X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אנגלמן. אל תמתינו להתרחשות אסון
המבקר יפרסם דוח על מוכנות הרשויות לרעידות אדמה
אנגלמן בהרצאה: "אולי זו הדקה ה- 90 לבצע את ההיערכות הראויה כדי למנוע אסון בסדר גודל כזה אצלנו במקום להמתין לוועדת חקירה לאחר אסון, על הממשלה לפעול למוכנות לפני אסון"

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן התייחס היום (יום א', 6.2.23) לרעידות האדמה שפקדו את טורקיה וסוריה, והודיע כי משרדו יפרסם בחודשים הקרובים דוח על מוכנות הרשויות המקומיות לרעידת אדמה.
בהרצאה בפני תלמידי כיתה י"ב בתיכון "קציר" ברחובות, שאירח במשרד המבקר בירושלים, התייחס אנגלמן להיערכות של מדינת ישראל לרעידות אדמה דומות במדינה.
"מאות הרוגים ואלפי פצועים זה אסון נוראי", אמר אנגלמן, "ומלבד השתתפות בצער, עלינו לדאוג למוכנות למקרה של רעידת אדמה כזאת אצלנו. היום רבים בישראל הרגישו את רעידת האדמה, ואולי זו הדקה ה-90 לבצע את ההיערכות הראויה כדי למנוע אסון בסדר גודל כזה אצלנו. במקום להמתין לוועדת חקירה לאחר אסון, על הממשלה לפעול למוכנות לפני אסון".
אנגלמן אמר כי בשנה האחרונה מקיים משרדו ביקורת על היערכות לרעידות אדמה של חמש רשויות מקומיות השוכנות לאורך השבר הסורי-אפריקני ולפיכך נשקפת להן סכנה גדולה יותר - בית שאן, טבריה, צפת, קריית שמונה וחצור הגלילית.
"במקומות הללו כבר פרסמנו בדוחות קודמים כי באזורי הפריפריה, הקרובים לקווי הבקע המועדים לרעידות אדמה ולנזקים כבדים בעטיין, תמ"א 38 כמעט שאינה מיושמת וכי נדרשת פעולה אחרת מצד הממשלה כדי להכין אותן לרעידות אדמה.
"מלבד הרשויות אנחנו בודקים גם את הפעולות שנעשות במשרדי הממשלה השונים, בדגש על משרד הפנים, במרכז המיפוי ובוועדת ההיגוי הבין-משרדית להיערכות לרעידות אדמה", אמר המבקר.
בביקורת נבדקת בין היתר את היערכותן מבחינת התשתיות הציבוריות; מבני הציבור; מבנים פרטיים והכנת האוכלוסייה להתמודדות עם רעידת אדמה. כמו-כן נבדקת מוכנות הרשויות ל"יום שאחרי" באמצעות הקמת מערך החרום והיערכות מבחינת ציוד ואמצעים.
לפני חמש שנים פורסם דוח מבקר בעניין ועלו בו ליקויים רבים. בשנה האחרונה פורסם גם דוח על מבנים מסוכנים, הקובע כי בישראל קיימים למעלה מ-600,000 מבנים שלא עומדים בתקן לעמידות בפני רעידת אדמה. הדירות האלו בסכנת קריסה אם תהיה כאן רעידת אדמה.
אני קורא לשרי הפנים והבינוי והשיכון - אל תמתינו להתרחשות אסון כזה בישראל. פעלו מיד למוכנות של המדינה לרעידות אדמה".

תאריך:  06/02/2023   |   עודכן:  06/02/2023
+קשישה לקתה בהיפותרמיה בדירתה שלא היו בה מכשירי חימום
22:19 06/02/23  |  איציק וולף

אישה בת 76 מכרמיאל הובאה אל המרכז הרפואי גליל בנהריה כשהיא סובלת מהיפותרמיה. זאת, לאחר שנמצאה כשהיא מעורפלת הכרה.
האישה, שהובאה על ידי בן המשפחה כשהיא במצב קשה, הוכנסה לחדר ההלם לקבלת טיפול, שם התגלה כי היא סובלת מחום גוף נמוך במיוחד (27 מעלות), ובהמשך הועברה לאישפוז במחלקה לטיפול נמרץ כללי. לדברי בן המשפחה, היא התגוררה בדירה ללא כל מכשירי חימום.

+המל"ל תקיים דיון על היערכות ישראל לרעידות אדמה
20:05 06/02/23  |  איציק וולף

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הנחה את היועץ לביטחון לאומי וראש המל״ל, צחי הנגבי, לקיים הערכת מצב בנושא מוכנות מדינת ישראל לרעידות אדמה. ראש המל"ל יכנס את הדיון בהקדם, בהשתתפות כלל משרדי הממשלה הרלוונטיים.

+צה"ל שולח משלחת סיוע לטורקיה
19:11 06/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המשלחת תמנה 150 איש והיא תתמקד בעיקר בפעילות הצלה ורפואה עם אופציה להקמת בית חולים שדה  ▪  משלחת נוספת מהארץ תורכב מאנשי כבאות והצלה

המשלחת הישראלית תצא הלילה [צילום: חליל חמרה, AP]
+ארדואן להרצוג: הסיוע של ישראל יעזור לנו מאוד
18:43 06/02/23  |  עידן יוסף

נשיא המדינה יצחק הרצוג הביע תנחומים לנשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן ולעם הטורקי בעקבות הרעש. הוא אמר לו כי משלחת חילוץ מאובזרת תישלח מישראל לסיוע במאמצי הסיוע. ארדואן הודה להרצוג על התנחומים והסיוע, והצהיר שהדבר יעזור מאוד. הוא גם הביע את תנחומיו לעם ישראל על הפיגוע האחרון בבית הכנסת בנווה יעקב בירושלים.

+רוסיה הודיעה על פריסת כוחות חילוץ ורפואה בסוריה
18:10 06/02/23  |  עידן יוסף

נשיא רוסיה פוטין שוחח בטלפון עם נשיא רוסיה אסד, והודיע על פריסת צוותי חילוץ ועזרה ראשונה באזורים שנפגעו מרעידת האדמה. גם בסוריה וגם בקרמלין טוענים כי האמירה של גורמים ישראלים לפיה ישראל תסייע הומניטרית לסוריה לבקשת רוסיה היא חדשות כזב.
בירושלים טוענים אחרת. ראש הממשלה נתניהו אמר כי לא תצא משלחת ישראלית לסוריה, אך יועבר ציוד הומניטרי הכולל שמיכות וכדומה.

+שר השיכון כינס ישיבת חרום בעקבות הרעש
17:56 06/02/23  |  עידן יוסף

העקבות הרעש, שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופ מקיים דיון חרום בהשתתפות מנכ״ל המשרד, מנכ״ל עמידר ומנכ״ל עמיגור, יחד עם גורמי המקצוע במשרד המציגים את תוכניות העבודה שהוכנו למניעה וטיפול באירוע חירום.

[צילום: תקשורת השר]
+הערכה: עכירות המים ביישובי הבקעה נגרמה מרעידת האדמה
17:31 06/02/23  |  עידן יוסף

עקב ממצאי עכירות חריגים במים הנובעים, ככל הנראה, מרעידת האדמה שהתרחשה הלילה, משרד הבריאות מודיע כי עד להודעה יש להרתיח את המים לפני שתייה, בישול, הכנת תרופות וצחצוח שיניים בישובים הבאים: בית שאן, גשר, נווה אור, ירדנה, חמדיה, מעוז חיים, נווה איתן, בית יוסף, כפר רופין, עין הנצי"ב, שדה אליהו, טירת צבי, תל תאומים, רחוב, רוויה, שדה תרומות, מירב, מלכישוע, שלוחות, רשפים, שלפים, מסילות, ניר דוד, מפעלי שאן ואזור התעשיה "פארק צבאים".
ההודעה תקפה לכלל הצרכנים המחוברים למערכת אספקת מים באזורים. משרד הבריאות ממשיך להתעדכן באיכות המים ובתקינות מערכת האספקה ויעדכן במידת הצורך.

+נתניהו: אישרתי מתן סיוע הומניטרי לסוריה
14:56 06/02/23  |  עידן יוסף

ראש הממשלה בנימין נתניהו אומר כי אישר מתן סיוע הומניטרי לסוריה בעקבות בקשה שקיבלה ישראל מגורם מדיני. הוא אמר שהוא מניח שהדבר יתבצע בזמן הקרוב. עוד אמר כי בעקבות פנייה לסיוע מצד מממשלת טורקיה, אחר-הצהריים והערב תוציא ישראל משלחות של חילוץ, הצלה ועזרה רפואית.
בפתח ישיבת סיעת הליכוד, התייחס נתניהו גם להיערכות בארץ: "הנחיתי את ראש המל״ל צחי הנגבי לרענן את הצעדים שאנחנו צריכים לנקוט בהם וביקשתי רענון של פקודות פיקוד העורף לאזרחים. אני מבקש מכל האזרחים למלא אחר ההוראות".
יו"ר הציונות הדתי, השר בצלאל סמוטריץ' שלח בפתח ישיבת הסיעה תנחומים לעם הטורקי ואמר כי "מדינת ישראל תסייע לטורקיה בכל מה שניתן ונדרש מתוך ערבות הדדית וסולידריות, כמו שהמדינה הוציאה בעבר משלחות חילוץ וסיוע הומניטרי למוקדי אסונות מסביב לעולם".

+אגף סיסמולוגיה במכון גיאולוגי: בשעה 12:24 התרחשה רעידת אדמה במגניטודה 7.3
13:36 06/02/23  |  מירב ארד

אגף סיסמולוגיה במכון גיאולוגי מודיע: כי היום (יום ב') בשעה 12:24 לפי שעון ישראל, התרחשה רעידת אדמה במגניטודה 7.3, במרחק של 748 ק"מ צפונית מזרחית למגדל שמס.

+פלאפון: עלייה בשיחות ובשימוש בווטסאפ בגלל רעידת האדמה
13:24 06/02/23  |  מירב ארד

חברת פלאפון מדווחת (יום ב') כי בעקבות רעידת האדמה האחרונה החל מהשעה 12:25 ואילך חלה עלייה של כ-15% בשיחות ועלייה של כ-5% בשימוש בוואטסאפ. בלילה הנתונים היו הרבה יותר דרמטיים: עלייה של כ-270% בכמות השיחות, בשעה 03:22 (השעה בה הורגשה רעידת האדמה).

+ראשוני: רעידת אדמה נוספת בעוצמה 7.7 בטורקיה; הורגשה גם בארץ
12:35 06/02/23  |  מירב ארד

ראשוני: רעידת אדמה נוספת בעוצמה 7.7 היכתה בטורקיה. גם בישראל דיווחים על כך שהורגשה רעידת אדמה נוספת.

+משרד הבריאות הנחה את בתי החולים להיערך למתן סיוע רפואי לטורקיה
11:56 06/02/23  |  מירב ארד

בהמשך לאירוע רעש האדמה בטורקיה משרד הבריאות הנחה את בתי החולים להיערך למתן סיוע רפואי לטורקיה ולהיערך לאספקת ציוד רפואי ככל שתהיה החלטה של הדרג המדיני. במידת הצורך, יוביל משרד הבריאות בשיתוף משרד החוץ והמל״ל את המשלחת ככל שתדרש.

+שר החוץ שוחח עם מקבילו הטורקי: "מאמצים להוציא בהקדם משלחת חילוץ"
11:50 06/02/23  |  מירב ארד

שר החוץ אלי כהן שוחח (יום ב') עם שר החוץ התורכי, מבלוט צ׳בושולו, בעקבות רעידת האדמה הקשה שפקדה את המדינה. השר כהן הביע תנחומים וצער עמוק על אבדן החיים והבטיח לפעול להגשת סיוע לתורכיה. השר עדכן את עמיתו כי משרד החוץ בראשותו מוביל את המאמצים בצד הישראלי להוצאה בהקדם של משלחת חילוץ משמעותית שתסייע בהצלת חיי אדם.
השר התורכי הודה לשר החוץ, העריך את עמידתה של ישראל לצדה של תורכיה, ואמר שתורכיה תקדם בברכה את הסיוע הישראלי.

+שר החוץ שוחח עם מקבילו הטורקי: "מאמצים להוציא בהקדם משלחת חילוץ"
11:50 06/02/23  |  מירב ארד

שר החוץ אלי כהן שוחח (יום ב') עם שר החוץ התורכי, מבלוט צ׳בושולו, בעקבות רעידת האדמה הקשה שפקדה את המדינה. השר כהן הביע תנחומים וצער עמוק על אבדן החיים והבטיח לפעול להגשת סיוע לתורכיה. השר עדכן את עמיתו כי משרד החוץ בראשותו מוביל את המאמצים בצד הישראלי להוצאה בהקדם של משלחת חילוץ משמעותית שתסייע בהצלת חיי אדם.
השר התורכי הודה לשר החוץ, העריך את עמידתה של ישראל לצדה של תורכיה, ואמר שתורכיה תקדם בברכה את הסיוע הישראלי.

+הנשיא הרצוג: "ליבנו עם המשפחות הכואבות והעם בטורקיה ברגע קשה זה"
10:32 06/02/23  |  מירב ארד

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס (יום ב', 6.2.23) בטוויטר לרעידת האדמה שפקדה את טורקיה: "בשמי ובשם העם בישראל אני מביע צער עמוק על האסון הכבד שפקד את טורקיה והאזור בעקבות רעידת האדמה בלילה שחלף. תנחומי לנשיא ולעם בטורקיה על ההרס העצום ואובדן החיים. מדינת ישראל באמצעות הגורמים המוסמכים תמיד נכונה לסייע בכל דרך אפשרית. ליבנו עם המשפחות הכואבות והעם בטורקיה ברגע קשה זה".

+יו"ר הכנסת: שולח תנחומים למשפחות הנספים בטורקיה ובסוריה
09:33 06/02/23  |  איציק וולף

יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה שלח בשם הכנסת תנחומים למשפחות הנספים ברעידת האדמה בטורקיה ובסוריה על מותם של יקיריהם. "כתמיד, אנו מושיטים ידנו לעזרה אנושית בכל הנדרש ומייחלים לבריאותם והחלמתם המהירה של הפצועים", אמר.

+"הרעידה בטורקיה - תמרור אזהרה חמור לכולנו"
08:40 06/02/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

איגוד ערים להגנת סביבה מפרץ חיפה מתריע כי אם תתרחש רעידת אדמה בעוצמה של 7.8 באזורנו - עלול להתרחש גם אסון כתוצאה מחשיפה לחומרים מסוכנים

לזרז הליכים ולקבוע יעדים ומועדים לפינוי [צילום: באסל עווידאת/פלאש 90]
+משרד הביטחון וצה"ל ייערכו למתן סיוע חירום לטורקיה
07:57 06/02/23  |  איציק וולף

שר הביטחון, יואב גלנט הנחה את צה״ל ומשרד הביטחון להיערך באופן מיידי למתן סיוע חירום לטורקיה באמצעות גופי ההצלה של פיקוד העורף. זאת, בעקבות רעידת האדמה החזקה שהורגשה במדינה ואשר גרמה לקריסת מבנים רבים.
"כוחות הביטחון ערוכים להציע כל סיוע שידרש. מערכת הביטחון צברה לאורך השנים ניסיון רב בטיפול באזורי אסון ובמשימת הצלת חיים", אמר גלנט.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המבקר יפרסם דוח על מוכנות הרשויות לרעידות אדמה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אסונות/פגעי טבע
איציק וולף
איגוד ערים להגנת סביבה מפרץ חיפה מתריע כי אם תתרחש רעידת אדמה בעוצמה של 7.8 באזורנו - עלול להתרחש גם אסון כתוצאה מחשיפה לחומרים מסוכנים
איציק וולף
בשעה 3:17 הורגשה רעידת אדמה בעוצמה 7.8 בדרום מזרח טורקיה ולאחריה סדרת רעידות משנה    אלפי בניינים קרסו בטורקיה ובסוריה    הרעידות הורגשו גם בישראל    נשיא טורקיה: לפחות 1,024 נהרגו ברעידת האדמה במדינה, וכ-5,000 נפצעו    בסוריה מניין ההרוגים הרשמי מטפס ל-700    נתניהו הביע תנחומים: "נשגר משלחת סיוע"
עידן יוסף
הסיבה לזיהום האוויר הגבוה היא רוחות דרומיות מערבית חזקות הגורמות לסופות חול והסעת אבק מכיוון סיני לאזורנו    ביתר האזורים בארץ שורר זיהום אוויר נמוך עד בינוני
איתמר לוין
העליון דחה את בקשתו של אליהו רון לערער על פסק הדין המשמעתי    המהנדסים שיישמו את השיטה באולם, דן שפר ושמעון קאופמן, הושעו ל-22 חודשים; עמית: ענישה מקלה
עידן יוסף
גבר בן 47 שהה בשדה חקלאי בעמק חפר ונפגע מברק ונסיונות להחיותו עלו בתוהו    מופע הברקים פגע בגג בית מגורים במושב נהלל וגרם לשריפה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il