X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הדוח המסכם לבחינת התחרות בשוק האשראי קובע:
הבנקים - מקור האשראי הכמעט בלעדי לעסקים קטנים
עוד קובע הדוח: הרוב המוחלט של הצעדים שקבעה הוועדה להסרת חסמים הושלם תוך השקעת מאמצעים רבים לקידום התחרות מצד הממשלה והמאסדרים רם בלינקוב: הדרך להשיג שוק פיננסי ותחרותי עוברת בהגדלת מספר השחקנים והסרת חסמים ביורוקרטיים

בניתוח נתוני 2020-2016 נרשמו עדויות להגברת התחרות בעוצמה מתונה בשוק האשראי הקמעונאי, ובעיקר באשראי הצרכני. עם זאת, באשראי לעסקים קטנים וזעירים לא נרשם שינוי משמעותי במאזן הכוחות בין האשראי הבנקאי לאשראי החוץ בנקאי והבנקים מהווים את המקור האשראי הכמעט בלעדי לעסקים קטנים וזעירים. כך עולה הדוח מסכם הסוקר את ההתפתחויות באשראי למשקי בית ועסקים קטנים שפרסמה (יום ה', 2.2.23) הוועדה לבחינת התחרות בשוק האשראי.
הדוח שהוגש לממשלה, לוועדת הכספים ולוועדת הכלכלה סוקר את התקדמות הצעדים להגברת התחרות בשוק האשראי והבנקאות, ואת ההתפתחויות באשראי למשקי בית ועסקים קטנים בין שנת 2016 עד למחצית 2022.
הממשלה והמאסדרים השונים פעלו בשנים האחרונות כדי להסיר חסמים לתחרות, תוך תפיסה שלפיה התחרות בשוק הפיננסי נשענת על שלוש רגליים: כניסת שחקנים חדשים; מעבר קל בין ספקים; וכן הגברת יכולת ההשוואה של לקוחות.
עוד עולה כי הרוב המוחלט של הצעדים שקבעה הוועדה להסרת חסמים הושלם תוך השקעת מאמצעים רבים לקידום התחרות מצד הממשלה והמאסדרים. זאת למעט השלמת האסדרה של שירותי התשלום, צעד חשוב לקידום התחרות שמצוי בתהליך מתקדם וצפוי להיות מקודם במסגרת חוק התוכנית הכלכלית הקרוב. כמו-כן, ישנם צעדים שאמנם הושלמו אך יישומם מתמשך לאורך זמן ולכן נצפה לראות את השפעתם להגברת התחרות גם בשנים הקרובות.
רם בלינקוב, מנכ"ל משרד האוצר היוצא ויו"ר משותף של הוועדה: "הדוח הנוכחי והאחרון שחותם את עבודת הוועדה מראה פעם נוספת שהדרך להשיג שוק פיננסי יעיל ותחרותי עוברת בהגדלת מספר השחקנים, הסרת חסמים ביורוקרטיים ושיפור יכולות העברת המידע בין השחקנים הפיננסיים השונים והגדלת האינפורמציה שבידי הלקוחות. כולי תקווה כי ייעשו צעדים נוספים שימשיכו את התעוררות מגמת התחרות בשוק האשראי הקמעונאי, וכן ייעשו הצעדים המשלימים לצורך הגדלת היצע האשראי אף לעסקים קטנים וזעירים".
פרופ' מישל סטרבצ'ינסקי, מנהל חטיבת המחקר בדימוס של בנק ישראל ויו"ר משותף של הוועדה: "הדוח מוכיח כי נעשו צעדים רבים על-ידי הרגולטורים במטרה לקדם את התחרות הן בתחום הצרכנות והן במתן האשראי לעסקים הקטנים; לאור ההתקדמות ההדרגתית שחלה עד כה ניכר כי ההתמדה במאמצים צפויה להניב בהמשך תוצאות חיוביות בתחום התחרות".

תאריך:  02/02/2023   |   עודכן:  02/02/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רם בלינקוב / Ram Blinkov
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבנקים - מקור האשראי הכמעט בלעדי לעסקים קטנים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בתום משא-ומתן של יותר מארבע שנים נחתם הסכם שכר חדש ל-3,700 עובדי רכבת ישראל, שיקבלו ביטחון תעסוקתי עד 2039
יצחק דנון
איתי רוכמן ומשה קריגר טוענים שהמשקיעים - ובהם הפניקס וסימנס - אינם מעבירים את המימון המובטח וכך נוצר חוב של 1.3 מיליון שקל כלפיהם
יצחק דנון
מירב ארד
האזרח המכונה "אבו ע׳סאן", היה בעברו פעיל חיזבאללה, ובעל קשרים באיו"ש וברצועת עזה    נהג לאתר את המופעלים הפוטנציאליים באמצעות הרשתות החברתיות בדגש על טיק-טוק
מירב ארד
הוסיפו בהצהרה משותפת: "אלה שפועלים בניגוד עניינים הם דווקא אנשי הייעוץ המשפטי"    השר לוין: "היועצת וצוותה עסוקים בכתיבת עוד חוות דעת שתכליתה למנוע מראש הממשלה להביע את עמדותיו"    המשטרה: רמת האיום על מיארה - הגבוהה ביותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il