X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"פגיעה בחופש הביטוי" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
נתניהו לבג"ץ: מותר לי לעסוק ברפורמה
מבקש לדחות את עמדתה של מיארה לפיה אסור לו לעסוק בנושא או להתבטא לגביו מציע להטיל מגבלות נקודתיות ובכל מקרה לאפשר לו לדבר עקרונית על הרפורמה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מבקש (1.3.23) מבג"ץ לקבוע שהוא רשאי לעסוק ברפורמה המשפטית ולא לקבל את חוות דעתה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי מיארה, האוסרת עליו לעשות זאת. לדברי נתניהו, האיסור מהווה פגיעה בזכות הביטוי שלו ושל מיליוני אזרחים שהצביעו עבורו.
מיארה הגישה לבג"ץ את המכתב ששלחה לנתניהו בחודש שעבר, ובו הטילה את האיסור בנימוק שהרפורמה יכולה להשפיע במישרין על משפטו. לדעת מיארה, האיסור נובע מהסדר ניגוד העניינים הקיים ואשר נתניהו הסכים לו, והמונע ממנו לעסוק בעניינים משפטיים להם יש זיקה למשפטו, כגון מינוי השופטים לבית המשפט המחוזי בירושלים ולבית המשפט העליון. המכתב הוגש לאחר שנתניהו ומיארה ביקשו בהסכמה לדחות את עתירת התנועה לאיכות השלטון, המבקשת לקבוע שהוא מפר את הסדר ניגוד העניינים שקיבל (בניגוד לעמדתו של נתניהו) תוקף של פסק דין בשנת 2020.
לדברי נתניהו, "בחוות הדעת החדשה נקבעו לפתע הוראות חדשות שסוטות למעשה ובאופן משמעותי מהסדר ניגוד העניינים משנת 2020 ומההסכמות המפורשות אליהן הגיעו הצדדים בשנת 2020, תוך העלאת חששות תאורטיים ורחוקים לניגוד עניינים. היועצת המשפטית הממשלה הנכבדה מנועה מלילך בדרך זו המנוגדת להסכמות הצדדים וההופכת את הסכמות הצדדים לפלסתר.
"הטלת מגבלות על ראש הממשלה וביחוד מגבלות שמשתמעת מהן הגבלות על חופש הביטוי שלו, פוגעות למעשה בחופש הביטוי של מיליוני אזרחים שהצביעו עבורו בבחירות דמוקרטיות רק לפני
חודשים ספורים. מדובר בפגיעה בערך יסוד משמעותי במשטר דמוקרטי שיש למנוע את הפגיעה בו, במיוחד כשהעילה לפגיעה בחופש הביטוי היא ניגוד עניינים תיאורטי ורחוק".
נתניהו מוסיף: "הרפורמה במערכת המשפט הוכנה על-ידי שר המשפטים ויו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט, כאשר הרפורמה כבר קיימת, ומדובר בעניין מרכזי העומד על סדר היום הציבורי. לא ניתן למנוע מראש הממשלה להשפיע על היקף הרפורמה ולהתייחס אליה, אף אם נקבל את אותם החששות התאורטיים והרחוקים של היועצת. לא לחינם גורמים נכבדים שאינם תומכים במפלגות הקואליציה, סבורים שיש הכרח במעורבותו של ראש הממשלה והדבר נדרש לדעתנו לפי 'כלל הצורך'".
לדעת נתניהו, "ניתן לפתור את ניגוד העניינים התאורטי והרחוק בדרך מקובלת אחרת (כמו שיתוף שר נוסף לצד ראש הממשלה שיטפל עימו בעניין וכן קביעה ששופטים שייבחרו בוועדה לבחירת שופטים בזמן הממשלה ה-37 לא ידונו במישרין או בעקיפין בעניין הקשור לתיק המתנהל בבית המשפט המחוזי בירושלים וכיו"ב), אולם אין כל מקום להטיל מגבלות גורפות כמו אלה המוטלות על-ידי היועצת
המשפטית לממשלה".
עוד אומר נתניהו, כי הסדר ניגוד העניינים אינו מונע ממנו לעסוק בהרכב הוועדה לבחירת שופטים, ואילו האיסור שמבקשת מיארה להטיל בנוגע ליתר רכיבי הרפורמה חורג בהרבה מההסדר הקיים. עמדתה "מוקשית, תיאורטית, ספקולטיבית ורחוקה עד מאוד, באופן שכלל אינו עולהלכדי ניגוד עניינים או 'חשש סביר' לקיומו של ניגוד עניינים".
נתניהו מוסיף כי "גם אם ייקבע בניגוד לדעתו כי קיים ניגוד עניינים, מותר לראש הממשלה להתבטא באמירות כלליות הנוגעות לקצב התקדמות הרפורמה; הצורך בהגעה או אי-הגעה להידברות או להסכמה רחבה והתייחסות עקרונית להצעות בנוגע לרפורמה שהועלו על-ידי אחרים". התגובה הוגשה באמצעות עוה"ד מיכאל ראבילו, רועי שכטר ואופק ברוק.

תאריך:  02/03/2023   |   עודכן:  02/03/2023
+דיווח: נתניהו נמנע מאימוץ יוזמת הנשיא בגלל איום בהתפטרות של לוין
20:04 02/03/23  |  איציק וולף

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תכנן אמש לאמץ את הצעת הפשרה של נשיא המדינה הכוללת הקפאה של חקיקת הרפורמה המשפטית לתקופה מוגבלת, אך נמנע מלעשות זאת בעקבות איום של שר המשפטים, יריב לוין, להתפטר מתפקידו. כך פורסם (יום ה', 2.3.23) בחדשות 13.
בלשכת ראש הממשלה ובלשכת שר המשפטים טענו כי מדובר בפייק ניוז וכי לא היו דברים מעולם.

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+"העמדתם חיילים בלב מחלוקת לאומית"
19:42 02/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שורת מפכ"לים לשעבר, ראשי מוסד ושב"כ לשעבר וחברי מטכ"ל לשעבר פנו אל הרמטכ"ל ואל מפכ"ל המשטרה בעקבות שימוש בפלוגות סדירות של מג"ב אמש, בפיזור ההפגנה מול המספרה של שרה נתניהו  ▪  "אין זה מתקבל על הדעת שחיילים המשרתים במג"ב יופעלו לשם עימות עם אוכלוסייה אזרחית בקשר למחאה אזרחית"

שוטרי מג"ב, אמש בכיכר המדינה [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]
+הליכוד דורשת מהאופוזיציה לגנות את דברי מרב מיכאלי
16:46 02/03/23  |  עידן יוסף

הליכוד: אנו קוראים ליאיר לפיד ולכל ראשי האופוזיציה לגנות לאלתר את דבריה המסוכנים של מרב מיכאלי שאמרה על המצור נגד רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו שזה "צעד חשוב במאבק".

+"ההצעה לתיקון חוק הנבצרות - למנוע ניצול לרעה של הדין הקיים"
15:39 02/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

עו"ד גיל לימון: הגבלת המצב של נבצרות בשל נסיבות בריאותיות בלבד מעוררת קושי רב  ▪ חברי האופוזיציה נטשו את הדיון במחאה על שעדיין לא הושמעה חוות הדעת של הייעוץ המשפטי לוועדה

כץ. "נגד פרשנות משפטית שאין לה שום בסיס בחוק" [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+לשכת ראש הממשלה הבהירה את ההשוואה שערך נתניהו בין ת"א לחווארה
12:06 02/03/23  |  עידן יוסף

לשכת ראש הממשלה: בניגוד לטענות הנשמעות בתקשורת, ההשוואה היחידה שראש הממשלה נתניהו עשה בין חווארה לתל אביב - זה שאסור לקחת את החוק לידיים בשום מקום.

+דאגה בלב איש ישיחנה, אני מודאג
10:23 02/03/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

אני מודאג מאוד מההסתה הפרועה והשיטתית של חלק ממובילי המחאה, מודאג מהדממה שגזרו על עצמם אנשי התקשורת המומחים בהעצמה, בניפוח, בהוצאה מפרופורציה של כל דבר הבל מהימין וכעת אל מול הסתה פרועה, אלימה ובריונית, דוממים

קודחים בלב האניה [צילום: גילי יערי/פלאש 90]
+כלכלנים בכירים: הנזק מהרפורמה כבר מתרחש
09:34 02/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

250 חותמי גילוי הדעת מינואר מתריעים שהנזק גדול ומהיר מהצפוי  ▪  120 פרופסורים, בראשות ישראל אומן, מביעים תמיכה עקרונית ברפורמה ובהידברות עליה

אומן וטרכטנברג. משני צידי המתרס [צילום: מירי צחי]
+זה היה רק הקדימון
09:04 02/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הפרת חוק אסורה בתכלית - נקודה  ▪  ראשי האופוזיציה שותפים לעבירה, אבל האחריות המרכזית היא של נתניהו  ▪  המצב יהיה חמור בהרבה אם הממשלה תפר פסקי דין שיבטלו את ההפיכה

מיהם בדיוק ה"אנרכיסטים"? [צילום: אריה אברמס, פלאש 90]
+הסתה פרועה של בנימין נתניהו
08:52 02/03/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

אני מתקשה להאמין, שראש ממשלה בישראל משווה מעל דוכן הכנסת שורפי בתים, בהם חיים אנשים, למפגינים במשטר דמוקרטי במסגרת הפגנות, הגורמות לשיבוש התנועה הסדירה ברחובות ישראל

נתניהו. משווה בין ההפגנות לפוגרום בחווארה [צילום: לפ"מ]
+ביטן על הצעת אדלשטיין ודנון: "היוזמה הזאת לא נותנת שום דבר"
08:48 02/03/23  |  עידן יוסף

ח"כ דוד ביטן הגיב ליוזמת דנון, אדלשטיין טרופר ואיזנקוט: "אין לזה משמעות, כל עוד שר המשפטים לא משתתף, היוזמה הזאת לא נותנת שום דבר. ברגע שיקיימו את המגע הראשון ויראו שזה לא תרגיל יחסי ציבור - שני הצדדים יבינו שאפשר להתקדם ויפסיקו את הדיונים" (גלי צה"ל).

+הנה ימים באים: ימי חרון, עברה, זעם ושיבוש
08:48 02/03/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

הרפורמה המשפטית הנדרשת והחשובה מאוד לתיקון מערכת המשפט אינה הסיבה האמיתית לימי העברה חרון וזעם, בהם חוזה העם מאז כינונה של הממשלה הנבחרת, הסיבה האמיתית היא הסירוב הקנאי, הפנאטי לקבל את תוצאות הבחירות

המחאה בת"א. התנהגות מופקרת [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
+שתי כנסות שונות יידרשו כדי לאשר חוקי יסוד
08:25 02/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ישראל היום: שר המשפטים שוקל לרכך את תוכניתו, ייתכן שכבר לקראת הקריאה השנייה והשלישית או לאחר אישור הרפורמה  ▪  השינוי שנשקל: חוק יסוד יעבור בארבע קריאות - האחרונה שבהן רק לאחר בחירות חדשות

שידור הוועדה המיוחדת לתיקונים לחוק-יסוד הממשלה
לוין. תוכנית מרוככת [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+שניים ממפרי הסדר בת"א יובאו להארכת מעצרם
08:15 02/03/23  |  עידן יוסף

הבוקר יובאו בפני שופט בית משפט השלום בתל אביב שני חשודים, גבר בן 27 מקדימה וגבר בן 35 מרמת גן, שנעצרו אתמול במהלך הפרות הסדר בתל אביב.

+המחנה הממלכתי נגד הגבלות היועמ"ש על נתניהו
08:10 02/03/23  |  עידן יוסף

במחנה הממלכתי תוקפים את היועצת המשפטית לממשלה מיארה ואומרים כי אין פשרה בגלל האיסור על ראש הממשלה לעסוק ברפורמה.

+השר לוין: המצור על שרה נתניהו - מטורף וחסר תקדים
23:13 01/03/23  |  איציק וולף

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין, טען כי המצור על רעיית ראש הממשלה, הגברת שרה נתניהו הוא מטורף וחסר תקדים, כלשונו.
"מי שחשב שהאנרכיה תיעצר בחסימות כבישים ובקפיצה על שולחנות בכנסת, גילה הערב שכשמאפשרים אלימות והפרות סדר זה לא נעצר בזה. הגיע הזמן להחיל את שלטון החוק על אלה שמדברים בשם שלטון החוק, אבל רומסים את החוק ואת זכויות הפרט של כל מי שלא חושב כמוהם", טען.

+ח"כ גנץ: תנו לאשת ראש הממשלה לחזור לביתה
22:55 01/03/23  |  איציק וולף

יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, קורא למפגינים סביב המספרה שבה נמצאת שרה נתניהו לתת לה לצאת משם ולחזור לביתה.
"אני קורא למפגינים בכיכר המדינה - תנו לאשת ראש הממשלה לחזור לביתה ואתם המשיכו להניף את הדגלים ולהשמיע את זעקתנו הצודקת. נמשיך לפעול ביחד, במגוון דרכים חוקיות כדי לעצור את ההפיכה המשטרית", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.

+המשטרה החלה לפנות את המפגינים מול המספרה שבה נמצאת שרה נתניהו
22:50 01/03/23  |  איציק וולף

המשטרה החלה לפנות בכוח את המפגינים הרבים שהתקבצו הערב מול המספר בכיכר המדינה שבה הסתפרה שרה נתניהו, אשתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

+אהוד ברק: החזירות הוקעה, פזרו את המצור על המספרה
22:49 01/03/23  |  איציק וולף

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, קרא למאות המפגינים שהתכנסו בכיכר המדינה, מול המספרה שבה נמצאת שרה נתניהו, לעזוב את המקום.
חברים, המטרה בכיכר המדינה הושגה. החזירות החמדנית של ׳המשפחה׳ הוקעה. זו העת לפזר את המצור על המספרה. איננו רוצים חיכוך פיזי עם האישה המסוימת הזאת, גם אם יש לה חלק בכל הפלונטר שאנו בתוכו. לא ראוי. אפילו מזיק. יהיו לנו עוד הרבה מאבקים קשים. אבל בסוף ההפיכה המשטרית תיכשל", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו לבג"ץ: מותר לי לעסוק ברפורמה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
איציק וולף
ראש הממשלה מסר הצהרה לוחמנית ולא גילה נכונות לפשרה ביחס לחקיקה המשפטית    "לא נסבול מצב שאיש הישר בעיניו יעשה. אמרתי את זה מול פורעי החוק בחווארה ואני אומר את זה מול פורעי החוק מתל אביב"
איציק וולף
לראשונה - חברי כנסת מהליכוד קוראים להיענות לנשיא המדינה הכוללת הקפאה לשבועיים של חקיקת הרפורמה המשפטית    הצטרפו אל חברי הכנסת גדי איזנקוט וחילי טרופר מהמחנה הממלכתי בקריאה לעצור את סכנת ההתפרקות של מדינת ישראל
איציק וולף
נשיא המדינה התריע שהמשבר הפוליטי מאיים על החוסן של מדינת ישראל    "לא אתן למדינת ישראל שלנו, של כולנו, להגיע אל נקודת האל-חזור"
עידן יוסף
הזהירה: לרפורמה יכול להיות השלכה שלילית    מאשרת מחדש את דירוג האשראי של ישראל ב-A+ עם תחזית יציבה    כלכלת ישראל נשארת חזקה למרות סיכונים ביטחוניים וחוסר יציבות פוליטית
אפרים הלפרין
המהפכה החוקתית של אהרן ברק הביאה למצב בו הדם הזורם בגופם של הרשות המחוקקת והמבצעת, הוא דמה של הרשות השופטת    שימוש בחקיקה שיפוטית לצורך המצאה יש מאין של עילת הסבירות, והשתתת החלטות המינהל הציבורי על עילת הסבירות ההזויה באמצעות "קציני סבירות" (היועצים המשפטיים) ריסקה ללא הכר את הפרדת הרשויות    ניתן להגיע להסכמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il