X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"זה יהרוס את המדינה" [צילום: מארק ישראל סאלם, פלאש 90]
אלוביץ. "ידי כבולות, יש אנשים" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
דחה מכל וכל את הטענות בדבר זיקה בין הסיקור בוואלה לבין החלטותיו בנושאי בזק: הסיקור היה ונותר עוין, החתימות היו פורמליות ובעצת הדרג המקצועי אמר שביקש מאלוביץ, כאיש ימין, לשנות את הקו של וואלה - ולא נענה הדגיש שפנה הרבה יותר פעמים לישראל היום
▪  ▪  ▪
"אתר על כלבים וחתולים"
בנימין נתניהו טען בחקירתו, כי לוואלה אין השפעה מבחינת קביעת סדר היום, בתחום הפוליטי השפעתו אפסית, זהו אתר משני והוא לבטח הרבה פחות משפיע מאשר ynet. "זה אתר על כלבים וחתולים", הגדיר אותו. בהמשך העיר, כי "בליכוד, בבית בלפור, בכל מקום" מכנים אתר זה "וואלה חמאס".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, דחה בתקיפות ובעקביות את הטענות בדבר יחסים מושחתים בינו לבין בעלי בזק לשעבר, שאול אלוביץ. בחקירותיו בתיק 4000, הנחשפות ב-News1, חזר נתניהו שוב ושוב על כך שביקש אומנם לשנות את הקו של וואלה, אך כלל לא עסק בענייני בזק.
בחקירתו הראשונה (2.3.18) סיפר נתניהו שהוא מכיר את אלוביץ 20 שנה, אך לא ידע כמעט דבר על עסקיו. מאז 2011, לאחר שאלוביץ הפך להיות הבעלים של וואלה, "רציתי לדבר איתו לא מעט בנושא הזה" ו"על הטענות שיש לי על וואלה". לדברי נתניהו, "השיחות שלי התמקדו ונועדו בעיקר לנסות לשכנע אותו לשנות את הקו של וואלה שהוא היה בעליו והיה לו את כל היכולת לעשות את זה... אני יזמתי את השיחות. בלי עין הרע, היה לי הרבה מה להגיד לו בשיחות האלה.
"...הייתה לי טענה כללית. אמרתי לו: תראה, אתה איש ימין, אתה קנית את וואלה מ[עמוס] שוקן, אז תתנהג כמו שוקן אבל הפוך. זאת אומרת, יש לך אתר, הוא לא אתר חשוב במיוחד אבל אתר, ובכל זאת אתה יודע - עד שסוף-סוף למישהו [מהימין] יש משהו בתקשורת הישראלית שהיא נוטה חזק מאוד [ל]שמאל ושמאל חזק. לך יש אתר משלך. זה לא ארגון ממשלתי פקידותי. כן, אתה יכול לעשות מה שאתה רוצה שם, אז תעשה אותו ברוח אחרת. ואתה לצערי - כן, אתה שוקן, אתה עוד יותר [גרוע] משוקן. למה אתה נותן כתבות על יודו-נאצים, מדינת אפרטהייד, די לעלייה, הפתרון לגרעין האירני, ביטול זכות השיבה, ירושלים המזרחית לפלשתינים לנצח. אלה כותרות אמיתיות. זה מאוד עצבן".
סגן-ניצב יורם נעמן: "איך הוא הגיב?". נתניהו: "הוא אמר: תשמע, אני רוצה, אני מעוניין. אז אמרתי: זה לא רק - סליחה על הביטוי - זה לא רק כתבות על שרה. לא חשוב, זה פשוט לא חשוב. חשוב שתעשה שינוי יסודי באתר שמשקף אותך. אני מנסה לשכנע אותו: אתה, זה בידך. אתה איש ימין, אז למה אתה לא עושה? אז הוא אומר: תראה, אני רוצה, אתה יודע, זה קשה, ידי כבולות, יש [באתר] אנשים. אז אמרתי לו: תשנה את האנשים".

"יש לי הזכות המלאה לפנות למו"לים"
איריס אלוביץ. שרה פנתה [יונתן זינדל, פלאש 90]

כמו עם אהרון ברק
נתניהו השווה את יחסיו עם בני הזוג אלוביץ לאלו שעם אהרון ברק ורעייתו, אלישבע ברק: "פחות או יותר זהה לאהרון ברק ורעייתו. אהרון ברק היה פה [במעון ראש הממשלה] פעמיים לארוחת ערב, מקיימים קשרים אינדיבידואליים, אהרון היה פה כמה פעמים לבד".

נתניהו הדגיש, כי הוא ודובריו שוחחו גם עם מו"לים נוספים, אם כי במקרים אלו – במיוחד כאשר מדובר בערוצי הטלוויזיה המסחריים – רק ביקש איזון ולא שינוי כולל של הקו, כפי שביקש מאלוביץ בהתחשב בדעותיו הימניות. לדבריו, כמות השיחות שלו עם אלוביץ הייתה זניחה בהשוואה לשיחותיו ופגישותיו עם שלדון אדלסון המנוח, הבעלים של ישראל היום, ועם עמוס רגב, שהיה העורך הראשי של העיתון. "זה לא כל כך מפתיע שזה זניח, כי בכל זאת זה אתר זניח", אמר על וואלה.
לדברי נתניהו, "כאיש ציבור, כפוליטיקאי, כראש ממשלה ולא חשוב באיזה תפקיד, יש לי את הזכות המלאה – כפי שהייתה שמורה לקודמַי, שרי תקשורת ואחרים – לפנות בענייני השעה לאנשים שהם מו"לים גם אם אתה מחליט בעניינם, וכך עשו. אתם [החוקרים] צריכים לתת תשובה לשאלה, האם שרי התקשורת לדורותיהם, שהחליטו החלטות די גורליות, אפילו יותר ממה שאתם משייכים אלי, איך הם פנו לערוצי הטלוויזיה, איך הם פנו לגורמים אחרים שהם חרצו את גורלם... כולם כל הזמן היו במגעים עם אנשי התקשורת, כי זה לא יכול להיות אחרת. זה יחסי הגומלין בין פוליטיקאים למו"לים... זה [הפניות שלי] עוד מתון ביחס למה שיש במקומות אחרים". הוא הציע לחוקריו שלא לומר שאינו יכול לתדרך מו"לים: "זה בכלל יהרוס כאן את המדינה".
נתניהו אישר, כי רעייתו שרה נתניהו העלתה טענות על אופי הסיקור בוואלה בפני איריס אלוביץ, ואמר שאינו רואה בכך כל פסול. "[שרה נתניהו] ביקשה ממנה כל הזמן לשנות את הקו", אמר. "ביקשנו שיהיה כאן דבר הגון – זה כבר לא בסדר". לעומת זאת, הוא דחה את הטענה לפיה איריס אלוביץ פנתה לשרה נתניהו בענייני בזק, והיא העבירה אליו את אותן פניות.
נתניהו שלל בצורה נחרצת כל קשר בין פניותיו לאלוביץ בנושא הסיקור בוואלה לבין החלטותיו הרגולטוריות כשר התקשורת בענייני בזק. "אצלי יש חומה סינית. אני לא נוגע בדברים האלה, לא מתחיל לסדר לו [לאלוביץ] דברים, וכל מה שאני קורא וההאשמות שהובאו לתקשורת... זה היה קשקוש מוחלט, קשקוש מוחלט. לא עוסק בזה בכלל. יותר מזה: אני, אם אני עושה, אני נותן חתימות פורמליות, חתימות פורמליות. אני רוצה שתבינו: מביאים לי פָּקֶטָה כזאת [של ניירות] עם גומיות, כל יום, יש מדבקות כאלה בצד, ואני אפילו לא מסתכל עליהם. אני לא מוציא את זה מהגומייה אפילו בדרך כלל. חותם, עובר הלאה, חותם, חותם, חותם. ככה זה קורה. זה מידת המעורבות שלי".

"אני מתפרץ בצחוק ממה שאתם אומרים"
החוקרים מגיעים למעון [יונתן זינדל, פלאש 90]

כמו שאמר לביידן
החוקרים ביקשו להגדיר את טיב היחסים בין נתניהו לאלוביץ – היכרות, ידידות, חברות או חברות קרובה. נתניהו השיב, כי כל אחד יכול לתת הגדרות משלו והשאלה היא המהות. הוא נתן כדוגמא שיחה עם ג'ו ביידן כאשר האחרון היה סגן נשיא ארה"ב, ונתניהו נשאל האם יתמוך בהקמת מדינה פלשתינית והשיב: "תגדירו איך שתגדירו". נתניהו אמר לביידן: "בכל הסדר מה שאתה קורא 'שתי מדינות', ישראל תהיה השלטת הבטחונית הבלעדית מערבית לירדן. הוא אומר: אבל זה לא מדינה. [נתניהו השיב:] אתה קורא לזה 'לא מדינה', אני קורא לזה 'מדינה'".

בהמשך אמר נתניהו: "אני את ההחלטות שלי קיבלתי בצורה מקצועית. מעולם, אבל מעולם – זה חשוב לי להגיד – לא קשרתי בין הסיקור לבין החלטות מקצועיות. זה חומה סינית בצורה. וההחלטות המקצועיות במקרה הזה, הן היו לגמרי דרך חתימות פורמליות על דברים שהדרג הפקידותי הביא". עוד אמר: "לא הייתה שום עסקה, לא מותנית, לא מושהית, לא מודרגת, לא כלום. אני באתי ודרשתי – לא דרשתי, ביקשתי – סיקור הוגן מאלוביץ. ביקשתי ממנו לשנות את האתר הזה לכיוון שתואם את הדבר [ההשקפות] שלו" ומעולם לא קישר זאת לנושאים אחרים.
נעמן: "לצערי הרב לא מדובר פה בסיקור אוהד. מדובר אולי, הייתי אומר, ממש לעשות שימוש באתר כבשלך". נתניהו: "מה זה שימוש באתר כבשלי? אני מתפרץ בצחוק ממה שאתם אומרים. האתר הזה היה בכל התקופה הזאת, מאות כתבות בשנה, מאות כתבות שליליות נגדי ואולטרה שמאל". נעמן: "זה גם נכון". נתניהו: "ואולטרה שמאל והטענה שלי הייתה זה שבאים אליו ונותנים בקשה לסיקור, [בציניות] זה ממש פשע כמו שפונים לאתרים אחרים. זה לגמרי טבעי".
נתניהו הוסיף: "יש כאן דבר מטורף: אתם מציגים אותי גם כמושחת וגם כאידיוט". נעמן דחה את הדברים, אך נתניהו המשיך: "כי אתה עושה איזו עסקה – נתת לו [לאלוביץ] איזה מיליארד שקל, ואתה ממשיך לקבל אתר מטורף שנגדך. למה שאול אלוביץ צריך לעשות את זה? ולמה לא עשית את זה לפני הבחירות? ולמה לא עשית כשיכולת לפטר את [מנכ"ל משרד התקשורת, אבי] ברגר ולשים אותו [שלמה פילבר] שם חצי שנה [לפני כן] שאלוביץ רוצה את עסקת בזק-yes? זה לא מסתדר. כל הדבר הזה לא מסתדר. אתם יודעים למה לא מסתדר? כי זה לא היה".
לדברי נתניהו, כתפקידו כשר התקשורת הוא לא עסק "בדברים הקשורים לבזק... כי זה לא עניין אותי. אני באתי למשרד התקשורת... רק למטרה אחת עיקרית, והמטרה האחת העיקרית זה שבערוצי הטלוויזיה המסחריים שתהיה יותר תחרות, לאפשר כניסה של מתחרים, וזה כל מה שעניין אותי". הוא טען, כי תאגיד כאן "לוקח מאיתנו בערך 8 מיליארד שקל בעשור. אפשר להשתמש בזה לדברים יותר טובים. אז אלו שני הדברים שעניינו [אותי]. 8 מיליארד שקל בשביל אחוז וחצי רייטינג. היינו יכולים לתת למשטרת ישראל".

"מישהו שם לי את הנייר וחתמתי"
ישועה. אלוביץ כרך [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

"יראו את זה כאקט חבלני"
בעיצומה של החקירה נכנס עובד במעון ושאל את נתניהו האם הוא רוצה לאכול משהו. נתניהו השיב: "לא, אבל אולי אתה יכול להציע לכולם". נתניהו ביקש קפה ושאל את חוקריו האם ירצו תה או קפה. כאשר הובא לו הקפה, שב נתניהו והציע גם לחוקרים; יואב תלם השיב: "לא, לא, בסדר גמור. אנחנו שותים מים ושתינו קפה". נתניהו העיר בהומור, שגם אם ישתו משהו – "לא תיפתח חקירה" על כך. בהמשך הובא לו כריך והוא סירב: "לא, אל תעשה לי את זה, בחייך. יראו את זה כאקט חבלני", והחוקר יריב עמיעד הסביר את הכוונה: "עוד קמח לבן". ואילו כאשר הוכנס צלוחית כיבוד, אמר נתניהו: "זה ממש לא הוגן. יש לי תנאי אחד" – ובתמלול נכתב: "מעביר את צלוחית הכיבוד אל הצד של החוקרים" – "זה התנאי. ואם הם לא לוקחים, תרחיק את זה".

נתניהו הסביר, כי נטל לעצמו את תיק התקשורת, כי "חשבתי שאף אחד מהשרים לא יעמוד בלחצים שיגיעו אליו מהערוצים האלה ומהמתנגדים [לתחרות בטלוויזיה], כי הם רבי עוצמה. יפתחו עליו כל מיני תחקירים והתחקירים מביאים, אתם יודעים למה זה מביא, כן, אנחנו יושבים פה. אז אמרתי: היחיד שיעמוד בזה זה אני, ובמידה רבה זה נכון; זה לא מידה רבה, מידה מוחלטת". מאותה סיבה, הוסיף, פיטר את ברגר ומינה את פילבר.
נתניהו עמד על כך שאישר את עסקת בזק-yes רק בצורה פורמלית ולאחר שפילבר אמר לו שהדבר הוא על דעת כל גורמי המקצוע ובאישור היועצת המשפטית דאז של משרד התקשורת, דנה נויפלד. "אומרים לי עורכי הדין שלי היום, שבכלל לא הייתה לי ברירה אלא לחתום על זה", הוסיף. "מישהו שם לי את הנייר הזה ואני חתמתי", אמר בהמשך. החוקרים שאלו מדוע אלוביץ כרך את הסיקור בוואלה עם החלטותיו הרגולטוריות של נתניהו, בין היתר מול מנכ"ל וואלה דאז, אילן ישועה. הוא השיב שאינו יודע ויש לשאול את אלוביץ; "אני לא מאמין שהוא כרך באמת".
נתניהו אמר כי לאחר התחקיר של גידי ויץ על קשריו עם אלוביץ (בסוף 2015) הוא ויתר על הטיפול בענייני בזק, וזאת לשם מראית העין ומשום שממילא הנושא כאמור לא עניין אותו. הוא העיר: "אני לא ביקרתי פעם אחת במשרד התקשורת. אני אפילו לא יודע איפה משרד התקשורת".
עוד הכחיש נתניהו מכל וכל את עדותו של פילבר על פגישת ההנחיה, בה לדברי פילבר הנחה אותו להיטיב עם בזק. נתניהו אמר כי אינו זוכר פגישה כזאת, אם כי הגיוני שאמר – כפי שהעיד פילבר – שיש לפתוח לתחרות את שוק התקשורת, להפחית רגולציה ולהוריד מחירים. אולם, הוא דחה את העדות בנוגע לבזק בכלל ולאישור עסקת Yes בפרט: "לא ביקשתי ממנו דבר ספציפי".
החוקרים שאלו מדוע שפילבר ישקר, ונתניהו השיב שכעובדה – פילבר אמר גם דברים אחרים. "זה פשוט שקר. זה פשוט שקר. שקר", שב ואמר. "לא נותן שום הנחיה והוא לא הבין את זה ככה ולא יכול להבין". נעמן ציין, כי פילבר אמר לחוקריו שהוא מעריץ את נתניהו ואולי ממשיך לאהוב אותו, ונתניהו העיר: "sure has a strange way of showing it".

תאריך:  26/01/2023   |   עודכן:  26/01/2023
+נתניהו עמד על חפותו, שיתף פעולה, סיפר שהתערב וטען לקנוניה
17:02 26/01/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

סיכום 900 עמודי שלוש חקירותיו של נתניהו בתיק 4000: הוא עמד על כך שלא היה מתת ולא הייתה תמורה, תיאר בהרחבה את התערבויותיו באמצעי תקשורת רבים, האשים גורמי תקשורת במזימה להפילו, ענה על כל השאלות ובסוף החקירה הגיע לניגודי העניינים

שמר על קור רוחו [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
החוקרים במעון רה"מ [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+נתניהו: "סוכלתי על-ידי החקירות האלה - ומונופול הדעות חזר"
13:57 26/01/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

טען שגורמים בתקשורת גרמו לחקירה נגדו בתיק 4000 כדי למנוע את פתיחת השוק לתחרות  ▪  סיפר שלחץ להחליף עיתונאים במעריב ובגלי צה"ל בנימוק שקיימת הטיה לשמאל  ▪  טען שכחלון וארדן הם שקיבלו סיקור אוהד כאשר היו שרי התקשורת

"היו נושאים אותי על כפיים" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
עזור. פגישה בכפר המכבייה [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+בג"ץ דחה על הסף עתירה בנוגע לנבצרות נתניהו
13:04 26/01/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

כשר: תנועת משמר הדמוקרטיה עתרה שבוע בלבד לאחר שפנתה בנושא למיארה ולא המתינה לתשובה - ובכך לא עמדה בדרישה למיצוי הליכים

כשר. אין סיבה לחרוג מהכלל [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+נתניהו לא חשף בהסדריו את השיחות עם אלוביץ על וואלה
10:55 26/01/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אמר לחוקרים כי סבר שהדבר מובן מאליו מאחר שהוא משוחח עם כל המו"לים  ▪  הגיב על דבריו של חפץ בנוגע למסר מאלוביץ: "שקרן, שקרן"  ▪  אומר שלא דיבר עם אלוביץ על ענייני בזק ערב בחירות 2015  ▪  על דברי בנו יאיר בנוגע להטבות לבזק: "זה מעיד על מידת הבנתו שהיא אפס"

"לא ייחסתי לזה חשיבות" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
פילבר. "יש לזה אלף סיבות" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו לחוקריו: אתם מציגים אותי גם כמושחת וגם כאידיוט
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
איתמר - מה התעוררת היום עם זה?
מתעניין  |  26/01/23 09:19
2
לוין הוא שופר של הפרקליטות
אזרחית  |  26/01/23 10:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
ההחלטה התקבלה לאחר שהפרקליטות הודיעה על תמיכתה בבקשת שלושת הנהגים, אשר הועברו מתפקידם על-פי דרישתו של נתניהו
איתמר לוין
חן לסגן ראש אגף החקירות: "תרגילי חקירה, חוסר שינה, שעות ארוכות, קשר לא חוקי עם השופטת, שימוש במעצר כאמצעי לחץ. זו חציית כל גבול, נקלעתם לראיית מנהרה ולכן כל האמצעים היו כשרים"
איתמר לוין
סגן ראש אגף החקירות והמודיעין מודה שהורדת התכשיטים מבני הזוג אלוביץ הייתה השפלה מיותרת    טוען שלמרות הימים הארוכים ושעות השינה המועטות - החקירות של איריס אלוביץ היו סבירות
מיכאל מירו
האם נתניהו רוצה מלוכה ללא בלמים? התשובה היא כן, הוא רוצה לרוץ בדרך שלו    הוא מאמין בכל ליבו שהוא האיש הנכון במקום הנכון    יהיו קרובים אליו שיאמרו שהוא טועה בדרכו, כי הוא עלול לשלם מחיר כבד, כשיסתיים המשפט, אך נתניהו מוכוון משימה
איתמר לוין
סגן ראש אגף המודיעין, שניהל את החקירות בתיק, דוחה את הטענות בדבר לחצים בלתי הוגנים על פילבר וחפץ    אומר שבני משפחה של חשודים נחקרו כדי לדעת אם הם מעורבים או כחלק מתפיסת רכוש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il