X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עצרת נגד האנטישמיות, וושינגטון ארה"ב [צילום: סוזן וולש, AP]
דוח מצב האנטישמיות בעולם ל שנת 2022
יהודים חרדים - היעד העיקרי לתקיפות אנטישמיות במערב
ב-2022 נרשם גידול חד במספר התקיפות האנטישמיות בארה"ב, וכן גידול במספר התקריות האנטישמיות גם בבלגיה, בהונגריה, באיטליה ובאוסטרליה ירידה נרשמה במדינות אחרות, בהן גרמניה, צרפת ובריטניה

הדוח השנתי של המרכז לחקר יהדות אירופה בימינו של אוניברסיטת ת"א על מצב האנטישמיות בעולם, שנעשה בשיתוף "הליגה נגד השמצה" ומתפרסם זו השנה ה-22 ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה, קובע כי יהודים חרדים הם היעד העיקרי לתקיפות אנטישמיות פיסיות במערב, דוגמת מכות, יריקות והשלכת חפצים. הדוח מתבסס על ניתוח של עשרות תקיפות פיסיות מדווחות בניו-יורק, שבה התרחש ב-2022 המספר הגדול ביותר של תקיפות כאלה בארה"ב, בלונדון, שבה התרחש המספר הגדול ביתר של תקיפות כאלה באירופה, ובערים נוספות.
על-פי הדוח, התקיפות הפיסיות מתרחשות במספר מצומצם של שכונות, על-פי רוב ברחוב או בתחבורה ציבורית ולא בסמוך לבתי כנסת, ורובן אינן פרי תכנון מוקדם ומדוקדק. חרדים הם הקורבנות העיקריים לא רק משום שהם מזוהים בקלות כיהודים, אלא גם משום שהם נתפסים כחסרי מגן. אף שמבחינה משפטית כל התקיפות הן פשע שנאה אנטישמי, בחלק מהמקרים לא ברור אם המניע הוא אנטישמיות מושרשת או בריונות שמחפשת אחר קורבנות.
הדוח השנתי מעלה כי ב-2022 נרשם גידול משמעותי במספר התקריות האנטישמיות בארה"ב ובמדינות נוספות, לצד ירידה במדינות אחרות. הליגה נגד השמצה תיעדה 3,697 תקריות אנטישמיות בארה"ב לעומת 2,717 ב-2021, שהייתה שנת שיא בפני עצמה. משטרת ניו-יורק רשמה ב-2022 261 פשעי שנאה נגד יהודים לעומת 214 ב-2021, משטרת לוס אנג'לס - 86 לעומת 79, ומשטרת שיקגו - 38 לעומת 8.
לדברי מחברי הדוח, ניכרה מגמה מטרידה של "נרמול הטרלול" בשיח הציבורי האמריקני. מספר התקריות של הפצת תעמולה אנטישמית מצד חסידי העליונות הלבנה בארה"ב גדל כמעט פי שלושה לעומת 2021 ל-852.
עורכי הדוח ציינו כי גידול מסוים במספר התקריות האנטישמיות המתועדות ב-2022 לעומת 2021 נרשם בין השאר גם בבלגיה, בהונגריה, באיטליה ובאוסטרליה. בבלגיה תועדו 17 תקיפות על-רקע אנטישמיות לעומת שלוש ב-2021. זהו המספר הגדול ביותר שתועד מאז 2016, אז אירעו במדינה שבע תקיפות.
בכמה מדינות נרשמה ירידה יחסית ל-2021 במספר התקריות, ובהן בולטות גרמניה, אוסטריה, צרפת, בריטניה, קנדה וארגנטינה. בגרמניה תועדו 2,649 "פשעים פוליטיים על-רקע אנטישמי" לעומת 3,028 שתועדו ב-2021, מספר השיא המתועד. עם זאת, מספר התקריות בגרמניה ב-2022 נותר גבוה משמעותית ממספרן ב-2020 וב-2019. בצרפת תועדו 436 תקריות לעומת 589 ב-2021, 339 ב-2020 ו-687 ב-2019.
פרופ' אוריה שביט, ראש המרכז לחקר יהדות אירופה בימנו, באוניברסיטת תל אביב וד"ר קרל יונקר, חוקר בכיר במרכז, ציינו, כי נתוני השיא של 2021 יוחסו בעיקרם למתחים החברתיים שיצרה מגפת הקורונה ולתגובות למבצע "שומר החומות" בעזה, ומכאן שהנתונים לשנת 2022 מעידים ששורשיו של גל האנטישמיות הנוכחי עמוקים יותר, במיוחד בארה"ב. הם מצביעים על שלושה גורמים משתלבים: התגברות של מתחים חברתיים ותרבותיים; עליית הימין הרדיקלי והשמאל הרדיקלי על חשבון המרכז הפוליטי; והשגשוג של "תיבות תהודה" ברשתות החברתיות שבהן מופצות תיאוריות קונספירציה כאמת בלתי מעורערת. "המציאות שבה חברות גדולות עושות כסף גדול מהפצת שקרים גדולים דורשת תיקון", אמר פרופ' שביט.
בסקירה על רוסיה מציין הדוח כי בשנה האחרונה תועדו התבטאויות אנטישמיות מדאיגות של מקורבים לשלטונו של פוטין, לצד שימוש ציני מתמשך בזיכרון השואה מצדו של המשטר הרוסי. אלה מעלים את החשש כי יהודי רוסיה יהפכו לשעיר לעזאזל לכישלון הצבאי של המשטר. "פשיסטים לעולם אינם בעלי ברית מהימנים למיעוטים דתיים ולהגנה על זכויות אדם", ציין הדוח.

תאריך:  17/04/2023   |   עודכן:  17/04/2023
+"הצוררים החדשים חושבים שאין לנו לכידות וטועים"
21:02 17/04/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה אמר כי אויבי ישראל טועים בהערכתם לחוסן החברתי הפנימי בישראל  ▪  "אויבינו ימצאו אותנו עומדים יחד כתף אל כתף, והם יגלו שוב את הכוחות העצומים שטמונים בעמנו"

נתניהו. פסגת הניצחון - עצמאות מדינתנו [צילום: אריק מרמור, פלאש 90]
+"תפילה שנשאיר ימים קדושים אלה מעל המחלוקת"
20:16 17/04/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

נשיא המדינה פתח את טקס הזיכרון הממלכתי ואת יום הזיכרון לשואה ולגבורה בבקשה מאזרחי ישראל שלמרות המחלוקת הפוליטית יתייחדו גם השנה בשותפות, באבל ובזיכרון

הרצוג. "לא שנה רגילה" [צילום: אריק מרמור, פלאש 90]
+"להרוג את אויבינו, אבל לא לשרוף בתים"
19:24 17/04/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש האופוזיציה אמר כי השואה לימדה את העם היהודי שעליו להיות מסוגל להגן על עצמו מבלי לאבד את דמותו המוסרית  ▪  "אנחנו מבינים את הרוע יותר טוב מכל עם בהיסטוריה"

חיילים מבקרים במוזיאון יד ושם, השבוע [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה יצויינו בכנסת
15:59 17/04/23  |  

מחר (ג'), יום הזיכרון לשואה לגבורה, יוזמנו חברי הכנסת ובאי הבית להדליק את נר היזכור עם כניסתם למשכן הכנסת, בשעות 11:00-08:00. יו"ר הכנסת ח"כ אמיר אוחנה ידליק נר יזכור בשעה 09:15.
בשעה 11:00 ייפתח בטרקלין שאגאל הטקס הממלכתי "לכל איש יש שם". הטקס יתקיים בכנסת זו השנה ה-34 וייערך בסימן "התנגדות יהודית בתקופת השואה - בסימן 80 שנה למרד גטו ורשה". הטקס ייפתח בהדלקת שישה נרות זיכרון, ע"י שורדי שואה ובני משפחותיהם: שורדת השואה פליציה לייס, שורד השואה בנימין בשן, שורדת השואה סופי זקס מלווה בביתה ח"כ יסמין פרידמן, שורדת השואה פאולינה דוידסון מלווה בבנה ח"כ סימון דוידסון, דור שני לשורדי שואה חיה ניר מלווה בכלתה ח"כ שרון ניר ודור שני לשורדי שואה מיכאלה אקוניס מלווה בבנה השר אופיר אקוניס.
לאחר מכן, יו"ר הכנסת אוחנה, נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה ח"כ בנימין נתניהו, ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד, נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, שרים, חברי כנסת ויו"ר הנהלת "יד ושם" דני דיין - יקראו משמות נספי השואה.

+אש תמיד
13:43 17/04/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

הלילה, הם עולים ויורדים מהר האפר, מהדרגשים, מהמקלחות, מהכבשנים  ▪  הלילה אשאף את עשן הכבשנים מלא ריאותיי, מבקש לחוש עוד רגעים של חסד נורא להתייחד עם מי שעלו בסערה השמיימה

לזכרם [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+יום השואה תשפ"ג: 148,763 שורדי שואה זכאים לקצבאות
09:18 17/04/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מבין שורדי השואה הזכאים, 65% מקבלי קצבת סיעוד ו-31% מהם מקבלים קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה

ניצולי שואה בישראל. זקוקים לקצבאות כדי לשרוד [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+"מצעד החיים" צריך להפסיק לצעוד
09:12 17/04/23  |  צבי גיל   |   לרשימה המלאה

אני ושכמוני, כשורד השואה וכישראלי וגם היסטוריונים וחוקרים, היה לנו לזרא כל הסממנים הטקסיים המרעישים - כרזות ודגלים, וכלי קודש בשיתוף רבנים שלוו את תלמידי בתי ספר וחיילי צה"ל

נסיעה מיותרת [צילום: יוסי זליגר/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יהודים חרדים - היעד העיקרי לתקיפות אנטישמיות במערב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
מירב ארד
מבין שורדי השואה הזכאים, 65% מקבלי קצבת סיעוד ו-31% מהם מקבלים קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
צבי גיל
אני ושכמוני, כשורד השואה וכישראלי וגם היסטוריונים וחוקרים, היה לנו לזרא כל הסממנים הטקסיים המרעישים - כרזות ודגלים, וכלי קודש בשיתוף רבנים שלוו את תלמידי בתי ספר וחיילי צה"ל
עידן יוסף
עמותת אביב לניצולי השואה, בשיתוף השלטון המקומי והשלטון האזורי, האירו את מבני הרשויות ומבני ציבור נוספים בצהוב, כדי להעלות למודעות את החשיבות בשמירה על כבודם ורווחתם של ניצולי השואה ותמיכה בהם
עמותת אביב לניצולי השואה, בסיוע השלטון המקומי והשלטון האזורי, יאירו את מבני הרשויות ומבני ציבור נוספים בצהוב, ערב לפני יום השואה, כדי להעלות למודעות את החשיבות בשמירה על כבודם ורווחתם של ניצולי השואה
עמנואל בן-סבו
בערב יום השואה התשפ"ג אני מבקש לספר את סיפורה הנורא של השנאה, את סיפור אובדן צלם אנוש של מי שנבראו כבני אדם, את סיפורו של היהודי הנצחי, היהודי שהביא לעולם את האור העצום המאיר את כלל האנושות, היהודי שהחושך כיסה עליו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il