X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הפגנת קורבנותיו של בן-ארי [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]
מייק בן-ארי הודה בתרמית פונזי ענקית
איש שוק ההון גנב מלקוחותיו מאות מיליוני שקלים גזר הדין ייקבע בעוד חצי שנה, בטווח שבין חמש ל-9.5 שנות מאסר, בהתאם לסכום שיחזיר לקורבנותיו

איש שוק ההון מייק בן-ארי הודה והורשע (15.3.23) בהונאת משקיעים במאות מיליוני שקלים, בתרמית פונזי מן הגדולות בתולדות ישראל אם לא הגדולה שבהן. על-פי הסדר הטיעון עימו, הצדדים יבקשו מבית המשפט המחוזי בתל אביב לגזור עליו 9.5-5 שנות מאסר, כאשר אורך המאסר ייגזר מהסכום שישיב לקורבנותיו.
ההסדר הושג בתום הליך גישור בפני סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, בני שגיא, אשר בהסכמת הצדדים גם דן בתיק. שגיא יקבע בעוד חצי שנה את תקופת המאסר, כאשר עד אז ייוותר בן-ארי במאסר ויסייע לעו"ד ליאור דגן - הנאמן בתיק הפירוק של חברת EGFE שהייתה בשליטתו וניהולו - בהשבת הכספים למשקיעים. הצדדים יבקשו משגיא להביא בחשבון את הסכומים שיוחזרו ואת מידת שיתוף הפעולה של בן-ארי עם הנאמן.
הצדדים הסבירו, כי "ככל שבמועד הטיעונים לעונש ניתן יהיה לקבוע כי מלוא כספם של קורבנות העבירה הושב או צפוי להיות מושב להם בטווח סביר, יעתרו הצדדים במשותף לאימוץ הרף התחתון של טווח הענישה. מן הצד השני, ככל שבמועד הטיעונים לעונש לא יושב לקורבנות העבירה סכום כלשהו ולא יהיה צפי להשבתו, יעתרו הצדדים במשותף לאימוץ הרף העליון של טווח הענישה. בכל סיטואציה שאינה 'סיטואציית קצה', דהיינו – החזר מלא מן הצד האחד או העדר החזר כלשהו ושיתוף פעולה מן הצד השני, עונשו של הנאשם ישקף את משקלם השונה של הפרמטרים שפורטו לעיל, וסכומי הכסף שהוחזרו בפועל".
בן-ארי הודה, כי גייס מאות מיליוני שקלים ממאות משקיעים, תוך הבטחות שווא לתשואה חריגה כתוצאה מהשקעות בסיכון נמוך, ומסירת מצגים כוזבים בדבר אופי ההשקעה ונזילותם המיידית של כספי המשקיעים. הוא אומנם החזיר מאות מיליוני שקלים למשקיעים, אך נותר חייב מאות מיליונים למשקיעים אחרים, לאחר שנטל לעצמו את כספם. בכתב האישום המקורי, שהוגש בדצמבר שעבר, נאמר שבן-ארי גייס 555 מיליון שקל והחזיר 265 מיליון שקל. הסכומים נמחקו מכתב האישום המתוקן, כמו שנמחקו המילים "שיטת פירמידה".
מן העובדות בהן הודה בן-ארי עולה, כי הוא פעל בצורה הקלאסית של הונאת פירמידה ("הונאת פונזי", על שמו של צ'רלס פונזי שיצר אותה לפני 100 שנה): הוא שילם לחלק מהמשקיעים את הריבית התקופתית או פרע את הקרן בעת שנדרשה באמצעות כספי משקיעים אחרים. את הכספים שגייס העביר בן-ארי לחשבונות בנק שבשליטתו, השקיע אותם בנכסים ומיזמים שחרגו מהמצגים שהוצגו למשקיעים ואף רשם את חלקם על שמו. הוא גם השתמש בכספי המשקיעים לצרכיו הפרטיים, כולל רכישת נדל"ן והענקת הלוואות למקורביו.
בן-ארי הודה בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, בהלבנת הון ובזיוף בכוונה לקבל דבר בנסיבות מחמירות. המדינה תבקש לחלט רכוש שתפסה ברשותו בשווי 22 מיליון שקל ונכסי מקרקעין שהיו בבעלותו של בן-ארי במונטנגרו; הכסף יועבר לפיצוי קורבנותיו. את המדינה מייצגים עוה"ד סתיו גינת ויוסי צדיק, ואת בן-ארי - עו"ד איתן פינקלשטיין.
עוה"ד איתן ארז ומור בן-שושן, המייצגים 740 נושים של בן-ארי ונפגעי עבירה, מתחו ביקורת על ההסדר שלדבריהם הושג בלא שיתופם של נפגעי העבירה. לטענתם, מתחם הענישה חייב להיות חמור יותר; הם מזכירים, כי ערן מזרחי נדון ל-12 שנות מאסר על הונאה בהיקף של עשירית מזו שביצע בן-ארי. "הדבר היחיד שטוב בהסדר הוא שיש בו תמריץ מסוים לבן-ארי לסייע לנאמן להגדיל את שיעור הדיבידנד לנושים. הנושים חוששים שבסופו של דבר בן-ארי יישב בכלא שלוש-ארבע שנים בלבד, דבר שיוכיח שוב שישראל הפכה לגן עדן לנוכלים".

תאריך:  15/03/2023   |   עודכן:  15/03/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מייק בן-ארי הודה בתרמית פונזי ענקית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יישב 9.5 שנים
חחח  |  15/03/23 23:40
2
זו השיטה של הבנקים
חשדנית  |  16/03/23 03:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
סך העסקות בדירות יד שנייה בחודש ינואר עמד על 4,552 0 ירידה חדה של 37%    משפרי הדיור ורוכשי דירה ראשונה הובילו את הירידות ברכישות הנדל"ן    ירידה של 18% נרשמה ברכישות המשקיעים בהשוואה לינואר אשתקד
עידן יוסף
בוועדת הבריאות עלו חששות לגבי מאבטחי בתי החולים שעשויים לחפש חמץ, אך משרד המשפטים הבהיר כי סמכותם היא לצורכי ביטחון בלבד    ח"כ רוט: "החרדים לא צריכים את החוק הזה. מי שהביא את הדבר הרע הזה אלה עמותות כמו עדאלה והפורום החילוני, שיש להן אינטרס לקעקע ולהחליש את מדינת ישראל"    ח"כ השכל: " אותי שלחו עדאלה? תפסיקו לבלבל בשכל!"
מירב ארד

לפי ההצעה, בית המשפט, לרבות בית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, לא יהיה מוסמך לקיים ביקורת שיפוטית על מינויים של שרים וזהותם, מכל עילה שהיא, למעט לעניין תנאי הכשירות שקבע המכונן    סעיפי החוק יחולו גם על סגני השרים
איציק וולף
פרופ' אמיר ירון אמר בראיון ל-CNN כי התוצאה שעלולה להיווצר מחקיקת הרפורמה המשפטית ללא הסכמה היא בריחת מוחות מישראל    הביע אמון בכך שמנהיגי ישראל מודעים לחשיבות השמירה על עצמאות בנק ישראל
מירב ארד
צפויים לעבור מעל 2.2 מיליון נוסעים במהלך החג - גידול של 18% לעומת שנת השיא 2019    בימי השיא יעברו בנתב"ג קרוב ל-100 אלף נוסעים ביממה, בכ-580 נחיתות והמראות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il