X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דרעי ונתניהו. פתח לשחיתות שלטונית [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
לימון מתריע שוב מפני חוק דרעי 2: "יוצר חור שחור נורמטיבי"
מזהיר: חבר כנסת שנאשם בפלילים יוכל לכהן בתפקיד שר המשפטים או בתפקיד השר לביטחון לאומי, ללא אפשרות להתערבות שיפוטית בכך. כמו-כן, ראש הממשלה יוכל למלא במקביל לכהונתו בתפקיד זה את תפקידיהם של מחצית משרי הממשלה, ללא אפשרות להתערבות שיפוטית בכך היו"ר אופיר כץ: "לא כל החוכמה נמצאת אצל בג"ץ"

המשנה ליועמ"שית עו"ד גיל לימון התריע פעם נובפת (יום א', 26.3.23) מפני השלכות "חוק דרעי 2", וטען כי "הצעת החוק יוצרת חור שחור נורמטיבי". בדיון בוועדה המיוחדת לחוק יסוד: הממשלה, הבהיר עו"ד לימון כי החוק יאפשר לנאשם או מורשע בפלילים לכהן כשר ויאפשר לראש הממשלה, ממחנה כזה או אחר, למלא במקביל לכהונתו את תפקידיהם של מחצית משרי הממשלה.
לימון הוסיף: "ההצעה מסירה מגבלות משפטיות שחלות כיום על הרשות המבצעת ומביאה לכך שבכל הקשור למינוי ופיטורי שרים הכוח השלטוני יהיה ללא הגבלה אפקטיבית, גם אם מדובר בהחלטה שנפל בה פגם משפטי מהותי, לרבות פגם שנקבע מפורשות בפסיקה של בית המשפט העליון".
"השינויים שהוכנסו בחוק מדגישים עד כמה מדובר בחוק פרסונלי, שיוביל להחזרת דרעי לשולחן הממשלה למרות שתי פסיקות שנפסקו נגדו. ההצעה מחלישה את הכלים המשפטיים לשמירה על טוהר המידות בשירות הציבורי, ומצטרפת לחוק המתנות המהווה פתח לשחיתות שלטונית בקבלת כספים על-ידי עובדי ציבור ונבחרי ציבור, וחוק הנבצרות".
"יש בחוק פגמים מהותיים שמחלישים את מנגנוני ההגנה, הוא יוצר חור שחור. כתוצאה מכך, חבר כנסת שנאשם בפלילים יוכל לכהן בתפקיד שר המשפטים או בתפקיד השר לביטחון לאומי, ללא אפשרות להתערבות שיפוטית בכך. כמו-כן, ראש הממשלה יוכל למלא במקביל לכהונתו בתפקיד זה את תפקידיהם של מחצית משרי הממשלה, ללא אפשרות להתערבות שיפוטית בכך. הוא אפילו יוכל להתמנות לתפקיד שר המשפטים, ללא ביקורת שיפוטית".
במהלך הדיון, הקריא היועץ המשפטי לוועדה, עו"ד אייל לב ארי, את נוסח החוק כפי שיצביעו עליו בהמשך היום חברי הוועדה.
ח"כ אורנה ברביבאי: "אנחנו יודעים שבלי דרעי אין ממשלה. אך האם הממשלה מוכנה לפגוע בהחלטת בג"ץ לשם כך? אתם מבקשים לשנות את החוק ולהגיד שאדם שנכנס לכלא, יוכל בחלוף 7 שנים להיות שר. כמה פשוט. אתם יוצרים שחיתות מלאה במערכת המשפט".
ח"כ אורית פרקש הכהן: "חודשיים לפני הקמת הממשלה, בזבזתם כדי לפרק משרדי ממשלה. ושלושה חודשים מאז הקמתה, אתם עסוקים בחוקים פרסונליים. לא יודעת לאיזה שפל עוד תורידו את עצמכם. אתם לא ראויים לציבור בישראל, איש לא בחר בכם לפרק את מדינת ישראל".
ח"כ משה ארבל: "אנחנו יושבים על המדוכה שבמשך שנים רבים וטובים הביעו את דעתם בסוגיה הזאת. המטרה של יוזמי הצעת החוק היא לחזק את אמון הציבור בבית המשפט. גם לפי מתווה הנשיא, סוגיות הסבירות במינוי השרים צריכה לצאת מידיו של בית המשפט. משום שבמינוי שרים סוגית הסבירות היא סוגיה סובייקטיבית. הביקורות של חברי כנסת צריכות להישמע בבית הזה וההחלטה צריכה להתקבל רק כאן".
היועצת המשפטית לכנסת, עו"ד שגית אפיק: אנחנו רואים קושי גדול מבחינת השימוש לרעה של הכנסת בחקיקה שלה, גם בהעדר חוסר הכלליות שיש בה. הצענו מנגנונים שונים כמו של תחולה עתידית שלא התקבלו ע"י מצעי החוק. המנגנונים שהוספנו באים להגביר שקיפות ולא לרפא דברים אחרים כמו חוסר ביקורת שיפוטית. תפקידו של הייעוץ המשפטי לכנסת להציף בפניכם את הקשיים הקיימים בהצעת החוק. ריפוי אמתי של חלק מהפגמים היה בתחולה עתידית ובבדיקה מחודשת של תנאי הכשירות כך שהם יתייחסו לטוהר המידות. מדובר בהחלטה ערכית של חברי הוועדה, אנחנו הצבנו את הבעיות ואתם תצטרכו לקבל את ההחלטה.
ח"כ אופיר כץ: "לא כל החוכמה נמצאת אצל בג"ץ. עם השקיפות שהכנסנו לחוק, הציבור ורק הוא יוכל לשפוט אותנו על ההחלטות שאנחנו מקבלים".

תאריך:  26/03/2023   |   עודכן:  26/03/2023
+מליאת הכנסת לא תכונס הלילה
01:12 27/03/23  |  עידן יוסף

עיכוב נוסף במרתון החקיקה: מליאת הכנסת לא תכונס הלילה. חוק החמץ יידחה למחר (גלי צה"ל).

+הסתיימה הכנתו לקריאה שנייה שנייה ושלישית של חוק דרעי 2
01:10 27/03/23  |  עידן יוסף

החוק המכונה "חוק דרעי 2" עבר בוועדה המיוחדת בקריאה השנייה והשלישית. במהלך הדיון נוסף תיקון בהסכמה בין הקואליציה לאופוזיציה שקובע שההסדר בחוק יחול רק על מינוי שרים וסגני שרים ולא על מינוי ראש ממשלה לשר. הדבר נועד למנוע מנתניהו להתמנות לשר הביטחון.

+ביטן הציג עקרונות להסדרת הטיפול בענפי המוסכים והשמאים
15:16 26/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

ביטן: לא תהייה יותר רשימת שמאים, מחירון חלפים יציג מחיר בפועל  ▪  סגן יו"ר איגוד השמאים, אורי גורביץ: כל השמאים צריכים להיות ברשימה, גם שמאי חדש שקיבל רישיון  ▪  נציג רשות שוק ההון: "ברגע שיינתן מענה לעניין המחיר של החלפים בפועל, נוציא הוראות לפתיחת המוסכים והשמאים"

ביטן. "הגיע הזמן לסיים את הטיפול בנושא" [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+אושר לקריאה ראשונה: חלוקת התקציב המוקצה מרשות שדות התעופה, לרשויות הסמוכות לנתג"ב בלבד
15:02 26/03/23  |  מירב ארד

עדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני אישרה לקריאה ראשונה את הצ"ח ההתייעלות הכלכלית (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב לשנות התקציב 2017 ו- 2018( (תיקון - הקצאת סכום לרשויות המקומיות הסמוכות לנמל התעופה בן-גוריון), התשפ"ג- 2022 (פ/ 1044/25).
האמור הוא בהצעת החוק של ח"כ משה גפני וקבוצת חברי הכנסת, המבקשת להשאיר את החלוקה של התקציב המלא שיוקצה לרשויות המקומיות הסמוכות לנתב"ג, ולא להקצותו לרשויות אחרות.

+ועדת הכספים בדרישה לאוצר: המשיכו את העדפת מפעלי עוטף עזה ושדרות
14:27 26/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

במשרד האוצר הביעו התנגדות להמשך ההטבה במתכונתה, וטענו כי יש בה פגיעה בשיטת המכרזים, וכי בכוונתם להביא סיוע שונה למפעלים  ▪  במשרד הכלכלה דחו את עמדת האוצר, וקראו להמשך ההטבה

דפני. "הטבה שחייבת להינתן" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ועדת חוקה: נותרו כ-600 הסתייגויות מתוך כ-5,400 שהוגשו
14:19 26/03/23  |  מירב ארד

בוועדת החוקה נמשכות משעות הבוקר ברצף, ההצבעות על ההסתייגויות לחוק יסוד: השפיטה וחוק בימ"ש, לקריאות שניה ושלישית. נותרו כ-600 הסתייגויות מתוך כ-5,400 שהוגשו.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גיל לימון / Gil Limon  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לימון מתריע שוב מפני חוק דרעי 2: "יוצר חור שחור נורמטיבי"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לימון משטתה
יש  |  26/03/23 16:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
הקמת הקרן לאזרחי ישראל שמה לה למטרה לחלק רווחי משאבי טבע לאזרחים ולדורות הבאים תוך הימנעות מ"קללת משאבי הטבע" ו"המחלה ההולנדית"    כללי הקמה של הקרן צריכים להתנגד למניעים פוליטיים קצרי טווח, וזיכיון ים המלח המסתיים ב-2030 מחייב גישה תחרותית למכרז הקרוב    השקעת יתרות הקרן בניירות ערך נזילים נחוצה כדי להגן מפני תרחיש "יום סגור"
מירב ארד
אייכלר: עד כה השתתף משרד הביטחון בפרמיה של הביטוח הסיעודי לנכי צה"ל ב-33%, והצלחנו להסכים עם משרד הביטחון כי השתתפותו תעלה ל-50%    קרא למשרד הביטחון להכין במהירות את התקנות, כדי שיאושרו עוד לפני חג הפסח
עידן יוסף
תקציב המדינה והתוכנית הכלכלית לשנים 2024-2023 שהונחו על שולחן הכנסת שואפים לשפר את איכות החיים באמצעות השקעות משמעותיות בתשתיות, קידום תחרות, צמצום ביורוקרטיה ומלחמה בהון השחור    לרפורמות המוצעות עשויה להיות השפעה עמוקה על המשק
עידן יוסף
הסמכות להכרזה על נבצרות ראש הממשלה תהיה רק של הממשלה או הכנסת, ולא של היועץ המשפטי לממשלה, ותתרחש אך ורק בשל אי-מסוגלות גופנית או נפשית
עידן יוסף
בדיון ועדת הפנים אמר השר לשירותי דת: "אם בעבר שרים היו מתערבים באופן אקטיבי בהרכבים של המועצות הדתיות, אצלי במשרד לא יהיה דבר כזה. אנחנו נותנים לרשות המקומית את הבכורה"    יו"ר הוועדה: "לעם ישראל מגיע לקבל שירותי כשרות מקצועיים, לא צריכה להיות סתירה בין הלכה ליושרה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il