X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תא"ל רן כוכב. בתי המשפט מצאו שההודעה שפרסם שקרית [צילום: פלאש 90]
הודעות כזב נגד מתנחלים פוגעות באמינות הצבא
הודעות שמפרסם לאחרונה דובר צה"ל כנגד המתיישבים מתבררות כלא-מדויקות ואף שקריות המתיישבים מאשימים את הדובר תא"ל רן כוכב בקידום אג'נדה פרוגרסיבית שפוגעת בערך האמינות בצה"ל ובאמון הציבור בצבא ראש מועצת השומרון יוסי דגן קורא לחקור את התנהלותו
תגובת דובר צה"ל:
האירוע בו הותקפו לוחמי צה״ל תוחקר על-ידי מפקד פיקוד המרכז. מהתחקיר עלה כי במהלך נסיעה שגרתית של כוח צה״ל במרחב צומת הגז בחטיבת שומרון ביום ב' האחרון, נזרקו אבנים על רכב צה״ל על-ידי רעולי פנים.
לאחר מרדף, נתפס אחד החשודים, שזוהה כאזרח ישראלי. חשודים אחרים תקפו את הכוח באלימות מילולית ופיזית, שכללה אגרופים, דחיפות ובעיטות. רעולי הפנים נמלטו לכלי הרכב והחלו בנסיעה לעבר הכוח. הקצין הבחין כי הרכב מאיץ במהירות לכיוון הכוח, והגיב בנוהל מעצר חשוד שכלל ירי באוויר ולעבר גלגלי הרכב שנמלט.
באירוע אחר, מפקד החטיבה המרחבית בנימין מסר עדות במשטרת ישראל בגין יידוי אבנים לעבר כלי רכב פלשתיניים שנעו על גבי ציר ראשי ותקיפה נגדו.
שני המקרים נחקרים על-ידי משטרת ישראל, כמקובל.

לצבא ההגנה לישראל יש מוניטין של היצמדות לעובדות בכל הקשור למסירת מידע באשר לפעילותו. אולם, כך מסתבר, ביחידת דובר צה"ל, בפיקודו של תא"ל רן כוכב, מתגלים כשלים חוזרים ונשנים ודיווחים שנמסרים מתגלים כלא מדויקים ובמקרים מסוימים אף כחדשות כזב.
הודעות כוזבות על מתנחלים ביהודה ושומרון מעלות חשש לגבי אמינותה של יחידת דובר צה"ל. אירוע כזה התרחש כאשר דובר צה"ל האשים מתנחלים בתקיפת מפקד חטיבה בבנימין, וחקירה מאוחרת יותר הוכיחה שההאשמה שקרית. בתי המשפט השלום והמחוזי בירושלים קבעו כי גרסת החטיבה אינה נכונה, אולם יחידת דובר צה"ל המשיכה להעביר את ההודעה השגויה לכל כלי התקשורת. כמו-כן, דובר צה"ל האשים מתנחלים בניסיון דריסה של חייל, שהוכח כשקר, והאירוע נבע מרשלנות של קצין צה"ל שירה לעבר גלגלי רכב ישראלי בניגוד לנהלים ולפקודות. כזו גם הייתה ההודעה אתמול על לוחם שנפצע באורח קל, כביכול מאגרוף של צעיר יהודי, אירוע שהתברר כדיווח שווא.
ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, מתח ביקורת על דובר צה"ל רן כוכב על כך שהוא מפרסם הודעות כוזבות על מתיישבים, שפוגעות באמינות מסרי הצבא. "דובר צה"ל חצה קו אדום בוהק, דמנו אינו הפקר. עזות המצח שבה דובר צה"ל מרשה לעצמו לתדרך כתבים ולהוציא הודעות הכפשה כנגד מתיישבים ביהודה ובשומרון, בעת שהחלטות בית המשפט ברורות, ובעת שקצין ירה ברכב ישראלי,  בניגוד להוראות הפתיחה באש, ובמקום להעמיד את הקצין לדין, דובר צה"ל הוציא הודעה שקרית על נסיון דריסה של מתנחלים בחייל צה"ל", אמר.
דגן קרא לחקור את התנהלות דובר צה"ל ולהקמת ועדת חקירה. "אני דורש לעשות בדק-בית בעניין הזה, ולחקור את התנהלות דובר צה"ל", אמר ראש המועצה. "לא יעלה על הדעת שדווקא בימים קשים אלו, של פיגועי טרור, יחידת דובר צה"ל במקום לתת גב להתיישבות ולתת לצה"ל לנצח את הטרור, עוסק בפילוגים והכפשות שאינם אמת".
באירוע אחר היה מעורב מח"ט בנימין אל"ם אליאב אלבז, מסר גירסה לא אמינה, והורה על שחרורם של מתיישבים שהשתתפו אתמול במחאה לאחר הפיגוע בבנימין. עם זאת, הן בית המשפט השלום והן בית המשפט המחוזי קבעו כי גרסתו של אלבז אינה נכונה והורו לשחרר את המתנחלים. עוד מוכיחות החלטות בית המשפט כי גרסת דובר צה"ל הייתה שקרית, ומעדויות הלוחמים בשטח עולה כי לא הייתה תקיפה של יהודים נגד הלוחמים, לא בשומרון ולא בבנימין.
אביעד גדות, מנכ"ל ארגון תורת הלחימה, מתח ביקורת גם על יחידת דובר צה"ל על כך שפתחה במתקפה של שקרים והסתה נגד יהודים. לטענתו, "במקום לפתוח בהתקפה נגד קיני המחבלים ביהודה ושומרון, הדובר תא"ל רן כוכב פתח במתקפת שקרים והסתה נגד יהודים. ה'כתבים הצבאיים' כמובן מהדהדים. שוב הוכח כי ערך האמינות לא קיים בדובר צה"ל והכל אג'נדה פרוגרסיבית שפוגעת בערך האמינות בצה"ל ובאמון הציבור בצבא".
יהודה עמרני, איש תקשורת מוכר בהתיישבות ומי שמשמש כדובר המועצה האזורית בנימין, הביע את אכזבתו מההודעות הכוזבות של יחידת דובר צה"ל נגד המתנחלים. הוא סבור כי דובר צה"ל לא הצליח להגן על המתנחלים ובמקום זאת הוסיף לבעיותיהם. עמרני: "זו כנראה לא הפעם הראשונה שדובר צה"ל עושה זאת השבוע ומזין מידע מוטעה שמכפיש את המתיישבים. על הפעם הזו אני יודע לספר בודאות. עיתונאים - תצליבו מידע. לא נכון לצטט את דובר צה"ל כעובדה".
למוחים הצטרפה מכיוון אחר התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית, שאומרת כי דובר צה"ל מפר את הוראות הפיקוד העליון ואת פקודת מטכ"ל, ומפיץ הודעות לא חיוניות לתקשורת בעיצומה של השבת, הן לגבי מתנחלים והן לגבי אירועים לא מבצעיים כמו החילוץ בטורקיה ואינו מפיק לקחים משורת אירועים שאירעו בשנה האחרונה בנושא חילול השבת של היחידה.

תאריך:  01/03/2023   |   עודכן:  01/03/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מתנחלים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הודעות כזב נגד מתנחלים פוגעות באמינות הצבא
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה הצעה לסדר בדבר הצורך בהקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת סיכול מועמדותו של גל הירש למפכ"ל המשטרה
איתמר לוין
עמית: יש לפרש בצורה מרחיבה את מבחן "הזיקה המהותית" בין החפץ לבין העבירה, כך שניתן יהיה לתפוס אותו לקראת חילוט אם הנאשם יורשע
עידן יוסף
הזהירה: לרפורמה יכול להיות השלכה שלילית    מאשרת מחדש את דירוג האשראי של ישראל ב-A+ עם תחזית יציבה    כלכלת ישראל נשארת חזקה למרות סיכונים ביטחוניים וחוסר יציבות פוליטית
עידן יוסף
עם הגעתו לבניין התחנה ביפו, החל זקן בחפיפה עם קודמתו בתפקיד, גלית אלטשטיין, וכן בפגישות שוטפות עם צוות הניהול והפיקוד ועם החיילים המשרתים בתחנה
עידן יוסף
ח"כ לימור סון הר-מלך: מחבלים הרוצחים יהודים משתחררים לא פעם לאחר ריצוי שנות מאסר ספורות בלבד    השר בן-גביר: מדובר בעונש ראוי מבחינה מוסרית    מתנגדי החוק, בהם חבר הכנסת אחמד טיבי, טוענים כי הוא פוגע בערכים דתיים, שכן מספר רבנים התנגדו לעונש מוות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il