X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מכירות של 1.4 מיליארד דולר לחטיבת התעופה [צילום: התעשיה האווירית]
רווחי התעשיה האוירית זינקו בכ-44%
התעשיה האוירית סיימה את שנת 2022 ברווח נקי של 213 מיליון דולר המכירות השנתיות עמדו על 4.97 מיליארד דולר - עלייה של 11% לעומת המכירות אשתקד

התעשיה האוירית לישראל סיימה את שנת 2022 ברווח נקי של 213 מיליון דולר. מדובר בזינוק של 43.9% לעומת הרווח הנקי של שנת 2021, שעמד על 148 מיליון דולר, ובזינוק בשיעור של כ-60% לעומת הרווח הנקי שנרשם בשנת 2020, ועמד על 133 מיליון דולר.
סך כל המכירות של התעשיה האוירית עמדו בשנת 2022 על כ-4.97 מיליארד דולר - עלייה של 11% לעומת המכירות בשנת 2021, שעמדו על כ-4.47 מיליארד דולר. היקף המכירות של חטיבת מערכות טילים וחלל עלה ב-174 מיליון דולר בהשוואה לשנת 2021, ועמד על 1.95 מיליארד דולר. הגידול נובע בעיקר ממכירות בענף טילים ומערכות נשק לתקיפה ולהגנה. גידול של 21 מיליון דולר נרשם גם במכירות חטיבת כלי טיס צבאיים, שעמדו על כ-547 מיליון דולר בשנת 2022. זאת, בעיקר מהתחלת ביצוע פרויקטים חדשים בחטיבה.
המכירות של חטיבת אלתא מערכות עמדו על כ-1.6 מיליארד דולר, גידול של כ-43 מיליון דולר לעומת שנת 2021 שנובע בעיקרו מענף מערכות הגנה אווירית וים. חטיבת התעופה של התעשיה האוירית הציגה גידול של כ-208 מיליון דולר ומכירות בסך כולל של 1.4 מיליארד דולר. בחברה מסבירים את הגידול בהכנסות מצמיחה בענף הסבות המטוסים והשבחות מטוסי מנהלים, בעיקר כחלק מהתאוששות עולם התעופה ממשבר הקורונה.
עלייה נרשמה ברווח הגולמי שעמד על 824 מיליון דולר, וברווח התפעולי שעלה בשיעור של 45% ועמד על 316 מיליון דולר, לעומת 217 מיליון דולר בשנת 2021. גידול של 28% ב-EBITDA השנתי לכ-560 מיליון דולר, בהשוואה לכ-436 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. גידול של 5% נרשם בפעילות המחקר והפיתוח העצמי בשנת 2022 לכ-215 מיליון דולר, לעומת סך של כ-204 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. יתרות המזומנים והאמצעים הנזילים של החברה מסתכמים בכ-1.06 מיליארד דולר.
הרווח הנקי שרשמה החברה ברבעון הרביעי של 2022 לבדו ירד ב-55.5% ועמד על 12 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 27 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2021. ברבעון הרביעי לבדו עמדו מכירות התעשיה האוירית על כ-1.37 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של 1.27 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. עלות המכירות ברבעון עלתה מ-1.07 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2021 ל-1.19 מיליארד דולר בשנת 2022.
יו"ר התעשיה האוירית, עמיר פרץ, אמר כי החברה רשמה השנה שיא של כל הזמנים הן ברווח הנקי וחשוב מכל - בצבר ההזמנות של התעשיה האוירית עבור מערכות החברה, אשר זוכות לעניין רב ולביקוש ברחבי העולם.
"עובדה זאת מאפשרת את גיבושן של תוכניות עבודה לטווח הרחוק, שהינן הבסיס ליציבותה של החברה. ההישג הזה נזקף לזכותם של עובדות ועובדי החברה, שנרתמים לפתח את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר עבור מערכת הביטחון ובשירות שאר לקוחותינו תוך בחינה מתמדת של זירת הקרב העתידית ובהתאמה אליה, בין היתר באמצעות פיתוח כלים אוטונומיים בתחום היבשה, מערכות הגנה והתקפה, מערכות סייבר, בינה מלאכותית וכמובן פיתוחים נוספים העולים על כל דמיון ומצדיקים את מעמדנו כבית החלל הלאומי. אנו פועלים כל העת אל מול הזירה הבינלאומית המשתנה במהירות לנגד עינינו, עובדה המחייבת אותנו לפעול במהירות תוך הקפדה על כללי מערכת הביטחון", אמר.

תאריך:  08/03/2023   |   עודכן:  08/03/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רווחי התעשיה האוירית זינקו בכ-44%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
צפויים שיבושים של מתנגדי הרפורמה בנמל התעופה בן-גוריון, בשעות 13:30-09:00 במקביל לטיסתו לרומא של ראש הממשלה נתניהו    השרה רגב הנחתה לתת מענה לנוסעים היוצאים מן הארץ
עידן יוסף
ברקע הצעות חוק חדשות המבקשות לצרף נציגים ממשרדים שונים מבקש המשרד להגנת הסביבה למנות במוסדות התכנון חברים נוספים    כדי למנוע היחלשות ההיבטים הסביבתיים במערכת התכנון מבקשת השרה סילמן שעל כל תוספת של נציג ממשלה ממשרדים מוטי פיתוח, למנות נציג ציבור שאינו מוטה פיתוח, מגופים ממשלתיים ומכאלה שאינם ממשלתיים
מירב ארד
בין נימוקי הוועדה: "לצד מחקריו, הוביל פרופ' גזית פעילות חלוצית לבחינת בריאות הנחלים בישראל ופעילות רחבת היקף לשיקום נחלי ארצנו"
עידן יוסף
יו"ר דירקטוריון הדואר מצדיק את הרפורמה בדואר שמנעה לדבריו פשיטת רגל ואומר: "צמצום פערים בפריפריה זה לא לפתוח עוד סניפים אלא לעזור לאנשים לעבור מהעולם הישן לחדש; זה לא מדע טילים"
יצחק דנון
טוענת שעיריית בני ברק מאפשרת הפעלת מסוף פיראטי, המהווה סכנה בטיחותית ומטרד בציר המבדיל בין שתי הערים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il