X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אלמוג כהן. זלזול בח"כים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
ח"כ אלמוג כהן נענש בחמישה ימי שלילת זכות הדיבור
כהן שידר בפייסבוק מהמליאה והעליב מחוקקים אחרים חברי הכנסת ולדימיר בליאק ויוראי להב הרצנו ננזפו בשל טיפוס על שולחנות וכמו כהן נשללה מהם האפשרות להשתמש בכלים פרלמנטריים עד הפגרה

ועדת האתיקה פרסמה (יום א', 5.3.23) החלטות משמעתיות ראשונות לכנסת ה-25, ובהן הטילה עונשים על חברי הכנסת אלמוג כהן (עוצמה יהודית), יוראי להב הרצנו, ולדימיר בליאק ושלי מירון (יש עתיד). כהן נענש על שידור פייסבוק מהמליאה שבו לגלג על חברי כנסת ערבים ואחרים, ואילו חברי הכנסת מיש עתיד קפצו מעבר לשולחנה של ועדת החוקה.
הוועדה, בראשות ח"כ ינון אזולאי, החליטה לשלול מבליאק ומלהב הרצנו את האפשרות להשתמש בכלים פרלמנטריים בהם יוזמות חקיקה ושאילתות עד סוף כנס החורף של הכנסת. מירון, שבניגוד אליהם הביעה חרטה על מעשיה, קיבלה רק נזיפה חמורה כמו חבריה. הוועדה החליטה כי גם מחבר הכנסת כהן תישלל האפשרות הזאת בנוסף לחמישה ימים בהם לא יוכל לנאום במליאת הכנסת או בוועדות.
ח"כ אלמוג כהן מסר בתגובה: אני מקבל בברכה את ההחלטה ואף התנצלתי בפומבי על הסגנון. תומך הטרור עופר כסיף אשר קרא לי 'נאצי' כמה פעמים במליה עדיין לא זומן ע"י חבריו האתיים. בנוסף החכי״ם של יש-עתיד שקפצו על השולחנות בוועדת חוקה ואף סירבו להתנצל על כך קיבלו פרס בצורת ענישה מקלה".

תאריך:  05/03/2023   |   עודכן:  05/03/2023
+אושרה בטרומית: הצעת חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה
13:16 06/03/23  |  מירב ארד

מליאת הכנסת אשירה בקריאה טרומית את הצעת חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה. ההצעה החוק, שהגישה ח"כ שרן השכל קובעת כי לנפגעי פעולות איבה תינתן זכאות לקבלת פיצוי מהרשות הפלשתינית, ובמקביל יהיו זכאים להמשיך לקבל את התגמולים מהביטוח הלאומי.

+כנסת בתחפושת
12:21 06/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

תמנו שטה עם בני גנץ [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+רוטמן: העומס בביהמ"ש – תוצאה של שיטה המגבירה חוסר ודאות
12:12 06/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת החוקה מייחס את הבעיה לכך שביהמ"ש עוסק בנושאים שאין צורך שיעסוק בהם ו"תפישה השוללת קביעת כללים ברורים המצמצמים את שיקול הדעת השיפוטי ותורמים לוודאות"  ▪  ח"כ גלעד קריב: " ניסיון מאולץ לקשור את הסוגיה למהלכים ההרסניים שאתם מובילים"  ▪  מנהל בית המשפט: "הגענו להסכמה עם האוצר להוספת 56 תקנים ברוטו, אך מינוי השופטים עלול להתעכב"

שפיצר. עלייה במורכבות התיקים [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+"חוק המתנות" אושר בקריאה טרומית
12:11 06/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הצעתו של עמית הלוי מהליכוד תאפשר בפועל לנתניהו לקבלת תרומות להגנתו המשפטית - לאחר שבג"ץ הורה לו להחזיר 270,000 דולר לעזבון בן-דודו

הלוי. תרומות לעובדי ציבור [צילום: מוריה ברקוביץ', דוברות הכנסת]
+הצע"ח לפטור ממע"מ לתרופות אונקולוגיות אושרה בטרומית
11:52 06/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הצע"ח של ח"כ דודי אמסלם אושרה פה אחד במליאה  ▪  מטרתה של הצעת החוק היא להקל על חולים אלו ולהוזיל עבורם את עלות רכישת התרופות האונקולוגיות  ▪  ח"כ אמסלם: "מדובר בסוג של צוואה שאני מקיים, לזכר אשתי המנוחה רוזי ז"ל"

ח"כ אמסלם. הצע"ח שתציל חיים [צילום: ערוץ כנסת]
+הכנסת אישרה להאריך בשנה את חוק האזרחות והכניסה לישראל
01:21 06/03/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה ברוב של 20 מול 9 את בקשת הממשלה להאריך בצו את תוקפו של חוק האזרחות והכניסה לישראל (הוראת שעה), התשפ"ב-2022, והוא יוארך בשנה עד ל-14 במרס 2024.
ח"כ ינון אזולאי הציג את המלצת הוועדה המשותפת: "החוק לא מונע מבני זוג להקים משפחה בשטחי יהודה ושומרון אלא מגביל את האפשרות לעשות זאת בשטח ישראל נוכח השיקולים הביטחוניים. במהלך השנים האחרונות התרחשו בישראל עשרות פיגועים שבוצעו על-ידי אזרחים ותושבים שקיבלו מעמד בישראל כתוצאה מאיחוד משפחות. הקשרים שמקיימים פלשתינים בישראל עם בני משפחותיהם ביהודה ושומרון לצד אפשרותם לנוע בחופשיות ברחבי ישראל מהווים תשתית שעלולה לשמש ואף שימשה לא פעם לפעילות טרור נגד ישראל ואזרחים ישראלים".
ח"כ עופר כסיף התנגד: "הארכת הצו איננה מידתית בעליל. אף חברה לא יכולה לקיים עצמה על בסיס של אפס סיכונים. שאיפה לאפס סיכונים משתקת את החברה ומקריבה זכויות וצרכים אישיים שנגעים פעם אחר פעם. הוראת שעה גזענית וערכאית מטרתה ליצור פילוג בעם הפלשתיני, ניכור של העם הפלשתיני לאדמתו ועליונות דמוגרפית יהודית". ח"כ אימאן ח'טיב יאסין הוסיפה: "מדינת ישראל מתגאה בהיותה הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון אבל מה שאתם רוצים לאשר כאן היום זה ההפך המוחלט מדמוקרטיה, זו גזענות לשמה. בקדנציה הקודמת ניסינו לקדם פשרה, לא כי אנחנו אוהבים או מסכימים עם החוק, אנחנו מתעבים אותו אבל ליבנו עם האנשים שחיים כאן עשרות שנים ללא זכויות, ללא יכולת לעבוד, לקבל ביטוח רפואי, לקבל רישיון נהיגה. כל פעם צריכים לחדש את התושבות הארעית וחוששים מהרגע שיגידו להם ללכת ויפרידו אותם מבני זוגם או ילדיהם".

+אלקין: רוב בכירי משרד הבריאות נגד חוק החמץ
00:55 06/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אושר בקריאה ראשונה: מנהלי בתי"ח יוכלו לקבוע איסורים והגבלות על הכנסת חמץ לבתי החולים  ▪  בוסו: אין מגנומטרים לאוכל, אין בדיקה של תיקים, האמירות האלה זה פשוט לפלג את העם

גפני. התערבות משפטית חחצופה בנושאי דת [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+לפיד: חוקה תמורת עצירת החקיקה המשפטית
22:16 05/03/23  |  עידן יוסף

ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד במליאת הכנסת: "ראש הממשלה רוצה שנשים על השולחן הצעה? בבקשה הנה ההצעה: תעצרו את החקיקה, עכשיו, היום, לפני ההצבעה. במקום להצביע נלך לבית הנשיא, נודיע שאנחנו נשארים שם עד שלמדינת ישראל תהיה חוקה".

+המליאה אישרה להאריך את מועד בחירת נציגי הכנסת לוועדות המינוי ב-3 חודשים
22:08 05/03/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה את ההצעה לתיקון תקנון הכנסת אשר קובע כי על הכנסת לבחור בתוך 4 חודשים מיום כינונה את נציגיה לוועדות הבחירה והמינוי לוועדות לבחירת שופטים, דיינים קאדים וקאדים מד'הב. כעת, ע"פ ההצעה, תינתן הארכה של שלושה חודשים נוספים, כך שהמועד האחרון לבחירת נציגי הכנסת בוועדות אלו יהיה ב-15.6.23, שבעה חודשים ממועד תחילת כהונתה. 51 חברי כנסת תמכו בהצעה לעומת 47 שהתנגדו.
ח"כ זאב אלקין מחה ואמר כי הבחירה והמינוי לא התבצעו למרות התקנון והתיקון המוצע מבקש לתקן בדיעבד פאשלה של הממשלה.
בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "הסיבה לתיקון המוצע היא הדיונים המתקיימים בימים אלה בוועדת החוקה, חוק ומשפט בהצעת חוק מטעמה הכוללת תיקונים שונים לחוק-יסוד: השפיטה, ובהם שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. על-מנת לאפשר לוועדת החוקה להשלים את דיוניה, ולהימנע ממצב שבו הכנסת תבחר את נציגיה לפרק זמן קצר, מוצע לדחות את המועד האחרון לבחירת נציגי הכנסת בוועדות הבחירה והמנוי השונות בשלושה חודשים נוספים".

+דרשוביץ: אין להרחיב סמכות שיפוטית לסוגיות כמו הדחת ראש ממשלה
21:19 05/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המשפטן אלן דרשוביץ אומר כי "זוהי סוגיה פוליטית ולא משפטית"  ▪  הלשכה המשפטית של הכנסת על חוק הנבצרות: יש לבחון האם אין מקום לאפשר ביקורת שיפוטית במקרים בהם נדרשת הכרזה בשל נבצרות "אובייקטיבית" או מקרים בהם יתעורר חשש לניצול לרעה של הסמכות על הכרזה מעין זו

הפרופסור אלן דרשוביץ [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+ליברמן: אעלה בשבוע הבא למליאה את הצעת סיפוח בקעת הירדן
17:35 05/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ח"כ אלמוג כהן נענש בחמישה ימי שלילת זכות הדיבור
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
המשפטן אלן דרשוביץ אומר כי "זוהי סוגיה פוליטית ולא משפטית"    הלשכה המשפטית של הכנסת על חוק הנבצרות: יש לבחון האם אין מקום לאפשר ביקורת שיפוטית במקרים בהם נדרשת הכרזה בשל נבצרות "אובייקטיבית" או מקרים בהם יתעורר חשש לניצול לרעה של הסמכות על הכרזה מעין זו
איציק וולף
מירב ארד
נכון לשנת 2022 מספר הצרכנים המחוברים לרשת החלוקה עומד על 150, וכי כיום נפרסו 680 ק"מ של קווים, מתוכם 630 שבהם הגז כבר זורם    מנכ"ל חברות החלוקה מרימון גז טבעי ורתם גז טבעי, עו"ד גלעד שי: "שני שלישים מהצרכנים הפוטנציאליים שלנו נעלמו. פרויקט הגז הטבעי לא מקבל עדיפות לאומית ביחס לתשתיות אחרות
איציק וולף
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ דוד ביטן, אמר שהוא לא מבין את התנגדות האוצר להעברת עשרות מיליוני שקלים לתקצוב רפורמת התחבורה הציבורית
עידן יוסף
משרד החינוך דיווח כי בביקורות בבתי ספר במזרח ירושלים, נחשפו תכני הסתה חמורים בחלק מספרי הלימוד: המשרד לביטחון לאומי: אין חקירת הסתה ללא אישור הפרקליטות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il