X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"לא ייחסתי לזה חשיבות" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
פילבר. "יש לזה אלף סיבות" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
חשיפת News1 | חקירות נתניהו – חלק ב': 26 במרס 2018

נתניהו לא חשף בהסדריו את השיחות עם אלוביץ על וואלה

אמר לחוקרים כי סבר שהדבר מובן מאליו מאחר שהוא משוחח עם כל המו"לים הגיב על דבריו של חפץ בנוגע למסר מאלוביץ: "שקרן, שקרן" אומר שלא דיבר עם אלוביץ על ענייני בזק ערב בחירות 2015 על דברי בנו יאיר בנוגע להטבות לבזק: "זה מעיד על מידת הבנתו שהיא אפס"
▪  ▪  ▪
כאשר כתוב "פרטי"
ביומן הפגישות של בנימין נתניהו יכולה להופיע המילה "פרטי" ואיש אינו יודע מה עומד מאחוריה, אמר נתניהו לחוקריו. ייתכן שמדובר למשל בעניין רפואי, או בפגישה חשאית שאיש מלבד מזכירו הצבאי של ראש הממשלה אינו יודע עליה. "אתה יודע כמה מנהיגים היו פה? ערבים? אתה יודע כמה יש פה? אז מה? מישהו יודע?".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא ציין את קשריו עם שאול אלוביץ בבדיקת ניגוד העניינים שלו בשנת 2015. נתניהו אמר לחוקריו, בחקירתו ב-26.3.18 בתיק 4000 הנחשפת ב-News1, כי לא היה צורך לציין זאת - אם בשל אופי היחסים, ואם משום שהיה ברור שהוא עומד בקשר עם כל המו"לים של אמצעי התקשורת העיקריים.
ב-20.11.15 חתם נתניהו על הסדר ניגוד עניינים כשר התקשורת (לאחר כשנה בתפקיד) ולא הזכיר את אלוביץ. "מידת היחסים בינינו הייתה בגדר של מַכָּרוּת, ידידות רחוקה, ולא של חבר קרוב. לא ייחסתי לזה חשיבות", הסביר לחוקרים. לאחר פרסום תחקירו של גידי ויץ, בו נטען ליחסי קח ותן בין נתניהו לאלוביץ (אוקטובר 2015), ביקשה היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, שלומית ברנע-פרגו, מנתניהו לאפיין את יחסיו עם אלוביץ.
החוקר יריב עמיעד שאל האם נתניהו חשף את פניותיו לאלוביץ בנוגע לוואלה. נתניהו השיב: "אמרתי לה שאנחנו מדברים בנושאי השעה. מה זה נושאי השעה - זה ברור לי". עמיעד: "לי זה לא ברור". נתניהו: "זה ברור". עמיעד: "מה זה נושאי השעה?". נתניהו: "עם כל מו"ל אני מדבר". עמיעד ציין שאלוביץ היה מוכר בראש ובראשונה כבעלי בזק ולא כמו"ל וואלה, ושב ושאל האם נתניהו דיווח על שיחותיהם בנוגע לתכני האתר. נתניהו השיב בשלילה ונימק: "זה היה ברור לי שכן. אם הוא מו"ל, אני מדבר איתו". עמיעד: "לשלומית ברנע-פרגו לא ברור". נתניהו: "אבל לי זה ברור... לי היה ברור שאני מדבר עם כל מו"ל בלי יוצא מהכלל על נושאים... אמרתי לה: כל שר תקשורת מדבר עם כולם... אני חושב שזה היה מובן מאליו".
נתניהו הוסיף, כי תיאר במדויק את מהות יחסיו עם אלוביץ, "אבל מה שהיה לי במוח זה לא היה וואלה ולא היה לי כוונה להסתיר את וואלה. זה לא עלה על דעתי בכלל. זה הכל. זה לא היה נושא. בשלב מסוים היא [ברנע-פרגו] אמרה לי: נאמר שאתה משוחח איתו בענייני השעה. כך היא אמרה. אז אמרתי: OK, תכתבי. אני לא זוכר אם בכלל חשבתי על וואלה, ואם חשבתי על וואלה - חשבתי [ש]זה מכוסה על-ידי זה".

הסיקור היה "עוד יותר איום ונורא"
"אולי הטעה אותנו בענק" [יונתן זינדל, פלאש 90]

"מגיפת יריב לוין"
"אני עובר את מגיפת יריב לוין", אמר נתניהו המצונן-קשות לחוקריו. הוא סיפר, כי ללוין "יש בעיה כרונית בגרון כבר חודשיים", הוא הגיע לפגישה עם נתניהו, ומאחר שמסיבות בטחוניות אסור לפתוח את החלונות בלשכת ראש הממשלה – לוין הדביק אותו. הצטננותו של נתניהו גרמה לגורם בלתי מזוהה להיכנס לחדר ולדרוש מנתניהו להפסיק את החקירה: "אתה תעשה עכשיו מה שאני אומר", תועדו הדברים. החקירה נפסקה לאחר מספר דקות.

נתניהו דחה מכל וכל את טענות החוקרים בנוגע לאישור עסקת בזק-yes. לדבריו, אם אכן היה מבקש לסייע לאלוביץ ובמקביל לקבל סיקור חיובי בוואלה לקראת בחירות 2015 – היה צריך לפטר כבר אז את אבי ברגר מתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת (שכן החוקרים טענו שהוא מנע את אישור העסקה), ולא להמתין עד מאי 2015. נתניהו הוסיף, כי כלל לא היה בטוח שינצח באותן בחירות, ולכן היה מתבקש – אם הייתה עסקה מושחתת בינו לבין אלוביץ – שיפעל בהקדם.
נתניהו שב ואמר כי אישר את המיזוג באמצע 2015 כחתימה פורמלית בלבד ובעקבות המלצת הדרג המקצועי והייעוץ המשפטי במשרד התקשורת. "תמצאו לי מסמך אחד... שאני סירבתי לחתום עליו או שעשיתי איזהו עניין בדברים. אני חתמתי על כל מה שאומרים, כי זה [הטלקום] לא מה שעניין אותי במשרד התקשורת", הוסיף. לדבריו, אלוביץ לא נתן לו דבר בתחום הסיקור לפני הבחירות, אלא להפך: הסיקור בוואלה "היה עוד יותר איום ונורא, הסיקור היה בעייתי, מאות כתבות נגדי".
נתניהו הגיב בכעס רב על עדותו של ניר חפץ, ולפיה האחרון העביר לו מסר מאלוביץ בנוגע לעסקת בזק-yes והוא פעל בעקבותיו. "שקרן, שקרן", אמר בלא קול כאשר שמע את הקלטת החקירה; לאחר מכן הגיב בקול: "what a liar, what a liar". לדברי נתניהו, הוא כלל אינו זוכר פגישה כפי שתיאר חפץ. הוא טען שחפץ חסר אמינות, הזכיר את חקירתו במצ"ח בעת שירותו הצבאי בנוגע למותו של חייל אחר ביחידה ואמר שחפץ הסתיר חקירה זו בשאלון שמילא לפני שהתקבל לשירות הציבורי. ראש היאל"כ דאז, תת-ניצב אלי אסייג, העיר שנתניהו עצמו העסיק את חפץ והכניס אותו לחדרי-חדרים; נתניהו השיב: "זה אומר שיכול להיות שהאיש הטעה אותנו בענק".
הפגישה אליה התייחס חפץ, טענו החוקרים, התקיימה ב-15.1.15 [בכתב האישום נאמר שהיא התקיימה ב-28.11.14] ומיד אחריה הורה נתניהו ללשכתו לקבוע בדחיפות פגישה עם אלוביץ, כפי שביקש האחרון. הפגישה התקיימה למחרת – יומיים לפני שהועברה בקשה רשמית לאשר את המיזוג. נתניהו אמר כי היו לו סיבות רבות להיפגש עם אלוביץ, הם ודאי דיברו על הבחירות; בכל הפגישות ביניהם, הוסיף, הביע את כעסו על הסיקור בוואלה, אך באף אחת לא שוחחו על ענייני בזק. הוא טען, שלא היה קשר בין הפגישה לבין הבקשה.

"אני משרת את המדינה, לא את אלוביץ"
האסטרטגיה של בחירות 2015 [מרים אלסטר, פלאש 90]

"כבר הייתי בבטון יצוק"
החוקר יריב עמיעד אמר לנתניהו: "לגבי האירועים האלה עוצמת הראיות שלנו היא בטון". נתניהו הגיב: "כבר הייתי בבטון יצוק" – רמז לדבריו של רפיק חלבי, אז ראש חטיבת החדשות בערוץ הראשון, בנוגע לחשיפת פרשת בר-און חברון בידי איילה חסון. עמיעד: "אז זה בטון מזוין". נתניהו: "הייתי גם בבטון מזוין".

כאשר שבו החוקרים וטענו שפנייתו של אלוביץ נפלה לידי נתניהו כפרי בשל (כלשונם), כך שיוכל לדרוש סיקור אוהד בוואלה ערב הבחירות, הוא הגיב: "שקר מוחלט. לא עסקתי בזה, לא הנחיתי אף אחד ואני אפילו לא זוכר את הדברים האלה... מה שאתה אומר, זה נגד כל מה שאני מאמין בו, זה נגד מה שאני עושה. אני משרת את המדינה, אני לא משרת את שאול אלוביץ. אני לא עושה בשביל איזה פַקַקְטֶע שתי כתבות בקמפיין וגם לא בשביל 100 כתבות ולא 1,000 כתבות, אני לא עושה שום הטיה, ואני לא עושה גם פה שום הטיה".
בהמשך אמר נתניהו: "סרקתם את בשרי – לא אתם, אבל המערכות האלה סרקו את בשרי במשך 20-וכמה שנים, וכבר יודעים: אין דבר כזה. הצופן שלי, הדנ"א שלי, זה לעשות את הדבר הנכון. אני לא משרת אף אחד, לא את אלוביץ ולא את שמלוביץ. אף אחד. שום דבר. אני לא נותן לאף אחד שום דבר, אני מקבל את ההחלטות כפי שאני מבין ואני לא מבקש לעצמי שום דבר. יש לי בקשה אחת: הגינות בתקשורת". לדבריו, אם אלוביץ סבר שיש קשר בין הסיקור לבין ענייני בזק – זוהי טעות שהוא אינו אחראי לה. העובדות מוכיחות שההפך הוא הנכון, הוסיף.
נתניהו הוסיף, כי התקשורת לא הייתה במוקד אסטרטגיית הבחירות שלו ב-2015. הוא שחזר: "האיום האמיתי שלי זה התכווצות הליכוד. לא מעבר של קולות ימין שמאלה, [אלא] התכווצות הליכוד, שהליכוד יתכווץ, אז המפלגה הגדולה ביותר זה המחנה הציוני ואז יוטל עליהם על-ידי הנשיא להרכיב את הממשלה". הדרך היחידה לנצח הייתה להגיע למצב בו ייראה בסקרים שהליכוד עומד להפסיד, כפי שאירע.
בשבוע האחרון, המשיך נתניהו, "הלכתי ועשיתי משהו שלא נעשה למיטב ידיעתי בתולדות הפוליטיקה, ואני אמרתי: אני מפחד שאני הולך להפסיד, אני חושב שנפסיד. אם אתם תתנו את הקולות לכל מיני מפלגות מימין ודתיים, ל[נפתלי] בנט וכו', אנחנו נפסיד ובוז'י הרצוג וציפי לבני ירכיבו את הממשלה. לכן כדי לנצח הייתי צריך להפסיד, וכל הדברים האחרים הם שוליים".

"זה פשוט המצאה אחת מוחלטת"
וייס. נתניהו הציע [צילום: מיכל פתאל, פלאש 90]

חום-קור בנגב
המזגן בלשכתו שהציק לחוקרים, הזכיר לנתניהו סיפור משירותו הצבאי, כאשר היה בנגב בחום של 51 מעלות עם חייל נוסף. ב-12:00 בצהריים "אני כבר דואג שאנחנו הולכים למות. אני רואה שם חור קטן בוואדי" ובתוכו מצא דרגש. השניים נכנסו ונשכבו, "ופתאום אני שומע מתחתית הבור רחש ובאים ג'וקים בגודל כזה ומכסים אותנו. אני מנקה אותם, מנקה, מנקה, ומתחיל להיות לנו קור אימים. אז אנחנו מתגלגלים עם הדרגש החוצה לחום, מתחממים, חוזרים בחזרה לקור". 50 שנה מאוחר יותר, העיר, עוד לא הומצא המזגן שימנע את תופעת החום-קור.

נתניהו שב והכחיש מכל וכל את דבריו של שלמה פילבר בנוגע לפגישת ההנחיה: "לא היה ולא נברא, זה פשוט המצאה אחת מוחלטת". אסייג: "ויש סיבה שפילבר ימציא דבר כזה?". נתניהו: "יש אלף סיבות. משום שהוא מאבד את חרותו, תפסו אותו על משהו, יש לו שתי משפחות שהוא צריך לפרנס, יש לו עורך דין [דרור ארד-איילון] שהוא אח של [יועץ התקשורת] אייל ארד ששם לי את הרגל, אני יודע מה השיקולים שלו?". נתניהו ציין, כי פילבר אמר את ההפך הגמור בנוגע לעסקת בזק-yes בדבריו בכנסת ובתשובה לפניית רשות ניירות ערך.
החוקרים ביקשו את התייחסותו של נתניהו לדברים של בנו, יאיר נתניהו, בנוגע להשפעה שיש לאביו על וואלה ולכך שאלוביץ חב לו רבות. נתניהו אמר כי לעיתים הוא מקשיב לעצותיו של יאיר, למשל בנוגע לחשיבותו של פייסבוק; הוא הנחה את יועצי התקשורת שלו לבדוק עימו פניות של יאיר אליהם, הוסיף. דבריו של יאיר כאילו סייע לאלוביץ, המשיך, "זה מעיד על מידת הבנתו שהיא אפס... הוא ניזון מהתקשורת, ובתקשורת זה קיים... הוא לא יודע כלום, כלום... הוא לא מבין מה זה בזק, הוא לא מבין מה זה Yes, הוא לא מבין מה זה; אני בקושי מבין מה זה... אז הוא מדבר, אז הוא ניזון מתקשורת; ביג דיל. על זה אתם רוצים לבנות קייס?".
יריב עמיעד מרשות ניירות ערך טען, כי בידי החוקרים ראיות לאין-ספור התערבויות של שאול אלוביץ ואיריס אלוביץ בתכני וואלה לטובת משפחת נתניהו. הוא השיב: "האתר הזה היה אנטי בצורה בלתי רגילה, לא השתנה כלום... ואם היו להם התערבויות, הן כנראה היו חסרות משמעות, בוודאי לא באוריינטציה הכללית וגם לא הפרטנית של האתר הזה. חסר חשיבות".
עמיעד אמר כי בינואר 2017 אמרו שרה ויאיר נתניהו לראש הממשלה שעליו להפסיק לסייע לוואלה משום שאינו נותן תמורה. נתניהו השיב: "אני מוכן, איך אומרים, לחתוך את הוורידים שלי. לא היה דבר כזה". אם חפץ ופילבר העידו על כך הוסיף, "זה לא מקרין עלי, זה לא משפיע על המשפחה שלי". יואב תלם: "ואם זה נכון וכן היה דבר כזה, מה המשמעות?". נתניהו: "שום דבר. שהם לא יודעים כלום".
בדרך אגב סיפר נתניהו, כי הוא עמד מאחורי מינויו של אבי וייס למנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2 בשנת 2008: "באבן-גבירול פינת מרמורק יש שם בית קפה, ופגשתי את מוזי ורטהיים [שהיה מבעלי השליטה בערוץ] והוא עמד למנות את נסים משעל. ואני אמרתי לו: מוזי, אתה הולך לעשות טעות גדולה מאוד. יש לך עוד מועמד, נכון? הוא אמר לי: כן, אבי וייס. לא הכרתי אותו. אמרתי: אל תקח את זה [משעל], כי [זה] לתת לנוני [מוזס] את ערוץ החדשות, קח את אבי וייס".

תאריך:  26/01/2023   |   עודכן:  26/01/2023
+נתניהו עמד על חפותו, שיתף פעולה, סיפר שהתערב וטען לקנוניה
17:02 26/01/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

סיכום 900 עמודי שלוש חקירותיו של נתניהו בתיק 4000: הוא עמד על כך שלא היה מתת ולא הייתה תמורה, תיאר בהרחבה את התערבויותיו באמצעי תקשורת רבים, האשים גורמי תקשורת במזימה להפילו, ענה על כל השאלות ובסוף החקירה הגיע לניגודי העניינים

שמר על קור רוחו [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
החוקרים במעון רה"מ [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+נתניהו: "סוכלתי על-ידי החקירות האלה - ומונופול הדעות חזר"
13:57 26/01/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

טען שגורמים בתקשורת גרמו לחקירה נגדו בתיק 4000 כדי למנוע את פתיחת השוק לתחרות  ▪  סיפר שלחץ להחליף עיתונאים במעריב ובגלי צה"ל בנימוק שקיימת הטיה לשמאל  ▪  טען שכחלון וארדן הם שקיבלו סיקור אוהד כאשר היו שרי התקשורת

"היו נושאים אותי על כפיים" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
עזור. פגישה בכפר המכבייה [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+בג"ץ דחה על הסף עתירה בנוגע לנבצרות נתניהו
13:04 26/01/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

כשר: תנועת משמר הדמוקרטיה עתרה שבוע בלבד לאחר שפנתה בנושא למיארה ולא המתינה לתשובה - ובכך לא עמדה בדרישה למיצוי הליכים

כשר. אין סיבה לחרוג מהכלל [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+נתניהו לחוקריו: אתם מציגים אותי גם כמושחת וגם כאידיוט
07:51 26/01/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

דחה מכל וכל את הטענות בדבר זיקה בין הסיקור בוואלה לבין החלטותיו בנושאי בזק: הסיקור היה ונותר עוין, החתימות היו פורמליות ובעצת הדרג המקצועי  ▪  אמר שביקש מאלוביץ, כאיש ימין, לשנות את הקו של וואלה - ולא נענה  ▪  הדגיש שפנה הרבה יותר פעמים לישראל היום

"זה יהרוס את המדינה" [צילום: מארק ישראל סאלם, פלאש 90]
אלוביץ. "ידי כבולות, יש אנשים" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו לא חשף בהסדריו את השיחות עם אלוביץ על וואלה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מכונת הזמן
באום  |  26/01/23 12:42
2
כותרת המאמר איננה משקפת את...
משה פרי  |  26/01/23 14:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
דחה מכל וכל את הטענות בדבר זיקה בין הסיקור בוואלה לבין החלטותיו בנושאי בזק: הסיקור היה ונותר עוין, החתימות היו פורמליות ובעצת הדרג המקצועי    אמר שביקש מאלוביץ, כאיש ימין, לשנות את הקו של וואלה - ולא נענה    הדגיש שפנה הרבה יותר פעמים לישראל היום
איתמר לוין
ההחלטה התקבלה לאחר שהפרקליטות הודיעה על תמיכתה בבקשת שלושת הנהגים, אשר הועברו מתפקידם על-פי דרישתו של נתניהו
איתמר לוין
חן לסגן ראש אגף החקירות: "תרגילי חקירה, חוסר שינה, שעות ארוכות, קשר לא חוקי עם השופטת, שימוש במעצר כאמצעי לחץ. זו חציית כל גבול, נקלעתם לראיית מנהרה ולכן כל האמצעים היו כשרים"
איתמר לוין
סגן ראש אגף החקירות והמודיעין מודה שהורדת התכשיטים מבני הזוג אלוביץ הייתה השפלה מיותרת    טוען שלמרות הימים הארוכים ושעות השינה המועטות - החקירות של איריס אלוביץ היו סבירות
מיכאל מירו
האם נתניהו רוצה מלוכה ללא בלמים? התשובה היא כן, הוא רוצה לרוץ בדרך שלו    הוא מאמין בכל ליבו שהוא האיש הנכון במקום הנכון    יהיו קרובים אליו שיאמרו שהוא טועה בדרכו, כי הוא עלול לשלם מחיר כבד, כשיסתיים המשפט, אך נתניהו מוכוון משימה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il