X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לוי. מגן על החברה מפני תביעות שקיפות
הקרב על השקיפות
מנכ"ל קצא"א: לא אנחנו ביקשנו את החיסיון
הממשלה ביקשה להאריך את החיסיון על פעילות החברה, אך בכנסת יש שדורשים שקיפות מטעמים סביבתיים שקיפות לטובת הציבור המשרד להגנת הסביבה: החיסיון אינו חל על איכות הסביבה. הרעלים של החברה עומדים בתנאי ההיתר גפני הורה לבחון הסרת חלק מהחיסיון ונזף במשרד: "לא אעשה לכם חיים קלים"

ועדת הכספים דנה (יום ג', 31.1.23) בנושא 'הארכת החיסיון על פעילות קצא"א', ברקע בקשת הממשלה להארכת חיסיון החברה. יוזם הדיון, ח"כ יוראי להב הרצנו, פתח: "אני לא מבין מה אינטרס הממשלה להארכת החיסיון, אני לא מזלזל בצרכים ביטחוניים, אבל האינטרס הציבורי מחייב שקיפות. אסונות הטבע מחייבים שקיפות. אם צריך להטיל על חלק מהפעילות חיסיון אז שיבואו ויבקשו חיסיון לכל דבר לגופו, ולא יטילו חיסיון גורף, אבל על כל השאלות הסביבתיות צריך תשובות".
"יש מספר אכסניות בכנסת שיכולות לדון בנושא הזה. לפני כשנה בדיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה, אמרו גם נציגי החברות הממשלתיות וגם קצא"א, שאין יותר צורך בחיסיון ואין צורך להאריך אותו. כשמדברים על החיסיון, הוא לא חל על היבטים סביבתיים, אבל ההיסטוריה של אי-מענה לעניין היבטים סביבתיים, היא שלא ניתנות תשובות כי יש חיסיון גורף שנוגע לאירועים הללו, כולל היבטי הסביבה. הרקע הוא גם הסכם בין קצא"א לאמירויות שלא ברור אם הוא ממומש. אני לא מבין מה האינטרס להארכה. מדובר בחברה שהיא עבריינית סביבתית, היו דליפות סביב הפעילות של העברת הנפט, הפגיעה בלתי הפיכה לשונית האלמוגים, לכלכלת העיר אילת ולבריאות הציבור".
איתן לוי, מנכ"ל קצא"א: "הבקשה להארכת החיסיון לא הייתה מטעם החברה. אנחנו לא שותפים לסיבות או להנחיות בנושאים שהביאו את המדינה לבקש את החיסיון. לכן בנושא הזה אין לי מה להוסיף. על כל נושא איכות הסביבה אין שום חיסיון, אני מלווה את הנושא 20 שנה. כל הנתונים והפרמטרים והאירועים בנושא איכות הסביבה נמסרים למשרד לאיכות הסביבה באופן מלא. רק השבוע היו אצלנו שתי ביקורות באשקלון ובאילת של המשרד לאיכות הסביבה".
"אירועי סביבה קשים מאוד"
מיטל אמיתי, מנכ"ל איגוד ערים אשקלון: "בשנים האחרונות קצא"א אחראית על אירועי סביבה קשים מאוד, אנחנו מקבלים אלפי פניות במהלך אירועים מתושבים שמתלוננים על כאבי ראש, סחרחורות וכדומה. באירוע ב-2020, הנחנו וביקשנו מהתושבים להסתגר בבתים".
עוד הוסיפה: "בחברה פועלים בחוסר שקיפות, מעלימים מידע, לא מדווחים על אירועי סביבה בזמן, ומונעים ממפקחים לבצע את עבודתם בזמן אירוע, הם מנצלים לרעה את חוק החיסיון, ומונעים מאתנו מידע נדרש כדי לדאוג לתושבי אשקלון. הארכת חוק החיסיון תמשיך את המצב המעוות הזה".
מעיין פורת, המשרד להגנת הסביבה: "לגבי צו החיסיון, הוא לא יוזמה של המשרד להגנת הסביבה, התקבלה החלטת ממשלה להארכת התוקף, החיסיון אינו חל על היבטים סביבתיים למעט מידע על כמויות. לכן אנחנו גם לא מוסרים מידע כזה". להב הרצנו: "היתר רעלים מדבר על כמות, אז איך אפשר לפנות לזה אם לא יודעים כמות?". פורת: "המשרד לא נותן מידע בנוגע למודלי הפיזור, באפריל ובמאי 2022 ניתן היתרי רעלים, בהתאם לתנאים מתקדמים שעומדים בסטנדרטים המתקדמים בעולם, כולל סקרים מתקדמים גם ביחס לזיהום אוויר. קבענו תנאים עדכניים בהיתרי רעלים של קצא"א, כולל איכות אוויר, כולל תקנים של מידע. את זה טרם קיבלנו, ויש להם עוד זמן להגיש זאת".
המידע על כמויות הנפט המשונע חסוי
בהמשך הדיון ציינו עוד במשרד לאיכות הסביבה כי לגביהם לא חל החיסיון: "קצא"א מעבירה לנו את המידע. גורמי הפיקוח מבקשים ומקבלים מידע, יש חיסיון על נתון אחד, שזה הכמות השנתית". איריס שליט, המשרד להגנת הסביבה: "אין דליפה שלא נבדקת, שלא נחקרת. אין אירוע שלא מוגש בגינו כתב אישום או עיצום כספי. זה בא לידי ביטוי ביחס גם לכל האירועים עם קצא"א".
עוד עלה כי מתקיים הליך משפטי בנושא. איתן לוי, מנכ"ל קצא"א: "הלכנו לבית המשפט בנושא הכמויות. פנקס הרעלים נמסר, כל נושא הכמויות נמצא במשרד להגנת הסביבה". עו"ד צבי ניקסון, המייצג את החברה הוסיף: "בסך-הכל הוויכוח עם השרה הקודמת היה על המגבלה על כמות הנפט שאפשר להביא לאילת, ולאחר מכן הועלה גם באשקלון. זה לא נידון מעולם בעבר, ולכן התנגדנו והגענו לבית המשפט".
במשרד להגנת הסביבה הוסיפו גם הם כי העתירה נוגעת לתנאי מקדים להגדלת הכמויות לבקשת קצא"א, וכי היתר הרעלים ניתן על ידם לשנה, באפריל ומאי 2022, וכניסתו לתוקף הוקפאה על-ידי בית המשפט, עד להגשת עתירה מעודכנת, כאשר כרגע קצא"א פועלים לפי ההסדר הקודם.
לשאלת ח"כ להב הרצנו לעניין היתר הרעלים לחברה, השיבה לילך אהרון אבוטבול, ממונה תעשיות במחוז דרום, במשרד להגנת הסביבה: "מהבדיקה של היתר הרעלים, הם עומדים בהיתר הרעלים שניתן להם ב-2021. ביקשנו סקרים נוספים לגבי אירועי כשל, ואיכות אוויר. אלה הוקפאו בינתיים על-ידי בית המשפט".
לוי ציין כי המידע יועבר: "עשינו סקר של מודל הפיזור. בוצע סקר מלא מהתחלה עד הסוף ונמסר גם למשרד וגם למיטל, באמצע שנה שעברו ביקשו שנעדכן את הסקר, נעשה את זה ונגיש את הנתונים".
לשאלת יו"ר הוועדה, לעניין הסרת החיסיון, השיבה נציגת האוצר, אפרת נחלון כי "הצו משקף נכון יותר את ההתנהלות הנכונה לאורך השנים. ב-2016 נעשתה עבודה לעדכן את נוסח הצו, והוחרגו מספר נושאים, כולל עניינים של איכות הסביבה. הנושא שוקף בבית המשפט העליון שדן על זה בבג"ץ. מאז הייתה הארכה נוספת של הצו, ומה שאנחנו פועלים לעשות זה הארכה נוספת של הצו כמות שהוא, בנוסח שלו, כולל ההחרגה של הנושאים שהתקבלו. הצו דורש אישור של ועדת חוץ וביטחון, וצפוי לפקוע ב-15 בפברואר".
ח"כ להב הרצנו: "אולי נכון לעשות שינוי מחשבתי, אולי לעשות היפוך נטל ראייה, להטיל חיסיון רק לפי בקשה ספציפית, חיסיון גורף זה לא משהו סביר בנושא הזה". ח"כ נעמה לזימי: "אנחנו בזמנים אחרים, המציאות השתנתה, גם התקריות עם החברה הזו". ח"כ אלי דלל: "חיסיון זה משהו מדיני, אני לא חושב שאנחנו צריכים להיכנס אליו. זה שיח של חרשים, קצא"א אומרת שהיא נותנת את כל המידע של איכות הסביבה, ואם יש חוסר של מידע צריך להגדיר אותו, ואם יש משהו חסר צריך לתת אותו". ח"כ יונתן משריקי: "איכות סביבה זה הנתונים שאנחנו רוצים לקבל, את זה צריך לבקש, ולא להתערב בשיקולים הביטחוניים".
הד"ר יובל ארבל, עמותת צלול: "קצא"א החדשה לא קשורה לעניינים האלו. לכן היא לא צריכה להיות בחוק החיסיון. היא עדיין חברה פריווילגיית שגורמת להרבה תקלות סביבתיות, זיהומים. נאמר שהנפט שקצא"א מובילה הוא ברובו לצרכי מדינת ישראל, אבל לא בכמויות האלה. בהיתר הרעלים החדש הגדילו את היקף השינוע השנתי באשקלון, המציאות היא שהאנרגיה הזו מיוצאת, כל המכליות בשנת 22 ייצאו נפט למזרח".
ח"כ להב הרצנו: "כמה דליפות של נפט כתוצאה מפעילות קצא"א זיהיתם בשנה וחצי האחרונות, והאם ההסכם רד-מד ממומש ואתם מזהים יותר מעבר של מיכליות?" מנכ"ל קצא"א, לוי: "בשנה וחצי האחרונות לא הייתה אף דליפה, באשקלון הייתה דליפה בודדה בחוף של כמה ליטרים בודדים".
אירוע אחד של פיח שיצא מכלי שיט
פרד ארזואן, היחידה להגנת הסביבה הימית, המשרד להגנת הסביבה: "היה אירוע 1 ב-2022 של קצא"א אילת של פיח, הפיח שיוצא מכלי שיט, מבחינתו זה כן אירוע, היה גם אירוע כזה ב-2021". לוי: "לא מדובר על דליפה של נפט, קצא"א ניקתה את זה בתוך שעתיים מהתחלה ועד הסוף".
לשאלת ח"כ הרצנו לעניין מספר המכליות שעברו באילת, ציינו במשרד כי בשנת 2022 עברו 11 מיכליות, ב-2021 10 מיכליות, ב-2020 5 מכליות, ובשנים 2018 ו-2019 לא עברו כלל מיכליות". לצד כך ציינו במשרד כי הכמות שנקבע לחברה במסגרת היתר הרעלים הינה בטונות ולא על-פי מספר מכולות, וכי קצא"א עמדו במסגרת שנקבעה להם.
לעניין אירוע דליפה באשקלון, ציינו במשרד להגנת הסביבה כי "בחוף באשקלון היו 4 אירועי דליפה, לא משמעותיים כמו האירוע לפני שנתיים, אבל היו 4".
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני סיכם את הדיון ואמר כי הוועדה תבחן האם באפשרותה לקיים דיון חסוי במסגרת הנושא: "בגלל שלא קיבלתי תשובות חד-משמעיות, אני בודק אם אוכל לקיים דיון חסוי. במציאות יש בעיות שהחיסיון גורם בנושא מידע של איכות הסביבה, כאשר אתם עוסקים בנפט ושינוע. במשרד להגנת הסביבה אתם אומרים שאין לכם בעיה של חיסיון, ואנחנו דנים מול משרד האוצר שלא מאפשר את פתיחת החיסיון. אם זה יגיע לוועדת חוץ וביטחון נסתפק בדיון שם, יכול להיות שצריך לצמצם את החיסיון, וצריך לדון בכך, הנושא של חיסיון אינו תרוץ, אנחנו מבקשים לבדוק מחדש האם צריך להמשיך את החיסיון באופן מלא או האם ניתן להסתפק בחיסיון באופן חלקי, אי-הפקעת נושאי איכות הסביבה מביא לביקורת. הכנסת הזו יותר סביבתית מקודמותיה והנושא הזה יהיה על הפרק".
יו"ר הוועדה הפנה גם ביקורת כלפי המשרד להגנת הסביבה ואמר כי התחושה בדיון לא הייתה כי הנושא בשליטתם באופן מוחלט: "אני לא אעשה לכם חיים קלים. מה שהיה פעם, כבר לא מקובל היום".

תאריך:  01/02/2023   |   עודכן:  01/02/2023
+התוכנית של משרד הפנים לטיפול במשבר הדרכונים
14:01 01/02/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מנכ"ל משרד הפנים רונן פרץ הציג את עיקרי התוכנית: ארבע לשכות עיקריות שיקבלו קהל בשתי משמרות, ותגבור שעות עבודה בתהליך הדפסת הדרכונים  ▪  הוסיף: "כשנצמצם את זמני ההמתנה לכ-700,000 דרכונים נוכל לחזור לשגרה

משבר הדרכונים. רחוק מסיום [צילום: עאהד טאיה/פלאש 90]
+רוב באי ועדת החוקה מתנגדים לרפורמה המשפטית
13:10 01/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ניתוח ביניים של הדיונים בוועדת החוקה בראשות ח"כ שמחה רוטמן שערך המרכז לתקשורת ולדמוקרטיה מעלה כי יש רוב מוחלט למתנגדי הרפורמה המשפטית, ובאופן מובהק בקרב מומחים ואנשי מקצוע שאינם פוליטיקאים

ח"כ גלעד קריב במהלך דיון בוועדת החוקה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+"עד חודשיים - הליך מינוי דירקטורים לתאגידי המים"
12:31 01/02/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

ביטן: מה שקורה פה זה בדיחה. בדיקת רשות המים לא צריכה לקחת יותר מחודש ובדיקת רשות החברות גם לא צריכה לקחת יותר מחודש  ▪  רשות החברות: לפני שזה מגיע אלינו רשות המים בודקת וזה יכול לקחת חודשים  ▪  רשות המים: זה לא לוקח חודשים"  ▪  ראש עיריית ר"ג: הלוואי חודשים - מהנדסת העיר ממתינה כבר 4 שנים

ביטן. "מה שקורה זה בדיחה" [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+אייכלר: להקים מחדש את ועדת השרים לענייני זקנה
12:10 01/02/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

על-פי נתונים שהוצגו בוועדה מתוך כ-1.2 מיליון אזרחים ותיקים בישראל, רק כ-12 אלף איש משתתפים במרכזי היום

+המדינה תגלם את המס לבעלי תפקידים בשל שדרוג הרכב
11:42 01/02/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

האמור הוא בחידוש ההוראה שנקבעה בשנת 2017, ונוגעת לנשיא המדינה, רה"מ, שר הביטחון, שר החוץ, נשיאת בית המשפט העליון ושרים שקבעו שירותי הביטחון כי הם מחויבים בשימוש ברכב ממוגן  ▪  גפני: "אתם יושבים במשרד האוצר ועושים את החשבון כמה פחות תצטרכו לשלם כסף"

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+שר החינוך: מתנגד לשיחות זהות מינית בכיתה א'
11:41 01/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

השר יואב קיש אומר כי בכוונתו לבחון ממתי צריך לחשוף תלמידים בבתי הספר והגנים לנושא, הן בנושא סטרייטי והן בנושא להט"בי  ▪  קיש סבור כי אין זה נכון שבגילים צעירים יעסקו בנושא

קיש. מנהלים מנצלים את כוחם [צילום: מן הטלוויזיה]
+קריב יבקר בגימנסיה הרצליה: "שר החינוך דוגל במשטרת מחשבות"
11:38 01/02/23  |  עידן יוסף

בתגובה להנחיית שר החינוך, כפי שפורסמה בערוץ 12, לא להכניס גורמים פוליטיים ללא אישורו, הודיע ח״כ גלעד קריב (העבודה) כי יבקר מחר בבית הספר התיכון הגימנסיה הרצליה בהזמנת מנהל בית הספר, זאב דגני.
קריב: ״השר קיש מאמין בהפרטה של מערכת החינוך עד הרגע שזה מגיע לערכים דמוקרטיים לחינוך ולאזרחות פעילה, שם הוא מעוניין במונופול ושליטה. השר אולי שכח שהוא שר החינוך ולא שר החינוך-מחדש, אך הוא יגלה שציבור המנהלים והמורים, ראשי הרשויות המקומיות ובעיקר ציבור ההורים, לא יאפשרו לו לממש את כוונותיו ההרסניות. משטרת המחשבות בה הוא דוגל לא תהיה בבתי הספר של ילדינו".

+"הדיון בוועדה הוא נשמת אפה של הדמוקרטיה"
10:47 01/02/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

לדברי רוטמן "הנשיאה הוזמנה והגיעה בעבר לוועדת החוקה לדיונים על מערכת המשפט, היא יכולה לומר את דברה וזה לדעתי המקום הנכון"  ▪  הוסיף: "הניסיון לחסום את הליכי החקיקה חמור מאוד והניסיון לברוח מהידברות חמור"

היו"ר רוטמן. "ניסיון להתערבות בהליכי חקיקה" [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+ביטן: האוצר צריך לממן את כל העלייה האחרונה בתעריף החשמל
10:21 01/02/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת הכלכלה דרש מהאוצר לממן בשלב זה את מלא העלייה האחרונה של כ-7.2% בתעריף, כשהמקור התקציבי יכול להיות המיסוי על המכוניות החשמליות ומכירת תחנת אשכול  ▪  הוא ביקש התייחסות של האוצר תוך שבועיים

היו"ר דוד ביטן [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+מורי תוכנית ההצלה לנוער נושר עלולים לאבד את זכויותיהם
21:45 31/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

1,200 מורים מלמדים 8,000 תלמידים שנשרו ממערכת החינוך. ערב העברת האחריות על התוכנית מהחברה למתנ"סים מתעורר החשש שבמכרז להפעלת התוכנית ל-5 השנים הקרובותיאבדו המורים את הוותק  ▪  יו"ר ועדת החינוך: "להשוות את שכרם ליתר המורים במערכת הפורמלית"  ▪  השר חיים ביטון: "לקראת סגירת המכרז הקרוב צריך לעשות שינויים"

האם המדינה תסדיר תנאים למורים [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן  לוי / Eitan Levi  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יובל ארבל / Yuval Arbel  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנכ"ל קצא"א: לא אנחנו ביקשנו את החיסיון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
1,200 מורים מלמדים 8,000 תלמידים שנשרו ממערכת החינוך. ערב העברת האחריות על התוכנית מהחברה למתנ"סים מתעורר החשש שבמכרז להפעלת התוכנית ל-5 השנים הקרובותיאבדו המורים את הוותק    יו"ר ועדת החינוך: "להשוות את שכרם ליתר המורים במערכת הפורמלית"    השר חיים ביטון: "לקראת סגירת המכרז הקרוב צריך לעשות שינויים"
מירב ארד
ועדת הכלכלה אישרה את התקנות בנושא הפחתת מסגרות אשראי עליהן חתם שר האוצר    התקנות קובעות כי סך מסגרות האשראי בכרטיס אשראי של לקוחות בנק פועלים ולאומי לא יעלה על 75% מסך מסגרות האשראי בכרטיסי אשראי של הלקוחות כפי שהיה בשנת 2015
עידן יוסף
משרד החינוך פועל לטיפול במחסור של כ-3,000 מטפלות, אך פתרון הבעיה יקח זמן    ועדת החינוך דוחקת בשרי האוצר והחינוך לחתום בהקדם על החלטת ועדת המחירים להעלאת התשלום החודשי ב-300 שקל, לטובת שיפור שכר המטפלות במעונות היום    הפתרונות המוצעים: העסקת חיילות משוחררות, עולות שהתנסו בטיפול בילדים והגדלת ההשקעה הממשלתית בחינוך לגיל הרך
עידן יוסף
יועמ"ש ועדת החוקה: תיקון בחירת השופטים יוצר מצב של "המנצח לוקח הכל"    היו"ר: חוות דעת הייעוץ המשפטי מוטה    עודד מודריק: השתלטות הממשלה על בג"ץ תהרוס את הדמוקרטיה. הוועדה לבחירת שופטים צריכה לשאוף לפלורליזם, מאוזן עם נציגי הציבור והממשלה    מאיר שטרית: לא מסכים עם שינוי הליך בחירת השופטים הנוכחי    הכלכלן אביה ספיבק חושש מאובדן הגישה הפרגמטית
עידן יוסף
יו"ר ועדת הפנים יגיש בקשה לחיזוק מערך הפיקוח במפרץ חיפה בעקבות עודף התחלואה    המשרד להגנת הסביבה תומך בפינוי המתחם הפטרוכימי ושוקל תגבור לצוות הפיקוח    מחקרים הראו נוכחות של כרום ועופרת בדמם של תושבי מפרץ חיפה, אך הרמות דומות לאלו שנמצאות באירופה    התוכנית להפחתת הפליטות השיגה מגמת הפחתה, אך יש צורך בחיזוק מערכת האסדרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il