X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נתניהו. העם הוא עמוד התווך של הדמוקרטיה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
נתניהו: דמוקרטיה היא שלטון הרוב ולא שלטון הרובה
ראש הממשלה בישיבה חגיגית של הכנסת: "הבה נוריד את גובה הלהבות, הבה נימנע משיח קיצוני" ראש האופוזיציה לפיד: "המחיר של החקיקה שאתם מובילים עכשיו, הוא לא רק מחיקת הדמוקרטיה, הוא ההתפרקות הכואבת של החיים המשותפים"

ראש הממשלה, ח"כ בנימין נתניהו, נשא דברים (יום ב', 6.2.23) בישיבת המליאה לציון 74 שנים לכינון הכנסת ואמר: "בדמוקרטיה העם הוא המקור לסמכות והוא הריבון. המדינה קמה על יד העם ובשם העם. בדמוקרטיה נבחרי העם מייצגים את העם.
"באחד הנאומים הנשגבים בהיסטוריה היטיב הנשיא לינקולן לתאר דמוקרטיה - שמממשלה של העם על-ידי העם למען העם. עיקרון זה מלווה אותנו משחר התקומה הציונית. אותו הדבר כאשר הכנסת פתחה את שעריה לפני 74 שנים. העם הוא עמוד התווך של הדמוקרטיה, ומתי נבחנת הדמוקרטיה יותר מכל פעם אחרת? בחילופי שלטון ובנכונות הצד המפסיד לקבל את תוצאות הבחירות. להפסיד זה לא קל אבל אין בדמוקרטיה דרך אחרת, צריך לדעת לקבל את גזר דינו של הבוחר ולהפסיד בכבוד. לפני שפינינו את השלטון היו נבואות זעם שנעלה על גדרות הכנסת, זה לא קרה.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

"בדמוקרטיה הכרעת העם מתקבלת בקלפי ולאחר מכן משתקפת בהרכב הכנסת. בבחירות האחרונות מילוני אזרחי הגיעו להצביע, החזיקו בידם את פתק הבחירה שטמן בחובו דבר גדול - היכולת להשמיע קול עצמאי וחופשי של כל אזרח בכל מקום בארץ. הפתק הזה הכריע בבחירות, והפקיד בידינו בתמיכת הכנסת את המנדט למשול. נבחרנו להוביל את המדיניות שלנו בהתאם לרצון של רוב ברור בעם. לצד זאת ישנם נדבכים נוספים בדמוקרטיה.
"יש רשות מחוקקת, מבצעת ושופטת והן מאזנות זו את זו. כך היה וכך יהיה - ישראל דמוקרטית שמכבדת את הכרעת העם וזכויות הפרט. על הרבה דברים אפשר וצריך להתווכח אבל יש דבר אחד שאי אפשר להתווכח עליו והוא המרדה לאלימות וקריאה לרצח. זוהי חצייה של קו אדום. דמוקרטיה היא שלטון הרוב ולא שלטון הרובה. בימים האחרונים קראתי לכולם לגנות את האמירות חסרות האחריות שהיו לאחרונה. כאן ביום חגה של הכנסת אנו קורא לכל חלקי הציבור - הבה נוריד את גובה הלהבות, הבה נימנע מאלימות ונימנע משיח קיצוני - ננהל דיון נוקב ועמוק בדרך דמוקרטית, לא באלימות ולא בהסתה לרצח. ישראל היא הבית שלנו ונישאר פה לדורי דורות. נמשיך בעבודת הכנסת בשם העם ולמען העם. חג שמח לכנסת, חג שמח לדמוקרטיה הישראלית".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ראש האופוזיציה יאיר לפיד נשא דברים בישיבה ואמר: "המחיר של החקיקה שאתם מובילים עכשיו, הוא לא רק מחיקת הדמוקרטיה, הוא ההתפרקות הכואבת של החיים המשותפים. אנחנו עם אחד, אנחנו משפחה אחת, וזה קורע אותנו.
"הבית הזה סימל במשך שבעים וארבע שנה את יכולתנו לחיות יחד. את היכולת שלנו לגשר על פני המחלוקות. את הרעיון שאנחנו נאבקים ותמיד יש צד אחד שמנצח, אבל הצד השני לא נעלם, יש לו מקום, יש לו קול. הבית הזה סימל את זה שאנחנו שונים אבל יש לנו טוב משותף. בפעם הראשונה בחיי, אני חרד מכך שזה לא ישרוד. אם הממשלה תשלים את תהליך החקיקה שהיא החלה בו, אי-אפשר יהיה לתקן את זה. השבר יהיה עמוק מדי. כבר עכשיו יותר ויותר אנשים אומרים לעצמם שאנחנו כבר לא עם אחד. שהמדינה שלהם ויתרה עליהם.
"הכוח בידכם. אתם יכולים להמשיך את התהליך, אתם יכולים להשלים את החקיקה. אתם רק צריכים להבין את המחיר – המחיר הוא אחדות העם. המחיר הוא שהחברה הישראלית לא תשרוד את זה. הלהבות הוצתו בבית הזה, אבל גם מטפי הכיבוי נמצאים בבית הזה. כל עוד יש סיכוי לעצור את החקיקה שמחלקת את העם הזה לשניים, נמשיך להיאבק. אבל אם היא תעבור – היא תחלק את העם הזה לשניים.
"נקודת האל-חזור של החברה הישראלית נמצאת במרחק של שבועות ספורים מאתנו. אם תעבירו את החקיקה הזו, לא יהיה איך לתקן את זה. אין מזה חזרה. זה ישבור את גבה וליבה של החברה הישראלית. אם לא נעצור הטקס הזה יתקיים כנראה גם בשנה הבאה, אבל הוא יהיה ריק מתוכן. במקום חגיגת יום ההולדת של הכנסת, זו תהיה האזכרה שלה".
השרה גלית דיסטל אטבריאן התפרצה לדברי לפיד: ״אתה מייצר המרדה״. היא נקראה לסדר ויצאה החוצה במהלך דבריו. השר עמיחי שיקלי קרא לעבר לפיד: "אתה קשקשן בלתי נלאה". ח״כ חנוך מילבצקי צעק לעברו: ״תתבייש״ ויצא גם הוא מהמליאה. כמה מחברי כנסת של שס יצאו גם הם באופן מופגן במהלך נאומו.

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה פתח את ישיבת הכנסת המיוחדת לציון 74 שנים לכינון הכנסת בט"ו בשבט ושלח בשם הכנסת תנחומים לבני משפחתו ולמוקיריו של יו"ר הכנסת לשעבר שבח וייס ז"ל שהלך לעולמו בשבת האחרונה, ולמשפחתו של זקן חברי הכנסת לשעבר, מרדכי ביבי, שנפטר היום והוא מאה ואחת שנים.
אוחנה התייחס לרפורמה המשפטית המקודמת בימים אלה ואמר: "שאלת האיזונים והבלמים והפרדת הסמכויות בין שלוש הרשויות – המחוקקת, המבצעת והשופטת – היא מאבני היסוד של שיטת המשטר הדמוקרטית. אנו מכבדים מאוד את שלוש הרשויות: המחוקקת, המבצעת והשופטת. מתוך אותו כיבוד בדיוק יש הסבורים, ואני ביניהם, כי האיזון הופר זה שנים רבות ויש לתקנו. יש הסבורים אחרת.
"כך או כך, את הוויכוח לא ננהל בכוח הזרוע באמצעות כלי נשק ברחובות, ולא באיומים באלימות פוליטית וברצח שלמרבה הזעזוע נשמעים בארצנו בימים אלה ממש, אלא באמצעות המוסד הדמוקרטי ביותר במדינת ישראל – הכנסת.
"הדמוקרטיה הישראלית יקרה לקואליציה כשם שהיא יקרה לאופוזיציה. גם, ואולי בעיקר, כשאנו חלוקים על הדרך והאמצעים להגיע למטרה – שהיא שמירה על שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל, והצלחתה ושגשוגה של מדינת ישראל – חשוב שנזכור זאת".
בסוף דבריו התייחס יו"ר הכנסת לרעידת האדמה שפקדה את טורקיה ואמר: "בעת הזאת כבעבר, ידנו מושטת לא רק איש אל אחיו, אלא גם לשכנינו שבטורקיה ובסוריה המתמודדים עם אסון אנושי כבד שאירע לפנות בוקר, וליבנו עם משפחותיהם ויקיריהם של ההרוגים. אני מודיע כעת כי עוד בטרם הקמנו את יתר קבוצות הידידות הבין פרלמנטריות, כמחווה של הזדהות אנושית ופרלמנטרית הכנסת מקימה בזאת את קבוצת הידידות בין ישראל לטורקיה בראשותם המשותפת של ח"כ שלום דנינו ואפרת רייטן – עלו והצליחו בפועלכם".

תאריך:  06/02/2023   |   עודכן:  06/02/2023
+אלרעי פרייס: חוק הקורונה לא מיושם מאז יוני
01:47 07/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בעקבות הידברות בין ועדת הבריאות למשרד הבריאות הנוסח החדש של הצעת החוק יצמצם משמעותית את הסמכויות  ▪  ניטור אלקטרוני של בידוד יהיה בחירה של אדם עם חלופה של ניטור פיזי מוגבר

הד"ר שרון אלרעי פרייס [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+פרשת ילדי תימן: רק מחצית המשפחות הגישו בקשה להסדר
00:33 07/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ההסדר הכספי למשפחות הוארך עד חודש מרס השנה, אך זכאים רבים התקשו לנוכח סרבול שיטת ההגשה וסירובם של חלק מהנהנים להכיר בפשרה  ▪  ח"כ משריקי קורא לערוך רשימת הקלות למשפחות  ▪  הארכת המתווה תידון בקרוב על-ידי שר האוצר  ▪  גפני: כתם על החברה הישראלית

קורח. התייאשתי מלקבל את החלק של אימא
+רמ"י הכניסה כ-37 מיליארד שקל ממכירת קרקעות בשנת 2022
23:47 06/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כך הציג נציג רשות מקרקעי ישראל בדיון בנושא עליית מחירי הנדל"ן  ▪  במשרד הבינוי ציינו כי היעד הוא להגדיל את מספר יחידות הזכאים כמה שיותר, וכי לצורך כך נבנית "תוכנית חדשה-ישנה"  ▪  ביקורת על התנהלות רמ"י בנוגע לשיווק קרקעות ולרווחים הגדולים שגורפת המדינה  ▪  מרכז השלטון המקומי: להעביר 30% מכל בנייה חדשה לזוגות צעירים ללא רווח לצדדים

ביבס. "תוכנית פשוטה" [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+הנגיד: הריבית צפויה להתחיל לרדת במהלך שנת 2023
23:46 06/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הפרופסור אמיר ירון אמר כי ההצעות לעצור את העלאת הריבית עלולות לפגוע בעקרון השוק וכי "המחיר של לא להתעמת עם האינפלציה היום יהיה הרבה יותר כואב"  ▪  גפני מחה על כך שהנגיד מביע דעה פוליטית בנושא הרפורמה המשפטית  ▪  תקציב הבנק ל-2023 עומד על כ-1.1 מיליארד ש"ח, גבוה ב-2.9% מתקציב 2022

ירון. התייחס לרפורמה המשפטית [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+נתניהו יציע לאמסלם תפקידים בממשלה
19:41 06/02/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

על-פי ההסדר הצפוי יציע נתניהו לח"כ אמסלם את משרת השר במשרד המשפטים, השר לשיתוף פעולה אזורי והשר המקשר בין הממשלה והכנסת  ▪  אמסלם צייץ רמיזה עבה על כך שבפניו "החלטה חשובה"

אמסלם ונתניהו. פיוס אחרי הביקורת הקשה [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+נצמצם סמכויות הממשלה להטלת מגבלות בחוק הקורונה
13:33 06/02/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

ח"כ בוסו: "החוק נותן לממשלה את הסמכויות לבצע צעדים על-פי צורך. הוא לא הופעל בחודשים האחרונים ולמרות זאת, הגענו להסכמות שהסמכויות שהוא נותן יצומצמו באופן משמעותי"

היו"ר בוסו בוועדת הבריאות [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
+יו"ר הכנסת נטע עץ זית בגן הארכיאולגי בכנסת
11:21 06/02/23  |  מירב ארד

יו"ר הכנסת, ח"כ אמיר אוחנה, נטע עץ זית, לציון ט"ו בשבט ויום הולדתה של הכנסת, החלים באותו היום ונשא את ברכת הנוטע שכתב הרב אליהו יוסף שְׁאָר יָשׁוּב כהן. בשלט אשר הוצב בסמוך לשתיל נכתב: "מִתְּחִלַּת בְּרִיאָתוֹ שֶׁל עוֹלָם לֹא נִתְעַסֵּק הקב"ה אֶלָּא בְּמַטָּע תְּחִלָּה, הֲדָא הוּא דִכְתִיב: 'וַיִּטַּע ה' אֱלֹהִים גַּן בְּעֵדֶן' (בראשית ב, ח), אַף אַתֶּם כְּשֶׁנִּכְנָסִין לָאָרֶץ לֹא תִּתְעַסְּקוּ אֶלָּא בְּמַטָּע תְּחִלָּה, הֲדָא הוּא דִכְתִיב: 'כִּי תָבֹאוּ אֶל הָאָרֶץ'" (ויקרא רבה כה ג).

[צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
+מכסת הצעות חוק והצעות לסדר היום של ח"כים
10:42 06/02/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

על-פי ההצעה, שאושרה בוועדה פה אחד, סיעה החברה בקואליציה תוכל להציע 6.5 הצעות חוק או הצעות לסדר לכל ח"כ שאינו שר או סגן שר, ואילו סיעות הקואליציה, יוכלו להציע 8.5 הצעות לכל ח"כ

ועדת הכנסת [צילום: דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו: דמוקרטיה היא שלטון הרוב ולא שלטון הרובה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הדמוקרטיה תנצח!
ד"ר עדי ירדן  |  8/02/23 03:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
מירב ארד
ח"כ בוסו: "החוק נותן לממשלה את הסמכויות לבצע צעדים על-פי צורך. הוא לא הופעל בחודשים האחרונים ולמרות זאת, הגענו להסכמות שהסמכויות שהוא נותן יצומצמו באופן משמעותי"
מירב ארד
על-פי ההצעה, שאושרה בוועדה פה אחד, סיעה החברה בקואליציה תוכל להציע 6.5 הצעות חוק או הצעות לסדר לכל ח"כ שאינו שר או סגן שר, ואילו סיעות הקואליציה, יוכלו להציע 8.5 הצעות לכל ח"כ
עידן יוסף
התאחדות הסטודנטים: מרצים שוללים את חופש הביטוי מסטודנטים שדעותיהם אינן לרוחו של המרצה, במיוחד דעות ימניות    חלק מחברי ועדת החינוך מביעים דאגה מפופוליזם זול ומשימוש במשאבים של האוניברסיטה להפצת עמדות פוליטיות    רקטור האונ' העברית: "באוניברסיטאות אין ולא הייתה סתימת פיות"
עידן יוסף
דוח המבקר: פיתוח המערכת החל בשנת 2008, אך נדחה ב-12 שנים    עלויות הפיתוח גדלו, ועלו חששות לגבי המוטיבציה וניגוד העניינים של החברה המפתחת    אבטחת מידע הייתה בעיה לפני שילוב מערכת הסייבר הלאומית בפרויקט    המערכת פועלת כעת, אך התהליך התעכב, הוועדה לביקורת המדינה דנה כיצד להימנע מבעיות דומות בעתיד
מירב ארד
הגיש את התפטרותו מהכנסת במסגרת החוק הנורווגי, וכתוצאה צבי סוכות יחליף אותו כחבר כנסת במפלגת הציונות הדתית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il