X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרשתות החברתיות אינן עושות די
ציונים נמוכים לרשתות החברתיות בפעילותן נגד הכחשת שואה
הליגה נגד השמצה (ADL) פרסמה דוח המדרג חברות מדיה חברתית ופלטפורמות משחק מקוונות על המאמצים שלהן להילחם בתוכן הכחשת שואה אף פלטפורמה שנבדקה לא קיבלה ציון גבוה יותר מ-"C+" במאמציה למתן ולהסיר תוכן הכחשת שואה, כאשר Twitch ו-YouTube הן הפלטפורמות עם הדירוג הגבוה ביותר

המדיה החברתית ופלטפורמות המשחקים המקוונות לא מצליחות להילחם בהפצת תוכן הכחשת שואה, כך על-פי דוח חדש שמפרסמת הליגה נגד השמצה (ADL). דוח הכחשת השואה של ADL מדרג 10 חברות ומשחקי מדיה חברתית על מאמציהם לאכוף חוקים ולהגיב ולהסיר ביעילות תוכן, מ"מים והודעות המכחישים את השואה או משתמשים בתיאוריות קנוניה לגביה כדי להפיץ משנה אנטישמית.
הדוח, המבוסס על חקירה מעמיקה של ההיענות של עשר פלטפורמות חברתיות לנושא, מצא שאף פלטפורמה שנבדקה לא קיבלה ציון גבוה יותר מ-"C+" במאמציה למתן ולהסיר תוכן של הכחשת שואה. Twitch ו-YouTube היו הפלטפורמות עם הדירוג הגבוה ביותר, והרוויחו C פלוס. פייסבוק/אינסטגרם, TikTok, Discord, Riot Games ו-Reddit זכו כל אחת ב-C מינוס. טוויטר ו-Activision Blizzard קיבלו D-מינוס, ו-Epic Games הייתה אחרונה עם "F".
"חברות טכנולוגיה מתיימרות לטפל בשנאה בפלטפורמות שלהן. אבל כשזה מגיע להכחשת שואה, הן לא עושות זאת", אמר ג'ונתן גרינבלט, מנכ"ל הליגה נגד השמצה. "התוצאה היא שמכחישי שואה מנצלים את האכיפה הרופסת הזו כדי להפיץ את הרעיונות האנטישמיים המזיקים שלהם ולגייס תמיכה בדעותיהם המלאות בשנאה".
כרטיס הדוח דירג כל פלטפורמה על סמך שורה של תבחינים, כולל עד כמה מקיפה מדיניות הפלטפורמה בהתמודדות עם הכחשת שואה, כיצד תוכן כזה מופיע, ועד כמה כל אחד מהם מגיב בהתמודדות עם התוכן לאחר שסומן על-ידי משתמשים רגילים.
הדוח של ה-ADL גם מצא כי למחצית מהחברות שנבדקו יש מדיניות מפורשת האוסרת הפצה של תוכן הכחשת שואה, ולכולן יש מדיניות האוסרת על דברי שטנה כלליים. עם זאת, בהמשך לדוח 2021 שלו, המרכז לטכנולוגיה וחברה של ADL מצא שרוב הפלטפורמות אינן מגיבות ביעילות כאשר תוכן מסומן או מדווח על-ידי משתמשים רגילים.
בין סוגי התוכן שסימנה ה-ADL לפלטפורמות היו סרטונים בסגנון דוקומנטרי ביוטיוב המתיימרים לחשוף את "האמת" על השואה, רשומות בפייסבוק המערערות על מספר היהודים שנרצחו בשואה, תוכן באינסטגרם בהשראת ידיעות דיגיטליות עם כותרות קליטות וציטוטים שנראים ככתבות חדשותיות, אחת מהן על רב שחולק על קיום השואה, דיסקורד מארחת תוכן בנושא הכחשה במספר שרתים עם הודעות שנאה המופצות במשחק הווידאו של מלחמת העולם השנייה Hearts of Iron (לבבות הברזל), תוכן הכחשה המופיע בזרמי וידאו בכותרת הסרטונים המוקלטים והטקסט של תיאורי הווידאו ב-Twitch, תוכן הכחשה המתארח ב-subreddits המתמקד בתיאוריות קנוניה ב-Reddit, וב-Fortnite, בבעלות Epic Games, משתמשים רבים נשאו את השם "Holohoax" בעוד שאחרים כללו את המספר 88, התייחסות עליונות לבנה ל"הייל היטלר".
"בתקופה שבה האנטישמיות נמצאת במגמת עלייה בארה"ב וברחבי העולם, פלטפורמות טכנולוגיות נושאות באחריות גדולה לפעול כשופר של מכחישי שואה", אמרה יעל אייזנשטדט, סגנית נשיא המרכז לטכנולוגיה של הליגה נגד השמצה. "משתמשים יהודים מתמודדים עם איומים ממשיים, אבל התגובה של הפלטפורמות החברתיות הייתה חלשה במקרה הטוב. אנו קוראים לחברות הטכנולוגיה להפסיק לאפשר לתוכן הכחשת שואה להתפשט ולנקוט פעולה יעילה יותר למאבק באנטישמיות ברשת".

תאריך:  13/04/2023   |   עודכן:  13/04/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ציונים נמוכים לרשתות החברתיות בפעילותן נגד הכחשת שואה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
איציק וולף
הנספח של ההסכם החדש בין ממשלות ישראל ופולין כולל רשימת מוזאונים מומלצים על-ידי הפולנים לביקור משלחות ישראליות    בין המוזאונים - אתרים שמהללים פולנים שרצחו יהודים במלחמה ואחריה    אין הכרח שהתלמידים יבקרו במוזאונים הבעייתיים    משרד החינוך: בתי הספר יבחרו מתוך הרשימה אתר אחד בלבד
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - כעבור 63 שנה, טעיתי, המסתערב נתפס, הדלפה וזכייה
איתמר לוין
פרנץ היה התובע הראשי במשפט האיינזצגרופן, לאחר ששכנע את מפקדו להעמיד לדין את מי שרצחו מאות אלפי יהודים בבריה"מ
איתמר לוין
התשובה לשאלה זו תלויה בהגדרה של "הצלחה" - וזו נובעת ממטרותיהם של המורדים    וגם: על עיתוי המבצע לחיסול הגטו ועל מכתבו האחרון באמת של מרדכי אנילביץ
יוסי אחימאיר
יסור נא כל אחד ואחת מאיתנו ליד ושם, אל מיצג ספר השמות, להרהר בזכרם של המיליונים שלא זכו, ולצאת משם מחוזקים במחשבה - לעולם לא עוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il