X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ראשי סיעות הקואליציה בישיבת סיעת שס [צילום: קובי הר-צבי]
הקואליציה למיארה: הכרזה על נבצרות נתניהו - פוטש
ראשי סיעות הקואליציה מניפים דגל שחור ליועצת המשפטית לממשלה: ״הכרזה על נבצרות של מנהיג מכהן - ניסיון הדחה בלתי חוקי״ נתניהו מתנגד בשלב זה לפיטורי מיארה

ראשי מפלגות הקואליציה חתמו (יום ב', 23.1.23) על מכתב מיוחד ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה נגד הדיון שהיא מקיימת בנושא הנבצרות. מיארה לא הכחישה דיווחים בנושא.
במכתבם רשמו: ״לאחרונה התפרסמו בתקשורת מספר ידיעות לפיהן את מנהלת דיונים ביחס לאפשרות של 'הוצאת' ראש ממשלת ישראל ל'נבצרות'. לתדהמתנו, לא הכחשת את הפרסומים עד לרגע זה.
"ניסיון להכרזה או הכרזה על נבצרות של מנהיג מכהן, מהווים ניסיון בלתי חוקי בעליל להדיחו ולהפיל ממשלה נבחרת וחוקית, ללא שבריר של הסמכה בחוק.
"שום תעתוע משפטי לא יעמוד מול הברור מאליו בכל המדינות המתוקנות: ראש ממשלה נבחר על-ידי רוב העם ונציגיו. רוב אזרחי ישראל בחרו במפלגות הקואליציה ובראש הממשלה רק לפני חודשים ספורים. הכנסת, כנציגת הריבון, נותנת אמון בממשלה ובראש הממשלה. ולכן, לאף גורם אין סמכות להדיח את ראש הממשלה ולהפיל את הממשלה החוקית, למעט לעם ולנציגיו ועל-פי חוק מפורש. כל קביעה אחרת, היא בלתי חוקית בעליל ודגל שחור מתנוסס מעליה.
"אנו רואים לכן בדיונים שכאלו, ככל שיתקיימו, ניסיון הפיכה משפטית חסר סמכות ובלתי חוקי בעליל, בין שהוא מכוון לעתיד ובין שהוא מכוון לעת הזו. הוא אינו שונה מניסיון הפיכה בידי איש צבא סורר.
"העם, נבחריו וממשלת ישראל לא יקבלו לעולם החלטה חסרת סמכות, שמשמעותה ביטול הבחירות בקלפיות, ביטול המשטר הדמוקרטי והתגברות בלתי חוקית על ריבונות העם ונציגיו. הנייר עליו תיכתב החלטה שכזו יהיה חסר ערך. הוא לעולם לא יגבר על כוחם של מיליוני פתקי הנייר שבאמצעותם הצביע העם״.
על המכתב חתמו: יריב לוין, בשם הליכוד, אריה דרעי, יור ש״ס, בצלאל סמוטריץ, יו״ר הציונות הדתית, איתמר בן-גביר, יו״ר עוצמה יהודית, יצחק גולדקנופף, יו״ר אגודת ישראל, משה גפני, יו״ר דגל התורה, אבי מעוז, יו״ר נעם.
בוואלה דווח, כי בכירים בסיעות החרדיות דוחפים את נתניהו למהלך של פיטורי מיארה, אך הוא מתנגד בשלב זה.

תאריך:  23/01/2023   |   עודכן:  23/01/2023
+כך לא פועלת ממשלה
09:04 24/01/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

מצער, ששר אחר באותו משרד, בצלאל סמוטריץ, שיש לו גם כן סמכויות ביטחוניות משמעותיות בתחום משרד הביטחון, הוא זה שתקף קשות ונמרצות בפומבי את החלטת של מי שמכהן כיום בתפקיד שר הביטחון של מדינת ישראל

לא חוקי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+דבר אינו עוצר את השאיפה לרודנות
08:11 24/01/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

גלי מיארה ספגה השתלחות גסה רק משום שנחשדה במילוי תפקידה  ▪  הממשלה ה-37 מבצעת כמעט מדי יום מהלך המלמד על נטיותיה הרודניות; הנה הרשימה עד כה

החששות המוקדמים היו שגויים [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+החוק הנורבגי הורחב: 11 משרי הליכוד יוכלו להתפטר
23:48 23/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ניתנה אפשרות לסיעות קטנות של עד 3 ח"כים לעשות שימוש בהסדר הנורבגי  ▪  בוטלה התקרה של 5 חברי הכנסת מכל סיעה  ▪  החוק גם אוסר על התפטרות מהכנסת במהלך בחירות או ממשלת מעבר

שולחן הממשלה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+מיארה מכחישה: לא קיימתי דיונים על נבצרות נתניהו
20:33 23/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שלושה ימים אחרי הפרסום על דיונים שבכוונתה לקיים, אומרת היועמ"ש לממשלה: "בניגוד לנטען בתקשורת, לא קיימתי דיונים בדבר נבצרות ראש הממשלה"  ▪  ההכחשה המאוחרת של גלי מיארה מגיעה רק כעת ואינה מתייחסת לכוונה עתידית אולי לקיים דיונים בנושא

מיארה. הכחשה מאוחרת [צילום: שיר טורם/פלאש 90]
+נתניהו: "לא אוותר על שירותיו של דרעי כשר"
17:40 23/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נתניהו, לוין ובכירי הקואליציה הגיעו לתמוך בדרעי: "בית המשפט רמס את רצון העם"  ▪  לוין הוסיף ותקף את בג"ץ: "כאשר יושבים אנשים ומשתמשים בכוח העצום שניתן בידם כדי להחליף את רצון העם - זה דבר שאי אפשר לקבל אותו"  ▪  דרעי: "נכבד את פסק הדין, אם מישהו חושב שתהיה הפיכה שלטונית בכל מיני החלטות מנהליות - הוא ימצא קואליציה חזקה"

דרעי ונתניהו בישיבת סיעת שס [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+חשש לניסיון מחטף בתחום התחרות בענף הדואר
15:42 23/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מנכ"ל משרד התקשורת היוצאת, לירן אבישר בן-חורין, פרסמה ב"רשומות" תעריפים, מהם משתמע כאילו הוחלט לאסור על מתחרים את הכניסה למרכזי חלוקת הדואר. הבעיה: שר התקשורת החדש שלמה קרעי, טרם הכריע בשימוע שפורסם בנושא  ▪  המשרד: "ההוראה המאפשרת גביית התעריף נמצאת בשימוע ולאחר שהשר יחליט לקבלה, ייגבה גם התעריף בגינה"

אבישר בן חורין. אקורד סיום [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+יו"ר הכנסת: "כל מצביעי שס רצו את דרעי כשר"
15:18 23/01/23  |  מירב ארד

יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה בישיבת הסיעה של שס: "התנשאות, יהירות ובתחושת עליונות - החליטה הרשות השופטת להתערב ולהשיג גבול לתחומי הרשויות האחרות ושמה למרמס את בחירת הריבון". יו"ר הכנסת ח"כ אמיר אוחנה שבח את אריה דרעי ואמר: "כבוד גדול הוא לי הוא לעמוד לצידך, אריה".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אופיר סופר / Ofir  Sofer  אורי מקלב / Uri Maklev  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  דוד אמסלם / David Amsalem  חיים כץ / Haim Katz  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler  יעקב מרגי / yaakov Margi  יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop  יצחק שמעון סרלאוף  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  ממשלת ישראל / Israel Government  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  ניר ברקת / Nir  Barkat  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  רון דרמר / Ron Dramer  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקואליציה למיארה: הכרזה על נבצרות נתניהו - פוטש
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מי עוד בעסק?
יש  |  23/01/23 19:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
עידן יוסף
נתניהו, לוין ובכירי הקואליציה הגיעו לתמוך בדרעי: "בית המשפט רמס את רצון העם"    לוין הוסיף ותקף את בג"ץ: "כאשר יושבים אנשים ומשתמשים בכוח העצום שניתן בידם כדי להחליף את רצון העם - זה דבר שאי אפשר לקבל אותו"    דרעי: "נכבד את פסק הדין, אם מישהו חושב שתהיה הפיכה שלטונית בכל מיני החלטות מנהליות - הוא ימצא קואליציה חזקה"
עידן יוסף
מנכ"ל משרד התקשורת היוצאת, לירן אבישר בן-חורין, פרסמה ב"רשומות" תעריפים, מהם משתמע כאילו הוחלט לאסור על מתחרים את הכניסה למרכזי חלוקת הדואר. הבעיה: שר התקשורת החדש שלמה קרעי, טרם הכריע בשימוע שפורסם בנושא    המשרד: "ההוראה המאפשרת גביית התעריף נמצאת בשימוע ולאחר שהשר יחליט לקבלה, ייגבה גם התעריף בגינה"
מירב ארד
מלשכת נתניהו נמסר "שר התרבות והספורט הבהיר כי הוא מבקש שהיוזמה לפעילויות תגיע מהגופים הממומנים ולא מהמשרד, מבלי כל פגיעה במימון עצמו ובתוכן הפעילות"    בציוץ הטוויטר תקף זוהר: "חלק מכלי התקשורת משתפים פעולה עם הספינים השקריים של גורמים באופוזיציה במטרה להפחיד את הציבור"
עידן יוסף
בהתאם להסכמים הקואליציוניים האוסרים פגיעה בסטטוס-קוו צפויה המדינה להפסיק לסבסד כניסות חינם לאתרי מורשת וידע הפתוחים בשבת אותו הנהיגה הממשלה הקודמת והמימון משבת ישראלית יישלל אם לא יהיה באירועים חילול שבת    השר לשעבר טרופר: כמה עצוב שיש מי שסוגר כעת את השער. השבת לא צריכה להיות כר למריבות אלא הזדמנות לחיבורים סביב תרבות, מורשת ורוח"
עידן יוסף
הנהלת קק"ל המשמשת כזרוע הביצוע של רשות מקרקעי ישראל אישרה בשיחה טלפונית את הנטיעות בנגב, לאחר הלחץ שהפעיל השר וסרלאוף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il