X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
היו"ר בוסו בוועדת הבריאות [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
יו"ר ועדת הבריאות ח"כ אוריאל בוסו:
נצמצם סמכויות הממשלה להטלת מגבלות בחוק הקורונה
ח"כ בוסו: "החוק נותן לממשלה את הסמכויות לבצע צעדים על-פי צורך. הוא לא הופעל בחודשים האחרונים ולמרות זאת, הגענו להסכמות שהסמכויות שהוא נותן יצומצמו באופן משמעותי"

ועדת הבריאות, בראשות ח"כ אוריאל בוסו דנה (יום ב', 7.2.23) בבקשה להאריך את תוקפו של חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש ("חוק הקורונה הגדול") בשנה נוספת. החוק מסמיך את הממשלה לקבוע בתקנות הגבלות שונות לשם מניעת התפשטות הנגיף. סמכות זו מותנית בהכרזת הממשלה על מצב בריאותי מיוחד או מצב חירום בשל נגיף הקורונה.
יו"ר הוועדה, ח"כ בוסו, הכריז בדיון כי בימים הקרובים יוצג בוועדה נוסח חדש להצעת החוק, שיצמצם משמעותית את הסמכויות שמקנה החוק להטלת מגבלות על הציבור . לדבריו " מאז שהועברה הצעת החוק לטיפול הוועדה באנו בדברים עם משרד הבריאות. צריך לזכור שלא מדובר בחוק שמופעל ובאותו רגע מופעלות גזירות. החוק נותן לממשלה את הסמכויות לבצע צעדים על-פי צורך. הוא לא הופעל בחודשים האחרונים ולמרות זאת, הגענו להסכמות שהסמכויות שהוא נותן יצומצמו באופן משמעותי בתחומים שונים בהם חינוך, התקהלויות, עסקים ועוד".
עו"ד מיכל גודלברג, מהלשכה המשפטית במשרד הבריאות: "אנחנו מבקשים להאריך בשנה את המסגרת אשר תאפשר את ההכרזות על המצב המיוחד הבריאותי או מצב החירום, ושהן יאפשרו בעת הכרזתם את חובת הבדיקה לחוזרים מחו"ל (סעיף 7א), חקירה אפידמיולוגית לחוזרים במטוס או כלי שיט (חלקים מסעיף 12), ובידוד בפיקוח טכנולוגי, בבית, ולא במלונית. נעשה גם את ההתאמות הנדרשות בחלק של ההוראות הכלליות וסעיפי העונשין. יודגש כי פקודת בריאות העם עדיין מאפשרת את חובת הבידוד, חובת עטיית מסיכה וסמכויות נוספות".
ד"ר שרון אלרעי פרייס, הממונה על בריאות הציבור במשרד הבריאות: "מדובר בחוק מסגרת, אשר בפועל לא הופעל מאז חודש יוני. בגל האחרון שהיה בסין וגם בעקבות התחלואה שהייתה בעלייה מסוימת כאן, עקבנו אחרי העולם והסתכלנו על הנתונים בישראל, ראינו שמה שיש כאן זה זנים של אומיקרון שמהם אנחנו לא מודאגים ולא השתמשנו בחוק ובסמכויות שהוא נותן. לכן אמירות לפיהן אנחנו מנסים לשמר את החוק כאמצעי שליטה הוכחו כלא נכונות. מבחינתנו כיום חשוב רק שתהיה האפשרות . אין הפעלה מהירה של החוק פשוט בגלל שהוא קיים".
ח"כ טטיאנה מזרסקי שאלה את עו"ד גולדברג האם מדובר באיכונים שיבוצעו ע"י שב"כ, ונענתה בשלילה. עו"ד גולדברג אמרה כי הדבר בוצע כבר בעבר, בהתחלה דובר על צמידים, ולבסוף התבצע דרך יישומון. עו"ד אולגה פרישמן ממשרד המשפטים הוסיפה כי הפיקוח האלקטרוני יהיה לבחירתו של אדם, ומי שלא יסכים החלופה תהיה פיקוח פיזי מוגבר על קיום הבידוד.
ח"כ משה שמעון רוט אמר: "אי אפשר לקחת את היכולת של הגורמים הרלוונטיים לחשוב בצורה רוחבית הן על הנתונים והן על מה שצריך לעשות. גם בעתיד יהיה ניתן לשמוע את הצדדים, אבל כרגע נכון וראוי לתמוך בכך שיהיה חוק שייתן כלים לעשות את מה שצריך לטובת הציבור".
ח"כ גלעד קריב, ח"כ אחמד טיבי וח"כ יאסר חוג'יראת בירכו על התיקונים בהצעת החוק, אך אמרו כי עדיין אין צורך להאריך את הצעת החוק בשנה שלמה, ודאי אם יתייתר הצורך בה אם יגיע חוק פנדמיות מקיף יותר.
פרופ' חגי לוין, יו"ר ארגון רופאי בריאות הציבור: "לטעמנו הממשלה לא עושה מספיק כדי לחזק את תשתיות הבריאות גם היום ורק נערכת בסמכויות ובחוקים. כבר שנים דיברנו על כך שצריך להקים יחידה אפידמיולוגית בנתב"ג שתהיה קבועה ותדע לתת את המענה ואנחנו קוראים שוב למשרד הבריאות להקים אותה. אנחנו שמחים שהביקורת נפלה על אוזניים קשובות ושמשרד הבריאות נאות לצמצם את החוק. נכון שהנגיף יכול להשתנות ויש חוסר יציבות, אבל אנחנו לא באותו מקום שבו שהיינו ב2020, לכן אין מקום להאריך את הוראת השעה בשנה. יש לקדם חקיקה של חוק פנדמיות חדש שייתן מענה לכל מקרה של מגיפה. אין שום סיבה שזה ייקח יותר מחודשיים".

תאריך:  06/02/2023   |   עודכן:  06/02/2023
+אלרעי פרייס: חוק הקורונה לא מיושם מאז יוני
01:47 07/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בעקבות הידברות בין ועדת הבריאות למשרד הבריאות הנוסח החדש של הצעת החוק יצמצם משמעותית את הסמכויות  ▪  ניטור אלקטרוני של בידוד יהיה בחירה של אדם עם חלופה של ניטור פיזי מוגבר

הד"ר שרון אלרעי פרייס [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+פרשת ילדי תימן: רק מחצית המשפחות הגישו בקשה להסדר
00:33 07/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ההסדר הכספי למשפחות הוארך עד חודש מרס השנה, אך זכאים רבים התקשו לנוכח סרבול שיטת ההגשה וסירובם של חלק מהנהנים להכיר בפשרה  ▪  ח"כ משריקי קורא לערוך רשימת הקלות למשפחות  ▪  הארכת המתווה תידון בקרוב על-ידי שר האוצר  ▪  גפני: כתם על החברה הישראלית

קורח. התייאשתי מלקבל את החלק של אימא
+רמ"י הכניסה כ-37 מיליארד שקל ממכירת קרקעות בשנת 2022
23:47 06/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כך הציג נציג רשות מקרקעי ישראל בדיון בנושא עליית מחירי הנדל"ן  ▪  במשרד הבינוי ציינו כי היעד הוא להגדיל את מספר יחידות הזכאים כמה שיותר, וכי לצורך כך נבנית "תוכנית חדשה-ישנה"  ▪  ביקורת על התנהלות רמ"י בנוגע לשיווק קרקעות ולרווחים הגדולים שגורפת המדינה  ▪  מרכז השלטון המקומי: להעביר 30% מכל בנייה חדשה לזוגות צעירים ללא רווח לצדדים

ביבס. "תוכנית פשוטה" [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+הנגיד: הריבית צפויה להתחיל לרדת במהלך שנת 2023
23:46 06/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הפרופסור אמיר ירון אמר כי ההצעות לעצור את העלאת הריבית עלולות לפגוע בעקרון השוק וכי "המחיר של לא להתעמת עם האינפלציה היום יהיה הרבה יותר כואב"  ▪  גפני מחה על כך שהנגיד מביע דעה פוליטית בנושא הרפורמה המשפטית  ▪  תקציב הבנק ל-2023 עומד על כ-1.1 מיליארד ש"ח, גבוה ב-2.9% מתקציב 2022

ירון. התייחס לרפורמה המשפטית [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+נתניהו יציע לאמסלם תפקידים בממשלה
19:41 06/02/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

על-פי ההסדר הצפוי יציע נתניהו לח"כ אמסלם את משרת השר במשרד המשפטים, השר לשיתוף פעולה אזורי והשר המקשר בין הממשלה והכנסת  ▪  אמסלם צייץ רמיזה עבה על כך שבפניו "החלטה חשובה"

אמסלם ונתניהו. פיוס אחרי הביקורת הקשה [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+נתניהו: דמוקרטיה היא שלטון הרוב ולא שלטון הרובה
16:53 06/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה בישיבה חגיגית של הכנסת: "הבה נוריד את גובה הלהבות, הבה נימנע משיח קיצוני"  ▪  ראש האופוזיציה לפיד: "המחיר של החקיקה שאתם מובילים עכשיו, הוא לא רק מחיקת הדמוקרטיה, הוא ההתפרקות הכואבת של החיים המשותפים"

נתניהו. העם הוא עמוד התווך של הדמוקרטיה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+יו"ר הכנסת נטע עץ זית בגן הארכיאולגי בכנסת
11:21 06/02/23  |  מירב ארד

יו"ר הכנסת, ח"כ אמיר אוחנה, נטע עץ זית, לציון ט"ו בשבט ויום הולדתה של הכנסת, החלים באותו היום ונשא את ברכת הנוטע שכתב הרב אליהו יוסף שְׁאָר יָשׁוּב כהן. בשלט אשר הוצב בסמוך לשתיל נכתב: "מִתְּחִלַּת בְּרִיאָתוֹ שֶׁל עוֹלָם לֹא נִתְעַסֵּק הקב"ה אֶלָּא בְּמַטָּע תְּחִלָּה, הֲדָא הוּא דִכְתִיב: 'וַיִּטַּע ה' אֱלֹהִים גַּן בְּעֵדֶן' (בראשית ב, ח), אַף אַתֶּם כְּשֶׁנִּכְנָסִין לָאָרֶץ לֹא תִּתְעַסְּקוּ אֶלָּא בְּמַטָּע תְּחִלָּה, הֲדָא הוּא דִכְתִיב: 'כִּי תָבֹאוּ אֶל הָאָרֶץ'" (ויקרא רבה כה ג).

[צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
+מכסת הצעות חוק והצעות לסדר היום של ח"כים
10:42 06/02/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

על-פי ההצעה, שאושרה בוועדה פה אחד, סיעה החברה בקואליציה תוכל להציע 6.5 הצעות חוק או הצעות לסדר לכל ח"כ שאינו שר או סגן שר, ואילו סיעות הקואליציה, יוכלו להציע 8.5 הצעות לכל ח"כ

ועדת הכנסת [צילום: דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתמר גרוטו / Itamar Groto  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי ברבש  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חגי לוין / Hagai Levin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאסר חוג'יראת / Yasser Hujirat  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר בן שבת / Meir Ben-Shabat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה בר סימן טוב  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סיגל סדצקי  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  עפר שלח / Ofer  Shelah  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נצמצם סמכויות הממשלה להטלת מגבלות בחוק הקורונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
מירב ארד
על-פי ההצעה, שאושרה בוועדה פה אחד, סיעה החברה בקואליציה תוכל להציע 6.5 הצעות חוק או הצעות לסדר לכל ח"כ שאינו שר או סגן שר, ואילו סיעות הקואליציה, יוכלו להציע 8.5 הצעות לכל ח"כ
עידן יוסף
התאחדות הסטודנטים: מרצים שוללים את חופש הביטוי מסטודנטים שדעותיהם אינן לרוחו של המרצה, במיוחד דעות ימניות    חלק מחברי ועדת החינוך מביעים דאגה מפופוליזם זול ומשימוש במשאבים של האוניברסיטה להפצת עמדות פוליטיות    רקטור האונ' העברית: "באוניברסיטאות אין ולא הייתה סתימת פיות"
עידן יוסף
דוח המבקר: פיתוח המערכת החל בשנת 2008, אך נדחה ב-12 שנים    עלויות הפיתוח גדלו, ועלו חששות לגבי המוטיבציה וניגוד העניינים של החברה המפתחת    אבטחת מידע הייתה בעיה לפני שילוב מערכת הסייבר הלאומית בפרויקט    המערכת פועלת כעת, אך התהליך התעכב, הוועדה לביקורת המדינה דנה כיצד להימנע מבעיות דומות בעתיד
מירב ארד
הגיש את התפטרותו מהכנסת במסגרת החוק הנורווגי, וכתוצאה צבי סוכות יחליף אותו כחבר כנסת במפלגת הציונות הדתית
עידן יוסף
ח"כ שמחה רוטמן על דברי אוריאל לין: "אני בהלם! מה שאמרת עכשיו הוא מהפכני ומדהים"    פרוקצ'יה: "כשמחפשים שופטים שיש להם נטייה פוליטית או צבע פוליטית, ממילא לא בוחרים את הטובים ביותר אלא את אלה שיכולים להתאים להתאים לאג'נדה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il