X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המפכ"ל ומפקד המחוז. השר דורש הסברים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
שבתאי נגד בן-גביר: מגבה את השוטרים
השר לביטחון לאומי זימן את ניצב דורון תורג'מן לשיחה בעקבות הפגנות מתנגדי מדיניות הממשלה ומה שהגדיר כהיעדר אכיפה נגד אנרכיסטים המפכ"ל: מצר על כך שבירור הנושא מתבצע באופן, פומבי בעוד כוחות המשטרה פועלים בשטח
[צילום: דוברות המשטרה]

עימות הולך ומתרקם בין מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, לבין השר הממונה עליו, איתמר בן-גביר. זאת, לאחר שבן-גביר זימן לשיחת בירור בעקבות מה שהגדיר כ"אובדן השליטה של המשטרה בעיר הבירה לחבורת אנרכיסטים". הודעת בן-גביר נמסרה לאחר שהתקיימה הערב (יום ה', 9.2.23) הפגנה נגד יוזמת החקיקה המשפטית-משטרית של הממשלה אשר במהלכה נחסמה הרכבת הקלה ברחוב יפו בירושלים. המשטרה עצרה שניים מן המפגינים.
"בהמשך להפגנה שהתקיימה הערב בירושלים, מפכ״ל המשטרה רנ״צ קובי שבתאי מגבה את מחוז ירושלים, מפקדיו והעומד בראשו ניצב דורון תורג׳מן, על עמידה איתנה והפעלת שיקול דעת בטיפול במחאה ובהמשך בהפרת הסדר. כמו-כן, המפכ״ל מצר על כך שבירור הנושא מתבצע באופן, פומבי בעוד כוחות המשטרה פועלים בשטח, ולא באמצעות תחקיר מבצעי ענייני המתבצע בסיום הפעילות כמקובל", נמסר מן המשטרה.
זמן קצר לפני פרסום הודעת המשטרה פרסם בן-גביר הודעה מטעמו שבה טען כי "משטרת ירושלים איבדה שליטה על האנרכיסטים". "אירוע שבו הוצתו צמיגים בוערים ליד מעון ראש הממשלה, נחסם כביש מספר 1, ונחסמה תנועת הרכבת הקלה - כל אלה אירועים חמורים ביותר שבהם שוטרים ולוחמי מג"ב היו במקום, אך קיבלו הוראה מפורשת שלא לאכוף את החוק ולא להתעמת עם המתפרעים", טען השר בן-גביר.
מן המשטרה נמסר כי מאות מפגינים הגיעו להפגין נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ברחוב עזה. זאת, בהתאם לחוק ולהוראות בית המשפט. במהלך ההפגנה, חלק מהמפגינים הבעירו צמיג ואבוקות והתעמתו עם מפגינים אחרים שהיו במקום, כשהשוטרים חצצו בין הצדדים ומנעו חיכוך וגילויי אלימות.
בהמשך החלו המפגינים בתהלוכה בלתי חוקית וחסימת צירים מכיוון כיכר פריז לכיוון מרכז העיר. בשלב מסוים המפגינים החלו להפר את הסדר במקום כשחסמו את הרכבת הקלה בעת נסיעתה ברחוב יפו.
"לצערנו אותם מפרי סדר לא נשמעו להוראות השוטרים במקום, שפעלו להדיפתם ולהפסקת החסימות שבוצעו תוך הפרת הסדר ובניגוד לחוק. עד כה שניים נעצרו על-ידי השוטרים בחשד להפרת הסדר", לשון הודעת המשטרה.

תאריך:  09/02/2023   |   עודכן:  09/02/2023
+בג"ץ למיארה: חווי דעה על נבצרות נתניהו
11:49 10/02/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הורה ליועצת המשפטית להשיב תוך חודש לעתירה המבקשת להוציא את נתניהו לנבצרות בשל משפטו ועיסוקו ברפורמה המשפטית

מיארה. חייבת לגבש עמדה [צילום: שיר תורם, פלאש 90]
+גישת הרודנות כולה בשלוש מילים בלבד
09:47 10/02/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

שמחה רוטמן חושף את כל האמת ומעוות את תפיסת היהדות  ▪  משה גפני מפגין צביעות יוצאת דופן  ▪  היכן הם תומכי ההפיכה ומהו הטיעון המוקשה ששומעים מהכיוון שלהם

עשר מילים מול שלוש מילים [נועם מושקוביץ, הכנסת; ג'ורג' קילי]
+גנץ: התערבות דרג פוליטי בעבודת המשטרה פוגעת ביסודות הדמוקרטיה
23:10 09/02/23  |  איציק וולף

יו"ר מפלגת המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, טען כי התערבות דרג פוליטי בעבודה המבצעית של המשטרה בהקשר להפגנות פוגעת ביסודות העמוקים ביותר של הדמוקרטיה שלנו ונועדה להלך עליה אימים.
את הדברים אמר בעקבות הודעת השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, על זימון מפקד מחוז ירושלים לשיחת בירור בלשכתו.
"האחריות היא של נתניהו שמכר את הממלכתיות לאנשים חסרי אחריות וממשיך לגבות פגיעה בסמכויות הדרגים המקצועיים לאורך ולרוחב", טען ח"כ גנץ.

+איכות השלטון: לא נאפשר להפוך את ישראל לדיקטטורה נוסח הונגריה
22:44 09/02/23  |  איציק וולף

מן התנועה לאיכות השלטון נמסר בתגובה לדברי בן גביר, שזימן את מפקד מחוז ירושלים במשטרה לשיחת נזיפה כי האיומים שלו לא ירתיעו את הציבור.
"הקואליציה הדורסנית הזו גמרה אומר לחסל את הדמוקרטיה ולהפוך את ישראל לדיקטטורה נוסח פולין והונגריה - לא נאפשר לכם את זה. ביום שני הקרוב יעלו לרחבת הכנסת עשרות אלפי מפגינות ומפגינים על מנת לעצור את ההפיכה המשטרית המסוכנת שהממשלה הזו מנסה להעביר בצורה לא דמוקרטית", אמרו בתנועה.

+מנדלבליט: מישהו ישלם בדם על הרפורמה
22:36 09/02/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אומר שהרפורמה נוצרה בשל משפט נתניהו, אותו עלול לבטל תובע-מטעם  ▪  "זה ביטול מוחלט של מערכת המשפט. יהיו אנשים שלנו, יהיו אנשים מטעם. זה לא דמוקרטיה"  ▪  מאשים את נתניהו בהכפשות שקריות

"זה לא רפורמה. זה ריסוק" [צילום: דוד וייל, לע"מ]
+יו"ר ההסתדרות: לא אכנס לויכוח הפוליטי
19:46 09/02/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ארנון בר-דוד הודיע כי הוא פועל להידברות בין הצדדים בשסע הפוליטי החמר בתולדות המדינה, כלשונו  ▪  "אפעל מול כל ניסיון לפגוע בזכויות עובדים ובשעה הנכונה"

בר-דוד. בקשר עם הנשיא ועם שר המשפטים [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+אוניברסיטת חיפה: סטודנטים שישתתפו במחאה ביום ב' - יקבלו מועד נוסף לבחינה
19:05 09/02/23  |  איציק וולף

אוניברסיטת חיפה הודיעה (יום ה', 9.2.23) כי סטודנטים שאמורים להיבחן ביום שני הקרוב, 13 בפברואר 2023, אך בוחרים להשתתף ביום זה בהפגנות או להשתתף בצעדי המחאה המתוכננים, בכל צד של המפה הפוליטית, יהיו זכאים למועד נוסף אשר יחליף מועד זה.
ההודעה נמסרה יחד עם הודעה מטעם סנאט אוניברסיטת חיפה, אשר קורא לממשלת ישראל פה אחד לא להביא להצבעה בכנסת את ההצעה לשינוי שיטת בחירת השופטים. "סנאט האוניברסיטה קורא לעצירה מוחלטת של הרפורמה המוצעת ולקיום שיח ציבורי מקיף. עקרון הפרדת הרשויות - וכפועל יוצא מכך, עצמאות הרשות השופטת - הוא תנאי הכרחי לחברה דמוקרטית, ופגיעה בעקרון זה תפגע בחוסנה של מדינת ישראל, בחופש האקדמי ובחוסנה של האקדמיה הישראלית. עוד החליט הסנאט לאפשר לסטודנטים ולסטודנטיות לממש את זכותם הדמוקרטית", לשון ההודעה.

[צילום: אוניברסיטת חיפה]
+הממונה על השכר: אין לשלם שכר לשובתים ביום ב'
18:36 09/02/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

הממונה על השכר בפועל במשרד האוצר הודיע כי אלא אם מדובר בניצול חופשה שנתית או בחופשת מחלה - אין לשלם שכר לעובד שייעדר מעבודתו או יימנע מביצועה ביום שני הקרוב

אפי מלכין. "מושכלות יסוד במשפט העבודה" [צילום: דוברות משרד האוצר]
+נתן אלתרמן צפה את ממשלת ביבי
17:23 09/02/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

+מנכ״ל Wiz: היוזמה למשיכת כספי החברה מהארץ אינה שלי
16:31 09/02/23  |  עידן יוסף

אסף רפפורט, מנכ״ל Wiz שמשך את כספי החברה מהארץ, מגלה בראיון ל׳ערוץ 13׳ שלא מדובר ביוזמה שלו אלא בדרישה של כל 4 הקרנות הבינלאומיות שמשקיעות בה (יחד עם עשרות הזנקים ישראלים נוספים). להערכתו הון זר ימשיך לצאת מהארץ, כל עוד עצמאות ביהמ״ש ומנגנון בחירת השופטים יימצאו בסכנה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שבתאי נגד בן-גביר: מגבה את השוטרים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אנרכיסט חושב שכולם אנרכיסטים
סתם אחד  |  9/02/23 23:34
2
לפטר את המפכ"ל עוד היום
חשדנית  |  10/02/23 08:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
איציק וולף
ארנון בר-דוד הודיע כי הוא פועל להידברות בין הצדדים בשסע הפוליטי החמר בתולדות המדינה, כלשונו    "אפעל מול כל ניסיון לפגוע בזכויות עובדים ובשעה הנכונה"
איציק וולף
הממונה על השכר בפועל במשרד האוצר הודיע כי אלא אם מדובר בניצול חופשה שנתית או בחופשת מחלה - אין לשלם שכר לעובד שייעדר מעבודתו או יימנע מביצועה ביום שני הקרוב
דן מרגלית
דן מרגלית
לראשונה בחיי לא הסתייגתי מהפגיעה בכבודו של ראש הממשלה    לא הצלחתי להביא את עצמי לכעוס על מקרון בעקבות יחסו הצונן כלפי נתניהו    לא אכפת היה לי, אם לא גרוע מזה
רפי לאופרט
דמוקרטיה היא "שלטון העם, על-ידי העם למען העם"    מהותה: "חופש, שוויון ואחווה לכל האזרחים"    תנאי לקיומה וקיימותה הוא שלטון החוק (לא שלטון המשפט או המשפטנים) ויכולת ליישם החלטות של המוסדות הנבחרים והמוסמכים במסגרתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il