X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פרוש. יוכל לתת אישורי שהייה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
פורסם תזכיר חוק להסדרת ההילולה הקרובה במירון
החוק המוצע כולל הגבלות על הדלקות נוספות ומגדיר הצתה ככל שריפה יזומה, למעט הדלקת אש להסקה או נרות נשמה עוד מוצע לקבוע איסור שהייה במתחם מירון ללא היתר שהייה ספציפי, למעט קבוצות מסוימות היתרי שהייה יינתנו עם הגבלות על שטח ומשך השהייה, והיתרים יינתנו באמצעות כרטיסי נסיעה על בסיס כל הקודם זוכה החוק גם מאפשר בנייה זמנית ומחייב אישור מהנדס לעמידה בבטיחות

משרד ירושלים ומסורת ישראל מפרםם להערות הציבור (יום ד', 15.3.23) תזכיר חוק להסדרת אירוע הילולת ל"ג בעומר הקרובה במירון. מדובר בהוראת שעה שתחול רק על ההילולה שתחון השנה בין 8 ל-10 במאי במטרה ליצור את התשתית הנורמטיבית החקיקתית ליישום המלצות הביניים של הוועדה לחקירת אסון מירון.
מוצע כי ניתן לבצע הדלקות נוספות במתחם מירון, אך לא במתחם קבר רבי שמעון בר יוחאי וזאת במסגרת אירועים נוספים. אירוע נוסף מוגדר ככל אירוע (למעט אירוע הדלקה מרכזי הכולל התכנסות של 300 איש לפחות או שנעשה בו שימוש בעזרים לאירוע בו מתבצעת הדלקה במתקן ההדלקה. בדיקות אלו נקבעו לנוכח החשש הקיים לגבי בטיחות הציבור באירועים בהם משתתף קהל רב. החוק מחריג מהגדרה של אירוע נוסף אירועים פרטיים הנערכים בחצר ביתו של אדם במושב מירון.
החוק המוצע גם מגדיר הצתה ככל שריפה יזומה, לרבות הדלקת אבוקות ולפידים. כלל זה לא יחול על הדלקת אש לצורכי חימום מזון, או לצורכי חימום, המתבצעת במתקנים המיועדים לכך. כך גם האיסור לא יחול על הדלקת נרות נשמה במקום המיועד לכך.
מוצע לקבוע איסור שהייה במתחם מירון בזמן ההילולה אלא אם יינתן לאדם אישור שהייה מוגדר. עם זאת, הצעת החוק קובעת מספר קבוצות של חריגים לאיסור מגורים. הקבוצה הראשונה כוללת את מי שקיבלו אישור שהייה באמצעות כרטיס נסיעה למירון, ואילו הקבוצה השנייה כוללת את מי שמקום מגוריהם הקבוע במושב מירון, מי שמתארח אצל אדם כזה או מי ששכר יחידת אירוח במושב מירון לתקופת ההילולה. בקבוצה השלישית נמנים מי שנדרשים להגיע למתחם מירון במסגרת עבודתם או מי שנוכחותם במתחם מירון נדרשת לצורך סיוע למי שנמצא במצוקה. שלטים או מחסומים המודיעים לציבור על איסור השהייה יוצבו בדרכי הגישה למתחם מירון ובדרכי הגישה והכניסות למתחם ציון רשב"י.
היתרי שהייה מכל סוג יינתנו על-ידי השר מאיר פרוש, ומוצע לקבוע כי ההיתרים יכללו הגבלות ביחס לאזור ולמשך הזמן בו תותר השהות במתחם מירון. אישורי השהייה יינתנו למספר שעות מצומצם על-מנת לעמוד במגבלות קליטת הקהל באתר, ולאפשר לכמה שיותר אנשים להשתתף בהילולה. ההיתרים יינתנו באמצעות הנפקת כרטיסי נסיעה למירון, אשר מכירתם תהיה פתוחה לקהל הרחב על בסיס כל הקודם זוכה. הגעה בתחבורה ציבורית למתחם מירון במהלך ההילולה תתאפשר רק באמצעות רכישה ייעודית ומראש של כרטיסי נסיעה למירון, וכל סידורי הנסיעה האחרים לא יהיו תקפים במהלך ההילולה. השר רשאי להעניק עד 20% מסך היתרי השהייה שלא באמצעות מנגנון כרטיסי הנסיעה אלא ברישיונות שהייה שיונפקו לקהילות, לקבוצות ולזרמים בעלי זיקה ייחודית לחגיגות ל"ג בעומר בהר. זאת כדי לשמור על האופי ההיסטורי והתרבותי של החגיגות, ולאפשר פולחן דתי לקבוצות המגיעות לחגיגות במשך שנים בצורה מאורגנת ומרוכזת ובזמן ייעודי, מבלי לפגוע באופן בלתי מידתי בעקרון השוויון ובציבור הרחב.
הצעת החוק כוללת החרגה לכללי התכנון והבנייה הרגילים לבנייה ולעבודות ארעיות המבוצעות לצרכי הילולה. הצעת החוק מאפשרת הקמת מבנים, מתקנים ועבודות באופן זמני, החל בשבועיים לפני ההילולה עד שבועיים לאחריה. ההיתר כולל אמצעי עזר לאירועים ומבנים ומתקנים שהותקנו על-ידי מפקח ההילולה למטרות ניהול, כגון אוהלי נוחות ותפילה, גרמי מדרגות זמניים או גשרי תצפית לניהול קהל. הצעת החוק מחייבת גם אישור מהנדס מתאים כדי להבטיח עמידה בהיבטי בטיחות ודרישות תכנון הבנייה.
היא כוללת גם האצלת סמכויות לגופים שונים, אך היא מבהירה כי אין בסמכויות אלו כדי לגרוע מסמכויות הרשויות בנושאים שאינם מוסדרים במפורש בהצעת החוק. כן מובהר כי אין חובות הקבועות בחוק לקבל היתר או אישור לביצוע פעולה הגורעת מחובתו של אדם לקבל היתר או אישור לפעול מהפעולות המפורטות בחוק על-פי כל דין.

תאריך:  15/03/2023   |   עודכן:  15/03/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אופיר סופר / Ofir  Sofer  אורי מקלב / Uri Maklev  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  דוד אמסלם / David Amsalem  חיים כץ / Haim Katz  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler  יעקב מרגי / yaakov Margi  יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop  יצחק שמעון סרלאוף  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנחם אליעזר מוזס  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  ניר ברקת / Nir  Barkat  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  רון דרמר / Ron Dramer  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פורסם תזכיר חוק להסדרת ההילולה הקרובה במירון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אסון מירון
מירב ארד
השר הממונה מאיר פרוש: "הפקת הלקחים מאסון מירון לא יכולה להיות ביטול ההילולא, כפי שכמעט קרה בשנה שעברה, חובה עלינו לוודא שההילולא תתקיים גם תתקיים, התפקיד שלנו זה שכל מי שרוצה להגיע למירון בל"ג בעומר יוכל לעשות זאת, ושהוא יחזור הביתה בבטחה בע"ה ובשלום
איתמר לוין
מזכירה שהמליצה למנות שר שיהיה אחראי על האירוע - על-רקע הכוונה להפקידו בידי מאיר פרוש, העשוי לשמש כסגן שר בלבד
איתמר לוין
תכננה להתחיל את הדיונים ב-1.1.23, בעוד חלק מן המוזהרים ביקשו לדחותם לאמצע אפריל    תקיים 16 דיונים עד חודש מאי, לעומת הכוונה המקורית לקיים שניים בשבוע
עידן יוסף
כשתי יממות בלבד אחרי האסון הגדול, נפגשו בכירי המשטרה, בראשות המפכ"ל, ודנו בניסיון לגלגל אחריות ולסכל את חקירת מח"ש    הסמפכ"ל הציע לנסות לקשור לעניין גם את ראש הממשלה נתניהו: "ישנם חומרים בלשכת ראש הממשלה שיש לאסוף"
איתמר לוין
בראש המוזהרים: נתניהו, אוחנה, שבתאי ולביא    18 המוזהרים התבקשו להודיע בתוך שבועיים האם יעידו בעצמם והאם הם מבקשים לזמן עדים מטעמם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il