X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רוטמן. "קמפיין השקר" [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
רוטמן תוקף את האופוזיציה בדיון:
"מפגינים בעד שיטת חבר מביא חבר"
התייחס לחסימת הכביש סמוך לביתו: "צעד אנטי דמוקרטי" ח"כ גוטליב: "נעשה את עבודתנו נאמנה" ח"כ כסיף לגוטליב: "הצגה של הקוזאק הנגזל. משך שנים הימין מסית ומתפרע כלפי כל מי שלא מסכים איתו"

ברקע ההפגנות ההמוניות ברחבי הארץ, התחדשו (יום ב', 20.2.23) הדיונים בוועדת החוקה של הכנסת, לקראת ההצבעה במליאה על חלקים מהתוכנית לרפורמה במערכת המשפט. חברי ועדת החוקה דנים בוועדה בהצעתו של יו"ר הוועדה רוטמן לתיקון לחוק יסוד: השפיטה, שלפיה חוק יוכל להיפסל בבג"ץ רק אם ההחלטה עברה פה אחד, בהרכב מלא של 15 שופטי העליון.
ח"כ טלי גוטליב, הגיבה בפתח דיון הוועדה על חוק יסוד השפיטה לחסימת יציאתה מביתה ע"י מפגינים: "חיות אדם, חיות פרא, לא תבואו לביתו של אדם ותשבו תוך הפגנת אלימות, לומר שלא אצא מהבית. אנחנו שליחי ציבור, נעשה עבודתנו נאמנה לא יחללו את הביטחון האישי שלנו, לא תפגעו בפרטיות בשם מחאה". ח"כ גוטליב הוסיפה: "תפסיקו לשסות את העם. זה חס וחלילה ייגמר בדם".
חברי הכנסת מהאופוזיציה החברים בוועדה גינו את המעשים. ח"כ ברביבאי: "היא (ח"כ גוטליב) אחראית על דרדור השיח מדי יום, את הראשונה שקוראת להסתה ואני עדיין לא חושבת שהיה צריך להגיע לבית שלך, בטח עם ילדה עם צרכים מיוחדים".
ח"כ עופר כסיף השיב גם הוא לח"כ גולטליב: "זו הצגה של הקוזאק הנגזל. משך שנים הימין מסית ומתפרע כלפי כל מי שלא מסכים איתו, מהאשמת נשיאת העליון בפיגוע דרך האשמתנו בבגידה ושנאת ישראל. אז קצת טלו קורה מבין עיניכם. בינתיים יודעים מאיזה צד נרצח מישהו ובגלל הסתה של מי ולא הפוך".
יו"ר ועדת חוקה, ח"כ שמחה רוטמן התייחס גם הוא למפגינים שחסמו את הכביש סמוך לביתו: "מי שמנסים לחסום דרכם של ח"כים מלהגיע להצבעה בכנסת זה לא דמוקרטיה אלא צעד אנטי דמוקרטי. אפשר להפגין אך חסימה של ח"כ גוטליב, שלי או של אחרים בדרכם לפרלמנט היא צעד של משטרים לא דמוקרטיים".
בפתח דבריו תקף רוטמן את חברי האפוזיציה ואמר: "העובדה שאתם ממשיכים בקמפיין השקר ואנרכיזם, קמפיין השקרים וההסתה, נגד הצעת החוק, העובדה שאתם מצליחים לשקר לגבי הצ"ח שלראשונה בתולדות המדינה מכניסה נציג אופוזיציה לוועדה לבחירת שופטים, ומפעילה לראשונה שימוע בוועדת החוקה בה 7 נציגי האופוזיציה יוכלו לערוך את הבדיקה בדיוק כמו שצריך בדמוקרטיה, העובדה שהצלחתם לגרום לאנשים תמימים לבוא ולהפגין בעד המשך השיטה של חבר מביא חבר, שמונעת מלהביא אנשים טובים כמו רות גביזון, תרחישים שהשתיקה יפה להם כמו בחישת נציגי עוה"ד בקדירה, הפגנות בעד המשך ועדת השתיים הסודית, היעדר השקיפות, אם זה בעיניכם הפגנה בעד הדמוקרטיה, זו באמת מציאות אורווליאנית".
מאוחר יותר, ולאחר שלדבריו "לא הצליח להשלים את דבריו", נטש יו"ר הוועדה רוטמן את הוועדה ואמר כי יעביר את רשמיו בכתב.
בהמשך היום, צפויים חברי הכנסת להצביעה במליאה בקריאה ראשונה על סעיפים לשינוי הרכב הוודעה לבחירת שופטים ומניעה מבג"ץ לדון בחוקיות חוקי יסוד.

מילביצקי: "מנכ"לית אנדורון מדיקל פריבילגית"

רונית הרפז, מנכ"לית אנדורון מדיקל אמרה בוועדת החוקה: "במקום שתתנו לי סביבה יציבה למשקיעים אתם מייצרים אי-ודאות"; "במקום שאמשיך להביא מענקים מהאיחוד האירופי אתם מסכנים שיש את הסכם המו"פ המיוחד שיש למדינת ישראל עם האיחוד".
מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ חנוך מילביצקי הגיב לטענות על כך שכינה את מנכ"לית אנדורון מדיקל רונית הרפז "פריבילגית": "אם המנהלת שלי הייתה מתעסקת כל היום בהפגנות, הייתי משתדל שהיא לא תהיה יותר מנהלת שלי. אני רואה מה קורה באוניברסיטאות, יש עובדי היי-טק שלא מסכימים עם המחאה אבל מפחדים על מקום עבודתם, אז אני לא מתרשם, היא עושה כסף וזה מצוין אבל שלא תנופף בו ותחשוב שיש לה פריבילגיה והכסף שלה עדיף בקלפי".
ח"כ מירב כהן: "לכסף אין ריח או צבע פוליטי. אנשי עסקים רוצים להרוויח כסף והם מזהים בעיה וחוששים מהפסדים. אנשי עסקים עושים חשבון פשוט איפה ירוויחו ואיפה יפסידו ומבינים שכספם נמצא בסכנה".

תאריך:  20/02/2023   |   עודכן:  20/02/2023
+מאז 2019: שתי פרצות באורך קילומטרים במכשול עוטף י-ם
00:52 21/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לערביי מזרח ירושלים יש שיעור עוני של 75%, בעוד ש-29% מהתושבים היהודים חיים בעוני  ▪  הרשויות לא מילאו את תפקידן בתחום החינוך והרווחה, כאשר 23,000 תלמידים לא נרשמו ו-10,800 תלמידים נושרים מבית הספר  ▪  לעיריית ירושלים אין מידע על 5,000 תלמידים באזור

גדר ההפרדה [צילום: פלאש 90]
+ביטן נגד קרעי: 3 תדרים חדשים שימנעו סגירת תחנות בתאגיד
23:57 20/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת הכלכלה ביקש מנציגי משרד התקשורת למצוא 3 תדרי רדיו חדשים שיאפשרו למנוע סגירת תחנות הרדיו של התאגיד, אך משרד התקשורת הבהיר שאין משאבים פנויים  ▪  נציג התאגיד: הפתרון לתדרים הוא מעבר לרדיו דיגיטלי

ביטן וקרעי. עימות פוליטי מתחת לפני השטח? [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+ישראל לא עומדת ב-41 מיעדי פיתוח בר-קיימא של האו"ם
23:36 20/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כך אומרת נציגת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בוועדה לענייני צעירים  ▪  SDG ישראל: המדינה כבר השיגה 10 מתוך 17 היעדים לשנת 2030  ▪  יו"ר הוועדה: מימוש היעדים חשוב כנשיאה באחריות לגבי יעדי העתיד של האזרחים, המרחב, הסביבה והתרבות

השפעה על הטבע [צילום: AP/Tsvangirayi Mukwazhi]
+אושר התיקון שיאפשר להפחית מחיר החלב הגולמי
23:21 20/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת הכלכלה: מדובר בצעד נוסף להפחתת יוקר המחיה אך לא מספק, האוצר צריך לעשות יותר - אם לא מקשיבים לנו אולי נסגור את הוועדה עד שהאוצר יחליט לעזור לציבור  ▪  לפי ההצעה שאושרה יופחת מחיר החלב שמשלמות המחלבות לרפתנים בכ-2%, מה שיאפשר למתן את עליית מחירי מוצרי החלב המפוקחים

מחלבה [צילום: תנובה]
+האוצר: בוחנים את כל הכלים לעניין ריביות הבנקים
23:03 20/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

במסגרת דיון שעסק בפערים בין הריביות המוטלות על הציבור במסגרת המשכנתה.ת לעומת הריביות המשולמות מצד הבנקים על פיקדונות, ציין נציג האוצר כי שר האוצר ביקש לבחון את העניין וכי דרך המלך הינא אמצעים תחרותיים, עם אפשרות להתערב במחיר הכסף  ▪  נציג הבנקים: הריביות המשולמות בישראל על פיקדונות הן מהגבוהות בעולם והבנקים נוקטים צעדים שונים לסייע לציבור

איתן מדמון [צילום: תמר מצפי]
+רם בן-ברק: גם הנאצים עלו לשלטון באורח דמוקרטי
18:59 20/02/23  |  עידן יוסף

ח"כ רם בן ברק (יש עתיד) אמר בנאומו במליאה: "לא ניתן שתהרסו את מה שבנינו במשך 75 שנה. מה שאתם עושים זה גרוע יותר מכל המשטרים שאנו לא רוצים להיות כמוהם – הטורקים, ההונגרים והפולנים. גם בגרמניה הנאצית עלו לשלטון בצורה דמוקרטית. אנחנו לא הונגרים או פולנים ולא נסכים לדבר הזה.
עוד אמר: "זהו יום עצוב. אתם אולי לא מודעים למה שקורה, אבל אנו הולכים ומתפלגים. מדינת ישראל מפסידה, אנו בתוהו ובוהו. מאות אלפי אנשים יוצאים לרחובות, ואומרים לכם תעצרו את החקיקה המטורפת הזו. אתם חושבים שנהיה מוכנים לחיות בדיקטטורה שלכם, ושאנו לא מבינים שזהו צעד ראשון בדרך לקחת אותנו לדברים הרבה יותר גרועים? לא ניתן לזה לקרות, זהו מהלך לא חוקי ונתנגד לזה". הוא גם הביע חשש שהממשלה תחוקק חוק שלא יאפשר לערבים להיבחר לכנסת.
השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר הגיב לדברים: "נחצו כל הקווים האדומים. זה התחיל בחסימת בתים של ח"כים ושרים, עבר לאנרכיה וחסימות כבישים ועכשיו רם בן ברק משווה את חברי הממשלה לנאצים. אני דורש מיאיר לפיד לגנות מיד את ההשוואה החמורה והמבישה הזו".

+הפטור מויזה: ועדת חו"ב תחל בדיונים לקראת אישור חוק PNR
10:04 20/02/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בוועדה יחלו דיונים להכנה לקראת קריאה שנייה ושלישית של החוק המאפשר העברת מידע על נוסעים בין ישראל לארה"ב  ▪  במהלך השבוע הכנסת צפויה לאשר גם את חוק API העוסק במידע שנמצא בדרכוני הנוסעים

מילוי טפסים לקבלת ויזה לארה"ב

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  האיחוד האירופי / Europian Union  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות גביזון  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
מירב ארד
בוועדה יחלו דיונים להכנה לקראת קריאה שנייה ושלישית של החוק המאפשר העברת מידע על נוסעים בין ישראל לארה"ב    במהלך השבוע הכנסת צפויה לאשר גם את חוק API העוסק במידע שנמצא בדרכוני הנוסעים
עידן יוסף
החקיקה המוצעת שואפת לתת מענה לאיום הגובר של פשיעה חקלאית ולצורך לפקח על שלמות העדרים    הצעת החוק קובעת הוראות מעבר שנועדו לתת מענה למצב הקיים ולטפל במבני מגורים שהוקמו גם לפני פרסום הצעת החוק
מירב ארד
הבהיר: מדובר בהתנהלות שחוזרת על עצמה וסותרת במפורש את החלטות ועדת האתיקה של הכנסת. התנהלות זו, שמצטרפת להוצאתם של חברי האופוזיציה מהדיונים, היא העדות הטובה ביותר לאובדן השליטה מצד ח"כ רוטמן    יו"ר הוועדה: "העובדה שנציגת היועמ"שית מציגה עמדה שאינה עמדת הממשלה היא אנומליה"
עידן יוסף
רק 50 מתוך 1,600 בתי ספר חוזקו מפני רעידות אדמה    ראש המכון הגאולוגי מזהיר כי רעידת האדמה האחרונה בטורקיה צריכה לעורר דאגה עבור ישראל שכן רמת הפעילות הסייסמית עלתה    מנהל ועדת ההיגוי הבין-משרדית לרעידות אדמה בישראל אמיר יהב ציין כי בוועדה חברים כ-40 ארגונים, והתקציב צומצם מ-15 מיליון ל-6 מיליון    יו"ר הוועדה לביקורת דורש להקים משרד שיהיה אחראי על אסונות טבע, מצונאמי וסופות ועד רעידות אדמה
עידן יוסף
רגע לפני תחילת הראיון התחוור לח"כ שמחה רוטמן כי הראיון נועד לכתבה שתשודר ב"אולפן שישי"    רוטמן התנצל בפני הכתב יגאל מוסקו והבהיר לו כי כאדם דתי הוא אינו יכול להתראיין לתוכנית המשודרת בשבת, אך מוסקו שידר את הראיון וביטל את הביקורת נגדו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il