X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מסוע בעלות של 200 מיליון שקל [צילום: פלאש 90]
יבואני התבואה מתריעים: 8% מהייבוא השנתי ממתין בים
יו"ר איגוד יבואני התבואות, איתי רון, פנה אל השרה רגב וביקש ממנה להתערב במשבר הניהולי בנמל אשדוד טוען כי מסוע חדש פורק שליש מהכמות המתוכננת של התבואה בשל מחסור בכוח אדם

יבואני התבואות לישראל פנו (יום א', 16.4.23) אל שרת התחבורה, מירי רגב, וביקשו ממנה שתתערב במשבר הניהולי בנמל אשדוד. זאת, בשל מה שהגדירו כמשבר הקשה אליו נקלעה המדינה החודש בתחום פריקת מטעני התבואות.
יו"ר איגוד יבואני התבואות, איתי רון, פנה אל השרה רגב וציין כי למרות שהשרה התערבה באופן שהשיג פשרה זמנית ביחס לסכסוך בממגורות דגון בחיפה, הממגורות לא חזרו עדיין לעבודה, הממגורה מושבתת מאז 27 במרס. "במצב הנוכחי בו ממגורות גדות/דגון בחיפה אינן פועלות בהספק מלא, אין יכולת נמלית לפרוק את התבואות הנדרשות כדי להאכיל את המשק הישראלי", טען.
עוד הוסיף כי בצד החובה להשמיש במהירות את ממגורות דגון בחיפה, בולט ביתר שאת מחדל הניהול הכושל בנמל אשדוד, בהיבט של פריקת התבואות.
"גם בימים כאלו, שבהם נדרשת מהנמל התגייסות מיוחדת, הפריקה באשדוד מתבצעת באופן חלקי מאוד. המסוע החדש שעלותו למשק כ-200 מיליון שקל עומד מרבית שעות היממה ללא פעילות - בגלל מחסור בכוח אדם", כתב והוסיף כי המסוע תוכנן לפריקה של 15-20 אלף טון ביממה, ופורק בפועל שליש מכמות זו. בגלל כשל של הנמל בהקצאת כוח אדם.
"כעת, בנמל אשדוד פורקת מאז 23 במרץ האניה Anthea הנושאת 58 אלף טון חיטה לטחנות הקמח. נכון לבוקר זה נשארו עוד 14 אלף טון לפריקה. בנוסף, ממתינות לפריקה עוד 3 אוניות תבואות מחוץ לנמל אשדוד, הנושאות מטען כולל של כ-130 אלף טון תבואות. בצפון- ממתינות עוד 3 אוניות עם 186 אלף טון לפריקה בממגורות גדות/דגון בחיפה, ויש עוד אונייה שפורקת בפריקה ישירה בנמל חיפה. כלומר: 8% מהיבוא השנתי של המדינה ממתין כרגע לפריקה מחוץ לנמלים, אם נספור את הכמויות הצפויות להגיע בימים הקרובים לנמלי ישראל נגיע ל-16% עד 20% מהיבוא השנתי של המדינה, אשר פריקתו תעוכב, עקב הניהול הכושל של פריקת התבואות בנמלי בישראל", טען.
לדברי רון, מעבר לקנסות הגבוהים, בגין השהיית אוניות, שיושתו על המקבלים ויושתו בחלקן על הצרכנים, מדובר בסכנה מוחשית, שיווצר מחסור אמיתי של תבואות, שחייבות להיפרק בהקדם, כדי לייצר קמח ולהאכיל את משק החי בישראל.
"גברתי השרה, אנחנו מבקשים לצלצל בכל פעמוני האזהרה. בתקופה הנוכחית במיוחד, בה יש פיגור גדול בפריקת התבואות, עקב המשבר בממגורות גדות/דגון בחיפה, לא סביר להמשיך בתירוצים ובהסברים, יש לפרוק בנמל אשדוד במקביל שתי אוניות, ולא אוניה אחת, ולהקצות לפחות 10 ידיים (צוותי פריקה) לפריקה מדי יום, בכדי לעמוד בצורך של המשק להספקת מזון שוטפת. אני מעריך שלשרה יש יכולת השפעה, כפי שהוכיחה לטובה ערב פסח, בעצם התערבותה בסכסוך העבודה בדגון/גדות חיפה. אנחנו היבואנים מקוים שהשרה תרים את הכפפה כעת גם בעניין נמל אשדוד, ותסייע להאיץ את קצב הפריקה, שרחוק מאוד מלהספיק לצרכי המדינה", כתב לרגב.

תאריך:  17/04/2023   |   עודכן:  17/04/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מירי  רגב / Miri Regev
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יבואני התבואה מתריעים: 8% מהייבוא השנתי ממתין בים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הצפת השוק בדגנים ובמוצרי חקלאות אוקראינים, בשל מניעת הייצוא האוקראיני דרך הים השחור, הביאה את ממשלות פולין והונגריה לאסור את הייבוא לצורך הגנה על הסקטורים החקלאיים המקומיים    האיחוד האירופי: צעד חד-צדדי לא מקובל
איתמר לוין
פרופ' משה קוטלר נתן את ההמלצה לחוקרת פרטית שנשלחה בידי עורך דין בסכסוך בין יזמי נדל"ן    קוטלר הודה: "הוא הוכיח שאפשר לבלבל אותי"
עידן יוסף
עמותת אביב לניצולי השואה, בשיתוף השלטון המקומי והשלטון האזורי, האירו את מבני הרשויות ומבני ציבור נוספים בצהוב, כדי להעלות למודעות את החשיבות בשמירה על כבודם ורווחתם של ניצולי השואה ותמיכה בהם
עידן יוסף
אנשי ראש הממשלה הביאו את ההצעה בדיון עם השרים סמוטריץ', גלנט, אמסלם וצוותים נוספים    המשמעות: פסקת ההתגברות המורחבת צפויה לרדת מסדר היום    יוזמה של בכיר חרדי: הורדת גיל הפטור לבחורי ישיבות שילמדו באקדמיה
עידן יוסף
המנהיג הגולה, בנו של השאה, רזא פהלווי, יהיה האישיות האירנית הבכירה ביותר שהגיעה אי-פעם לביקור פומבי    השרה גמליאל תארח אותו בביקורו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il