X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דלל. דברים מטרידים שלא הייתי חשוף אליהם [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
ספיחי מגיפת הקורונה
יו"ר הוועדה לזכויות הילד: "לא בטוח שאישן בלילה"
עלייה חדה בביקורי ילדים בחדרי מיון פסיכיאטריים ובנסיונות התאבדות 40% ממעשי האובדנות שהתקבלו בחדרי המיון היו של בנים מתחת לגיל 14 זינוק בעבירות מין והטרדות ברשת

דוח חדש שפרסמה המועצה לשלום הילד חושף כי קרוב לשליש מהילדים בישראל חיים מתחת לקו העוני. הדוח, המשמש כשנתון סטטיסטי ל-2022, מספק מבט מקיף על האתגרים העומדים בפני ילדים במדינה. הנושאים הדחופים ביותר שהודגשו בדוח כוללים עלייה דרמטית בביקורים של ילדים בחדרי מיון פסיכיאטריים ועלייה של 13% בניסיונות אובדניים. 40% ממקרי ההתאבדות שהתקבלו בחדרי המיון היו של בנים מתחת לגיל 14.
בנוסף לקשיים איתם מתמודדים ילדים בבריאות הנפש, הדוח מציין גם עלייה משמעותית בעבירות מין והטרדות באינטרנט, וכן פשעים הקשורים לפגיעה בפרטיות הילדים. הדוח ממליץ להשקיע במאמצים לאיתור פשעים אלו ולמניעתם, כמו גם הכשרה חובה לאנשי מקצוע כמו מחנכים, רופאי קהילה ואחרים.
הוועדה לזכויות הילד, בראשות ח"כ אלי דלל, קיימה השבוע (7.2.23) את ישיבתה הראשונה, והקדישה את הדיון לממצאי השנתון.

לקט נתונים לרגל יום הילד הבין-לאומי 2022 / סקירה
בסוף חודש סםטמבר 2022 נאמדה אוכלוסיית בני -0 17 בכ-3.088 מיליון ילדים שהם 32.2% מכלל האוכלוסייה בישראל (27 עמ')
השנתון הסטטיסטי "ילדים בישראל 2022" / שנתון
אוסף נתונים על מצב הילדים בישראל (27 עמ')
מגפת הקורונה ומצבם של ילדים ובני נוער בישראל - אוגדן מסמכים / אוגדן מסמכים
עבור ילדים ובני נוער רבים השלכות מגפת הקורונה היו ועודן גורם סיכון מרכזי בהיבטים שונים של חייהם. בשנה האחרונה בחנו היבטים שונים של תחומי החיים של ילדים ובני נוער בישראל בשנה הראשונה של המגפה. את התוצאה של הבחינה ניתן לראות במסמכים שבאוגדן.(8 עמ')
מצבם הרגשי והנפשי של הילדים בעקבות משבר הקורונה / סקירה
מסמך זה נכתב עבור הוועדה לזכויות הילד של הכנסת בראשות חברת הכנסת מיכל שיר, והוא מהווה חלק מסדרת מסמכי מבוא הנכתבים במרכז המחקר והמידע של הכנסת בנושאים שעניינם ילדים ובני נוער בתקופת משבר הקורונה (24 עמ')
נוער בישראל מדבר על משבר הקורונה: עצות, מחשבות, והתמודדות בעת חירום ושגרה חדשה / סקירה
למרות קשיים אלו והטלטלה הרבה שהם חווים בעת זו, ילדים ונוער לא קיבלו תשומת לב מספקת, ועמדותיהם לא נשמעו בדיונים השונים. כך, הם לא שותפו בהליכי קבלת ההחלטות, ולא נשאלו ביחס לצרכיהם, רצונם, ואופני ההתמודדות שלהם עם השגרה החדשה. האמנה הבינלאומית בדבר זכויות הילד - עליה חתמה ישראל בשנת 1990 - מחייבת את המדינה לנקוט באמצעים הנדרשים על מנת להבטיח את זכויותיהם של ילדים, לשמור על טובתם, ולשמוע את קולם (8 עמ')
מחקר חדש חושף את מימדי המשבר הנפשי שחווים ילדי ישראל בשל משבר הקורונה / מחקר
1 מכל 5 ילדים בישראל סובל מתסמיני חרדה – פי שלושה מאשר בשגרה. המצוקה הנפשית והקשיים הפסיכולוגיים גדלים באופן מובהק ככל שהכנסת ההורים נמוכה יותר. שיעורי החרדה הגבוהים ביותר נמצאו במגזר החילוני, והנמוכים ביותר - במגזר החרדי

יו"ר הוועדה, ח"כ דלל, פתח את הישיבה בהדגשת משמעות הנושא שעל הפרק. הוא קבע שכל הצלת חייו של ילד שוות ערך להצלת העולם כולו, שכן ילדים הם האוכלוסייה הפגיעה ביותר, במיוחד אם הם חיים בנסיבות לא טובות. הוא גם ציין שקרוב לשליש מהילדים בישראל חיים מתחת לקו העוני, וזה נתון מדאיג ובעייתי.

בישיבה נכחה גם מנכ"ל המועצה לבטיחות ילדים עו"ד ורד וינדמן ושיתפה בתובנותיה בנושא. היא הדגישה את חשיבות הדוח, שכן הוא מקיף מגוון רחב של נתונים בכל תחומי החיים ומספק ראייה רחבה של המצב לאורך השנים. היא השוותה את הנתונים לתקופת טרום הקורונה, והצביעה על השפעת המשבר על הילדים, שנעדרו ממסגרות החינוך לתקופות ארוכות.
אחד הנתונים המדאיגים ביותר שנדונו בפגישה היה העלייה בביקורים בחדרי מיון פסיכיאטריים והעלייה בניסיונות ההתאבדות, בעיקר בקרב נערים מתחת לגיל 14. השילוב בין הקשיים שנגרמו בעקבות משבר הקורונה והמחסור במתקנים נאותים לבריאות הנפש הביאו למחסור באנשי מקצוע בקהילות הערביות, החרדיות ובפריפריה.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

הדיון התמקד גם בהשפעת הטכנולוגיה על ילדים בארץ. נדונה מגמת העלייה המשמעותית בעבירות מין והטרדות ברשת והעלייה בעבירות הקשורות לפרטיות הילדים. הדוברים המליצו להשקיע בתחומי גילוי, זיהוי, מניעה והכשרת אנשי מקצוע, לרבות רופאים, אנשי חינוך והציבור.

ח"כ סימון דוידסון הדגיש את הצורך להעניק לילדים פעילויות, כמו תנועות נוער, ספורט, מוזיקה ומתנ"סים, בעיקר באזורים מוחלשים ובחברה הערבית, כדי להפחית את תלותם בטכנולוגיה ולהימנע מהתמכרויות.

ח"כ דבי ביטון, שליוותה הורים וילדים מטעם הסיוע המשפטי בדרום, סיפרה על הצורך ברפורמות במערכת, והצביעה על המחסור בפנימיות, במקלטים ובמרכזי חירום. עם זאת, עו"ס חוה לוי, היועצת הראשית מכוח חוק הנוער ונציגת משרד הרווחה והביטוח הלאומי, טענה מנגד כי הממשלה משקיעה בהקמת מרכזי חירום חדשים, בהם שניים לחברה החרדית, למתן שהות קצרה והמשך סידור במקום אחר.
סגן מנהל אגף חינוך לילדים ונוער בסיכון במשרד החינוך, אילן שמש, אמר כי הגידול בבעיות הילדים בעקבות הקורונה מרגישים היטב - לרבות בעיות פסיכיאטריות ונפשיות, אלימות ועוד, אך גם הכיר בצורך בפעולה לטיפול בנושאים אלו.

עילאי דוד מרדכייב, בוגר פרלמנט הנער של המועצה לשלום הילד: "נשמח לשיתוף בני הנוער ושתשמעו אותנו ישירות, ולא דרך גורם שלישי. הבעיה הנפשית של בני הנוער מתבטאת בשני תחומים - החברתי והאינטרנט. המעמד החברתי שלנו תלוי בזה. בנוסף, ישנו לחץ לימודי על בני הנוער להיות מצוינים, מצד בתי הספר. אנחנו בלחץ תמידי להיות מצטיינים. החוסר ביועצות משפיע עלינו ועל התנהלותנו היומיומית. כיום יש יועצת אחת לשתי שכבות - אחת על 800 תלמידים, לטפל בבעיותיהם הרגשיות ולתת להם הכוונה. בן נוער צריך לחכות חצי שנה כדי להגיע לפסיכולוג. זה לא נתפס. אנו רוצים עזרה!"

אריה מונק, מנכ״ל עמותת בית חם: "במדינת ישראל יש 280 פסיכיאטרים לילד ולמתבגר, שחלקם כבר לא עובדים. זה אחד המקומות הכי נמוכים ב-OECD. אני לא יכול להירגע מלראות ניתוק של ילד מהורה שצווח. אשפוזים פסיכיאטרים של ילדים זה דבר נוראי. אני קורא מכאן להקים בתים מאזנים לילדים. ניתן להקים אותם וזו חובה. אנחנו מדברים על אחוזים שעולים וגדלים. כ-700 מקרי אובדנות מדווחים בשנה, זה מספר לא מתקבל על הדעת ב-2023. חייבים כוח אדם.

הפרופסור ענת ברונשטיין קלומק, דיקנית ביה״ס לפסיכולוגיה באוניברסיטת רייכמן, הציעה: "צריך לחשוב מחוץ לקופסה, כי הפער בין מה שצריך לקיים גדול מידיי כדי שרק תקנים יסגרו את זה. צריכים עוד מטפלים, ועוד הכשרות, אולי אפילו להכשיר אנשים שאינם בוגרי המקצועות, יש כבר מקומות בארה"ב שעושים זאת. גם לאנשי המקצוע שבתוך המערכת, חייבים לתת להם גם זמן להכשרות, ולא רק לחת לעוד תלמיד ועוד מטופל. זה כמובן דורש תקציבים. יש גם את שלב המניעה, וכאן צריך לתת הכשרות להורים כדי שידעו לאתר בעיות אצל הילדים ולדבר איתם עליהן. דיכאון הוא גורם סיכון לאובדנות, והורים צריכים לדעת לדבר על זה. אפילו עם ילדים בגיל הגן ניתן עם הכשרה".

הד״ר נאווה כהן, מהמטה הלאומי 105: "אנחנו פועלים במוקד 24/7 כדי לתת מענה לפגיעות קטינים במרחב המקוון. ב-2022 טיפלנו בלמעלה מ-8,000 אירועי פגיעה של קטינים ברשת. 30% מהם אלו ההורים שפונים בעצמם".
יו״ר הוועדה, ח"כ אלי דלל, סיכם: "אינני בטוח שאישן הלילה לאחר ישיבה זו. יש פה דברים מטרידים שלא הייתי חשוף אליהם, למרות עיסוקי ברשויות המקומיות. השנתון הסטטיסטי הוא כלי עבודה לוועדה הזו ממנו נוכל לגזור תוכנית עבודה להמשך. אין ספק שבסופו של דבר הנושא המניעתי הוא החשוב ביותר, כי כשאתה מונע אתה מבזבז פחות משאבים מה שהכי חשוב לנו ואני אומר את זה פה - לנציגות התלמידים. חשוב לנו לשמוע אתכם כי אתם יכולים לתת לנו, בזמן אמת ומהשטח, את ההתרשמות הטובה ביותר וחלק מהפתרונות".

תאריך:  09/02/2023   |   עודכן:  09/02/2023
+הציבור מתלונן לרשויות, אך במשרדים לא תמיד עונים
11:14 10/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

סקירת מרכז המחקר והמידע של הכנסת מראה שוני משמעותי באופן שבו גופים ציבוריים מתייחסים לנושא הטיפול בפניות הציבור ומדגיש את הצורך לשפרו ולקבוע אמות מידה אחידות  ▪  לפני ארבעה חודשים הנחתה נציבות שירות המדינה להסדיר את הנושא אך הממשלה גוררת רגליים  ▪  פינדרוס: זו המשימה העיקרית של הוועדה לפניות הציבור

לחלק מהגופים אין נהלים לטיפול בתלונות [צילום: freepik]
+ש"ס מקדמת: מאסר על לבוש לא צנוע או תפילה מעורבת בכותל
14:30 09/02/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

יו"ר ש"ס, אריה דרעי דרש להכניס את הצע"ח לסדר היום של ועדת השרים לענייני חקיקה  ▪  לפיה ההצעה מי שיפר את החוק עלול להיכנס לכלא או לשלם קנס של 10,000 שקל  ▪  ראש האופוזיציה: הממשלה הקיצונית ממשיכה לקרוע את עם ישראל

[צילום: נשות הכותל]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 OECD  אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתמר גרוטו / Itamar Groto  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי ברבש  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  ורד וינדמן / Vered Vindman  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר בן שבת / Meir Ben-Shabat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה בר סימן טוב  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סיגל סדצקי  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  עפר שלח / Ofer  Shelah  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יו"ר הוועדה לזכויות הילד: "לא בטוח שאישן בלילה"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אלי דלל התקדם מעושק קשישים לאו
בירייה  |  2/05/23 07:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
מירב ארד
יו"ר ש"ס, אריה דרעי דרש להכניס את הצע"ח לסדר היום של ועדת השרים לענייני חקיקה    לפיה ההצעה מי שיפר את החוק עלול להיכנס לכלא או לשלם קנס של 10,000 שקל    ראש האופוזיציה: הממשלה הקיצונית ממשיכה לקרוע את עם ישראל
עידן יוסף
יועמ"ש הוועדה לביטחון לאומי מעלה חשש לחוסר האמון בין פקחים לשוטרים הנובע מפערים בהכשרה, אשר טופלו מאז באמצעות תוכניות הכשרה משותפות   מנהל אגף חירום ברשויות המקומיות מתריע על פערים בין רשויות מקומיות, שחלקן יכולות לתגבר פקחים בעוד אחרות לא
עידן יוסף
יש עתיד שוב בהסכמות עם הליכוד: הפיליבסטר של האופוזיציה שתוכנן על שלושה חוקים בוטל    ובתמורה ח"כ שמחה רוטמן ויתר על דרישתו לכנס הערב שוב אחרי המליאה את ועדת החוקה    האופוזיציה פועלת לפוצץ את דיוני הוועדה
עידן יוסף
הנחת 50% תחול רק על ערך צבור ועל מינוי חודשי    ח"כ מושיאשוילי: הפריפריה נפגעת מהעדר אפשרות לניצול מיטבי של המינוי היומי    האוצר: הרפורמה הוכרזה ללא מציאת מקור תקציבי    יו"ר ועדת הכלכלה: אם לא יהיה מקור בתקציב 2023 - לא יהיה תקציב
מירב ארד
ועדת הפנים והגנת הסביבה אישרה פה אחד לקריאה שנייה ושלישית את התיקון לחוק    מטרת התיקון: ייעול תהליכי ביקורת הגבולות באמצעות קבלת פרטי נוסעים טרם הגעתם ליעד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il