X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
21 שנים לפני חדלות פירעון [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
בשנת 2044 קרן המוסד לביטוח לאומי צפויה להתרוקן
בשנת 2015 ממשלת ישראל קיבלה החלטה לגבש תוכנית לטיפול בגרעון האקטוארי של המוסד לביטוח לאומי, אך היא טרם בוצעה יו"ר הוועדה לביקורת המדינה: "אנחנו מועדים בעיניים פקוחות לקראת קטסטרופה חברתית וכלכלית"

הוועדה לענייני ביקורת המדינה בראשות ח"כ מיקי לוי התכנסה (יום ד', 22.2.23) לדיון בנושא משבר הגרעון במוסד לביטוח לאומי - ניהול החוב הממשלתי והתחייבות הממשלה - דוח שנתי 66א. לפי נתוני המוסד לביטוח לאומי בשנת 2027 התשלומים של המוסד לביטוח לאומי צפויים להיות גבוהים מהתקבולים ובשנת 2044 קרן המוסד לביטוח לאומי צפויה להתרוקן לחלוטין.
ח"כ מיקי לוי, יו"ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה: "אם הביטוח הלאומי יגיע לחדלות פירעון תהיה פה קטסטרופה חברתית וכלכלית במדינה. התרוקנות הקופה בשנת 2044 תוביל לפגיעה חמורה בחוסן החברתי. ממשלות ישראל לאורך הדורות נושאות באחריות לחיסול המוסד לביטוח לאומי. זה יהיה אסון לכל אזרחי ישראל וזה פשוט מרתיח אותי. מטריד אותי שאין תוכנית ממשלתית כוללת. הייתה החלטת ממשלה בשנת 2015 לבחון את התוכנית ומאז לא קרה כלום. חמישית מתקציב המדינה הולך למימון של הביטוח הלאומי. ההחלטות על עצמאות הביטוח הלאומי צריכות להתקבל על-ידי הממשלה. צריך להכין הצעה לממשלה להבראת הביטוח הלאומי".
"העלאת גיל הפרישה היא תרופה זמנית"
לפי הדוח האקטוארי המלא של המוסד לביטוח לאומי העלאת גיל הפרישה לנשים ולגברים ל-68 תדחה את אזילת קרן המוסד לביטוח לאומי בכ-10 שנים ל-2053. במשרד מבקר המדינה טוענים כי על הממשלה לבחון דרכים להתמודדות עם העלייה בתוחלת החיים של גברים ונשים שתהייה בת-קיימא. העלייה המתמשכת בתוחלת החיים מחייבת בחינה של מתווה העלאת גיל הפרישה של נשים תוך השוואה למקובל בעולם.
"העלאת גיל הפרישה היא תרופה זמנית אך לא פתרון לטווך הארוך" כך אומר עו"ד יצחק סעד, מנהל החטיבה הכלכלית במשרד מבקר המדינה. לדברי עו"ד סעד: "בשנים הקרובות יהיו שינויים דמוגרפיים משמעותיים הן בהזדקנות האוכלוסייה והן בשינויים תעסוקתיים. בשנים הקרובות תשלומי הריבית ופירעונות הקרן לא יוכלו להירשם ולשמש כחלק מהכנסות המדינה ומשרד האוצר ייאלץ להזרים כסף למוסד. משרד האוצר ייאלץ להמשיך לרשום את הוצאות החזר הריבית והקרן בתקציב המדינה ולשלם אותן. אולם, שלא כמו בעבר, סכומים אלה לא יחזרו ויירשמו בצד ההכנסות של תקציב המדינה וייווצר גידול בפער בין הכנסות להוצאות בתקציב המדינה. פער זה, אם לא יטופל, צפוי לגדול עם השנים ומהווה סיכון לקיימות הפיסקלית של תקציב המדינה".
במוסד לביטוח לאומי טוענים כי הגרעון האקטוארי הוא נושא משמעותי ויש לקיים דיון מעמיק ואמיתי לגביו ברמה הממשלתית והציבורית. אלעד זכות מהמוסד לביטוח לאומי: "דבר חיוני מבחינת תפיסתנו הוא לא רק האיתנות הפיננסית אלא עצמאותו של המוסד כנפרד ממוטיבציות ממשלתיות והבטחת זכויות לכלל תושבי המדינה בדורות הבאים. לא רק קצבאות קיום ועוני בליבתנו אלא גם קצבאות אוניברסליות שמצאנו כי הן תורמות להפחתת עוני ואי שוויון".
רמי דניאל שלום, סגן האקטואר של הביטוח הלאומי: "פתרון הגרעון האקטוארי צריך להגיע בדרך של חקיקה. כל שינוי חקיקה משפיע בצורה ישירה על ההכנסות או התשלומים של הביטוח הלאומי. צריך לדאוג לכך ששינויי החקיקה ישאירו לכל הפחות את המצב של הביטוח הלאומי כפי שהוא ולא ירעו את הקופה הציבורית".
דוד בדל, המועצה הלאומית לכלכלה: "אנחנו במועצה הלאומית לכלכלה נסיים את דיוני התקציב הקרוב ונתפנה לדיונים מעמיקים בנושא המוסד לביטוח הלאומי לבקשת יו"ר הוועדה ח"כ מיקי לוי. הדיון צריך להיות בהתחלה סביב שאלת עצמאות הביטוח הלאומי. האם המוסד צריך להיות מוסד ביטוח בפני עצמו או שהוא צריך להיות זרועה ביצועית. בתפיסה שלנו השאלה הזאת עדיין לא הוכרעה. בנק ישראל לא שותף מלא לתוצאות של דוח האקטואריה של הביטוח הלאומי. אני לא בטוח שחייבים לענות על השאלות האלה בצורה נחפזת. העברת שינויים בתקציב המדינה יכולים לשנות את התמונה הכלכלית בטווח הזמן הקרוב".
באגף התקציבים באוצר טוענים כי הם מעבירים מדיי שנה כ-70 מיליארד שקלים לכיסוי על ההוצאות של המוסד לביטוח לאומי. דניאל בלנגה מאגף תקציבים באוצר: "מתוך התקציב שמרד האוצר מעביר, 50 מיליארד שקלים הם במסגרת התחייבות המדינה ועוד 20 מיליארד שקלים הולכים לתשלומי ריבית על הגירעון". לטענת בלנגה: "מערכת ביטחון סוציאלי היא עניין מאוד מורכב ויש לכך מודלים שונים בעולם. אנחנו בוחנים האם יש צורך לעשות שינויים במודל הקיים".
יו"ר הוועדה ח"כ מיקי לוי סיכם את הדיון: "יש לי כאב בטן גדול מהדיון הזה והוא מספק לי סיבת אחת נוספת לא לישון בלילה. המצב קטסטרופלי, אנחנו נמצאים 21 שנים לפני חדלות פירעון של המוסד לביטוח לאומי ולמדינת ישראל אין פתרונות לכך. מבקש שמהמועצה לכלכלה תתכנס בהקדם ותגבש תוכנית להבראת המוסד לביטוח לאומי".

תאריך:  23/02/2023   |   עודכן:  23/02/2023
+טלי גוטליב מציעה: מצלמות בחדרי מטופלי בתי החולים לחולי נפש
23:53 23/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מאז שנת 2018 חלה ירידה של כ-70% במספר החולים שנקשרו בהשוואה לתקופה שקדמה  ▪  ועדת הבריאות סיירה במרכזי בריאות הנפש ועודכנה על ירידה של למעלה מ-70% במספר הניסיונות האובדניים ובשימוש בקשירות  ▪  מנגד - צפיפות, מחסור בתקנים וקושי לאייש משרות טיפול ואבטחה

קשירה במקרי קיצון לכל היותר פעם בחודש
+אתגרים משפטיים ומעשיים בהצעת התיקון לתוכנית ההינתקות
17:39 23/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, הדגיש את חשיבות הצעת החוק בהשבת כבודם של מי שנעקרו מבתיהם במהלך תוכנית ההינתקות  ▪  מנגד, ח"כ גלעד קריב הציע כי יש לבחון היטב את השלכות הצעת החוק על מצבה הביטחוני והמדיני של ישראל לפני העברתה

יוזמת הצעת החוק לימור סון הר מלך [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+ועדת הכספים אישרה: נתניהו יקבל מימון לשני מעונות
13:09 23/02/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

9 הצביעו בעד מול 4 מתנגדים - אושרו דרישות הזוג נתניהו לממן את הוצאות ביתם הפרטי בקיסריה בנוסף למעון רה"מ הרשמי  ▪  ח"כ בליאק: "גדודי חברי הכנסת מהליכוד נעים לכיוון המשכן, על-מנת לתת מענה הולם לאתגר הלאומי החשוב"

נתניהו ורעייתו. הוצאות מימון מוגדלות נוספות [צילום: מרק ישראל סלם/פלאש 90]
+מפקחת אחת על הוראת עברית לתלמידים עולים חדשים
11:55 23/02/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

לישראל הגיעו 70,000 עולים בשנה האחרונה וככל הנראה בשנה הבאה יהיה מספר דומה  ▪  יו"ר ועדת החינוך: "מערכת החינוך היא גורם משמעותי ביותר בקליטתם של תלמידים עולים במגוון היבטים: רכישת שפה, השתלבות חברתית ותרבותי ומשפיעה גם על הוריהם. הוועדה מציעה לתת שעות תקן לתלמידים עולים לפי שנת לימודים, ולא לפי שנה קלנדרית

טייב. "לא מספיק" [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוסף חיים שפירא  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מבקר המדינה / The State Comptrollr  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכה לינדנשטראוס  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  מתניהו אנגלמן  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בשנת 2044 קרן המוסד לביטוח לאומי צפויה להתרוקן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
איפה הייתה ממשלת הריפוי בנושא? ל"ת
מתעניין  |  23/02/23 15:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
במכתב הבהרה לכלל חברי הכנסת כתב אוחנה כי חל איסור על צילום סרטונים או משדרים חיים לרשתות החברתיות ממליאת הכנסת    חברי כנסת המעוניינים לקבל סרטונים מהמתרחש במליאה יכולים לפנות לערוץ כנסת בבקשה לקבל תיעוד מסוג זה
עידן יוסף
על-פי המוצע בית המשפט לא מבטל את החוק אבל מביע את עמדתו והכנסת תחליט    "מבין את החששות מתרחיש קיצון ולכן נשק יום הדין יהיה פסילה אמיתית"    סגלוביץ': "רק בזכות פסילה כלשהי נמנע מצב בו המדינה תעמוד בפני טריבונל בינלאומי"
מירב ארד
ועדת הכספים דנה בבקשה לשינוי נהלי מימון מעונות ראש הממשלה    הדיון בוועדה הפך סוער תוך הטחת האשמות הדדיות וחברי כנסת הורחקו   היו"ר גפני הודיע על הפסקה: "נודיע על המשך הישיבה וההצבעה, יכול להיות שבהמשך היום"
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה דורש לזמן לשבוע הבא את שרי האוצר והתחבורה או את מנכ"לי משרדיהם לאחר שבדיון היום התברר שרפורמת ההנחות בתחבורה הציבורית אינה מתוקצבת    קיבל את עמדת הממשלה שלא לתת הנחות לשכונות עניות בערים מבוססות ולישובים כפריים מוחלשים במועצות בדירוג גבוה
עידן יוסף
שיעור האובדנות בקרב בני 75 ומעלה בשנים 2019-2017 היה 21.1 ל-100 אלף נפש לעומת 10.5 ל-100 אלף בכלל האוכלוסייה    יו"ר ועדת העבודה: נפעל להארכת השהות במעוניות ולהמשך פעילותם של מרכזי הסיוע למשפחות שכולות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il