X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מיארה. למרות חוק הנבצרות [צילום: שיר תורם, פלאש 90]
מיארה לנתניהו: עיסוקך ברפורמה אינו חוקי
מיארה: על-פי פסיקת בג"ץ אסור לנתניהו לעסוק בה והדבר יהווה פעילות בניגוד עניינים דובריו: הוא חייב לעסוק בנושא, אין הפרה של פסק דין או הסדר כלשהו

"הצהרתך אמש וכל פעולה שתבוצע על ידך בניגוד לאמור היא בלתי חוקית ונגועה בניגוד עניינים" - הודיעה (24.3.23) היועצת המשפטית לממשלה, גלי מיארה, לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעקבות הודעתו אמש על "כניסתו לאירוע" בהקשר של הרפורמה המשפטית. דובריו של נתניהו אומרים בתגובה, כי הוא חייב לפעול בנושא הרפורמה בניסיון להביא להסכמה רחבה, וכי לא הפר פסק דין או הסדר כלשהם.
מיארה אומרת כי הצהרתו של נתניהו ובמיוחד התייחסותו להרכב הוועדה לבחירת שופטים, מהווה הפרה של פסק הדין של בית המשפט העליון, אשר קבע שבשל ההליך הפלילי נגדו - אסור לו לנקוט פעולות המעוררות חשש לניגוד עניינים. בג"ץ הורה לנתניהו לפעול על-פי הסדר ניגוד העניינים שקבע בשעתו היועץ המשפטי דאז, אביחי מנדלבליט, ולפיו אסור לו לעסוק בין היתר במינויים של שופטים לבית המשפט העליון ולבית המשפט המחוזי בירושלים.
נתניהו אומנם התנגד לאותו הסדר, אך בג"ץ פסק שקיומו הוא המאפשר לו לכהן כראש ממשלה למרות כתב האישום נגדו. בא-כוחו של נתניהו, עו"ד מיכאל ראבילו, הצהיר לפני חודשיים בבג"ץ, כי נתניהו ימשיך לפעול על-פי הסדר זה - לאחר שמיארה הבהירה שהוא ממשיך לחול עליו. אולם, כאשר קבעה מיארה שנתניהו מנוע מלעסוק ברפורמה המשפטית - משום שחלקים מהותיים בה נוגעים במישרין לענייניו האישיים - הודיע נתניהו שאינו מקבל את ההנחיה. בפועל הוא נמנע מעיסוק פומבי ברפורמה, אך אמש - לאחר שהכנסת אישרה את חוק הנבצרות, המונע ממיארה להוציאו לנבצרות בשל הפרת ההסדר - הוא הודיע כאמור פומבית שבכוונתו לעסוק ברפורמה.
לדברי מיארה, חוק הנבצרות אינו מבטל את הנחייתה בנוגע לאי-עיסוקו של נתניהו ברפורמה. "אמש הודעת ברבים כי בכוונתך להפר את פסיקת בית המשפט העליון ולפעול בניגוד לחוות דעת היועצת המשפטית לממשלה המחייבת אותך לפי פסיקה זו. המצב המשפטי הוא ברור: עליך להימנע מכל עיסוק ביוזמות לשינויים במערכת המשפט, לרבות בהרכב הוועדה לבחירת שופטים, שכן עיסוק בהן הוא פעולה בניגוד עניינים. הצהרתך אמש וכל פעולה שתבוצע על ידך בניגוד לאמור היא בלתי חוקית ונגועה בניגוד עניינים", היא כותבת.
משמעות הודעתה של מיארה היא, שאם נתניהו ימשיך לעסוק ברפורמה - ניתן יהיה לעתור לבג"ץ ולבקש להורות לו להימנע מכך, ומיארה תתמוך בקבלתה של עתירה שכזאת. הדברים אף מעלים את האפשרות לפיה מיארה תקבע שמדובר בעבירה לכאורה של מרמה והפרת אמונים, העוסקת בעיקרה בפעילות בניגוד עניינים מהותי.
דובריו של נתניהו אומרים בתגובה: "כל אדם בר דעת מבין שבעת הזאת של משבר לאומי בעל השלכות פנימיות וחיצוניות למדינת ישראל, ראש הממשלה חייב לפעול כדי לנסות להביא להסכמה לאומית רחבה ככל האפשר, למניעת אלימות ולהבטחת החוק והסדר והתפקוד השוטף של המדינה. נתניהו לא הפר שום פסיקה של בית המשפט העליון ושום הסדר ניגוד עניינים. להודעתו אתמול אין שום השלכה על ענייניו האישיים. ממילא, נתניהו כבר הודיע לבית המשפט העליון, שאף שופט חדש שייבחר על-ידי הוועדה לבחירת שופטים לא יטפל במישרין או בעקיפין בענייניו".

תאריך:  24/03/2023   |   עודכן:  24/03/2023
+ויסולי: ההפגנות מתקיימות בניגוד לנהלים ומסכנות חיים
15:33 24/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר המטה למען א"י אומר כי הפגנות נגד הרפורמה בת"א ובחיפה אושרו למרות שאינם עומדים בכללי ועדת החקירה לאסון מירון, ולנהלי המשטרה ומד"א - לפי מקדם תפוסה של 1 מ"ר לאדם  ▪  כמו-כן, לא הועמד ציוד חילוץ ורפואה כמתחייב

שוטרי מג"ב וליצנית בהפגנה נגד הרפורמה בנתיבי איילון [צילום: עודד בלילטי/AP]
+ח"כ אלי דלל יצביע בעד מהלכי הרפורמה בהתאם להחלטת הסיעה
15:26 24/03/23  |  עידן יוסף

ח"כ אלי דלל, ששמו הוזכר כמורד אפשרי בליכוד, הבהיר בקבוצת וטסאפ כי בישיבת הסיעה ביום שני הביע את עמדתו בנוגע לעיתוי הרפורמה, אך הצביע בעדה והוא מקבל את עמדת הסיעה ויפעל לפי החלטותיה.

+יו"ר הכנסת: המשפטנים מבצעים הסגת גבול כלפי הרשויות המבצעת והמחוקקת
14:51 24/03/23  |  עידן יוסף

יו"ר הכנסת ח"כ אמיר אוחנה נגד היועצת המשפטית לממשלה: "רה"מ נתניהו הוא גם ח"כ ורשאי לממש את זכותו וחובתו להצביע בכנסת בכל נושא כולל התיקונים במערכת המשפט. גם העיוות הזה מדגים את הסגת הגבול שהמשפטנים מבצעים כלפי הרשויות המבצעת והמחוקקת, ומסביר מדוע הרפורמה כה נחוצה".

+במשוחררי ההפגנות גם הנהג שפגע בשוטר בצומת העוגן
14:43 24/03/23  |  עידן יוסף

במהלך מחאה סמוך לשפיים בה נחסם אתמול (ה') הכביש, סירב אחד המפגינים להישמע להנחיות המשטרה ובעקבות כך נעצר. מאוחר יותר, בצומת העוגן, התקרב רכב אל המפגינים ושוטר נפגע מהרכב בעת שניסה להגן על המפגינים. השוטר פונה לקבלת טיפול רפואי ומצבו מוגדר יציב. נהג הרכב נעצר ונלקח לחקירה.
זמן קצר לאחר מכן, במחלף דרור, רכב התנגש ברכב נוסף, גרם לו נזק ולאחר מכן נמלט מהמקום. נהג הרכב נעצר מאוחר יותר על-ידי חוקרי התחנה ונלקח לחקירה.
כל שלושת העצורים שוחררו למעצר בית בזמן שהחקירה נגדם נמשכת.

+ראש הממשלה נתניהו: "בכל ערב מספרים לכם שקרים"
12:34 24/03/23  |  עידן יוסף

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתערב לטובת קידום הרפורמה והפיץ ברשתות החברתיות סרטון הסברה בעדה, תוך קריאה לגולשים לשתפו.
התנועה לאיכות השלטון הודיעה כי תגיש בקשה בהולה לביזיון בית המשפט ותדרוש להטיל על ראש הממשלה את העיצומים הקבועים בחוק, לרבות קנסות כבדים ומאסר.

+דמוקרטיה? לא בשבילנו
11:54 24/03/23  |  ד"ר עדו נתניהו   |   לרשימה המלאה

שופטים חורגים מגבולותיהם ומבטלים חוקים על סמך דעותיהם וערכיהם האישיים, מה שמוביל לאוליגרכיה אינטלקטואלית, לערעור הדמוקרטיה ולהפיכת המדינה לחסרת חוק. אינטלקטואלים כמו אהרן ברק, המחזיקים בתפיסה גבוהה יותר של משפט וממשל, הם האחראים למגמה מסוכנת זו. מי שתומכים בדעה זו לא צריכים לשאת שלטים פרו-דמוקרטיים בהפגנות, מכיוון שהם נגד הדמוקרטיה

התנגשות בין הרשות המחוקקת לרשות השופטת
+בן-גביר: מכתב היועצת המשפטית - הפיכה
11:35 24/03/23  |  עידן יוסף

השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר: "אחרי שהיועצת המשפטית לממשלה ניסתה להטיל עלי מגבלות, עכשיו היועצת המשפטית מאיימת על ראש ממשלת ישראל בפומבי ונותנת לו הוראות - זו הפיכה.
"היועצת לא מסבירה למה היא פועלת בניגוד עניינים, כאשר חוק היועמ"שים קובע מפורשות קביעות לגביה. ניגוד עניינים שטוענת היועמ"שית נגד ראש הממשלה נתניהו, זה ניגוד העניינים שבו היא לוקה וחרף זאת היא ממשיכה לפעול ולחלק הוראות ולנסות להלך אימים נגד הפוליטיקאים. אני מחזק את ידי ראש הממשלה לא להיכנע ליועצת המשפטית, ומכתבה של היועצת היא הוכחה נוספת למה צריך לפטר אותה".

+לשכת עוה"ד תשבית לשעתיים את היכל המשפט בתל אביב
11:25 24/03/23  |  איתמר לוין

לשכת עורכי הדין תשבית מחרתיים (26.3.23) בשעות 13:30-11:30 את היכל המשפט בתל אביב, במחאה על ההצעה להוציא את נציגיה מן הוועדה לבחירת שופטים במסגרת הרפורמה השיפוטית. ראש הלשכה, עמית בכר, טוען: "נציגי הלשכה הם היחידים שמייצגים את הציבור בועדה. כל מערכת צריכה שינויים ועדכונים, וגם מערכת המשפט, אך ההצעות כעת לא יפתרו את הבעיות הקיימות אלא רק יחלישו את הדמוקרטיה". הלשכה קוראת לחבריה להצטרף לחסימת בית המשפט ולהפגנה שתתקיים מחוצה לו.

+שוחררו ממעצר כל המפגינים נגד הרפורמה
11:13 24/03/23  |  עידן יוסף

כלל המפגינים שנעצרו אתמול בתל אביב ובנתב"ג שוחררו. המפגינה שנעמרה בחשד לתקיפת השר אבי דיכטר שהתה הלילה במעצר ושוחררה הבוקר למעצר בית.

+האנרכיה כמחזה תעתועים
11:10 24/03/23  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה

תנועת האנרכיה מפעילה בחסות האופוזיציה סדרת פעולות שעיקרן חתירה לביצוע הפיכה שלטונית אנטי-דמוקרטית במסווה של מאבק למניעת דיקטטורה, כשהיא פועלת בתפר שבין כוחו העודף של בג"ץ שהושג במרמה לחולשת האופוזיציה. במסגרת זו אין היא בוחלת בשקרים, חזיונות שווא, פגיעה באינטרסים חיוניים של המדינה וחבלה - ביכולת המשילות של הממשלה הנבחרת, בסיוע בג"ץ. מובילי הרפורמה כשלו בהסברת תוכניתם ומהלכיהם ולכן עליהם לשנות את נוהלי המאבק ולהתמיד במטרות. המפתח הוא דעת הקהל!

צעדת סיפורה של שפחה על גשר בית ינאי [צילום: גילי יערי/פלאש 90]
+השר זוהר: הכרזת היועמ"ש מחזקת את הצורך ברפורמה
11:05 24/03/23  |  עידן יוסף

שר התרבות והספורט מיקי זוהרבתגובה להוגעת היועמ"ש: "מיליוני אזרחים הלכו לקלפיות והצביעו ברוב גדול לממשלת הימין בראשות נתניהו. מבחינת היועמ"שית, נאום לאומה של ראש ממשלה נבחר בזמן שהמדינה נקרעת מבפנים - הוא לא חוקי. פשוט הזיה. היום ברור מתמיד מדוע הרפורמה המשפטית היא הדרך היחידה להחזיר את אמון הציבור במערכת המשפט".

+גוטליב למיארה: אין כל ניגוד עניינים בהתנהלות נתניהו
10:37 24/03/23  |  עידן יוסף

ח"כ טלי גוטליב (ליכוד) תוקפת את הודעת היועצת המשפטית לממשלה לראש הממשלה נתניהו: "גב׳ מיארה, סליחה באמת. סליחה ששוב נתניהו התגלה במלוא כוחו ועוצמתו. סליחה שהפרענו לך לשים לו ולממשלה מקלות בגלגלים. אין כל ניגוד עניינים בהתנהלות נתניהו, ויש דווקא לך את כל חוסר תום הלב וניגוד העניינים המובנה. אומנם לא פיטרו אותך וחבל, אך סופסוף מבינים שאת יועצת. רק יועצת".

+אכן, הוא נכנס לאירוע
09:57 24/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

נתניהו משקר ומפר חוק  ▪  חזרנו לשאלה המכרעת  ▪  מה יעשה מי שיצטווה לפעול בניגוד לפסק דין  ▪  מי קורא למי "בוגדים"  ▪  גרסת סמוטריץ' וגפני לספר "1984"  ▪  האם הגענו לנקודת אל-חזור

בערות היא כוח

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיארה לנתניהו: עיסוקך ברפורמה אינו חוקי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
HA'BA L'HORGECHA, HASHKEM L'
CHAZAL  |  24/03/23 10:45
2
נוקשות היועצת
נין ננתנאל  |  24/03/23 13:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
איתמר לוין
נתניהו משקר ומפר חוק    חזרנו לשאלה המכרעת    מה יעשה מי שיצטווה לפעול בניגוד לפסק דין    מי קורא למי "בוגדים"    גרסת סמוטריץ' וגפני לספר "1984"    האם הגענו לנקודת אל-חזור
ירון זליכה
אנקדוטה קצרה על ניסיון להעברת כספים לעיריות של מקורבים פוליטיים שהיועץ המשפטי לממשלה באותם ימים ניסה להכשיר, ועל התשובה שגרמה לו לצאת בטריקת דלת
איציק וולף
ראש הממשלה הודיע שלא יעצור את חקיקת הרפורמה והצהיר שבשבוע הבא תתקיים הצבעה בכנסת על החוק המשנה את הרכב הוועדה לבחירת שופטים    קרא לאופוזיציה להיכנס להתדיינות וטען כי רק לאחר חקיקת חוק הנבצרות הוא יכול לעסוק ברפורמה המשפטית    "שמעתי את החששות של השר גלנט ביחס לביטחון הלאומי שלנו ואני לוקח את דבריו בחשבון, אעשה הכל כדי להביא להרגעת הרוחות ולאיחוי הקרע בעם"
איציק וולף
שר הביטחון הציג בפני ראש הממשלה את השפעת חקיקת הרפורמה המשפטית על צה"ל ועל מערכת הביטחון והודיע כי לבקשת נתניהו הוא דוחה בשלב זה את הצהרתו
איציק וולף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il