X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דרעי. תגובות חריפות לפסק הדין [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
התגובות במערכת הפוליטית
שס: נפל דבר בישראל; מזועזעים מהחלטת בג"ץ
שס לומדת את ההחלטה ותחליט על צעדיה הבאים בהתאם להנחיית מועצת חכמי התורה לפיד: "אם אריה דרעי לא יפוטר, ממשלת ישראל עוברת על החוק" התנועה לאיכות השלטון: "קוראים לנתניהו לכבד את פסק הדין, ולפטר את דרעי"

גל תגובות במערכת הפוליטית להכרעת בג"ץ בעניין פסילת אריה דרעי לכהן כשר: "נפל דבר בישראל. בית המשפט העליון המתיימר לדאוג למיעוטים, השליך היום לפח את קולם והצבעתם של 400 אלף מצביעי תנועת שס המייצגת את ציבור המוחלשים בישראל שהלכו רק לפני חודשיים לקלפיות. מצביעי שס הלכו לקלפיות כשהם יודעים הכל על יו״ר שס, השר אריה דרעי. 400 אלף המצביעים, 11 מנדטים, ידעו על הסדר הטיעון עם דרעי והצביעו לשס בראשות אריה דרעי.
"היום קבע בית המשפט למעשה כי הבחירות חסרות משמעות. החלטת בית המשפט פוליטית ונגועה באי סבירות קיצונית. הפסילה השערורייתית של יו״ר שס מכהונת שר, איננה רק פגיעה אישית בדרעי, אלא פגיעה קשה וצורבת בכל מצביעי שס ותומכיה. חלקים רחבים בחברה הישראלית מרגישים היום מודרים על-ידי בית המשפט.
"תנועת שס כולה מזועזעת מההחלטה השרירותית וחסרת התקדים של בג״ץ, בניגוד לחוק והצדק, ורואה בה פגיעה קשה בזכות לבחור ולהיבחר שהיא נשמת אפה של הדמוקרטיה. שס לומדת את ההחלטה הקשה ותחליט על צעדיה הבאים בהתאם להנחיית מועצת חכמי התורה".
  • העותרת, התנועה לאיכות השלטון: "צעד חשוב בשמירה על שלטון החוק וניצחון לציבור הישראלי כולו. התנועה בטוחה כי ראש הממשלה נתניהו יכבד את פסק הדין, ויפטר את דרעי. הממשלה היא לא מוסד לשיקום עבריינים, ולמדינת ישראל מגיע יותר".
  • ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד: "אם אריה דרעי לא יפוטר, ממשלת ישראל עוברת על החוק. ממשלה שאינה מצייתת לחוק, היא ממשלה לא חוקית. היא לא יכולה יותר לדרוש מהאזרחים לציית לחוק".
  • השר איתמר בן-גביר: "לכל מציעי הפשרות וההסכמות - היום הובהר שביהמ"ש, שאינו נבחר, אינו מעוניין בפשרות וחפץ בשלטון ללא מיצרים על נבחרי הציבור. מי שעשו הפיכה משפטית ללא הסכמה והידברות, אינם מפנימים שהעם אמר את דברו בבחירות האחרונות באופן נחרץ. רפורמה עכשיו!". שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף: "בג"ץ פוגע בהחלטתו במערכת המשפט ובאמון הציבור".
  • השר מיקי זוהר: "מאות אלפים מאזרחי ישראל הלכו לקלפי, בחרו בצורה דמוקרטית באריה דרעי, ובית המשפט העליון החליט לבטל את הצבעתם. הרפורמה המשפטית נדרשת עכשיו, יותר מתמיד. חייבים להחזיר את אמון הציבור במערכת המשפט".
  • השרה מירי רגב: "סיעת בג״צ החליטה באופן שרירותי כי האזרחים שהצביעו בבחירות האחרונות, לא סבירים אל מול 10 שופטים שבחרו את עצמם. זו לא דמוקרטיה. זו עריצות המיעוט. היום הובהר חד-משמעית שביהמ"ש אינו מעוניין בפשרות. על זה אני מדברת. בית המשפט בקרב מאסף על שימור הכוח הבלתי סביר של האליטה. הם כנראה עדיין לא הפנימו שהעם אמר את דברו. את זה בדיוק באנו לשנות ונשנה".
  • השר יצחק גולדקנופ: "מאות אלפי אזרחי ישראל הביעו את אמונם באופן מובהק ברב דרעי, ואת רצונם לראותו שר בממשלה. ההחלטה לפסול אותו היא עוד דוגמה מוחשית לסיבות שיצרו את משבר האמון בין אזרחי ישראל למערכת המשפט. יהדות התורה תתמוך בכל הליכי החקיקה הנדרשים לקיום רצון העם שבחר ברב אריה דרעי שייצג אותו בממשלה. מדינת ישראל זקוקה לרב אריה דרעי בהנהגה".
  • השר בצלאל סמוטריץ׳: "בשמאל טוענים שהדמוקרטיה בסכנה והאמת שככה זה נראה היום. לא יכול להיות שבמדינה דמוקרטית עשרה שופטים יחליטו במקום רוב אזרחי ישראל מי צריך לכהן כשר ללא כל בסיס בחוק. הממשלה לא תתפרק. נמשיך בעזרת השם לקדם את הרפורמה במערכת המשפט עבור כלל אזרחי ישראל והחלטת בג"ץ רק מוכיחה שוב כמה היא חיונית".
  • השר מאיר פרוש: "אחרי שהשמאל הפסיד בקלפי, חובשי הגלימות מנסים לבצע הפיכה שלטונית ממגדל השן. אנו תומכים תמיכה מלאה בהליכי החקיקה הנדרשים כדי להחזיר את הרב דרעי לתפקיד שר בהקדם".
  • השרה אורית סטרוק: כששופטי בג"ץ מאשימים את מיליוני אזרחי ישראל בחוסר סבירות קיצוני
- זו באמת שירת הברבור של עילת הסבירות".
  • השר יואב בן צור: "מבחן הסבירות לא יכול להוות סיסמה משפטית עלומה שאין לה כוח משפטי בחוק בכל מדינה דמוקרטית בעולם, אשר באמצעותה כבוד בית המשפט מקדם החלטות מרחיקות לכת המונעות על-ידי אג'נדות אישיות. כמדינה דמוקרטית לא סביר שהרשות השופטת תעצור בגופה את רצון העם במקרה שאין עילה משפטית הגיונית לפסול את בחירתה ואף תפסול חוקים בהינף יד. הכנסת הוקמה בשביל לחוקק חוקים למען האזרחים. לא נסכים שהרשות השופטת תרמוס ברגל גסה את בית הנבחרים. והרשות המחוקקת תאבד את כוחה לבלתי רלוונטית. כאישי ציבור שומרי חוק, נפעל לאיזון בין רשויות החוק, המחוקקת, השופטת והמבצעת. נקדם במהירות הבזק את פיסקת ההתגברות למען חוסנה הדמוקרטי של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית".
  • סגן השר אבי מעוז: "בית המשפט העליון שוב שם את עצמו מעל החוק. היום יותר מתמיד כולם מבינים - הרפורמה המשפטית הכרחית להמשך קיומה של הדמוקרטיה הישראלית".
  • סגן השר יעקב טסלר: "בג"ץ שוב הוכיח היום כי עילת הסבירות אינה סבירה בעליל, תוך התיימרות להחליף את דעת העם ורצונו הברור, לראות את אריה דרעי כשר בממשלה כמייצג נאמן של מאות אלפי מצביעים, כפי שהוברר בבחירות האחרונות אך לפני כחודשיים. הקואליציה מאוחדת בצורך להשלים את הצעדים הנדרשים שיאפשרו מינוי מחדש של דרעי לשר כחוק ובקרוב מאוד בעזרת השם".
  • ח"כ יצחק פינדרוס: השימוש בנימוק של חוסר סבירות מלמד שביהמ"ש הוא לא שומר הסף של החוק, אלא שומר הסף של האג'נדה הפוליטית שלו. נעשה לשר הרב אריה דרעי עוול. תמצא הדרך להמשך מנהיגותו ותרומתו האדירה לממשלת ישראל משולחן הממשלה".
  • יו"ר העבודה, ח"כ מרב מיכאלי: "ברור שהחלטת בית המשפט קשה לאזרחיות ואזרחים רבים. אבל במדינה דמוקרטית, מכבדים את הכרעת בית המשפט, מימין ומשמאל. כולם שווים בפני החוק. על נתניהו ודרעי להפגין אחריות ולכבד את הכרעת בית המשפט. כל החלטה אחרת היא מרד של הממשלה במדינת ישראל ומתן הכשר לכל אדם לעבור על החוק ולא לכבד החלטות בית משפט".
  • ח"כ מטי צרפתי הרכבי (יש עתיד): "החלטת בג"ץ ראויה ולא מפתיעה. מינוי של אדם שהורשע פעמיים ושאך לפני כשנה חתם על עסקת טיעון שבמסגרתה התחייב להתרחק מהחיים הציבוריים הוא מינוי לא סביר, לא הגיוני ולא ראוי במדינת חוק דמוקרטית. על ראש הממשלה נתניהו לכבד את פסיקת בית המשפט ולפטר את דרעי לאלתר, זה מה שצריך לקרות במדינה מתוקנת. אך האמת העגומה היא שבישראל 2023 אין לדעת מה יעשו נתניהו ושותפיו לגוש השחיתות".
  • ראש לשכת עורכי הדין, עו״ד אבי חימי: ״שופטי בית המשפט העליון הוכיחו היום, פעם נוספת, שאיומים על עצמאותם לא ירתיעו אותם מלפסוק בהתאם לחוק ולערכיה של מדינת ישראל. מקום בו הממשלה מתפרקת מהם, לבית המשפט העליון אין מנוס להיות עבורם מצפן משפטי ומוסרי. יש שופטים עצמאיים וערכיים בירושלים ויש לשמור ולהילחם על עצמאותם. לא נאפשר פוליטיזציה של מערכת המשפט, ונמשיך לשמור על מדינה דמוקרטית. החלטת בג״ץ תחזק את אמון הציבור במערכות השלטון בישראל והיא מדגימה מדוע בדיוק על בית המשפט להיות עצמאי״.

תאריך:  18/01/2023   |   עודכן:  18/01/2023
+דרעי: יסגרו לנו דלת? נפרוץ מהחלון
21:12 18/01/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

השר אריה דרעי הודה לכל האנשים שהגיעו לחזק אותו  ▪  "טוב שזה נגמר בצורה של 10 שופטים מול אחד, ישפוט העם ויראה"

דרעי, ביציאה מביתו הערב [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+השרה רגב: סיעת בג"ץ החליטה שהאזרחים לא סבירים
20:44 18/01/23  |  איציק וולף

שרת התחבורה, מירי רגב, כינתה את בית המשפט העליון 'סיעת בג"ץ' וטענה כי היא החליטה באופן שרירותי כי האזרחים שהצביעו בבחירות האחרונות, לא סבירים אל מול 10 שופטים שבחרו את עצמם.
"זו לא דמוקרטיה. זו עריצות המיעוט. היום הובהר חד משמעית שביהמ"ש אינו מעוניין בפשרות. על זה אני מדברת. בית המשפט בקרב מאסף על שימור הכוח הבלתי סביר של האליטה. הם כנראה עדיין לא הפנימו שהעם אמר את דברו. את זה בדיוק באנו לשנות ונשנה", טענה.

+בג"ץ טרק את הדלת על מינויו של דרעי לשר
20:11 18/01/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ארבעה שופטים פסלו את המינוי בנימוק של אי-סבירות, אותו מתיימרת הרפורמה של לוין לבטל - אבל לפחות ארבעה נוספים קבעו שדרעי חייב לקיים את הבטחתו לפרוש מהחיים הפוליטיים, לפחות בקדנציה הנוכחית  ▪  ל-161 עמודי פסק הדין יש השלכות גם לעתירות הצפויות נגד הרפורמה

דרעי ומועצת חכמי התורה, הערב [צילום: דוברות ש"ס]
בג"ץ בדיון בעניין דרעי [צילום: לע"מ, הרשות השופטת]
+מועצת חכמי התורה: פסילת דרעי - מחיקת זהות המוני עמך בית ישראל
19:58 18/01/23  |  איציק וולף

מועצת חכמי התורה של ש"ס פרסמה (יום ד', 18.1.23) הודעת תגובה לפסק הדין של בית המשפט העליון אשר פסל את כהונת אריה דרעי כשר בממשלה וטענו כי מדובר בהחלטה המעידה על עוול ואטימות שמוחקת את זהותם של המוני עמך בית ישראל.
"מועצת חכמי התורה מחזקת את ידיו של שלוחא דרחמנא, יו"ר תנועת ש"ס המעטירה השר הרב רבי אריה דרעי שליט"א, אשר נשלח למערכה להחזיר עטרה ליושנה על-ידי מרנן ורבנן ובראשם מרן רבנו הגדול רבי עובדיה יוסף זצ"ל, אשר סמך עליו את ידיו בכל דבר. מועצת חכמי התורה קוראת לרבי אריה דרעי, לך בכחך זה והושע את ישראל, המשך להוביל את תנועת ש"ס בכל עוז ותעצומות, להרים קרנה של תורה ולדאוג לכל אדם, כפי שעשית כל השנים", אמרו.
"בטוחים אנו כי רבותינו יעמדו בשמים ויעתירו בתפילה על מפעל חייהם ועל שלוחם הנאמן, ויתקיים בנו השיבה שופטינו כבראשונה ויועצינו כבתחילה והסר ממנו צרה יגון ואנחה במהרה", לשון ההודעה.

[צילום: דוברות ש"ס]
+השרים פרוש וקרעי הגיעו לביתו של דרעי
19:09 18/01/23  |  עידן יוסף

השרים מאיר פרוש ושלמה קרעי הגיע לביתו של דרעי לחזק את ידו ולהביע את תמיכת יהדות התורה בהישארותו סביב שולחן הממשלה. פרוש אמר לדרעי: "זה מאוד כואב לנו, זה הפסד ענק ליהדות החרדית. גם אם ר' אריה לא יהיה סביב שולחן הממשלה לימים בודדים זה הפסד גדול. באתי לפה כי זה מה שאבי היה עושה, הוא לא עזב אותו לרגע וגם אנחנו לא נעזוב אותו".

[צילום: דובר השר]
+דרעי: נלמד את הנושא בימים הקרובים ונחליט מה עושים
18:52 18/01/23  |  עידן יוסף

אריה דרעי לח״כי שס ורבניה: "הכל לטובה. אין לי ספק שיצא מזה טוב. אנחנו נלמד את הנושא בימים הקרובים ונחליט מה עושים".
הרב מחפוד אמר לו: ״כולנו איתך רבי אריה, אל תיפול ברוחך. מאחוריך ציבור שלם. כל עם ישראל. אתה תנהיג אותנו לעולם ועד״.

[צילום: דוברות שס]
+ברון: מעשיו של דרעי - שרשרת של חציית קווים אדומים
18:31 18/01/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אומרת על הפרת הבטחתו לפרוש: התנהלות זו מקוממת, מעידה על זלזול בבית המשפט, מבזה את סמכותו וחותרת תחת תוקפן המחייב של החלטותיו

ברון. "זלזול מופגן בשלטון החוק" [צילום: לע"מ]
+פגישת נתניהו ודרעי נמשכה כ-40 דקות
18:14 18/01/23  |  עידן יוסף

לקול שירה של תומכי שס "אל תירא ישראל", יצא ראש הממשלה בנימין נתניהו מביתו של אריה דרעי. פגישת השניים נמשכה כ-40 דקות, ובמהלכה טיכסו השניים עצה כיצד לנהוג לנוכח הכרעת הדין. נתניהו אמר לדרעי: "כשאח שלי במצוקה - אני בא אליו".
בניסיון לגבש פתרון חוקי שיחזיר את דרעי לשולחן הממשלה: עו״ד ראבילו מהליכוד השתתף בחלק מהפגישה של נתניהו ודרעי. זמן קצר לפני ביקור הפתע של נתניהו בהר נוף התקיימה שיחת ראשי מפלגות. דרעי לא נכח בשיחה. בתום הפגישה נתניהו-דרעי, עלו נציגי שס ורבניה אל ביתו של יו"ר התנועה.

+וילנר: דרעי מבצע בצורה קבועה עבירות הפוגעות בציבור
18:14 18/01/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מחלוקת בין כבוב למינץ בשאלת סמכותו של בית המשפט העליון להתערב בחוקי יסוד  ▪  וילנר ומינץ פסלו את המינוי בשל המצג בתיק המיסים

וילנר ומינץ בדיון בנושא דרעי [צילום: לע"מ, הרשות השופטת]
+בנו של דרעי דוחה רעיון למנותו לשר במקום אביו
18:01 18/01/23  |  עידן יוסף

ברקע ההדיווח על האפשרות שבנו של אריה דרעי, ינקי דרעי, יתמנה לשר במקומו, צייץ הבן בטוויטר את הפסוק: "על כיסאו לא ישב זר"!

+פוגלמן: הרשעתו של דרעי מלמדת על דפוס של פגיעה בשלטון החוק
17:59 18/01/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

פוגלמן ועמית פסלו את המינוי בשל עילת הסבירות  ▪  שטיין חוזר על תפיסתו בדבר הפעלה צרה של עילה זו ופוסל את המינוי בשל התחייבות הפרישה של דרעי

פוגלמן. מצג שווא [צילום: לע"מ, הרשות השופטת]
+ברק-ארז: דרעי התחייב לפרוש ולכן אינו יכול להתמנות לשר
17:47 18/01/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

בחרה את עילות המניעות וההשתק - ולא את עילת הסבירות - כדי לפסול את המינוי: דרעי אינו יכול לחזור בו מהתחייבותו שהביאה להקלה בעונשו בתיק המס

ברק-ארז. השפעה כירורגית [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+נתניהו הגיע כעת לבקר את דרעי בביתו
17:29 18/01/23  |  עידן יוסף

תחת אבטחה כבדה, ראש הממשלה נתניהו הגיע לפני זמן קצר לבקר את אריה דרעי בביתו בשכונת הר נוף.

+חיות: פגיעה קשה וחמורה בתדמית ובעקרונות יסוד
17:23 18/01/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

קובעת שמינויו של דרעי בלתי סביר בצורה קיצונית בשל הרשעותיו הפליליות - האחרונה בהן לפני שנה - ובשל התכחשותו המיידית למצג לפיו יפרוש מהחיים הפוליטיים

חיות בדיון בנושא דרעי [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+השר לוין: אעשה כל הדרוש על-מנת שהעוול יתוקן במלואו
17:10 18/01/23  |  עידן יוסף

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין: "היום בשעה 16:00, קיבלו רבים מאזרחי ישראל הודעה אבסורדית מבית המשפט העליון, לפיה הצבעתם בבחירות שהתקיימו לפני חודשיים - בוטלה.
"הפסיקה שניתנה היום רומסת לא רק את הצבעתם של קרוב לארבע מאות אלף מצביעי שס, אלא גם את בחירתם של רוב אזרחי ישראל, אשר ידעו את כל העובדות הרלוונטיות והצביעו בעד ממשלה בראשות נתניהו, אשר אריה דרעי שותף בכיר בה. צר לי מאוד על כך שראשי מערכת המשפט לא מצאו גם הפעם לכבד את הכרעת העם, את שיקול דעתו של ראש הממשלה, ואת החלטת הכנסת שהביעה אמון בממשלה המכהנת. אעשה את כל הדרוש על-מנת שהעוול הזועק לשמים שנעשה לרב אריה דרעי, לתנועת ש״ס ולדמוקרטיה הישראלית - יתוקן במלואו".

+מועצת חכמי התורה תתכנס בביתו של דרעי
17:00 18/01/23  |  עידן יוסף

חברי מועצת חכמי התורה של שס ורבני הציבור הספרדי יגיעו הערב ב-18:00 למפגן תמיכה בביתו של יו"ר שס השר דרעי בשכונת הר נוף. באירוע ישתתפו גם חברי הכנסת של שס. בתנועה, בליכוד ובציונות הדתית הוכרז על עוצר ראיונות.

+ראשי הקואליציה: נפעל בכל דרך חוקית וללא דיחוי, כדי לתקן את העוול
16:52 18/01/23  |  עידן יוסף

ראשי מפלגות הקואליציה מחזקים את השר אריה דרעי וסיעת שס ומוסרים בהודעה משותפת: "נפעל בכל דרך חוקית שתעמוד לרשותנו וללא דיחוי, כדי לתקן את העוול ואת הפגיעה הקשה שנגרמה להכרעה הדמוקרטית ובריבונות העם".
עוד נמסר: "קיבלנו בזעזוע, בכאב ובצער גדול את פסק הדין בעניינו של המשנה לראש הממשלה, השר אריה דרעי. יכולותיו יוצאות הדופן ונסיונו העצום דרושים למדינת ישראל בימים מורכבים אלה יותר מתמיד. מעבר לעוול האישי הקשה שנגרם לשר דרעי עצמו, פסק הדין מהווה עוול עצום ללמעלה משני מיליון אזרחים, רוב העם, אשר הצביעו בעד ממשלה בראשות בנימין נתניהו שאריה דרעי ימלא בה תפקיד מרכזי ומשמעותי".

+בג"ץ פסל את מינוי דרעי: בלתי סביר במידה קיצונית
16:05 18/01/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

השופטים בראשותה של חיות קובעים, כי עברו הפלילי של דרעי - ובכללו הרשעתו בעבירות מס בשנה שעברה - מונעים את מינויו לשר הפנים ושר הבריאות  ▪  עשרה מבין 11 שופטי ההרכב מורים לנתניהו לפטר את דרעי  ▪  מתחו ביקורת קשה על שינוי חוק יסוד הממשלה, אך לא הכריעו בעתירות לפסילת התיקון

דרעי במשרד הפנים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
חיות בדיון בעתירות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+ח"כ ואטורי: נכבד את פסיקות בג"ץ עד גבול מסוים
15:35 18/01/23  |  עידן יוסף

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ ניסים ואטורי, בראיון לכאן חדשות: "לא ניתן לאף אחד לפרק לנו את הקואליציה. נכבד את פסיקות בג"ץ עד גבול מסוים".

+דרעי יתעדכן מביתו על הכרעת בג"ץ בעניינו
15:20 18/01/23  |  עידן יוסף

השר אריה דרעי הגיע לביתו בהר-נוף בירושלים, שם הוא צפוי לשהות עם קבלת הפסיקה בעניינו ולהתעדכן (וואלה). בשס הוכרז על עוצר ראיונות.

+פסק הדין בנושא דרעי - בשעה 16:00
14:17 18/01/23  |  איתמר לוין

בית המשפט העליון יפרסם (18.1.23) בשעה 16:00 את פסק דינו בנוגע לכהונתו של אריה דרעי כשר הפנים ושר הבריאות. הפסק יינתן בידי הרכב של 11 שופטים בראשות הנשיאה, אסתר חיות. העותרים ביקשו לפסול את חוק דרעי, ולפיו רק מאסר בפועל מחייב את המועמד לכהונת שר לקבל מיו"ר ועדת הבחירות המרכזית פטור מתחולת קלון (דרעי נדון אשתקד למאסר על תנאי בעבירות מס). עוד ביקשו לקבוע, כי מינויו של דרעי לשר הוא בלתי סביר בצורה קיצונית בשל עברו הפלילי.

+פסק דין דרעי הוא רק הקדימון
08:53 18/01/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מה ביקשו העותרים, מה נאמר בצווים על תנאי, מהן האפשרויות לפסיקת בג"ץ, מה יעשה נתניהו ומהן משמעויות הרוחב

ההכרעה מתקרבת [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי חימי / Avi Himi  אביגדור מעוז  אופיר סופר / Ofir  Sofer  אורי מקלב / Uri Maklev  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  דוד אמסלם / David Amsalem  חיים כץ / Haim Katz  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יהדות התורה והשבת  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler  יעקב מרגי / yaakov Margi  יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop  יצחק זאב פינדרוס / Yitzhak Ze'ev Pindrus  יצחק שמעון סרלאוף  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר פרוש / Meir Porush  מבחן הסבירות  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  ממשלת ישראל / Israel Government  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  ניר ברקת / Nir  Barkat  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  רון דרמר / Ron Dramer  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שס: נפל דבר בישראל; מזועזעים מהחלטת בג"ץ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מערכת אכיפת החוק חולה מאוד!
אקטואלי  |  19/01/23 00:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
איתמר לוין
השופטים בראשותה של חיות קובעים, כי עברו הפלילי של דרעי - ובכללו הרשעתו בעבירות מס בשנה שעברה - מונעים את מינויו לשר הפנים ושר הבריאות    עשרה מבין 11 שופטי ההרכב מורים לנתניהו לפטר את דרעי    מתחו ביקורת קשה על שינוי חוק יסוד הממשלה, אך לא הכריעו בעתירות לפסילת התיקון
איתמר לוין
מה ביקשו העותרים, מה נאמר בצווים על תנאי, מהן האפשרויות לפסיקת בג"ץ, מה יעשה נתניהו ומהן משמעויות הרוחב
עידן יוסף
השר מאיר פרוש נועד שגריר ארה"ב בארץ ואמר לו: "כאשר כיהן פה ראש ממשלה עם שישה מנדטים, בסיוע קואליציה צרה שהייתה בנויה על רע"ם, זה היה דמוקרטי מבחינתכם?"    על הרפורמה המשפטית: "רוב העם תומך ברפורמה, ושופטי העליון 'הרוויחו' את זה ביושר"
מירב ארד
צלאל, כיהן עד לאחרונה כראש חטיבת התקיפה הרב-זרועית בצה"ל    צלאל מחליף את מנכ"לית משרד החינוך היוצאת, הגב' דלית שטאובר, שכיהנה במשרד תחת שלושה שרים שונים
איציק וולף
63 חברי כנסת תמכו בהצעה לעומת 54 שהתנגדו והיא תועבר לוועדת חוקה להמשך הדיון    ח"כ רוטמן העריך: בכנסת הזאת יהיו פחות חברי כנסת מחליפים בסך-הכל מאשר מה שהיה בכנסת הקודמת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il