X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נתניהו ורעייתו. הוצאות מימון מוגדלות נוספות [צילום: מרק ישראל סלם/פלאש 90]
ועדת הכספים אישרה: נתניהו יקבל מימון לשני מעונות
9 הצביעו בעד מול 4 מתנגדים - אושרו דרישות הזוג נתניהו לממן את הוצאות ביתם הפרטי בקיסריה בנוסף למעון רה"מ הרשמי ח"כ בליאק: "גדודי חברי הכנסת מהליכוד נעים לכיוון המשכן, על-מנת לתת מענה הולם לאתגר הלאומי החשוב"

ועדת הכספים אישרה (יום ה', 23.2.23) את הוצאות מעונות ראש הממשלה ברחוב עזה וקיסריה במקום המעון בבלפור וכן מימון להוצאות נוספות ובהן הגדלת הוצאות הביגוד, תוספת עובדים ועוד. 9 הצביעו בעד, 4 הצביעו נגד, לא היו נמנעים.
לבקשת יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, נועצו הייעוץ המשפטי לוועדה ואנשי משרד רה"מ והוכנסו בנוסח מספר תיקונים:
במסגרת קביעת מעונו הפרטי של רה"מ כמעון רשמי עד 31 לדצמבר 2026, נוכח השיפוצים במעון הרשמי בבלפור, נקבעה חלופה כי המועד יוכל להסתיים במועד סיום העבודות במעון הרשמי, "לפי המוקדם". האמור הוא הוראת שעה נוכח השיפוץ.
במסגרת כך ציינו במשרד רה"מ כי עלויות השיפוץ המעון הרשמי בבלפור ירדו לסביבות 50 מיליון ש"ח.
במשרד רה"מ הבהירו כי במעון החלופי הרשמי, המדינה תממן טיפול והחזקה שוטפים ללא ענייני שיפוץ והשבחה במעון, וכי כל אלה יהיו בליווי של יועצים מקצועיים, שיחוו דעת אם צריך לבצע אותם.
לעניין ההגדרה בהצעה כי המדינה תעמיד לרשות המעון כוח אדם בהיקף שיקבע לפי נציב שירות המדינה, לפי הצרכים הדרושים לרה"מ למלא את תפקידו. במשרד רה"מ ציינו כי אין שוני מהמצב הקיים, אלא רק בהסדרתו.
מנכ"ל המשרד, יוסי שלי, ציין כי אותו כוח האדם ייתן שירות לשני המעונות, הרשמי והמעון הנוסף, ללא כפילות, ולפי צורך. לגבי המעון הנוסף, הוכנס דיוק כי החזר הוצאות יינתן "למעט הוצאות הקשורות בנכס", במשרד רה"מ הסבירו כי ההבחנה נועדה למעט הוצאות ישירות הקשורות לנכס דוגמת ארנונה וביטוחים, אשר ממומנים במעון הרשמי אך לא ימומנו במעון הנוסף.
לעניין תקצוב הוצאות השתתפות רעיית רה"מ באירועים, כנסים ומשלחות, התווסף בנוסח כי האמור הוא באירוע, כנס או משלחת רשמיים או ממלכתיים הנובעים מתפקידו של רה"מ.
לעניין הוצאות ביגוד של רה"מ ורעייתו שסכומם הוגדל מכ-56 אלף ש"ח ל-80 אלף ש"ח, הסבירו אנשי משרד רה"מ כי התקציב הקודם נקבע לפני שנים, וכי העלויות התייקרו מאוד לאורך השנים, ועל כן בוצעו התאמות.
לעניין הגדלת משרות שירותי המשרד הניתנות למעון רה"מ הרשמי, מ-2 ל-4, הסבירו במשרד רה"מ כי לאורך השנים חל גידול משמעותי בפניות השונות לבית רה"מ, ולדוגמה מגיעים עשרת אלפים מכתבים מדי שנה, וכי הדבר מביא עובדים שאין זה תפקידם לעסוק בכך, ועל כן יש לתת מענה.
לפני הדיון בוועדה צייץ ח"כ ולידמיר בליאק: "בשעה 11:00, באופן חריג ביותר לימי חמישי, מתכנסת ישיבת ועדת הכספים. גדודי חברי הכנסת מהליכוד נעים כעת לכיוון המשכן, על-מנת לתת מענה הולם לאתגר הלאומי החשוב ביותר - הכפלת הוצאות המחיה ותחזוקת הבתים הפרטיים של משפחת נתניהו. ההתרגשות בשיאה."
אמר ח"כ משה טור-פז אמר בדיון: "יש לראש הממשלה עוד אישה?, אותרה בישראל ביגמיה? כי אני מסתכל על ההוצאות האלה והכל פה הוכפל - היה מעון אחד, עכשיו שני מעונות, היה 45 אלף שקלים, עכשיו יש 80.. לא יודע, מה, יש לראש הממשלה עכשיו עוד אישה שהוא צריך כל כך הרבה?".
ח"כ חמד עמאר: "הלילה נורו על תושבי הדרום 6 רקטות, הם נכנסו למקלטים בשעה 4 בבוקר. הטרור משתולל, רצח נשים, הפשע לא מקפל את הרגליים, להפך. השקל ממשיך להיחלש, אין לי בעיה עם מעון ראש הממשלה, ושיהיה הכי מפואר שיש, אבל לא 2 בתים. החלטת הממשלה מ-82 לא דיברה על 2 בתים פרטים".
יוסי שלי, מנכ"ל משרד רה"מ ספר בדיון בוועדה על שאירע בחורף ירושלמי בבית רה"מ נתניהו: "ב-23:30 נפל החשמל. רה"מ שם ורעייתו, כמובן מתקשרים אליי. אני מגיע לשם, מסתבר ששני בלוקים, הבלוק הזה והצמוד אליו, מוחשך. הסתבר שהעומסים של אנשי הביטחון, התנורי חימום, הבולטנים מקפיצים את החשמל רק שם".
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני אמר: "הייתי צריך לקיים את ההצבעה אתמול, מכיוון שהייתה טענה גם בקואליציה אבל בעיקר האופוזיציה שלא להצביע אתמול, ביקשתי מהחברים, גם באופוזיציה לקיים את הדיון היום. מדובר בהגדרת נושאים שהיו עמומים ועכשיו יהיו תחת הגדרה, פיקוח ודיווח לוועדה".
הדיון בוועדה החל אתמול אך הפך במהרה לסוער עד שהיו"ר נאלצת להכריז על יציאה להפסקה. "ממשלת ישראל ב-24 השעות האחרונות: כסף לסבסוד מעונות היום - אין, כסף ל-2 מעונות ראש הממשלה - יש", צייץ בטוויטר ראש האופוזיציה יאיר לפיד.

תאריך:  23/02/2023   |   עודכן:  23/02/2023
+טלי גוטליב מציעה: מצלמות בחדרי מטופלי בתי החולים לחולי נפש
23:53 23/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מאז שנת 2018 חלה ירידה של כ-70% במספר החולים שנקשרו בהשוואה לתקופה שקדמה  ▪  ועדת הבריאות סיירה במרכזי בריאות הנפש ועודכנה על ירידה של למעלה מ-70% במספר הניסיונות האובדניים ובשימוש בקשירות  ▪  מנגד - צפיפות, מחסור בתקנים וקושי לאייש משרות טיפול ואבטחה

קשירה במקרי קיצון לכל היותר פעם בחודש
+אתגרים משפטיים ומעשיים בהצעת התיקון לתוכנית ההינתקות
17:39 23/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, הדגיש את חשיבות הצעת החוק בהשבת כבודם של מי שנעקרו מבתיהם במהלך תוכנית ההינתקות  ▪  מנגד, ח"כ גלעד קריב הציע כי יש לבחון היטב את השלכות הצעת החוק על מצבה הביטחוני והמדיני של ישראל לפני העברתה

יוזמת הצעת החוק לימור סון הר מלך [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+מפקחת אחת על הוראת עברית לתלמידים עולים חדשים
11:55 23/02/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

לישראל הגיעו 70,000 עולים בשנה האחרונה וככל הנראה בשנה הבאה יהיה מספר דומה  ▪  יו"ר ועדת החינוך: "מערכת החינוך היא גורם משמעותי ביותר בקליטתם של תלמידים עולים במגוון היבטים: רכישת שפה, השתלבות חברתית ותרבותי ומשפיעה גם על הוריהם. הוועדה מציעה לתת שעות תקן לתלמידים עולים לפי שנת לימודים, ולא לפי שנה קלנדרית

טייב. "לא מספיק" [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
+בשנת 2044 קרן המוסד לביטוח לאומי צפויה להתרוקן
11:13 23/02/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בשנת 2015 ממשלת ישראל קיבלה החלטה לגבש תוכנית לטיפול בגרעון האקטוארי של המוסד לביטוח לאומי, אך היא טרם בוצעה  ▪  יו"ר הוועדה לביקורת המדינה: "אנחנו מועדים בעיניים פקוחות לקראת קטסטרופה חברתית וכלכלית"

21 שנים לפני חדלות פירעון [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסי שלי  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת הכספים אישרה: נתניהו יקבל מימון לשני מעונות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
מירב ארד
לישראל הגיעו 70,000 עולים בשנה האחרונה וככל הנראה בשנה הבאה יהיה מספר דומה    יו"ר ועדת החינוך: "מערכת החינוך היא גורם משמעותי ביותר בקליטתם של תלמידים עולים במגוון היבטים: רכישת שפה, השתלבות חברתית ותרבותי ומשפיעה גם על הוריהם. הוועדה מציעה לתת שעות תקן לתלמידים עולים לפי שנת לימודים, ולא לפי שנה קלנדרית
מירב ארד
בשנת 2015 ממשלת ישראל קיבלה החלטה לגבש תוכנית לטיפול בגרעון האקטוארי של המוסד לביטוח לאומי, אך היא טרם בוצעה    יו"ר הוועדה לביקורת המדינה: "אנחנו מועדים בעיניים פקוחות לקראת קטסטרופה חברתית וכלכלית"
עידן יוסף
במכתב הבהרה לכלל חברי הכנסת כתב אוחנה כי חל איסור על צילום סרטונים או משדרים חיים לרשתות החברתיות ממליאת הכנסת    חברי כנסת המעוניינים לקבל סרטונים מהמתרחש במליאה יכולים לפנות לערוץ כנסת בבקשה לקבל תיעוד מסוג זה
עידן יוסף
על-פי המוצע בית המשפט לא מבטל את החוק אבל מביע את עמדתו והכנסת תחליט    "מבין את החששות מתרחיש קיצון ולכן נשק יום הדין יהיה פסילה אמיתית"    סגלוביץ': "רק בזכות פסילה כלשהי נמנע מצב בו המדינה תעמוד בפני טריבונל בינלאומי"
מירב ארד
ועדת הכספים דנה בבקשה לשינוי נהלי מימון מעונות ראש הממשלה    הדיון בוועדה הפך סוער תוך הטחת האשמות הדדיות וחברי כנסת הורחקו   היו"ר גפני הודיע על הפסקה: "נודיע על המשך הישיבה וההצבעה, יכול להיות שבהמשך היום"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il