X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הדמיית התחנה המרכזית החדשה
נורתה אבן הפינה להקמת התחנה המרכזית באשקלון
תחליף בעוד שנתיים את התחנה המרכזית הישנה בעיר שסבלה מתנאי תברואה ובטיחות ירודים התחנה, בעלות 40 מיליון שקלים, תכלול 11 רציפים בשטח של 12 דונם בחזית המבנה יוקמו חנויות מסחר, הסעדה וקניות

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב וראש עיריית אשקלון תומר גלאם הודיעו על הקמת תחנה מרכזית חדשה באשקלון. התחנה החדשה תחליף את התחנה המרכזית הנוכחית, שהוקמה לפני כ-60 שנה, מופעלת בידי חברת נצבא, וסובלת מהזנחה ומתנאי תברואה ובטיחות ירודים.
התחנה החדשה, בעלות 40 מיליון שקלים, צפויה להיחנך בעוד כשנתיים. היא תשתרע על שטח של 12 דונם ותכלול 11 רציפים לקווי אוטובוסים עירוניים ובין-עירוניים ו-26 עמדות טעינה לאוטובוסים חשמליים, מתוכן שש עמדות טעינה מהירה.
תחנה מרכזית זו תהיה מקורה, נגישה לנוסעים עם מוגבלות, ממוזגת וממוגנת כיאה לחבל ארץ זה הסמוך לרצועת עזה. התחנה המרכזית החדשה באשקלון תוקם בעלות של כ-40 מיליון שקל, במסגרת התוכנית האסטרטגית של משרד התחבורה לשיפוץ ולהקמת תחנות מרכזיות ומרכזי תחבורה ציבורית בכל רחבי הארץ, במטרה לייעל את הציבור. שירותי תחבורה ושיפור חווית המשתמש.

התחנה מהווה שדרוג משמעותי לתחבורה הציבורית באשקלון, המשמשת מרכז אזורי חשוב לתושבי עוטף עזה והסביבה. התחנה החדשה תעניק לנוסעי התחבורה הציבורית ולנהגים אזורי המתנה נעימים, בטוחה ומתקדמת העומדת בתקנים של משרד התחבורה. במסגרת בנייתה יוקצו נתיבים ייעודיים גם לקווים העירוניים הנכנסים למסוף. התחנה תכלול מרכז שירות משותף לכל חברות התחבורה הציבורית הפועלות בה.
בנוסף לשיפור חווית הנוסע, תקדם התחנה החדשה גם קיימות סביבתית באמצעות מתן כ-20 עמדות טעינה לאוטובוסים חשמליים. עמדות הטעינה יאפשרו לשדרג את צי האוטובוסים הפועל כיום בעיר ולהחליפם באוטובוסים חשמליים, תוך הפחתה משמעותית של רמות הרעש וזיהום האוויר הנגרמים מהאוטובוסים הפועלים באזור.

השרה מירי רגב [צילום: ששון תירם]

בטקס יריית אבן הפינה, אמרה השרה רגב כי התחנה המרכזית החדשה היא "צעד אחד מני רבים בתפיסת הקישוריות והחיבוריות שאני מקדמת. קונספט שיחבר למעשה את כל מדינת ישראל באמצעות שבילים לאופניים ולגלגינועים, ומרכזי תחבורה שיש בהם גם מרכזי קניות". ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם, אמר כי "התחנה המרכזית החדשה עושה צדק עם אלפי תושבים, אזרחים ותיקים וחיילים והיא תשנה את הדרך בה אנו נצרוך תחבורה ציבורית - מתקדמת, חדשנית וירוקה".
רו"ח דקל כהן, סגן בכיר לחשב הכללי ומנהל חטיבת הנכסים, הדגיש כי הקמת התחנה היא חלק מרפורמה ששמה לה למטרה שמתקנים תחבורתיים ציבוריים יהיו על קרקע בבעלות המדינה ובשליטתה על-מנת להבטיח רמת שרות וניהול מיטבית יציבה לאורך זמן.
הקמת התחנה המרכזית החדשה באשקלון תנוהל על-ידי חברת ניהול בפיקוח משרד התחבורה להבטחת עמידה בתקן הנדרש. חברת האדריכלים שתכננה את המבנה החדש, V5, מיקמה בחזית המבנה חנויות מסחר, הסעדה וקניות הפונות לשדרת בן-גוריון המרכזית.

יריית אבן הפינה [צילום: ששון תירם]
תאריך:  16/02/2023   |   עודכן:  16/02/2023
+אומרים תודה לנהגי האוטובוס
03:30 17/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

עובדי עיריית תל אביב יפו הגיעו למסופי התחבורה הציבורית בעיר כדי להביע הערכה לנהגים

נהג עם בקבוק תרמי [צילום: תומס שלייפר]
+שירות הרכבת הקלה הופסק בשל חפץ חשוד, והתחדש
17:51 16/02/23  |  עידן יוסף

בעקבות חפץ חשוד בתחנה המרכזית בירושלים, לא התקיים שירות רכבות בין התחנה המרכזית לתחנת הר הרצל. הרכבת פעלה במתכונת שירות חלקי בין התחנות: מהתחנה המרכזית לתחנת חיל-האוויר בשני הכיוונים. עם קבלת אישור המשטרה הרכבת הקלה חזרה לפעול כסדרה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נורתה אבן הפינה להקמת התחנה המרכזית באשקלון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
בשל תקלה בשרתי בזק לא מתאפשר לנוסעי התחבורה הציבורית להתעדכן על לוחות הזמנים ועל זמני אמת    לא ניתן לבצע העברות בעלות על רכב בדואר ולבצע תשלומים
עידן יוסף
יחודש השירות בקו החוף בין יישובי הצפון לחיפה, ת"א והדרום בימי שישי ובשעות הערב המאוחרות בימי השבוע    יורחבו שעות השירות בקו הפרברי רחובות-בנימינה    ישודרג שירות רכבות הלילה מירושלים כך שתעצורנה גם בהרצליה, בנתניה, בחדרה ובבנימינה    תדירות הרכבות בקו הרכבת המהיר לירושלים תרד
עידן יוסף
פתרון באופק לנוסעים, אך מכה למפעילים: המשרד יגביל בעוד חצי שנה את השימוש בקבלני-משנה בימי חול ויפסיק עצירת אוטובוסים לצורך גביית תשלום מנוסעים במהלך הנסיעה    בניגוד להתחייבות קודמת, מגמיש המשרד את הדרישה לאיסור שימוש בקבלנים בסופי-שבוע באופן הפוגע בעיקר במשתמשים החרדים
איתמר לוין
ביהמ"ש אישר הסדר פשרה בחמש בקשות לתביעות ייצוגיות, שעמדו על 493 מיליון שקל    הרכבת גם משקיעה 47 מיליון שקל בשיפור איכות האוויר
עידן יוסף
נוסעות ישראליות מוטרדות בידי פועלים ערבים בקווי השומרון    בעקבות ריבוי התלונות קיימה המשטרה "מבצע משילות" שבו גם שוטרים סמויים הצטרפו לנסיעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il