עיריית ירושלים וצוות תוכנית אב לתחבורה סיכמו לאחרונה את פעילות פיתוח תשתיות התחבורה בעיר לשנת 2022, תוך מבט על הצפוי בשנים הקרובות. במהלך השנה האחרונה נמשכו העבודות לקידום הפעלת רשת הרכבות הקלות ברחבי העיר, ובהן עבודות התשתית והנחת המסילות ברשת הרכבות הקלות העירונית ה-J-NET, הכוללת את הקו הירוק (משכונת גילה להר הצופים, דרך הכניסה לעיר), ואת הארכת הקו האדום הקיים (מהר הרצל עד להדסה עין כרם בדרום העיר, ומפסגת זאב לנווה יעקב בצפונה). זאת, לצד ההתקדמות בעבודות התשתית לאורך התוואי הכחול (מגילה עד רמות), וכן בתכנון ובאישור הקו הסגול, הצהוב והחום - שיהוו שלוחות של הרשת העירונית למספר שכונות ולעיר העתיקה.
במסגרת עבודות התשתית ('אינפרא 1') של הארכת הקו האדום והקמת הקו הירוק, המתבצעות ע"י חברת 'מוריה' ונמצאות בעיצומן, הגיעה לסיומה העתקת התשתיות בכ-70% ממקטעי העבודות. בין המקטעים המסילתיים בהם הסתיימו עבודות 'אינפרא 1', נמצאים המקטעים בפת דרום ושיקוע פת, מלחה, גבעת מרדכי, הדסה עין כרם, מודעי, הר הצופים ודב יוסף.
בנוסף, עבודות 'אינפרא 2' (הנחת מסילות, יציקת בטון וחישמול הקו), המבוצעות על-ידי חברת 'כפיר', קודמו במספר מקטעים בתוואי האדום והירוק: הנטקה, סאלד, אורה, הדסה ועוד, ובקרוב הן יחלו במקטעים נוספים, ביניהם מקטעי גילה ופת. כחלק מכך, התקבלו גם 13 קרונות חדשים של הרכבת הקלה, מחברת CAF הספרדית, אשר צפויה למסור סה"כ 57 מערכים של צמדי רכבות (כלומר 114 קרונות) עד לשנת 2025. אלה יצטרפו לצי הרכבות הקלות הקיים ויגדילו את מצבת הקרונות בעיר, דבר שיאפשר הסעת רכבות רבות ובתדירות גבוהה.