X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
היסטוריונים: "חלום למכחישי שואה" [צילום: להבת חקק]
ישראל תציע לתלמידים ביקור במוזאונים המנציחים רוצחי יהודים
הנספח של ההסכם החדש בין ממשלות ישראל ופולין כולל רשימת מוזאונים מומלצים על-ידי הפולנים לביקור משלחות ישראליות בין המוזאונים - אתרים שמהללים פולנים שרצחו יהודים במלחמה ואחריה אין הכרח שהתלמידים יבקרו במוזאונים הבעייתיים משרד החינוך: בתי הספר יבחרו מתוך הרשימה אתר אחד בלבד

ההסכם החדש שנחתם בין ישראל לפולין, אשר מאפשר את היציאה המחודשת של משלחות התלמידים למסעות זיכרון השואה בפולין, כולל נספח שבו ממליצה ממשלת פולין על שורת מוזאונים לביקור התלמידים, ובהם מוזאונים המנציחים פולנים שהשתתפו ברצח יהודים. כך חשף (יום ב', 10.4.23) העיתונאי עופר אדרת בהארץ. אין הכרח שהתלמידים יבקרו במוזאונים הבעייתיים.
על-פי הפרסום, הנספח המשמעותי בהסכם כולל את רשימת האתרים המומלצים לביקור לתלמידי ישראל בפולין. לטענת היסטוריונים, חלק מהמוזאונים הכלולים ברשימה הפולנית מתעלמים ממעורבות בני העם הפולני ברצח יהודים. שניים מן האתרים הללו מנציחים גם גיבורים-לאומיים פולנים, שנאבקו בחירוף נפש בקומוניסטים אחרי השואה, ועל הדרך גם רצחו יהודים. אחד מרוצחי היהודים שמונצחים באחד המוזאונים הנכללים ברשימת הממולצים לביקור הוא יוזף קוראש, ממנהיגי "ארמיית קריובה", מחתרת פולנית שנויה במחלוקת שפעלה נגד הכיבוש הנאצי בפולין במהלך מלחמת העולם השנייה.
ההיסטוריון פרופסור יאן גרבובסקי, אמר בראיון לעיתון הארץ כי מדובר ב"רשימת משאלות פולנית" למקומות שבהם צעירים ישראלים צריכים לבקר וב"חלום למכחישי שואה", כלשונו. לדבריו, יוזף קוראש היה אחראי לרצח של עשרות יהודים ניצולי שואה.
ממשרד החוץ נמסר כי רשימת האתרים המהווה נספח להסכם עם פולין כוללת עשרות מוזאונים ואתרים מתוכם המשלחות יבחרו באתר אחד בלבד. "ההסכם נחתם לאחר שהרשימה נבחנה ואושרה על-ידי משרד החינוך הישראלי", לשון תגובת משרד החוץ.
שרת החינוך לשעבר, ח"כ יפעת שאשא ביטון, תקפה את הממשלה על הסכמתה לסעיפי ההסכם הכוללים המלצה על מוזאונים המהללים רוצחי יהודים. "‏נתניהו, זו ההיסטוריה שאתה רוצה ללמד את ילדינו? ‏אתה חלש מול הטרור, חלש מול אויבנו ועכשיו גם חלש מול מי שרוצה לשנות את ההיסטוריה וכך מוכר את זכר השואה", טענה.

השר קיש: אין חובה לבקר באתרים מהסוג הזה

שר החינוך, יואב קיש, כתב בחשבון הטוויטר שלו בתגובה לפרסום כי הטענה שלפיה תהיה חובה על תלמידים לבקר במוזאונים המדוברים היא פרסום כוזב.
"אין כל חובה לבקר באתרים מהסוג הזה כפי שטען עיתון הארץ הבוקר - מדובר בפייק מוחלט. לאור המשבר שנוצר בתקופת הממשלה הקודמת, עמלו אנשי המקצוע על מציאת פתרון מוסכם לחידוש המסעות לפולין", כתב והוסיף כי במהלך יצירת התוכנית המחודשת למסעות, הסתמכו הצוותים על האתרים בהם ביקרו המשלחות בשנים קודמות כשהרציונל הינו להשאיר את אופיין של המשלחות, כפי שהיה בעבר.
"במסגרת המסעות יעסקו התכנים בהנחלת זכרון השואה, בהשמדת העם היהודי ובמאורעות היסטוריים בתקופת השואה, בדומה לשנים הקודמות של המסע החשוב. לבתי הספר ישנה מחויבות לבקר באתר אחד מתוך רשימת אתרים ארוכה. רשימה זו מורכבת מאתרים היסטורים רבים שהיו כאמור חלק מתוכנית המסעות בשנים הקודמות. כל סיור שהיה בעבר יכול להתקיים בדיוק וללא שינוי גם בעתיד. לבקשת הפולנים נוספו אתרים לרשימה אולם אין כל מחויבות לבקר באתר ספציפי כזה או אחר", לשון תגובת שר החינוך.

תאריך:  10/04/2023   |   עודכן:  10/04/2023
+הגנרל המקסיקני
11:39 10/04/23  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - כעבור 63 שנה, טעיתי, המסתערב נתפס, הדלפה וזכייה

גנץ. "גאון אסטרטגי" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל תציע לתלמידים ביקור במוזאונים המנציחים רוצחי יהודים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - כעבור 63 שנה, טעיתי, המסתערב נתפס, הדלפה וזכייה
איתמר לוין
פרנץ היה התובע הראשי במשפט האיינזצגרופן, לאחר ששכנע את מפקדו להעמיד לדין את מי שרצחו מאות אלפי יהודים בבריה"מ
איתמר לוין
התשובה לשאלה זו תלויה בהגדרה של "הצלחה" - וזו נובעת ממטרותיהם של המורדים    וגם: על עיתוי המבצע לחיסול הגטו ועל מכתבו האחרון באמת של מרדכי אנילביץ
יוסי אחימאיר
יסור נא כל אחד ואחת מאיתנו ליד ושם, אל מיצג ספר השמות, להרהר בזכרם של המיליונים שלא זכו, ולצאת משם מחוזקים במחשבה - לעולם לא עוד
איתמר לוין
פאוול פרנקל עמד בראש ארגון המחתרת של אנשי הימין במרד גטו ורשה. רוב חברי הארגון נספו, וכך ידוע לנו מעט מאוד עליהם - מה שאינו מפחית ממקום הכבוד שלהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il