונפליקטים בין משרדים - גם בגיבוש היעדים וגם בהשגתם".

תאריך:  17/01/2023   |   עודכן:  17/01/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אנגלמן: המדינה מחבלת בהפחתת השימוש ברכב הפרטי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבקר המדינה
מירב ארד
מבקר המדינה ציין כי משרדו מכין בעבודת ביקורת מקיפה על יוקר המחיה במדינת ישראל    "בין היתר אנחנו בודקים את היערכות המדינה להתפרצות האינפלציה, את הסדרת ענף החלב ואת תוכניות הדיור של ממשלות ישראל"
איתמר לוין
אנגלמן: ועדת שמגר הגישה את המלצותיה ב-2012, הקבינט קיים דיון ב-2014, נתניהו הורה להמשיך לדון - אך דבר לא נעשה וההמלצות לא מומשו
עידן יוסף
ועדת הכספים אישרה שינויים בתקציב המדינה בסכום כולל של כ-11 מיליארד שקל    מבקר המדינה יחזיר כ-31 מיליון שקל עודפי תקציב שלא מומשו
איתמר לוין
ליקויים בפיקוח משרד התחבורה על ההיערכות לאיומי סייבר בתחום פעילותו - בו מצויים חמישית מהגופים שהוגדרו כתשתיות מדינה קריטיות
איתמר לוין
פקודות המטכ"ל להגנת הפרטיות של המידע לא עודכנו מזה 26 שנים    אין גורם אחד האחראי לאבטחת שלוש המערכות השונות המטפלות במידע הביומטרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il