X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שבתאי ובן גביר. "הימור על מודל לא מוכח" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
המפכ"ל והיועמ"שית נגד משמר לאומי נפרד
המפקח הכללי של המשטרה דרש להציג בפני הממשלה את עמדת המשטרה ביחס להחלטה להקמת משמר לאומי כפוף לשר "לניתוק המערך המוצע מהמשטרה יהיו מחירים כבדים ביותר שעלולים להגיע עד כדי פגיעה בביטחון האישי של האזרחים" בן-גביר: "מיארה שוב מנסה לתקוע מקלות בגלגלים"

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, טוען כי הקמת משמר לאומי שיהיה כפוף ישירות לשר לביטחון לאומי עלולה לפגוע בביטחון האישי של אזרחי ישראל.
במכתב ששלח בשבוע שעבר (27.3.23) אל השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, טען שבתאי כי השלכות המהלך הצפוי להיות מאושר היום (יום א', 2.4.23) בישיבת הממשלה מגיעות עד כדי פגיעה קשה בתפקוד מערכי ביטחון הפנים במדינה וביכולתה של המשטרה לממש את האחריות המוטלת עליה.
רב-ניצב שבתאי טען עוד כי הוא סבור שטרם קבלת החלטה עקרונית בעניין זה יש לקיים דיונים סדורים ולשמוע את כלל הגורמים הנוגעים בדבר ואשר עוסקים בכך היום, ובפרט את עמדת המשטרה. "להחלטה כזו השלכות דרמטיות גם על גופי ביטחון אחרים (צה"ל, שב"כ, שב"ס) ולהבנתי, יש מקום לקבל גם את עמדתם הסדורה לעניין זה טרם קבלת ההחלטה, אשר יהיו לה השלכות הן על בניין הכוח והן על הפעלת הכוח של כלל הגופים", הוסיף.
המפכ"ל ציין במכתבו כי כלל לא ברור התכלית של הרמת גוף ביטחוני נוסף בישראל, שתחומי אחריותו והסמכויות שלו חופפים לאחריות ולסמכות של המשטרה. בהקשר זה התריע כי התועלת של הפרדת המשמר הלאומי מהמשטרה אינה ברורה ואף עלולה ליצור תקלות מבצעיות חמורות.
"לניתוק המערך המוצע מהמשטרה יהיו מחירים כבדים ביותר שעלולים להגיע עד כדי פגיעה בביטחון האישי של האזרחים. מאידך - למהלך זה לא הוצגו יתרונות כלשהם", כתב והדגיש כי "החלטה להקים גוף ביטחוני חדש, אינה אלא בזבוז של משאבים, הכפלה של מטות, ו'הימור' על מודל שלא הוכח ושאין בו כל יתרון".
"לאור חשיבות הנושא וההשפעות החמורות על תפקוד המשטרה אבקש כי לא יתקבלו
החלטות בנושא זה מבלי לקיים דיון מעמיק בפורום לאומי במסגרת הקבינט בו תישמע
עמדת המשטרה. למצער, ככל שהנושא עולה לישיבת הממשלה הקרובה, אבקש להגיע לישיבה ולהציג את עמדתי במסגרת זו", כתב בסיכום מכתבו.

בן-גביר: "מיארה שוב מנסה לתקוע מקלות בגלגלים"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, הגיב לדיווחים לפיהם היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, מתנגדת להקמת המשמר הלאומי שיהיה תחת סמכותו.
לקראת ישיבת הממשלה, מסרה בהרב מיארה כי לעמדתה "נכון לעת הזאת, קיימת מניעה משפטית" לקידום נוסח הצעת המחליטים שתוצג בפני השרים.
על כך אמר השר בן-גביר: "היועמ"שית גלי בהרב מיארה שוב מנסה לתקוע מקלות בגלגלים, וכעת מנסה למנוע את הקמת המשמר הלאומי של מדינת ישראל", מסר בן-גביר. "אין מי שיטפל בביטחון במגזר הערבי שמוכה נרצחים. שוטרינו הנפלאים עושים ככל שביכולתם לתת ביטחון ומענה לאזרחים, אך הם עמוסים בעבודה ולא מסוגלים להגיע לכל דבר, כל שוטר שיוצא למשמרת יש עליו עשרות משימות, זה מטורף. לכן צריך את המשמר הלאומי".
"בהרב מיארה לא מבינה את מקומה כיועצת, המשמר הלאומי חייב לקום על-מנת להחזיר את הביטחון לרחובות", הבהיר השר לביטחון לאומי.

תאריך:  02/04/2023   |   עודכן:  02/04/2023
+בלשכת נתניהו חששו ממרד בליכוד
20:27 02/04/23  |  עידן יוסף

האם תוכנן מרד בליכוד? בלשכת נתניהו חשבו שכן. ‏חששו מברית גלנט-אמסלם-ביטן שאליה יצטרף אדלשטיין. עוד לפני פיטורי גלנט, נקרא סמוטריץ' ללשכת נתניהו, שמע את החשש והתבקש לוותר על רשות החברות "למען שלמות הקואליציה" כדי לפרק את הברית (ישראל היום).

+מובילות ישראלית: בדרך להפוך למעצמת חלבון
19:08 02/04/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בעבר אמר נתניהו כי "ישראל תהיה מעצמת חלבון אלטרנטיבי", ובימים אלה מקדם משרד ראש הממשלה הצעה להחלטה שתפתור את המחסור במזון, תחזק משמעותית את הכלכלה ותהיה ידידותית לסביבה

פיתוח תחליפי בשר
+אושרה הקמת משמר לאומי; ועדה תחליט למי יהיה כפוף
17:00 02/04/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ההצעה אושרה לאחר שהממשלה הצביעה בעד קיצוץ רוחבי בשיעור של 1.5% מתקציבי משרדי הממשלה השונים ולמרות התנגדות היועצת המשפטית לממשלה שדרשה לקיים לפני ההקמה עבודת מטה

בן גביר. "מודה לנתניהו על הגב שהוא נותן לי" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+אושר הקיצוץ הרוחבי לטובת הקמת המשמר הלאומי
15:13 02/04/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מדובר על קיצוץ רוחבי של 1.5% בתקציביהם של משרדי הממשלה — שנועד לממן תוספת של כמיליארד שקל לתקציב המשרד לביטחון לאומי  ▪  בן-גביר: התוספת מיועדת גם לגיוס 3,000 שוטרים ולתוספת שכר

הממשלה אישרה את הקיצוץ [צילום: קובי גדעון, לע״מ]
+הממשלה אישרה מינוי 12 ראשי נציגויות
12:46 02/04/23  |  מירב ארד

ממשלת ישראל אישרה (יום א', 2.4.23) בישיבתה השבועית את הצעתו של שר החוץ אלי כהן למינוי 12 ראשי נציגויות (שגרירויות, קונסוליות כלליות ונציגויות כלכלה ותרבות) בהתאם להחלטות ועדת המינויים העליונה של משרד החוץ בראשות המנכ"ל רונן לוי (מעוז).
המינויים שאושרו:
דוד רוט - שגריר לאוסטריה, מוסדות האו"ם במדינה ובאבש"א; יוסף לוי ספרי - שגריר לבולגריה; דנה ארליך - שגרירה לאירלנד; עינת קרנץ - נייגר - שגרירה למקסיקו ושגרירה לא תושבת לאיי הבהאמס ולבליז; מיכל הרשקוביץ - שגרירה לאורוגוואי; ושגרירה לא תושבת לפרגוואי; עינת וייס - שגרירה לרואנדה; עדו מועד - שגריר לקנדה; מיכל גור-אריה - שגרירה לקוסטה ריקה ושגרירה לא תושבת לניקרגואה; צח שריד - שגריר לאקוודור; רסלאן אבו רוקן - שגריר לרפובליקה הדומיניקנית ושגריר לא תושב; לאנטיגואה-ברבודה, ג'מייקה, גרנדה, דומיניקה, האיטי, סט' וינסנט והגרנדינים, סט' לוצ'יה, סט' קיטס ונביס; רמי חתן - קונסול כללי באיסטנבול; מיה ירון - ראשת נציגות לענייני כלכלה ותרבות בטייוואן.

+משרד הבריאות: רפורמת התמרוקים יוצאת לדרך

12:07 02/04/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

יבואנים ויצרנים לא יצטרכו עוד לקבל רישיון לכל תמרוק המיוצר או מיובא על ידם, ויוכלו לשווק תמרוקים בישראל לאחר שיגישו למשרד הבריאות הודעה בדבר שיווק, כפוף לתנאים הקבועים

בר סימן טוב. האחריות עוברת ליבואנים [צילום: משרד הבריאות]
+"גובים מחיר ממשטרים תומכי טרור מחוץ לגבולותינו"
11:58 02/04/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה הצהיר כי ישראל פועלת מחוץ לגבולותיה לצורך גביית מחיר כבד ממשטרים עוינים  ▪  "הוויכוח הפנימי לא פוגע ביכולתנו לפעול נגד אויבינו בכל החזיתות, בכל עת ובכל מקום"

נתניהו, הבוקר. גיבוי מלא למשטרה על סיכול המחבל בהר הבית" [צילום: קובי גדעון, לע"מ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המפכ"ל והיועמ"שית נגד משמר לאומי נפרד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
משמר
גון  |  2/04/23 17:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
איציק וולף
צפויה לאשר ביום ראשון קיצוץ של 1.5% מתקציבי משרדי הממשלה    285 מיליון שקל יקוצצו ממשרד הביטחון ו-52.5 מיליון נוספים יקוצצו בהוצאות ביטחוניות שונות    103 מיליון שקל יקוצצו מתקציב משרד התחבורה ויותר מ-100 מיליון שקל יקוצצו ממשרד החינוך וההשכלה הגבוהה
עידן יוסף
הצוות יפעל למציאת פתרונות חדשניים לסינון תכנים במכשירי הסלולר הפוגעים בילדים ובבני נוער    המטרה: מאבק בבריונות ברשת ובפרסומים פוגעניים שילדים ובני נוער נחשפים אליהם, והפיכת הרשת למקום בטוח יותר
איציק וולף
על-פי ההצעה - ועדה בראשות מנכ"ל המשרד לביטחון לאומי תגיש בתוך חודשיים המלצות הכוללות קביעת ייעוד תפקידי המשמר הלאומי, סמכויות המשמר הלאומי ואנשיו
יצחק דנון
הערים השביתו את הוועדות המקומיות במחאה על חוק ההסדרים    הקבלנים טוענים לפגיעה בלתי חוקתית בהם ובתושבי הערים
איציק וולף
ימונה לשר במשרד המשפטים, כשר לשיתוף פעולה אזורי וכשר המקשר בין הממשלה לכנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il