X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אסדרה חדשה יוצאת לדרך
רשות החשמל 'עוקפת' את הפקקים ברשת החשמל
מפרסמת החלטה על אסדרה המאפשרת שילוב מתקני אגירה במתקני אנרגיה מתחדשת סולאריים במתח נמוך, כך שיוכלו ליצר את החשמל בשעות היום, לאגור אותו ולהזרים לרשת בשעות הערב, בהן הביקוש גבוה, ובתעריף משתלם וייחודי את המתקנים הנוספים יוכלו היזמים להקים ללא צורך בהגדלת החיבור הקיים לרשת החשמל וללא הליך נוסף מול חברת החשמל

ברשת החשמל משולבים כיום מספר רב של מתקני ייצור מבוזרים פוטו-וולטאים המוקמים על גגות צרכנים ולהם חיבור לרשת החשמל שמנוצל רק בשעות היום. אחד החסמים העיקריים לחיבור של מתקנים חדשים או להגדלת המתקנים הקיימים הוא מחסור ברשת החשמל הקיימת.
הלכך, החליטו ברשות החשמל להסדיר את חיבורם של מתקני אגירה גם במתקנים בעלי מתח נמוך (עד 630 קילו-וואט), דבר שיאפשר הקמת הספק נוסף של יצור במהלך שעות היום, בהן הביקוש לאנרגיה חשמלית נמוך, ההספק הנוסף ייאגר והזרמתו לרשת תתקיים בשעות הערב (בחורף 22:00-17:00 ובקיץ 23:00-17:00) בהן יש ביקוש גבוה לאנרגיה החשמלית.
ברשות צופים כי מימוש האסדרה יוביל לשימוש יעיל יותר במשאבי הרשת הקיימים ובאופן זה יגדל היקף הייצור בעשרות אחוזים ללא צורך בהגדלת חיבור ובמקום נוסף ברשת החשמל, וללא צורך בהליך נוסף מול חברת החשמל, שאמונה על רשת החשמל.
בהתאם להחלטה, אם בשעה נתונה, תעריף רכיב הייצור התעו"זי בהפחתה של 5% למתקנים עד 300 קילו-וואט ו-15% למתקנים הגדולים מ-300 קילו-וואט, יהיה גבוה יותר מתעריף האסדרה, יקבל היצרן תוספת תשלום בסך הפער שבין התעריף המופחת לבין תעריף האסדרה. התעריף הייחודי יינתן בשעות הפסגה בלבד ויחושב וישולם ליצרן באופן שנתי. ההחלטה התקבלה לאחר הליך שימוע ציבורי וקבלת ועיבוד התגובות, ולאחר דיון והחלטה במליאת רשות החשמל.
אמיר שביט יו"ר הרשות, אמר כי "ההחלטה תאפשר לעקוף את פקקי הרשת ולהגדיל את היקף היצור באנרגיות מתחדשות במאות מגה-וואטים בשנה. זוהי זריקת עידוד משמעותית למשק וליצור באנרגיות מתחדשות והיא נקבעה אחרי עבודה מורכבת של צוות רשות החשמל שכללה שינויים בין השימוע להחלטה בהתאם להערות המשק, שקלול עליית הריבית ומדדים מקרו כלכליים נוספים. היא מתמרצת את הגדלת הייצור באנרגיה מתחדשת תוך שמירה על תעריף מאוזן לצרכני החשמל ומקדמת משק יעיל, אמין ונקי יותר".

תאריך:  17/04/2023   |   עודכן:  17/04/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רשות החשמל 'עוקפת' את הפקקים ברשת החשמל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
שימש סטטיקן ממשלתי בשנים 2012-2001    פרסם למעלה ממאה מחקרים בעיתונות המקצועית בארץ ובעולם, בכלכלה, בסטטיסטיקה יישומית, במימון ובסוציולוגיה וכן פרסם שני ספרי לימוד בסטטיסטיקה ובאקונומטריקה
עידן יוסף
ישראל היום: נציגי הקואליציה הציעו במהלך השיחות בבית הנשיא כי בוועדה לבחירת שופטים יהיו 11 חברים: 5 לקואליציה, 5 לאופוזיציה ושופט עליון או מחוזי בדימוס, שייבחר על-ידי שר המשפטים    בבית הנשיא מסרו לאחר יום שיחות נוסף: "הדיונים התקיימו באווירה חיובית, עניינית ורצינית"
איתמר לוין
קובעת שהדחת מפקד משטרת מחוז תל אביב בידי בן-גביר בוצעה בניגוד לנהלים וכי קיים חשש שהיא נובעת מחוסר שביעות רצונו של בן-גביר מטיפול המשטרה בהפגנת נגד הרפורמה
עידן יוסף
בפגישה שקיים עם אנשי משרדו עם חברי פורום קו העימות, אמר שר האוצר: "הכנסנו בתר"ש הקרוב מאות מיליוני שקלים לארבע השנים הקרובות. בנוסף, תקציב רכבת קריית שמונה אושר"    השרה סטרוק: "נקדם תוכנית לקליטת 2,000 משפחות חדשות בישובים שלאורך הגבול"
עידן יוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il