X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תלם היום בבית המשפט [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
תנ"צ תלם: מנדלבליט אישר את החקירה בתיק 4000
סגן ראש אגף המודיעין, שניהל את החקירות בתיק, דוחה את הטענות בדבר לחצים בלתי הוגנים על פילבר וחפץ אומר שבני משפחה של חשודים נחקרו כדי לדעת אם הם מעורבים או כחלק מתפיסת רכוש
אישום בהטרדתה של קליין
מנחם רביב מטבריה מואשם בהטרדתה של הדס קליין, העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, בעת עדותה בתיק 1000 במשפט נתניהו. הפרקליטות טוענת, כי בנובמבר 2022 צייץ רביב פעמים דברי נאצה וגידוף נגד קליין. כתב האישום הוגש (23.1.23) לבית משפט השלום בתל אביב. לפני חודשיים הואשמו ארבעה אחרים בהטרדתם של קליין וניר חפץ, עד מדינה בתיק 4000.

היועץ המשפטי לממשלה דאז, אביחי מנדלבליט, אישר את פתיחת החקירה בתיק 4000 ואת פעולות החקירה העיקריות בתיק. כך אומר (23.1.23) תת-ניצב יואב תלם, שהיה ראש זרוע חקירות ביאל"כ (היחידה הארצית לחקירות כלכליות) וכיום סגן ראש אגף המודיעין והחקירות, ומי שניהל את החקירות בתיק 4000 מאז הגיע מרשות ניירות ערך למשטרה, בעדותו במשפט נתניהו.
תלם סיפר: "בסוף 2017 קרא ראש אח"מ [ניצב גדי סיסו] לי ולאלי אסייג [מפקד היאל"כ דאז] וסיפר לנו שהתנהל דיון אצל היועץ המשפטי לממשלה סביב חקירת בזק שנוהלה ברשות ניירות ערך והסתיימה. יש התפתחות והוחלט על הקמת צח"מ משותף ואנחנו צריכים להתארגן לתיק מורכב. התעוררו חשדות בתחום טוהר המידות וחשדות כלפי בנימין נתניהו ולכן הוחלט שזה עובר אלינו. תוך יומיים-שלושה ישבנו עם רשות ניירות ערך, מול [ראש מחלקת החקירות ברשות, כיום השופטת] ציפי גז ואנשיה, והם הציגו לי ולראש היאל"כ ולראש אח"מ את עיקרי הדברים.
"הם אמרו שלאחר סיום החקירה הגיע אליהם אילן ישועה, ובסדרה של הודעות, כולל מסרונים והקלטות, וסיפר שהמעורבות של מנכ"ל משרד התקשורת [שלמה פילבר] וגורמים ממשפחת נתניהו בהיבטים של סיקור תקשורתי הייתה מאוד אינטנסיבית וקשורה לאינטרסים של שאול אלוביץ בענייני בזק. הסיבה לדחיפות שתוארה לנו הייתה שאילתות תקשורתיות בנוגע לחקירה ולכן ביקשו שתוך שבועיים-שלושה ניערך ל'פרוץ'".
התובע, עו"ד אמיר טבנקין: "בעת הפתיחה בחקירה אצלכם היה אישור של היועץ המשפטי?". תלם: חד-משמעי - נאמר לנו שהיועץ המשפטי הורה על צח"מ משותף. היה גם דיון אצל היועץ לפני הפרוץ [18.2.18] וניתן אישור שלו למעצרים ולשורה של פעולות". תלם הוסיף: "לא הייתה שום כוונה במעצרים ובתפיסות הכלכליות להפעיל לחץ על חשודים; היה חשש לשיבוש בדמות תיאום גרסאות. היה לנו גם חשד מוגבר לשיבוש לאור הדברים שמסר ישועה ברשות, על אירועים של מחיקת סמסים, של ניסיון להעלים פלאפונים.
"חקירה של בני משפחה במסגרת התפיסה הכלכלית היא כדי לאתר את הנכסים. כאשר אנחנו מקפיאים נכסים, אנחנו ממפים את הטוענים הפוטנציאליים, וגם צריך לדעת אם יש להם מעורבות. זה הנוהל, כך זה נעשה בחקירות כלכליות. אין סיבה לטרטר מישהו לחינם, בטח לא להפעיל לחץ". השופט משה בר-עם שאל על חקירה של בני משפחה שלא בהיבט הכלכלי. תלם השיב: "חוקרים אם יכולה להיות להם מעורבות".
תלם העיד, כי פילבר הוא שיזם את המו"מ להפיכתו לעד מדינה ובהמשך עמד בביטחון מאחורי הגרסה שמסר לחוקרים. טבנקין: "עלתה טענה במשפט שהופעל על פילבר ביום החקירה הראשון לחץ כבד וחריג למסור מידע שיפליל את נתניהו". תלם: "לא הופעל לחץ חריג ופסול. חקירה היא דבר לא נעים. אפשר לראות את מהלכי החקירה המתועדים ולשאול את העד".

מכחיש את דברי נתניהו על הקלטה
"אמר שהוא מרגיש טוב" [אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

על חקירתו של ניר חפץ אמר תלם, כי הלה סירב תחילה למסור גרסה, בשלב מסוים נתן להבין שהוא שוקל לשתף פעולה אך הדבר לא הסתייע. "בשלב מסוים בחקירה אחד החוקרים אמר לי שחפץ רוצה להיפגש אתי. נכנסתי לחדר החקירות, הוא אמר שהוא מרגיש טוב מבחינה פיזית ונפשית, ורוצה להיוועץ עם עורכי דין והוא רוצה לשקול מהלך של שיתוף פעולה ולספר לנו את הסיפור. הייתי מוטרד, רציתי לוודא שזו לא טקטיקה של משיכת חקירה. הודעתי למפקד היחידה, אפשרתי היוועצות ונכנסנו למו"מ לקראת חתימה על הסכם".
טבנקין: "עלו טענות לגבי תנאי חקירתו ומעצרו של חפץ. עד כמה ננקטו פעולות מכוונות כדי להקשות על תנאי מעצרו כדי להפעיל עליו לחץ?". תלם: "תנאי המעצר והכליאה הם באחריות שירות בתי הסוהר. חקירה זה דבר לא נעים, חקירה בתנאי מעצר הם דבר מאוד מאוד לא נעים. השיקולים במעצר הם למניעת שיבוש ולא כדי לשבור או להפעיל לחץ פסול".
טבנקין: "עד כמה ליחידה החוקרת יש השפעה על העברה בין בתי מעצר ותנאי הכליאה?". תלם: "אנחנו לא מתעסקים בזה. אנחנו יכולים לבקש הגבלות או התאמות בהעברות, אם יש חשש לשיבוש – ששני מעורבים לא יהיו ביחד – ולפעמים לצורך תרגילי חקירה לבקש שהעצור יהיה במתקן מסוים. הוא העלה טענות [לגבי תנאי המעצר], הפשפשים". בר-עם: "איך זה השפיע על ההתנהלות שלו בחקירה?". תלם: "זה השפיע עליו מאוד. בשלבים מסוימים של החקירה [הוא דיבר על] התנאים והגירוד. היינו צריכים לאזן בין ההבנה לגבי המצוקה של הנחקר לגבי כל מיני טקטיקות [עיכוב]".
בר-עם: "זה השפיע על הגרסה שמסר?". תלם: "באותו שלב הוא לא מסר גרסה. דווקא כשהוא רצה לשוחח אתי, הוא אמר שהוא מרגיש טוב, קם צלול, הכדורים עוזרים, ראיתי רופא, אני רוצה להיוועץ, גמלה בליבי החלטה. תנאי המעצר הם בכלל לא סימפטיים. התרשמתי שבשלב שהוא החליט למסור גרסה, הוא איתן בדעתו. אני לא ממש לא מקל ראש באירוע הזה, סיטואציה לא פשוטה".
טבנקין: "עד כמה ננקטו פעולות מכוונות למניעת שינה ואכילה?". תלם: "ההפך הוא הנכון, כל זמן שהוא אצלנו ולא במתקני שב"ס. אין שום כוונה למנוע מזון, שתייה ושעות שינה". טבנקין: "עד כמה ניתנה הנחיה לחוקריו של חפץ להתערב בייצוג המשפטי שלו?". תלם: "אסור לנו לעשות את זה ואנחנו לא עושים את זה. ככל שיש אמירה לא מוצלחת, מוטב לה שלא תיאמר".
תלם הוסיף: "באופן כללי, לא מופרך ולא פסול לדבר עם נחקר על עוצמת הראיות, עד כמה הוא מסובך, על פגיעה אפשרית בשמו הטוב, במשפחתו ובפרנסתנו. אין שום כוונה לאיים או לסחוט. חובתנו להסביר לנחקר מהו מצבו, כל עוד לא פוגעים ברצונו החופשי".
בהמשך הכחיש תלם בתוקף את הטענה כאילו הוקלט כאשר הוא משוחח עם גז על הפעלת רוגלת פגסוס במהלך החקירה – טענה שהעלו נתניהו ותומכיו. הוא אמר שהאזין לשיחה, המשוחחים אינם הוא וגז, הוא לא הכיר אז את אותו כלי, ובכל מקרה – אין פסול בשיחה בין חוקרים על אמצעי חקירה.

ת"פ 55182-01-23, מדינת ישראל נ' מנחם רביב / כתב אישום
אישום בהטרדתה של הדס קליין בשל עדותה בתיק 1000
תאריך:  23/01/2023   |   עודכן:  23/01/2023
+תנ"צ תלם: החוקרים סימנו מראש עדי מדינה אפשריים נגד נתניהו
15:25 23/01/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

סגן ראש אגף החקירות והמודיעין מודה שהורדת התכשיטים מבני הזוג אלוביץ הייתה השפלה מיותרת  ▪  טוען שלמרות הימים הארוכים ושעות השינה המועטות - החקירות של איריס אלוביץ היו סבירות

תלם היום בבית המשפט [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+מי צריך את הרפורמה במערכת המשפט
11:15 23/01/23  |  מיכאל מירו   |   לרשימה המלאה

האם נתניהו רוצה מלוכה ללא בלמים? התשובה היא כן, הוא רוצה לרוץ בדרך שלו  ▪  הוא מאמין בכל ליבו שהוא האיש הנכון במקום הנכון  ▪  יהיו קרובים אליו שיאמרו שהוא טועה בדרכו, כי הוא עלול לשלם מחיר כבד, כשיסתיים המשפט, אך נתניהו מוכוון משימה

נתניהו. מוכוון משימה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תנ"צ תלם: מנדלבליט אישר את החקירה בתיק 4000
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הנחקרים משכילים ואמינים
אליעזר  |  23/01/23 12:03
2
ממש שה תמים
מזהה שקרנים  |  23/01/23 17:30
3
כן, ברור. אתה אדם אמין
שאול א.   |  23/01/23 17:37
4
איה פלא איזה פלא שיש תנ"ץ כזה
ישראל בר-ניר  |  25/01/23 04:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
אשר יששכר, שלום מלכה ומאיר דלרוזה מבקשים מבית הדין לעבודה להורות להחזירם מיד לשיירת רה"מ    טוענים שהמשרד מפר את הנחיית הייעוץ המשפטי בעניינם
דן מרגלית
מי שמע על שר משפטים שמאיים על שופטיו? רק בעברית, רק ב-2023    באיזו מדינה שר המשפטים מאיים על כתב תביעה של הפרקליטות? שוב רק בעברית, רק ב-2023
איתן קלינסקי
העדיפויות בסדר היום, שמנווט יריב לוין בהשראת בנימין נתניהו והיגררות כל חברי הכנסת מהליכוד, הן רחוקות מאוד ממה שמחייב התייחסות והסתערות למנוע את הנגע, שפרסם בימים אלו הביטוח הלאומי, שלמעשה כל ילד חמישי בישראל חי ללא ביטחון תזונתי
איתמר לוין
על פרשת הצוללות: אם רק הייתי מדמיין שראש הממשלה אמר משהו בתיק הזה, הייתי יכול להיות עד מדינה. למזלי לא הייתה לי ההתלבטות הזאת, כי הוא לא אמר לי כלום
רבקה שפק-ליסק
מה שמדאיג ביותר הוא שהמוטיבציה לצמצום סמכויותיה של הרשות השופטת צמחה מתוך אינטרס אישי של ראש הממשלה המואשם בפלילים    בנימין נתניהו הוא ראש ממשלה כבר שנים רבות ואם הייתה לו ביקורת על תיפקודה של הרשות השופטת הוא יכול היה לטפל בבעיה באמצעים העומדים לרשות משטר דמוקרטי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il