X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עיכובים, עלויות חריגות וחששות אבטחת מידע [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
"שער עולמי" פרוץ
מערכות סחר החוץ של רשות המיסים היו חשופות לסיכוני סייבר
דוח המבקר: פיתוח המערכת החל בשנת 2008, אך נדחה ב-12 שנים עלויות הפיתוח גדלו, ועלו חששות לגבי המוטיבציה וניגוד העניינים של החברה המפתחת אבטחת מידע הייתה בעיה לפני שילוב מערכת הסייבר הלאומית בפרויקט המערכת פועלת כעת, אך התהליך התעכב, הוועדה לביקורת המדינה דנה כיצד להימנע מבעיות דומות בעתיד

הוועדה לענייני ביקורת המדינה קיימה לאחרונה דיון בדוח השנתי של מבקר המדינה בעניין פרויקט הקמת מערכת סחר החוץ "שער עולמי" של רשות המיסים. המערכת, המסדירה את כל תחום היצוא והיבוא בארץ באופן ממוחשב, הייתה אמורה לשפר ולייעל את השירות בכל עסקות היבוא והיצוא ולהגביר את האכיפה בתחומים אלו. עם זאת, הדוח שפרסם ב-2022 משרד מבקר המדינה חשף מספר בעיות חמורות בפרויקט.
לדברי יובל חיו, מנהל אגף במשרד מבקר המדינה, התוכנית המקורית לפרויקט, שהחלה ב-2008, הייתה אמורה להסתיים בתוך שלוש שנים. עם זאת, השלב האחרון של הפרויקט בוצע רק ב-2021 - עיכוב של 12 שנים. העיכוב נגרם מגורמים שונים כמו תקלות, חוסר מוכנות של המערכת, עיצומים של רשות המיסים ומחלוקות עם הספק שהביאו לשתי בוררויות משמעותיות לאורך השנים. משמעות הדחייה עבור המשק, קבע חיו, הייתה רבה שכן מעבר הסחורות נותר בכלים לקויים ותחום האכיפה לא שופר.
גם עלויות הפיתוח עלו בעשרות אחוזים בהשוואה לתוכנית המקורית. העלות הכוללת של ההתקשרויות עם החברה המפתחת, שהיא גם החברה שמתחזקת את המערכת הקודמת, עומדת על כמיליארד שקל לפיתוח ותחזוקה לאורך 48 שנים. התקשרות ממושכת כזו, הזהיר חיו, עלולה ליצור בעיה מבנית של חוסר מוטיבציה וניגוד אינטרסים. כמו-כן, הדוח התייחס לנושא אבטחת המידע, שעד כניסתה של מערכת הסייבר הלאומית לפרויקט בשנת 2018, לא זכתה למענה מספק למרות הסיכונים הגדולים והמשמעותיים בתחום. כמו-כן, על החברה המפתחת לוודא שהיא עוברת את כל רמות ההגנה הדרושות לאבטחת המידע ולמניעת פרצות סייבר במערכת.
ליונל עמר, מנהל מחלקת טכנולוגיות דיגיטליות ומידע ברשות המיסים, הסביר כי הסכומים הגבוהים נבעו מכך שהחברה שמתחזקת היא גם החברה שמתפתחת. הביקורת דיברה על מיליארד ש"ח לחברה זו, אמר עמר, אך בפועל מדובר בפיתוח של 230 מיליון בלבד, במקום 120 מיליון שתוכננו מלכתחילה. החריגה נובעת מהבוררויות שבהן נפסק פעמיים לשלם מיליוני לחברה בגלל התארכות הזמנים. ההגדרה של שלוש שנים לא הייתה מעשית מלכתחילה, קבע עמר, והיא יצרה סכסוכים עם החברה.
חיים פלחצנסקי ממערך הסייבר הלאומי מסר כי הם עובדים בשיתוף פעולה מצוין עם המכס ומתקדמים במספר שלבים. לפני חודש הם סיימו שלב נוסף ומתקרבים למחצית הדרך.

תאריך:  05/02/2023   |   עודכן:  05/02/2023
+יו"ר הכנסת נטע עץ זית בגן הארכיאולגי בכנסת
11:21 06/02/23  |  מירב ארד

יו"ר הכנסת, ח"כ אמיר אוחנה, נטע עץ זית, לציון ט"ו בשבט ויום הולדתה של הכנסת, החלים באותו היום ונשא את ברכת הנוטע שכתב הרב אליהו יוסף שְׁאָר יָשׁוּב כהן. בשלט אשר הוצב בסמוך לשתיל נכתב: "מִתְּחִלַּת בְּרִיאָתוֹ שֶׁל עוֹלָם לֹא נִתְעַסֵּק הקב"ה אֶלָּא בְּמַטָּע תְּחִלָּה, הֲדָא הוּא דִכְתִיב: 'וַיִּטַּע ה' אֱלֹהִים גַּן בְּעֵדֶן' (בראשית ב, ח), אַף אַתֶּם כְּשֶׁנִּכְנָסִין לָאָרֶץ לֹא תִּתְעַסְּקוּ אֶלָּא בְּמַטָּע תְּחִלָּה, הֲדָא הוּא דִכְתִיב: 'כִּי תָבֹאוּ אֶל הָאָרֶץ'" (ויקרא רבה כה ג).

[צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
+מכסת הצעות חוק והצעות לסדר היום של ח"כים
10:42 06/02/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

על-פי ההצעה, שאושרה בוועדה פה אחד, סיעה החברה בקואליציה תוכל להציע 6.5 הצעות חוק או הצעות לסדר לכל ח"כ שאינו שר או סגן שר, ואילו סיעות הקואליציה, יוכלו להציע 8.5 הצעות לכל ח"כ

ועדת הכנסת [צילום: דוברות הכנסת]
+השתקה בקמפוס? "אוניברסיטאות מגבילות דעות בעד הרפורמה"
02:35 06/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

התאחדות הסטודנטים: מרצים שוללים את חופש הביטוי מסטודנטים שדעותיהם אינן לרוחו של המרצה, במיוחד דעות ימניות  ▪  חלק מחברי ועדת החינוך מביעים דאגה מפופוליזם זול ומשימוש במשאבים של האוניברסיטה להפצת עמדות פוליטיות  ▪  רקטור האונ' העברית: "באוניברסיטאות אין ולא הייתה סתימת פיות"

קלנר וטייב. "חיסולי חשבונות באקדמיה" [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוסף חיים שפירא  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מבקר המדינה / The State Comptrollr  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכה לינדנשטראוס  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  מתניהו אנגלמן  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מערכות סחר החוץ של רשות המיסים היו חשופות לסיכוני סייבר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
מירב ארד
הגיש את התפטרותו מהכנסת במסגרת החוק הנורווגי, וכתוצאה צבי סוכות יחליף אותו כחבר כנסת במפלגת הציונות הדתית
עידן יוסף
ח"כ שמחה רוטמן על דברי אוריאל לין: "אני בהלם! מה שאמרת עכשיו הוא מהפכני ומדהים"    פרוקצ'יה: "כשמחפשים שופטים שיש להם נטייה פוליטית או צבע פוליטית, ממילא לא בוחרים את הטובים ביותר אלא את אלה שיכולים להתאים להתאים לאג'נדה"
עידן יוסף
יו"ר הכנסת לחברי הוועדה: "לצערי ידיכם יהיו מלאות כי יש הרבה עבודה"    בוסו: "נעשה את המקסימום כדי להביא שירותי בריאות טובים ושוויוניים יותר לאזרחי ישראל"
עידן יוסף
הסתדרות הרוקחים מדווחת על מחסור של 1,000 רוקחים    מכבי שירותי בריאות נאלצה לצמצם את שעות הרוקחות    משרד הבריאות מציע לקדם מקצוע של "טכנאי רוקחות" שיסייע אדמינסטרטיבית לרוקחים    בתי ספר לרוקחות מתמודדים עם מחסור בתלמידים, והמשרד מציע להקים בי"ס נוסף בצפון
מירב ארד
מנכ"ל משרד הפנים רונן פרץ הציג את עיקרי התוכנית: ארבע לשכות עיקריות שיקבלו קהל בשתי משמרות, ותגבור שעות עבודה בתהליך הדפסת הדרכונים    הוסיף: "כשנצמצם את זמני ההמתנה לכ-700,000 דרכונים נוכל לחזור לשגרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il