פרופ' מנחם בן-ששון, נגיד האוניברסיטה העברית פנה ראשית ליו"ר הוועדה ח"כ רוטמן: "גולת הכותרת של עבודת הוועדה בכנסת ה-17 הייתה ניסיון לחוקק חוקה בהסכמה רחבה, כיוזמה של ח"כ מיקי איתן שאותה ניסיתי להשלים. מהלך כמו שעשית נהוג היה להעלות בוועדה שלנו לאחר הכנה עם הייעוץ המשפטי ותוך הסכמה עם חברי הסיעות השונות. צר לי על הדרך".
עוד אמר: "בשנים האחרונות מורמות בקלות הידיים לשנות את חוקי היסוד. איש לא העז בכל אותן פעולות של כתיבת חוקה ושינוי חוקי יסוד לפגוע במהות הדמוקרטיה שלנו שנשענת על יסודות ברורים של הפרדת רשויות. הרשות השלישית היא של אנשי המקצוע השופטים. בכנסת הזו רשומות כבר פעולות והכרזות להטעיות קשות של הדמוקרטיה לעבר שלטון שמסרב לבחון, לאזן ואפילו לא לשקול לבלום את כוחו, כוחה של הקואליציה.
ספר החוקים החדש של הקואליציה הנוכחית נפתח בחוק שמכשיר אזרח שהורשע בדין ונושא עונש מאסר לכהן בתפקיד שר ממשלה. אחריו חוק המפר את האיזון בין האיש הפוליטי השר לבין המקצוען הביצועי - המפכ״ל. ומחרה ומחזיק אחריהם חוק היסוד הרגיש ביותר, חוק הכנסת.
מרבית דיוני ועדת החוקה ב-75 שנות קיומה עסקו בבניה וביצור חוקה חוק ומשפט תוך מתן דגש מיוחד לעצמאות המשפט אלך ישיבותיה האחרונות עסקו בסירוס השליחות של אנשי המקצוע המשפטיים בשירות המדינה".
עוד אמר: "השינוי הבוטה בוועדת התשעה למינוי שופטים - עד היום היו בה 5 אנשי מקצוע מיומנים וכיום מבוקש להחליף 3 מהם מאנשי הקואליציה כך שהחלוקה תהיה 5 אנשי קואליציה לעומת 3 אנשי מקצוע משפטיים. הרי אנו עוסקים בדיני נפשות. זה מבחן הכוח הבולם הבוחן והמאזן לכל נושא.
תכלית מהלך השינוי המוצע בוועדה למינוי שופטים משולשת. ראשית להחליש את אנשי המשפט, אחריה נבחרי הציבור יעתיקו לוועדות המינויים את אנשי שלומם שאינם משפטנים, והשלישית החמורה זה להשליט את השלטון גם בזירה שנועדה לבחון, לאזן ולבלום את השלטון במסגרת שנחשבה קדושה במסגרת הפרדת הרשויות. זו הדבקה שיטתית בחיידק של שלטון טוטליטארי שהחלמה ממנו עלולה להעמיד את הזוכים בבחירות הבאות בפני אותה הזדמנות ומיהו איש השלטון שיוותר על הזדמנות כזו?
בתשובה לשאלת היו"ר ח"כ רוטמן, האם כל המדינות שהוזכרו הן טוטאליטריות אמר: "למדינות הללו יש חוקה או שני בתים או מערכת שאפשר לפנות בה לערכאת שלטון. לקבץ נקודות משיטות שונות כדי לבנות את החוקה שלנו זו לא שיטה".
בהתייחסו לכותרת הדיון "ציון במשפט תיפדה" אמר: בחרתם כותרת שלקוחה מהפטרת חזון, מדברי הנביא שלאחריהם באים החורבן והגלות. יש להניח שראשי ועדה שבאו מציונות דתית אחרת מלומדת, לא היו עושים טעות כזו.
"ציון, במשפט תיפדה; ושביה, בצדקה" תזכרו בדבריו של הרמב״ם על 8 המעלות בצדקה ששלוש הראשונות מהן עוסקות בסיוע ולא בחילוק תלושי מזון. המאמץ שמושקע בחקיקה היום למהר ולהרוס את בניין הראשונים, במקום לאמץ את דרך הבנייה הראשונית שלהם על דרך הגמרא, אתם עושים חילול השם במקום קידוש השם.