X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המשנה ליועמ"שית בוועדה המיוחדת:
"הטענה שנפתחות חקירות רק כנגד צד אחד - שגויה עובדתית"
השיב המשנה ליועמ"שית לענייני משפט ציבורי, עו"ד גיל לימון, לטענות יו"ר הוועדה ח"כ להב הרצנו: "הדבר היחידי שאנחנו עוסקים בו, זה רק ענייניו של אריה דרעי. אתם מביאים חוק שיאפשר לילדה בכיתה ג' או לאופנובנק להיות שר"

הוועדה המיוחדת לתיקונים לחוק יסוד: הממשלה, שבה ודנה (יום ה', 2.3.23) בתיקונים לסעיף המתייחס לביקורת השיפוטית לעניין כשירות במינוי שרים.
בתחילת הדיון התייחס יו״ר הוועדה להחלטת היועצת המשפטית לממשלה לפתוח בחקירה נגד ח"כ צביקה פוגל: ״אינספור מכתבים ששלחתי ליועמ"ש על דברי הסתה שנאמרו ולא זכיתי להתייחסות ממנה, ופתאום היא מוצאת זמן במהירות לפתוח בחקירה נגד ח"כ פוגל על דברים שמהם אני מתנער כמובן. אבל לכל הדברים שנאמרו בשבועיים האחרונים, ע"י אהוד אולמרט שקרא לקרב פנים מול פנים, או דן חלוץ שקרא לסירוב פקודה, ועל דברים דומים שאמרו אהוד ברק ורון חולדאי. איפה היועמ"ש? כל הדברים האלה לא ראויים לחקירה?".
לדברי יו"ר הוועדה השיב המשנה ליועמ"שית לענייני משפט ציבורי, עו"ד גיל לימון: "הטענה שנפתחות חקירות רק כנגד צד אחד היא שגויה עובדתית. בכל פעם שיש טענות להסתה הן נחקרות ביסודיות. האירועים של הימים האחרונים מדגישים עד כמה חשוב שהיועצים המשפטים יהיו עצמאיים וא-פוליטיים".
ח"כ אחמד טיבי פנה לעו"ד לימון בשאלה האם החוק העוסק בביקורת שיפוטית לעניין כשירות במינוי, יתייחס גם לעניין כשירותו של השר בן-גביר לאור העובדה שהוא הורשע בתמיכה בארגון טרור. המשנה ליועמ"ש השיב כי הצעת החוק אכן תשפיע גם על עניין השר לביטחון לאומי: "יש עתירות תלויות ועומדות והיועדת המשפטית לממשלה תיתן את חוות דעתה בנושא. ואם החוק הזה יתקבל חוות דעתה כמובן תתייתר".
ח"כ אורית פרקש הכהן: אנחנו דוהרים למשבר חוקתי. תקעתם את המילה "יסוד" בחוק הזה, רק כדי למנוע ביקורת שיפוטית. שופטי בג"ץ לא התרשמו מהחקיקה הפרסונלית והמושחתת שחוקקה כאן לפני כמה חודשים והם אמרו שאדם שהורשע פעם שלישית לא ראוי להיות שר. אנחנו כמה ימים לפני חג הפורים אבל המסכה שיש לחוק הזה היא ברורה: זהו חוק פרסונלי עבור אדם אחד, אריה דרעי".
ח"כ יוראי להב הרצנו: למה במקום לדון בחוק הזה, אנחנו לא דנים בבניית חדר מיון בקריית שמונה? בחוק הדיור הציבורי ובאנשים השקופים. הדבר היחידי שאנחנו עוסקים בו, זה רק ענייניו של אריה דרעי. אתם מביאים חוק שיאפשר לילדה בכיתה ג' או לאופנובנק להיות שר. הדמוקרטיה היא לא רק שלטון הרוב, אלא גם שמירה על זכויות המיעוט ושמירה על החוק".
המרצה למשפט ציבורי קריה אקדמית אונו, ד"ר יעקב בן שמש: ע"פ החוק, רק הכנסת היא זאת שנותנת את האמון בממשלה. בהלכת דרעי-פנחסי אמר בית המשפט, ללא ביסוס בחוק, שיש לו סמכות להתערב במינוי שרים. 30 שנה אחרי, אנחנו רואים מה ההתערבות הזאת עשתה לבית המשפט. האירוניה הייתה שטענת בית המשפט הייתה שמינויו אז של דרעי פגעה "באמון הציבור". החלטה שיפוטית ללא ביסוס בחוק, פוגעת ביציבות הממשלה ובזכות לבחור ולהיבחר.
חוקר בכיר במכון הישראלי לדמוקרטיה, ד"ר עמיר פוקס: "מדובר בחוק בעל מאפיינים רטרואקטיביים ובהצעה בלתי ראויה באופן קיצוני המשדרת מסר של זילות כלפי החוק וחוקי יסוד, כלפי פסיקת בית המשפט והמאבק בשחיתות וכלפי שלטון החוק".
יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר כץ: לראש הממשלה יש את התמונה הרחבה יותר. ואם הוא יודע שבזכות מינוי של אדם מסוים, זה יתן מענה להקמת ממשלה שתייצב את המדינה אחרי אינספור בחירות. ובמיוחד אם יש ערך נוסף לאותו אדם, שיקול הדעת צריך להיות של ראש הממשלה ולא של אף אדם אחר", סיכם ח"כ כץ.

תאריך:  02/03/2023   |   עודכן:  02/03/2023
+תרבות הניהול הכושלת של עמידר מדאיגה את חברי הכנסת
00:29 03/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נציגי האוצר ומשרד השיכון אמרו בדיון על דוח המבקר בנוגע לתחזוקת דירות חברת עמידר כי יוגדלו מעתה הסכומים לשיפוץ הדירות ויוקם מערך פיקוח ובקרה על יישום תוכניות החברה

דירות עמידר בראש העין [צילום: עמידר]
+מתווה הסיוע בשכר דירה לעולים חדשים ישופר
17:35 02/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כך מתחייבים משרדי העלייה והקליטה והאוצר לאחר שהתברר כי הסיוע בשכ"ד שניתן לעולים חדשים לא מתאים ליוקר הדיור כיום, אך תולים זאת במגבלות תקציביות ואף בוחנים אפשרות לקצר את משך הסיוע בשכר הדירה  ▪  יו"ר ועדת המשנה לסיוע בדיור ודיור ציבורי לעולים: "מבקש להגדיל את העוגה התקציבית ולא רק לשנות את הפריסה"

אריק אוזן ויחיא כמאל [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+ישראל ביתנו תגיש הצעת חוק להחלת ריבוות על בקעת הירדן ואזור מועצת מגילות
16:20 02/03/23  |  עידן יוסף

ח"כ אביגדור ליברמן קורא להחלת הריבונות הישראלית על בקעת הירדן ומגילות ים המלח. ליברמן סבור שהחלת ריבונות ישראלית על אזורים אלו היא התשובה לגל הטרור וחוסר היציבות ברשות הפלשתינית.
ליברמן וחברי סיעת ישראל ביתנו סיירו במועצה האזורית מגילות בים המלח ונפגשו עם ראש המועצה לדיון בתוכניותיהם. הם מסרו כי הם מקדמים תוכנית לאומית לפיתוח האזור, כולל מעלה אפרים, לחיזוק ההתיישבות היהודית, יצירת מקומות עבודה וקידום תיירות. עוד ציינו כי קידום מהלכים מדיניים להכרה בחשיבות האזור ולחיזוק המשילות בצפון ים המלח נתפס כאבן בניין חשוב ומשמעותי בפיתוח האזור.
המועצה האזורית מגילות מבצעת בשנים האחרונות תהליכי צמיחה, תכנון ופיתוח מואצים.
ליברמן התייחס לתוכנית אלון מ-1967, שהתייחסה לעתיד השטחים המשוחררים ולדרכי הטיפול בפליטים הערבים. במפלגה מתכננים להגיש הצעת חוק להחלת ריבונות על המועצה האזורית מגילות ים המלח.

+ח"כים באופוזיציה מחרימים את הדיון היום בהצעת חוק הנבצרות
16:10 02/03/23  |  עידן יוסף

כמה מחברי האופוזיציה, למעט המחנה הממלכתי, הודיעו כי יחרימו את הדיון היום בוועדה המיוחדת בחוק הנבצרות אחרי שבקשתה של ח״כ אפרת רייטן לדחות את הדיון עד שתהיה חוות דעת משפטית על החוק לא התקבלה (חדשות 13).

+"ההצעה לתיקון חוק הנבצרות - למנוע ניצול לרעה של הדין הקיים"
15:39 02/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

עו"ד גיל לימון: הגבלת המצב של נבצרות בשל נסיבות בריאותיות בלבד מעוררת קושי רב  ▪ חברי האופוזיציה נטשו את הדיון במחאה על שעדיין לא הושמעה חוות הדעת של הייעוץ המשפטי לוועדה

כץ. "נגד פרשנות משפטית שאין לה שום בסיס בחוק" [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+"על האוצר והחקלאים להגיע להסכמות תוך שבועיים"
15:15 02/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

כך קרא יו"ר ועדת הכלכלה ביטן בדיון בוועדה, לאחר שבדיון הקודם התברר כי התמיכה הישירה לחקלאות תוקצבה בכ-200 מיליון שקל בלבד  ▪  סגן שר החקלאות: "האוצר צריך לבוא למו"מ בלי להסתכל על העבר ובידיים נקיות"

ביטן ואבוטבול בוועדת הכלכלה [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+כוחות הביטחון פירקו את לשכתו של ח"כ סוכות באביתר
11:55 02/03/23  |  עידן יוסף

צה"ל ומג"ב פירקו את הלשכה הפרלמנטרית שהקים ח"כ צבי סוכות באביתר. הצבא הוציא צו שטח צבאי סגור שמונע את השהייה במקום. בימים האחרונים, אחרי פיגוע הירי בחווארה בו נרצחו האחים הלל ויגל יניב, עלו מאות פעילים למאחז - ופונו שוב ושוב בידי כוחות הביטחון.

+פוגל: לא רוצה להגיע להמלצה שאסור לקיים את ההילולה במירון
11:23 02/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

חששות לגבי סמכות ובטיחות במהלך הילולת רשב"י הקרובה צפו בוועדה לביטחון לאומי  ▪  שר ירושלים ומסורת ישראל בוועדה לביטחון לאומי: "הודעת ההתפטרות שלי שרירה וקיימת. אם לא יהיו לי הסמכויות, לא אהיה השר האחראי"

צביקה פוגל, מאיר פרוש, יוסף דייטש [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+ח"כ צבי סוכות הקים לשכה פרלמנטרית במאחז אביתר
10:35 02/03/23  |  עידן יוסף

חבר הכנסת צבי סוכות (הציונות הדתית), שנמנה על מקימי המאחז אביתר, התגורר בו במשך שלושה חודשים והיה ממובילי ההסכם עם הממשלה הקודמת שהבטיח את הסדרתו החוקית כיישוב הקים לשכה פרלמנטרית במקום השמם סמוך לצומת תפוח כשהוא מנצל לצורך כך את חסינותו הפרלמנטרית.
כוחות צה"ל שמאבטחים את המקום מאז הפינוי ובמקביל מונעים עליית ישראלים אפשרו לסוכות להיכנס לישוב ולקבוע את לשכתו במקום אך עם עוזר אחד בלבד וללא מלוים נוספים.
סוכות הסביר כי הקים לשכה באביתר כדי לעקוב מקרוב אחרי מימוש ההסכם הקואליציוני עם מפלגתו, לקראת החזרה המלאה לישוב כפי שהוסכם.

+מעוז: נתניהו פועל להסרת חסמים להקמת הרשות לזהות לאומית יהודית
09:31 02/03/23  |  עידן יוסף

יו"ר נעם ח"כ אבי מעוז: "מעריך מאוד את המאמצים של ראש הממשלה בנימין נתניהו וצוותו להסיר את החסמים להקמת הרשות לזהות לאומית יהודית ולמימוש ההסכמים הקואליציוניים, ואני בטוח שמאמצים אלו ישאו פרי בקרוב.
"בינתיים, אני חוזר לתפקד כחבר כנסת מהקואליציה ומתחייב לממש מהכנסת את מה שהתחייבנו לציבור - לשמור ולחזק את צביונה היהודי של מדינתנו האהובה. הגשתי את הצעת החוק לשמירה על קדושת הכותל, את הצעת החוק שתגן על ילדי ישראל מפני הטרלול המגדרי ואת הצעת החוק להגדרת מיהו יהודי במרשם האוכלוסין".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אהוד ברק  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גיל לימון / Gil Limon  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דן חלוץ  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון חולדאי / Ron Huldai  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הטענה שנפתחות חקירות רק כנגד צד אחד - שגויה עובדתית"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
חששות לגבי סמכות ובטיחות במהלך הילולת רשב"י הקרובה צפו בוועדה לביטחון לאומי    שר ירושלים ומסורת ישראל בוועדה לביטחון לאומי: "הודעת ההתפטרות שלי שרירה וקיימת. אם לא יהיו לי הסמכויות, לא אהיה השר האחראי"
עידן יוסף
ח"כ לימור סון הר-מלך: מחבלים הרוצחים יהודים משתחררים לא פעם לאחר ריצוי שנות מאסר ספורות בלבד    השר בן-גביר: מדובר בעונש ראוי מבחינה מוסרית    מתנגדי החוק, בהם חבר הכנסת אחמד טיבי, טוענים כי הוא פוגע בערכים דתיים, שכן מספר רבנים התנגדו לעונש מוות
עידן יוסף
הצעת החוק קובעת כי הסמכות להכרזה על נבצרות ראש הממשלה תהיה רק של הממשלה או הכנסת ברוב של שלושה רבעים ותתרחש אך ורק בשל אי-מסוגלות פיזית או נפשית    יש עתיד והעבודה נעדרו מההצבעה
עידן יוסף
ועדת הבריאות אישרה את הצעת החוק להכנסת חמץ לבתי חולים לקריאה ראשונה    יו"ר הוועדה: "מדובר בנוסח מרוכך ומאוזן; החוק יעבור סופית לפני חג הפסח הקרוב"    ח"כ שטרן: יהיה יותר חמץ בבתי החולים, תהיה התרחקות של אנשים מהיהדות    ח"כ רוט: אל תגידו לי בשם אהבת היהדות מה נכון ליהדות
עידן יוסף
כך מזהירה יו"ר הוועדה לענייני הצעירים    נציגי ארגוני טבע וסביבה הציגו בוועדה שורת פסקי דין שע"י עילה זו מנעו בינוי על קרקע מזוהמת, הוצאת רישיון הפקה למפעלי ים המלח והרחבת בתי הזיקוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il