X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הפרופסור משה שרון, יו"ר הוועדה
שני חברי ועדת השמות הממשלתית התפטרו במחאה
יופי תירוש וישי שריד כתבו כי לצד התנגדותם למתן שמות להתנחלויות, הם אינם יכולים להשתתף בוועדה הפועלת לצד ממשלה "הפועלת לחיסול הדמוקרטיה" לאורך שנים קבעה הוועדה שמות למקומות מעבר לקו הירוק

שני חברים בוועדת השמות הממשלתית, הד"ר יופי תירוש וישי שריד, התפטרו (יום ג', 28.2.23) מחברותם בהתנדבות, לנוכח התנגדותם למתן שמות לממקומות בארץ הנמצאים בשטחי יהודה והשומרון. במכתב התפטרות ששלחו ליו"ר ועדת השמות הממשלתית הפרופסור משה שרון, טענו כי מתן שמות למקומות בשטחים נעשה ב"חוסר סמכות מהותי ובניגוד לדין הבינלאומי".
הוועדה קיימת מראשית ימי המדינה וקבעה שמות לכל ההתנחלויות. "שמחנו להתמנות כחברים בוועדה לפני כשנה, ולתרום בהתנדבות למשימתה החשובה - מתן שמות לישובים, דרכים ולאתרים אחרים במדינת ישראל", כתבו הפורשים.
"לדאבוננו נוכחנו לדעת כי הוועדה מקדישה חלק ניכר מזמנה לקביעת שמות לישובים, מחלפים ואתרים שונים בשטחי איו"ש, שאינם חלק ממדינת ישראל, שהחוק הישראלי אינו חל עליהם, ואשר אוכלוסייתם אינה מיוצגת כלל בוועדה. הוועדה עושה כן לדעתנו בחוסר סמכות מהותי ובניגוד לדין הבינלאומי החל על שטחים אלה. בכך משתתפת הוועדה למעשה בתהליך הסיפוח המתמשך של השטחים, שהוא הרה אסון למדינת ישראל.
עוד הוסיפו שני אנשי השמאל: "נדהמנו להיווכח כי בישיבתה הקרובה מתכננת הוועדה לעסוק בביסוס סמכותה לקבוע שמות למאחזים שהיא עצמה מגדירה כ'לא מאושרים', כלומר מאחזים בלתי חוקיים".
למכתב נוספה גם אמירה אקטואלית ולפפיה: "לכך מצטרף חוסר האמון שלנו בממשלה הרעה הנוכחית, אשר פועלת לחיסול הדמוקרטיה וקורעת לגזרים את החברה הישראלית. איננו יכולים להמשיך וליטול חלק בוועדה הפועלת לצד ממשלה כזו. עוד נציין, כי לא ניתן להשלים עם מצב שבו 75 שנה לאחר הקמתה של המדינה, אין ייצוג בוועדה לאזרחי ישראל הערבים. בני ובנות המיעוט הערבי זכאים שדעותיהם ורחשי לבם יישמעו בוועדה, והיעדרם ממנה הוא פגם חמור בפעולתה".

תאריך:  02/03/2023   |   עודכן:  02/03/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שני חברי ועדת השמות הממשלתית התפטרו במחאה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ברוך שפטרנו...
יהודי ישראלי גאה  |  2/03/23 18:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
עידן יוסף
הצעת החוק קובעת כי הסמכות להכרזה על נבצרות ראש הממשלה תהיה רק של הממשלה או הכנסת ברוב של שלושה רבעים ותתרחש אך ורק בשל אי-מסוגלות פיזית או נפשית    יש עתיד והעבודה נעדרו מההצבעה
עידן יוסף
בשיה פתוחה עמם ביקש מהם לקדם תהליכים ולפתור משברים    השיב לשאלות המנכ"לים בנושאי: עבודה מול הרשויות המקומיות, סוגיות בנוגע לעולים החדשים וקליטתם בארץ, מיזמים אזוריים עם מדינות שכנות, יוקר המחיה וסוגית הריכוזיות
עידן יוסף
השר במשרד הביטחון אומר כי המערכת עדיין מאמינה שהביטחון מושג באמצעות שקט, הכלה ורגיעה    אמר כי הוא עושה כל שביכולתו להוביל את השינוי בתפיסת הביטחון והמאבק בטרור, למרות הקושי לשנות תפיסה המושרשת כבר שלושה עשורים בכל מערכת הביטחון ובמישור המדיני
איציק וולף
טוען שראש הממשלה לא כיבד את ההסכם הקואליציוני שנחתם בין הליכוד לבין יהדות התורה    "בנסיבות שבהן המפיק של ההילולא אינו כפוף אלי ואף חברת הבקרה עליו אינה כפופה אלי, אין ביכולתי לקיים את השליחות שהוטלה עלי"
מירב ארד
שר האוצר הציג את תקציב המדינה והתוכנית הכלכלית לשנים 2024-2023    הציג בשורה להורים - נקודות הזיכוי על ילדים בגילי 13-18 ייגדלו    על מערכת הביטחון אמר: "הגענו לתוכנית רב-שנתית מאוד טובה עם הצבא"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il