X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גדר ההפרדה [צילום: פלאש 90]
מאז 2019: שתי פרצות באורך קילומטרים במכשול עוטף י-ם
לערביי מזרח ירושלים יש שיעור עוני של 75%, בעוד ש-29% מהתושבים היהודים חיים בעוני הרשויות לא מילאו את תפקידן בתחום החינוך והרווחה, כאשר 23,000 תלמידים לא נרשמו ו-10,800 תלמידים נושרים מבית הספר לעיריית ירושלים אין מידע על 5,000 תלמידים באזור

הוועדה לביקורת המדינה דנה (יום ב', 20.2.23) בדוח מבקר המדינה על מעמד מזרח ירושלים הן בהיבט האזרחי והן בהיבט הביטחוני. יו"ר הוועדה ח"כ מיקי לוי אמר כי "קיימת הזנחה רבת שנים בבירת מדינת ישראל. התושבים הערבים בירושלים הם כשליש מאוכלוסיית העיר, חלקם במעמד תושב והם זכאים לקבל את כל השירותים ככל אזרחי ישראל.
"למרות זאת, קיים פער - לרבות בחינוך - לשם נכנסת הרשות הפלשתינית, וכולנו מבנים לאן זה מוביל. שכונות מזרח העיר בוערות ואני מצטער שהשר לביטחון לאומי מתנהל כמו פיל בחנות חרסינה, ממרר את חיי התושבים במזרח העיר באופן קולקטיבי ומלבה את האש במקום לנקוט בפעולות נקודתיות כנגד מי שצריך וגורם ללא-מעורבים להיות מעורבים. התנהלות חסרת אחריות לא משרתת את ביטחון מדינת ישראל ועלולה להביא לאירועים קשים.
"לדעתי צריך להוריד את המילה מזרח מהשם מזרח ירושלים. תאמינו לי, הייתי שם במסגרת תפקידי השונים במשטרה ויצא לי להכיר לעומק ובאופן נרחב את הבעיות האזרחיות והביטחוניות במזרח ירושלים״.

מנתוני הדוח עולה כי שיעור העוני במזרח העיר עומד על 75% לעומת 29% בקרב תושבי ירושלים היהודיים. 23,000 תלמידים לא נרשמו למסגרת חינוכית. 10,800 שהם 26.5% מהתלמידים נשרו מבתי הספר, לעומת ממוצע נשירה ארצי של 5.6%. חסרות כ-2,000 כיתות לימוד.
מנהל החטיבה לביקורת מערכת הביטחון במשרד מבקר המדינה איתן דהן הציג את דוח המבקר לשנת 2018, ואמר כי נמצאו ליקויים באזרוח המעברים, ובהכשרת המאבטחים. קיימות פרצות במכשול, הרשויות אינן ממשות את תפקידן בתחום החינוך והרווחה.
איל זוננפלד ממשרד מבקר המדינה אמר: "מנובמבר 2019 ועד היום, קיימות שתי פרצות במכשול בעוטף ירושלים שאורכו 145 ק"מ. הפרצות מהוות סיכון ממשי לאורך המכשול". לטענה זו השיב נצ"מ עמרם נידם, מפקד עוטף ירושלים, שאמר: "קיימות שתי פרצות, אחת באורך כמה מאות מטרים, והשנייה באורך כמה קילומטרים. שתי הפרצות מתוצפתות". עוד אמר נידם כי בשנת 2019 הוכשרו 22 לוחמים לתפקיד מפקדי מעברים. לדבריו, האתגר כמעט בלתי אפשרי, והאתגר העיקרי הוא פיקודי.
בעניין השירותים החברתיים לאוכלוסייה הערבית במזרח העיר, נמצא כי מענה רשויות המדינה בתחום החינוך והרווחה, חלקי ביותר ובמקרים מסוימים הן אינן ממשות את אחרותם על-פי דין.
הטיפול במעמדם האזרחי של תושבי מזרח ירושלים נחות מהשירות שניתן לאזרחי המדינה ברחבי הארץ. אין מדיניות ממשלתית בדבר מעמד תושבי מזרח העיר וההחלטות מתקבלות אד-הוק בעקבות הליכים משפטיים.
לטענה זו השיבה חגית צור, מנהלת הלשכה במזרח ירושלים, ואמרה: "היום פועלות שלוש לשכות שירות במזרח העיר ב-40 עמדות עבודה למתן שירות. שירותים רבים נפתחו לתושבים בלשכות אחרות בעיר. תעודות מעבר הוארכו משנתיים לחמש שנים מה שהפחית את הגעת התושבים ללשכה. מאחר שהתור קצר, 15% ממקבלי השירותים במזרח העיר הם מרחבי הארץ".
עוד נמצא כי שירותי המוסד לביטוח לאומי אינם ניתנים במהירות הראויה. בתי המשפט אישרו כמחצית מההשגות שהוגשו על החלטות הביטוח הלאומי. לטענות אלו הגיב עו"ד דני זקן מהמוסד לביטוח לאומי, שאמר: כי הביטוח הלאומי יישם כמעט במלואן את כל המלצות מבקר המדינה. מנהל סניף מזרח ירושלים במוסד לביטוח לאומי, יוסי שעיו: "מבנה הביטוח הלאומי במזרח העיר הינו אחד היפים בארץ. מבחינת מדדי איכות הטיפול, ברוב המדדים אני לא נופל מכלל הסניפים בארץ".
לשאלת יו"ר הוועדה, השיב מנכ"ל מכון ירושלים למחקרי מדיניות, הד"ר דוד קורן, שאמר: "במזרח ירושלים מתגוררים 370,000 תושבים, שהם כ-39% מכלל תושבי העיר. כמחציתם מעל גיל 18. כ-160,000 עד 180,000 מהם זכאים לבחור לעיריית ירושלים. 92% תושבי קבע 7% אזרחים".
סגן ראש המועצה לביטחון לאומי, איציק בר, אמר: "במדינת ישראל קיימים 46 מעברים 16 מתוכם בעוטף ירושלים. המל"ל ערוך עם עבודת מטה לאזרוח המעברים. לשם כך נדרש תקציב של כ-600 מיליון ש"ח". לדבריו, אין הסתכלות כוללנית של כל המעברים ועבודת אבטחה לא מוכרת כעבודה מועדפת. סגן ראש המל"ל תהה, היכן מאבטח יעדיף לעבוד - בנתב"ג או במחסום שועפט.
נעמי גרינוולד מעיריית ירושלים אמרה: "15,381 תלמידים היו רשומים במוסדות של הרש"פ. הם חלק מהילדים הנעלמים, 5,000 תלמידים נוספים, אין לנו מידע עליהם".
בתום הישיבה, יו"ר הוועדה ח"כ לוי אמר כי מדובר בדוח קשה, אף שמדברי המבוקרים עולה כי בוצעו פעולות לתיקון הליקויים. "תושבי עוטף העיר, מסכנים את העיר. ביום אחד בעלי זכות הבחירה בעיר, יכולים לשנות את מרקם העיר. שליש מחברי מועצת העיר יכולים להיות פלשתינים, תוך 10 שנים ראש העיר יכול להיות פלשתיני. העירייה לא מספקת שירותי ל-150,000 תושבי כפר עקב, מחנה הפליטים שועפט וואדי חומוס, אשר בחלקם לא משלמים חשמל מים וארנונה. אין תוכניות בנייה. אם תתרחש רעידת אדמה יש לי חשש גדול מה יקרה שם. מדינת ישראל משכה את ידה מתכנון האזור הזה, אם המדינה לא במשחק, תחזירו את האזור לרשות הפלשתינית. המקומות האלו מסכנים את עתיד העיר. צריך לקבל החלטות אמיצות גם אם לא פופולריות. אם המדינה לא רוצה לאבד את מזרח העיר, על הממשלה חובה לתת שירותים.

תאריך:  21/02/2023   |   עודכן:  21/02/2023
+אובדנות בישראל: כ-400 מקרים בשנה וכ-6,000 ניסיונות
14:00 21/02/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בשנת 2020 היו בישראל 437 התאבדויות. זו עלייה לעומת 428 מקרים ב-2019, וירידה לעומת 449 מקרים ב-2018  ▪  סגנית שר האוצר: התוכנית למניעת אובדנות פועלת היום ב-155 רשויות מתוך 255 והשאיפה היא להגיע עד 2025 לכל הרשויות בארץ

ועדת הבריאות - התכנית למניעת אבדנות [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
+"כשהוראת השעה הקודמת פקעה ראינו פרקטיקות לפגיעה ביבוא מקביל"
10:25 21/02/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

לנוכח הדברים דרש היו"ר ביטן שהוראת השעה העוסקת באיסור פגיעה ביבוא מקביל או ביבוא אישי תהפוך להוראת קבע - וההצבעה על התיקונים שביקש תתקיים בשבוע הבא  ▪  ברקת: ההצעה נועדה לתת שיניים לטפל במי שפוגע בתחרות

ברקת וביטן. פועלים למנוע פגיעה ביבוא מקביל [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+ביטן נגד קרעי: 3 תדרים חדשים שימנעו סגירת תחנות בתאגיד
23:57 20/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת הכלכלה ביקש מנציגי משרד התקשורת למצוא 3 תדרי רדיו חדשים שיאפשרו למנוע סגירת תחנות הרדיו של התאגיד, אך משרד התקשורת הבהיר שאין משאבים פנויים  ▪  נציג התאגיד: הפתרון לתדרים הוא מעבר לרדיו דיגיטלי

ביטן וקרעי. עימות פוליטי מתחת לפני השטח? [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+ישראל לא עומדת ב-41 מיעדי פיתוח בר-קיימא של האו"ם
23:36 20/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כך אומרת נציגת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בוועדה לענייני צעירים  ▪  SDG ישראל: המדינה כבר השיגה 10 מתוך 17 היעדים לשנת 2030  ▪  יו"ר הוועדה: מימוש היעדים חשוב כנשיאה באחריות לגבי יעדי העתיד של האזרחים, המרחב, הסביבה והתרבות

השפעה על הטבע [צילום: AP/Tsvangirayi Mukwazhi]
+אושר התיקון שיאפשר להפחית מחיר החלב הגולמי
23:21 20/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת הכלכלה: מדובר בצעד נוסף להפחתת יוקר המחיה אך לא מספק, האוצר צריך לעשות יותר - אם לא מקשיבים לנו אולי נסגור את הוועדה עד שהאוצר יחליט לעזור לציבור  ▪  לפי ההצעה שאושרה יופחת מחיר החלב שמשלמות המחלבות לרפתנים בכ-2%, מה שיאפשר למתן את עליית מחירי מוצרי החלב המפוקחים

מחלבה [צילום: תנובה]
+האוצר: בוחנים את כל הכלים לעניין ריביות הבנקים
23:03 20/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

במסגרת דיון שעסק בפערים בין הריביות המוטלות על הציבור במסגרת המשכנתה.ת לעומת הריביות המשולמות מצד הבנקים על פיקדונות, ציין נציג האוצר כי שר האוצר ביקש לבחון את העניין וכי דרך המלך הינא אמצעים תחרותיים, עם אפשרות להתערב במחיר הכסף  ▪  נציג הבנקים: הריביות המשולמות בישראל על פיקדונות הן מהגבוהות בעולם והבנקים נוקטים צעדים שונים לסייע לציבור

איתן מדמון [צילום: תמר מצפי]
+רם בן-ברק: גם הנאצים עלו לשלטון באורח דמוקרטי
18:59 20/02/23  |  עידן יוסף

ח"כ רם בן ברק (יש עתיד) אמר בנאומו במליאה: "לא ניתן שתהרסו את מה שבנינו במשך 75 שנה. מה שאתם עושים זה גרוע יותר מכל המשטרים שאנו לא רוצים להיות כמוהם – הטורקים, ההונגרים והפולנים. גם בגרמניה הנאצית עלו לשלטון בצורה דמוקרטית. אנחנו לא הונגרים או פולנים ולא נסכים לדבר הזה.
עוד אמר: "זהו יום עצוב. אתם אולי לא מודעים למה שקורה, אבל אנו הולכים ומתפלגים. מדינת ישראל מפסידה, אנו בתוהו ובוהו. מאות אלפי אנשים יוצאים לרחובות, ואומרים לכם תעצרו את החקיקה המטורפת הזו. אתם חושבים שנהיה מוכנים לחיות בדיקטטורה שלכם, ושאנו לא מבינים שזהו צעד ראשון בדרך לקחת אותנו לדברים הרבה יותר גרועים? לא ניתן לזה לקרות, זהו מהלך לא חוקי ונתנגד לזה". הוא גם הביע חשש שהממשלה תחוקק חוק שלא יאפשר לערבים להיבחר לכנסת.
השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר הגיב לדברים: "נחצו כל הקווים האדומים. זה התחיל בחסימת בתים של ח"כים ושרים, עבר לאנרכיה וחסימות כבישים ועכשיו רם בן ברק משווה את חברי הממשלה לנאצים. אני דורש מיאיר לפיד לגנות מיד את ההשוואה החמורה והמבישה הזו".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  הארץ / Haaretz  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוסף חיים שפירא  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מבקר המדינה / The State Comptrollr  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכה לינדנשטראוס  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  מתניהו אנגלמן  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  עמרם נידם / Amram Nidam  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאז 2019: שתי פרצות באורך קילומטרים במכשול עוטף י-ם
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בתור ימני אני אומר לכם
atuk  |  21/02/23 10:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה ביקש מנציגי משרד התקשורת למצוא 3 תדרי רדיו חדשים שיאפשרו למנוע סגירת תחנות הרדיו של התאגיד, אך משרד התקשורת הבהיר שאין משאבים פנויים    נציג התאגיד: הפתרון לתדרים הוא מעבר לרדיו דיגיטלי
עידן יוסף
כך אומרת נציגת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בוועדה לענייני צעירים    SDG ישראל: המדינה כבר השיגה 10 מתוך 17 היעדים לשנת 2030    יו"ר הוועדה: מימוש היעדים חשוב כנשיאה באחריות לגבי יעדי העתיד של האזרחים, המרחב, הסביבה והתרבות
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה: מדובר בצעד נוסף להפחתת יוקר המחיה אך לא מספק, האוצר צריך לעשות יותר - אם לא מקשיבים לנו אולי נסגור את הוועדה עד שהאוצר יחליט לעזור לציבור    לפי ההצעה שאושרה יופחת מחיר החלב שמשלמות המחלבות לרפתנים בכ-2%, מה שיאפשר למתן את עליית מחירי מוצרי החלב המפוקחים
עידן יוסף
במסגרת דיון שעסק בפערים בין הריביות המוטלות על הציבור במסגרת המשכנתה.ת לעומת הריביות המשולמות מצד הבנקים על פיקדונות, ציין נציג האוצר כי שר האוצר ביקש לבחון את העניין וכי דרך המלך הינא אמצעים תחרותיים, עם אפשרות להתערב במחיר הכסף    נציג הבנקים: הריביות המשולמות בישראל על פיקדונות הן מהגבוהות בעולם והבנקים נוקטים צעדים שונים לסייע לציבור
מירב ארד
התייחס לחסימת הכביש סמוך לביתו: "צעד אנטי דמוקרטי"    ח"כ גוטליב: "נעשה את עבודתנו נאמנה"    ח"כ כסיף לגוטליב: "הצגה של הקוזאק הנגזל. משך שנים הימין מסית ומתפרע כלפי כל מי שלא מסכים איתו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il