X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דולרים שנתפסו בפשיטה הבוקר [צילום: דוברות המשטרה]
חשד לעבירות במיליארד שקל במכרזי משרד הביטחון
המשטרה והמלמ"ב עצרו עשרות חשודים - קבלני בניין, עורכי דין ועובדים וחיילים במשרד החשד: עשרות חברות פעלו לאורך שנים כקרטל במאות מכרזים, תוך תשלום שוחד לגורמים במשרד

המשטרה ומשרד הביטחון חושדים, כי קבלני בנייה שהתמודדו במכרזים של המשרד ביצעו עבירות בהיקף של מיליארד שקל, אשר כללו שוחד והתארגנות קרטליסטית, במעורבות של ארגון הפשיעה אבו לטיף נגדו נוהל מבצע רחב ממדים בשבוע שעבר. החקירה, שהתנהלה בשנה האחרונה, הפכה הבוקר (13.2.23) עם מעצרם של עשרות חשודים במשרד ומחוצה לו. משרד הביטחון הוא אחד מגדולי המזמינים של עבודות בנייה בישראל, אם לא הגדול שבהם, שכן הוא מרכז פרויקטים במיליארדי שקלים עבור צה"ל.
על-פי הודעת המשטרה, החקירה נוהלה בידי היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433 והממונה על הביטחון במערכת הביטחון (מלמ"ב). החשד הוא להטיית מכרזים של משרד הביטחון על-ידי קבלנים וחשודים נוספים ולעבירות שוחד של גורמים באגף ההנדסה והבינוי של משרד הביטחון, בתמורה לקבלת מידע פנימי והטיית מכרזים בתחום הבינוי. לטענת החוקרים, לאחד הקבלנים החשודים יש קשר עסקי עם ראש ארגון הפשע אבו לטיף ועם גורמים נוספים המזוהים עם אותו ארגון.
הבוקר נעצרו ועוכבו לחקירה עשרות מעורבים לכאורה ובהם קבלנים, עורכי דין, בעלי חברות, עובדים וחיילים המשרתים באגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון. העבירות המיוחסות לחשודים הן קבלת שוחד, מתן שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לפשע, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הלבנת הון, עבירות קרטלים ועבירות מס. החקירה החלה בעקבות מידע שסיפקה יחידת החקירות של המלמ"ב ושותפים בה רשות התחרות, המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) והמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.
על-פי החשד, עשרות חברות פעלו כקרטל במאות מכרזים של משרד הביטחון, והעבירות מוערכות כאמור בהיקף של מיליארד שקל. המשטרה והמלמ"ב טוענים, כי הקרטל פעל בצורה סדורה לאורך זמן, והתעצם בעקבות קשרים שוחדיים עם גורמים במשרד הביטחון ובצה"ל, במסגרתם החשודים קיבלו מידע פנים והטבות שונות. החשודים הגישו הצעות מחיר במכרזים במטרה לייצר את הממוצע אליו כיוונו; בין ההצעות הייתה גם זו הקרובה ביותר לממוצע ואשר אמורה הייתה לזכות במכרז.
שיטה נוספת בה פעל הקרטל, על-פי החשד: אחד הקבלנים החשודים הוא בעל שליטה בחברות שהוא אינו רשום בהן. הרישום הפיקטיבי נועד להציג מצג שווא בפני משרד הביטחון ולהשפיע על שיקול הדעת כאילו מתחרות חברות שונות במכרז, כאשר בפועל החשוד הוא זה שעמד מאחורי כל אותן חברות. על-פי החשד, הקרטל עבד יחד עם חברות בעלות סיווג קבלני גבוה שזכו במכרזים, ובתמורה לאחוזים מהרווח - החברות בקרטל הן שביצעו בפועל את כל העבודות, ללא ידיעתו של משרד הביטחון.
משרד הביטחון אומר כי מלמ"ב וגורמים מקצוע נוספים בו הם שחשפו את החשדות והביאו לפתיחת החקירה. "פעולות החקירה הרבות שביצע המלמ"ב, מרביתן סמויות, חיזקו את החשדות נגד המעורבים, בהם עובדים ומשרתים וכן ספקים של מערכת הביטחון", מוסיף המשרד.

תאריך:  13/02/2023   |   עודכן:  13/02/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשד לעבירות במיליארד שקל במכרזי משרד הביטחון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סדום ועמורה
איתמר לוין
נתן פורמן ביקש מיליון אירו בעסקת אוטובוסים ב-2004    ביהמ"ש העליון החמיר בהסכמת הצדדים את העונש שגזר ביהמ"ש המחוזי - תשעה חודשי עבודות שירות    ישלם 2.25 מיליון שקל
עידן יוסף
עורכת הדין שאבי חימי חשף עצמו בפניה: "זה לא היה בהסכמה. לקח לי כמה רגעים לעכל את מה שאני רואה"    חימי: "דבר לא נעשה בכפייה, ניסו לחסל אותי. אני מוכן לפוליגרף"
איתמר לוין
ראש הלשכה מתפטר למחרת הפרסום שלפיו ביצע מעשה מיני מול מועמדת לשיפוט    הוועד המרכזי של הלשכה יבחר את ממלא מקומו
איציק וולף
אילה חסון דיווחה בחדשות 13 כי ראש לשכת עורכי הדין תועד מבצע בעצמו מעשה מגונה בשיחת וידאו שקיים עם עורכת דין שביקשה ממנו המלצה לכהונת שופטת
איתמר לוין, יצחק דנון
המדינה: משה דבוש גרם לחברת הימנותא לשלם מיליוני שקלים עודפים בעסקה בה היו מעורבים מקורביו, תמורת 166 דונם ביבנאל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il